-Jiinxs- Skrevet 9. august 2015 #121 Skrevet 9. august 2015 Jeg prøver og jeg holder på å bli sprø... Eller kanskje det ikke er jeg som er tålmodig nok? Prøvd både via appen på pc'n, og brukt programmet i linken i tråden her.... Alt går fint.....alt kompatibelt osv.... Ender en stund opp med sort skjerm, men win10 logoen midt på skjermen, that's it.... Må jeg bare vente lenger? La den stå slik en stund? Ta et bilde. Enklere å hjelpe deg da.
*Mocca* Skrevet 10. august 2015 #123 Skrevet 10. august 2015 Ta et bilde. Enklere å hjelpe deg da. Skal gjøre det. Hvis jeg prøver igjen, tenkte å prøve med en ISO fil.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #124 Skrevet 10. august 2015 Da har jeg oppgradert. Kjempefornøyd med alt, bortsett fra en ting og det er at jeg ikke får sett på netflix. Har prøvd å laste ned silverlight, men det hjalp ikke. Får sett på popcorntime og på jutjub. Anonymous poster hash: 7bf0d...4ce Silverlight måtte lastes ned nok en gang, og så måtte jeg deaktivere noe under innstillinger på avspillingsenhet for lyd, da funket alt. Valget om deaktivering fikk jeg når jeg åpnet lydenheten. I tilfelle noen møter på det samme. Anonymous poster hash: 7bf0d...4ce
jabx Skrevet 11. august 2015 #126 Skrevet 11. august 2015 (endret) Å lære opp folk til hvordan man skal bli effektive i Windows med Microsoft programvare slik Windows har vært bygget opp siden 8.0 blir litt for omfattende for et forum hvor selverklærte dataeksperter lurer på hva SSO er. Hvilke selverklærte dataeksperter lurer på hva SSO er? Endret 11. august 2015 av jabx
Okapi Skrevet 11. august 2015 #127 Skrevet 11. august 2015 Det er en del som vet veldig godt hva det er, men aldri bruker selve begrepet. Etter kommentarene i denne tråden kjørte jeg forkortelsen gjennom et halvt dusin IT-folk (programmering, drift, etc.), og bare én av dem kjente til den (selv om et par til klarte å gjette det når de fikk litt kontekst).
Silfen Skrevet 11. august 2015 #128 Skrevet 11. august 2015 JEg vet ikke hva det er og jeg leste det lenger oppe og har allerede glemt det. SÅ interessant.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #129 Skrevet 25. august 2015 Ved kjøp av ny pc med windows 8, bør man oppgradere med en gang før man gjør noe annet? Vil helst ikke stifte bekjentskap med 8 i det hele tatt etter å ha hørt venner fortvile over den i lengre tid. Anonymous poster hash: 90873...69a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #130 Skrevet 25. august 2015 Gå rett til Windows 10. Oppgrader, oppgradr, oppgrader. Ikke noe galt med Windows 8, men Windows 10 er, etter min meninger, helt klart bedre. Oppgraderingen til Windows 10 som kommer etter hvert lar en kjøre med kompimert minne også (slik at maskinen bruke enda mindre swap). Men det er frem i tid. Ja, windows 10 er helt klart verdt å oppgradere til med en gang! Anonymous poster hash: 229a9...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #131 Skrevet 25. august 2015 Gå rett til Windows 10. Oppgrader, oppgradr, oppgrader. Ikke noe galt med Windows 8, men Windows 10 er, etter min meninger, helt klart bedre. Oppgraderingen til Windows 10 som kommer etter hvert lar en kjøre med kompimert minne også (slik at maskinen bruke enda mindre swap). Men det er frem i tid. Ja, windows 10 er helt klart verdt å oppgradere til med en gang! Anonymous poster hash: 229a9...7d5 Hvordan går jeg enklest og tryggest frem? Ser folk har varierende hell med oppdateringen... Anonymous poster hash: 90873...69a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #132 Skrevet 25. august 2015 Hvordan går jeg enklest og tryggest frem? Ser folk har varierende hell med oppdateringen... Anonymous poster hash: 90873...69a Går til kontrollpanelet, velger oppdateringer, der kan du velge å oppgradere til Windows 10. Anonymous poster hash: 229a9...7d5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #133 Skrevet 25. august 2015 Går til kontrollpanelet, velger oppdateringer, der kan du velge å oppgradere til Windows 10. Anonymous poster hash: 229a9...7d5 Håper jeg finner kontrollpanelet i windows 8 da Anonymous poster hash: 90873...69a
