Gå til innhold

Har du oppgradert til Windows 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok litt tid å laste ned, men gikk veldig fort å installere. Jeg var fryktelig skeptisk pga windows 8, men jeg liker virkelig windows 10! Synes det er veldig likt som windows 7, bare med en ny og mer moderne finish! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår ikke helt hva du spør om her. Mener du at du skal ha en app som du kan bruke på Windows, Linux og Android? Hva bruker du i dag?

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

 

Jeg bare utfordrer den flåsete påstanden om at dersom du ikke bruker MS-tjenester er det fordi du bare bruker PCen til Facebook og nettleser.

 

I dag bruker jeg bl.a. Dropbox og e-post på eget domene. Ser ikke nytteverdien i å bytte til OneDrive og MS-mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til å få scrolling til å  virke igjen på pekeplata?  Jeg har en Toshiba Laptop. Prøvde å finne nye drivere hos synaptics, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet den ned i går, og internett har vært skikkelig tregt siden. Det er sånn symbol for at man skal vente, istedenfor pil hele tiden. Tar evigheter å laste inn nettsider osv. Hvordan byttet du tilbake til den gamle?

 

Har noen av dere tips til å få oppdateringen til å fungere bedre? (treghet osv)

 

I en flaks situasjon. Jeg gikk inn på Instillinger/Settings funksjon... Før så kom det bare en pop up vindu og det sto ingenting på! Ikke noe menyer eller noe, bare blank!! Jeg kunne ha tatt screenshot så kan folka se det. Men det er kanskje litt seint.

Kanskje det var bare tregt med å vise, men iallefall så skal det faktisk være menyer der.

Så, ja, hvis du vil nedgraderte til den gamle Windows versjon som du hadde... Gå inn på Start og finn "Instillinger" funksjon.

Jeg bruker Chrome, så instillingen funksjon bør nok være der til hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortsatt ikke fått Windows 10 enda :/ Noen andre?

Hvis du ikke vil vente så kan du laste den ned selv.

Jeg har heller ikke fått meldingen om at jeg kan laste ned W10

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det koster vel? Jeg har reservert den

Nei det koster ikke noe. Kan gi seg en link senere hvis du ikke finner fram selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Men det koster vel? Jeg har reservert den

Nederst på dashbordet så er det et windows "flagg", hos meg ihvertfall har win8.

Der står det at du kan reservere deg for win10. Har ikke fått det enda jeg heller :) Men det er nok på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Nederst på dashbordet så er det et windows "flagg", hos meg ihvertfall har win8.

Der står det at du kan reservere deg for win10. Har ikke fått det enda jeg heller :) Men det er nok på vei. 

Jeg gjorde det for noen uker siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Win pælma ut!! Hatt Mac i snart 2år og har ikke angra et minutt på det valget :)

Men det tar litt tid når ny OS kommer og skal installeres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er datakyndige eller ikke oppdatert på Windows-nyheter: Windows 10 er og vært åpen for alle, reservert eller ei, siden lanseringen. Hvis man ikke vil vente på at reservasjonen skal godkjennes og Windows update bli klar med nedlastingen (som pr se er umulig å vite, kan både være dager og uker), så kan man laste ned selv og foreta installasjonen manuelt.

 

Link: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-tool-install

 

Guider og annen info finnes i andre diskusjonsforum der ting er forklart med sølvskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare utfordrer den flåsete påstanden om at dersom du ikke bruker MS-tjenester er det fordi du bare bruker PCen til Facebook og nettleser.

 

I dag bruker jeg bl.a. Dropbox og e-post på eget domene. Ser ikke nytteverdien i å bytte til OneDrive og MS-mail.

Det var det vel ingen som sa heller. Folk på nettforum må ha vanskelig for å leve et normalt liv når de tar tolker alt de leser så ekstremt feil.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderte på jentungen sin. Ser ut til å ha gått knirkefritt for seg. Jeg finner ikke harddisken min, så jeg får vente litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg har forstått det riktig kan ikke win7 enterprise bli oppgradert..?

 

Stemmer, iallefall i den forstand at du ikke får det gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn på mediasenteret, virker greit. Hadde en del problemer med lydkortet og diverse drivere, men ikke noe som ikke lot seg fikse. Virker mer sømløst (spionasje for noen) i forhold til andre MS-tjenester. Fornøyd hittil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var det vel ingen som sa heller. Folk på nettforum må ha vanskelig for å leve et normalt liv når de tar tolker alt de leser så ekstremt feil.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

Jeg har litt problemer med å følge hele denne diskusjonen mellom deg og Okapi, men jeg vil ikke påstå at Okapi misforstod noe særlig. Jeg vet hva SSO er, altså. 

 

Jeg har ikke fått min oppgradering ennå, men det haster ikke heller. Jeg lastet ned 10 og tenkte jeg skulle prøve, men det viser seg at jeg ikke får velge engelsk i oppgraderingspakken, kun norsk. Nåværende OS er engelsk og MS klarer tydeligvis ikke å håndtere dette skikkelig. Det ender nok opp med en ren installasjon en gang jeg gidder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...