Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Åja, også har vi vært på fødelsforberedende kurs på sykehuset i dag. Jeg lærte ikke kjempemye nytt, men det var kjekt å få det presentert av en jordmor. Mannen fikk litt mer ut av det. Også var det kjekt å finne ut av hvor man skal komme seg inn på kveld/nattestid, hvor det er parkeringsplasser og sånt.

Da vi gikk gjennom føde/gyn-mottaket så vi Nils Ole Oftebro. Raaandom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmtvarmtvarmt! Har vifta på full guffe på soverommet, men det hjelper liksom ikke når det er det varmeste rommet i leiligheten. Så da har jeg havna på sofaen i stua, her er det bittelitt bedre. Men få sove? Neeeida. Så da gjorde jeg hva enhver gravid kvinne med respekt for seg selv ville gjort: raida kjøleskapet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg stemmer for enkle fødsler og smooth barselsperiode som plaster på såret for dennesinnsyke varmen altså! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for enkle fødsler og smooth barselsperiode som plaster på såret for dennesinnsyke varmen altså! :daane:

Herregud ja. I natt vurderer jeg seriøst å ta med meg luftmadrass og legge meg på verandaen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 arbeidsdager igjen til permisjon?

Under en måned igjen. :)

Eh, ja. Hvis med "arbeidsdager" du mener NAVing :P

Men ja: 36 uker! Hjelp! Om den fødes om bare én bitteliten uke regnes babyen ikke som prematur lenger. Jeg er på ingen måte så lei at jeg tenker at den ungen gjerne kan skynde seg, i grunnen håper jeg at h*n er fornuftig og venter til termin. Jeg føler meg ikke klaaar, dette er SKUMMELT!

...og dritkult. Søte mannen blir stadig mer tussete idag tullete jo nærmere termin vi kommer :fnise:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kort tid igjen! :hoppe: Og så spennende å ikke vite kjønn, vet ikke om jeg hadde klart å vente med å finne det ut selv, men synes det er den gøyeste løsningen. Hvordan er status på navn, har dere mange forslag og er dere enige? :)

Du har forresten all medfølelse i denne varmen, det er heftig nok uten et ekstra menneske å bære på. Men er vel meldt litt lavere temperaturer kommende uke! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å ikke vite kjønn, men nesten enda morsommere å se folks reaksjon når jeg forteller det. Stort sett går det i disse reaksjonene:

- Åh! Så KULT!

- Åja. Men... hm... Eh... *prøver desperat å drive smalltalken videre*

- Men det der er jo en [kjønn]. Det ser jeg på mageformen din.

- Hvorfor ikke?

:P

Jeg har jo stadig en magefølelse på kjønn jeg og (gutt). Den har i grunnen bare blitt sterkere, men jeg er jo alt for jordnær av meg til å virkelig tro på sånt, så det er egentlig bare en morsom greie. Og nesten sånn at jeg håper jeg tar feil, bare for å bevise noe. *sær* :ler:

Navn er ikke helt klart, men vi liker stort sett de samme navnene. Det blir nok noe norrønt, litt tradisjonelt (ikke de mer funky norrøne navnene). Sigurd, Atle, Håkon, Idun, Astrid, Åsa... Den gjengen der. :)

Og nei: jeg tror ikke det ble oppretta tippeliste! Bare på kjønn, men man kan jo lage en kombinert!

- - - -

TIPPELISTE

24. aug. UL-termin

25 aug. Bakepulver-mannen (robot)

01. sep. *bakepulver* (gutt)

Mannen nekter å tippe seriøst på kjønn. :ler:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å ikke vite kjønn, men nesten enda morsommere å se folks reaksjon når jeg forteller det. Stort sett går det i disse reaksjonene:

- Åh! Så KULT!

- Åja. Men... hm... Eh... *prøver desperat å drive smalltalken videre*

- Men det der er jo en [kjønn]. Det ser jeg på mageformen din.

- Hvorfor ikke?

:P

Jeg har jo stadig en magefølelse på kjønn jeg og (gutt). Den har i grunnen bare blitt sterkere, men jeg er jo alt for jordnær av meg til å virkelig tro på sånt, så det er egentlig bare en morsom greie. Og nesten sånn at jeg håper jeg tar feil, bare for å bevise noe. *sær* :ler:

Navn er ikke helt klart, men vi liker stort sett de samme navnene. Det blir nok noe norrønt, litt tradisjonelt (ikke de mer funky norrøne navnene). Sigurd, Atle, Håkon, Idun, Astrid, Åsa... Den gjengen der. :)

Og nei: jeg tror ikke det ble oppretta tippeliste! Bare på kjønn, men man kan jo lage en kombinert!

- - - -

TIPPELISTE

24. aug. UL-termin

25 aug. Bakepulver-mannen (robot)

01. sep. *bakepulver* (gutt)

Mannen nekter å tippe seriøst på kjønn. :ler:

Det blir ei jente!!! Det har jeg bestemt :ler: Og hun kommer 25.august :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TIPPELISTE

19. aug. Mazilla (gutt)

20. aug. Stjernesol (jente)

22. aug. Kokos (gutt)

23. aug. Pasadena (gutt)

Yesterday (gutt)

24. aug. UL-termin

MarianneE (gutt)

25 aug. Bakepulver-mannen (robot)

missdior (jente)

27. aug. HopsiDeisi (gutt)

28. aug. Daenrys (jente)

Millimani (jente)

29. aug. Kakaoen (jente)

30. aug. La Traviata (gutt)

KatteLatte (jente)

31. aug. Tekola (gutt)

01. sep. *bakepulver* (gutt)

02. sep. Blondie (gutt)

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 august.. og jeg tipper JENTE :danse:

Jeg følte gutt fra den dagen jeg tissa på pinnen :fnise: og gutt det ble det :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du.. når jeg blir gravid igjen så vil ikke jeg heller vite kjønn. Tenk så utrolig spennende da gitt :nigo: Ville ikke vite det sist heller. Men mannen mente det var den dummeste ideen han hadde hørt :ler: Så han fikk vippa meg over på vite det siden. Men neste gang.. DA SKAL JEG VINNE :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og du.. når jeg blir gravid igjen så vil ikke jeg heller vite kjønn. Tenk så utrolig spennende da gitt :nigo: Ville ikke vite det sist heller. Men mannen mente det var den dummeste ideen han hadde hørt :ler: Så han fikk vippa meg over på vite det siden. Men neste gang.. DA SKAL JEG VINNE :opplyser:

Altså, kompromiss kaller man det! :opplyser::ler:

Her var det mannen som var ivrigst på å ikke vite. Jeg kunne lett latt meg overtale til begge deler, tror jeg.

Mulig det blir bare kløn og håpløst å gjennomføre i praksis, og ihvertfall bare dumt å se for seg at sånn SKAL det bli, men jeg liker tanken på at det skal være han som forteller meg hvilket kjønn det er. :rodmer: Tenker jeg nå ihvertfall. Jeg mistenker at jeg fort kan komme til å gi litt beng i det akkurat der og da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...