-Jiinxs- Skrevet 25. august 2015 #134 Skrevet 25. august 2015 Håper jeg finner kontrollpanelet i windows 8 da Anonymous poster hash: 90873...69a Før musen helt ned i venstre hjørne og høyreklikk. Velg kontrollpanel derfra.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #135 Skrevet 25. august 2015 Trykk på startknappen (windows-tasten ved siden av "Alt") På startskjermen skriver du, uten å trykke noe annet, "kontrollpanel". Så dukker kontrollpanelet opp i listen. Trykk på det. Oppdateringer. Anonymous poster hash: 229a9...7d5
Gjest imperio Skrevet 25. august 2015 #136 Skrevet 25. august 2015 Det er same shit om man velger å vente på reservasjonen sin eller laste ned manuelt og installere derfra. Anbefaler at man laster ned nå og lager installasjons-DVD, helst noen stk, for det er bare ett år hele greia er gratis. hvordan vet du at det er gratis i et år bare? Andre plasser står det gratis, men ikke "utgår om ett år"....
Gjest Jacklost Skrevet 25. august 2015 #137 Skrevet 25. august 2015 Jeg får opp forespørsel om å oppgradere til Windows 10 hver eneste gang jeg lukker opp pcen min, argh! Det burde være mulig og slå dette av 1
Devilheart Skrevet 25. august 2015 #138 Skrevet 25. august 2015 hvordan vet du at det er gratis i et år bare? Andre plasser står det gratis, men ikke "utgår om ett år".... Fordi Microsoft har annonsert det selv. Men det er selve oppgraderingen som er gratis i ett år (dvs. oppgradering fra en aktivert Win 7 eller 8.x). Når året er omme, kan ikke nye brukere oppgradere, de må kjøpe. Men alle som oppgraderer og aktiverer ut året, beholder sin gratis versjon og kan ta nye installasjoner mange ganger de vil. Google for mer info. Jeg får opp forespørsel om å oppgradere til Windows 10 hver eneste gang jeg lukker opp pcen min, argh! Det burde være mulig og slå dette av Klikk på pilen opp som viser alle ikonene og varslene ved klokka nede til høyre, og klikk på Tilpass. Der kan du velge hvilke varsler som skal komme opp eller skjules. Så velger du bare skjul for GWX ikonet.
Gjest Jacklost Skrevet 25. august 2015 #139 Skrevet 25. august 2015 Fordi Microsoft har annonsert det selv. Men det er selve oppgraderingen som er gratis i ett år (dvs. oppgradering fra en aktivert Win 7 eller 8.x). Når året er omme, kan ikke nye brukere oppgradere, de må kjøpe. Men alle som oppgraderer og aktiverer ut året, beholder sin gratis versjon og kan ta nye installasjoner mange ganger de vil. Google for mer info. Klikk på pilen opp som viser alle ikonene og varslene ved klokka nede til høyre, og klikk på Tilpass. Der kan du velge hvilke varsler som skal komme opp eller skjules. Så velger du bare skjul for GWX ikonet. Takk, hehe jeg visste ikke at man kunne gjøre slikt med ikoner så enkelt
Gjest imperio Skrevet 25. august 2015 #140 Skrevet 25. august 2015 Fordi Microsoft har annonsert det selv. Men det er selve oppgraderingen som er gratis i ett år (dvs. oppgradering fra en aktivert Win 7 eller 8.x). Når året er omme, kan ikke nye brukere oppgradere, de må kjøpe. Men alle som oppgraderer og aktiverer ut året, beholder sin gratis versjon og kan ta nye installasjoner mange ganger de vil. Google for mer info. Klikk på pilen opp som viser alle ikonene og varslene ved klokka nede til høyre, og klikk på Tilpass. Der kan du velge hvilke varsler som skal komme opp eller skjules. Så velger du bare skjul for GWX ikonet. ja... det viste jeg jo. Trodde du mente de som oppgrader til win 10 må nedgradere eller betale etter 1 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå