Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt du får hjelp :kose: Og veldig lurt å snu tankene over på noe annet der og da som Blondie65 skrev :jepp:

Vi klarer oss fint uten bleiebøtte. Jeg har lest at man bør bruke ullinnlegg på puppa året rundt, men se det an. Jeg heklet to par og tovet de :fnise: Kjøpte merinolull til babyer på Nille, så ble billige ammeinnllegg, og de klør ikke. Brukte de hele tiden (oktober og november) + forskjellige engangs, de engangs satte seg aldri fast, selv om jeg var hele tiden sår. Ble ammetull hos meg så ble kortvarig bruk av ammeinnlegg så ikke den med størst erfaring.

Og kjempe flott mage!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte før termin så det kan skje deg og :biggrin: Altså lenge før er selvsagt ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en super mage! :hoppe: jeg blir aldri lei av å se på gravide mager, og undrer meg over ta det faktisk er et lite menneske der inne. Fascinasjonen var på sitt største da det skjedde med min egen mage :fnise: Du ser flott ut, som alltid ;)

Så gøy med syplaner! Jeg oppdaget nyttigheten til babynest etter at lille var blitt stor. Skal ha det neste gang! Har du strikket noe mer? Jeg har bestilt stoff på ebay og skal prøve å sy kjoler til lille. Vanligvis er ambisjonene laaaangt større enn ferdighetene, så jeg er spent på hvordan det skal gå.

Natusan har oppdatert ammeinnleggene sine, nå setter de seg ikke fast lengre :opplyser: jeg brukte natusan engangs, og nøstebarn sine ullfleece utenpå. Hadde sånne i rillestrikket ull også, men de satte seg fast OG klødde. Men jeg var jo så sår at jeg brukte ammehjelpens brystvortebeskyttere i lang tid. De er forresten gull verdt, om du skulle være uheldig og bli sår.

Jeg fødte også før termin, 39+0! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Innom med en :klemmer: og vil samtidig skryte litt av både deg og magen din! :rodmer: Deg fordi du er tøff og tar tak i det som er kjipt, og magen fordi den er superfin!! :jepp:

...og så ble jeg spent på de übernerdete planene for sengekanten.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage! :rodmer: Du er superfin! :jepp:

Jeg var en av de heldige som aldri lakk. Så det går an det også. :fnise: Jeg har aldri brukt ullinnlegg, og helt i starten, før melken stabiliserte seg, brukte jeg Libero sine engangsinnlegg. Jeg hadde kjøpt inn bambusinnlegg, med PUL-bakside og alt (det er visst det som skal holde tett), men de grodde fast i såre brystvorter. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det visst veeeldig lenge siden jeg hadde vært innom :sjenert:

Så leit å lese at du har det tøft .. men godt å lese at du har tatt tak i det og får god hjelp :hug:

Kjempefint bilde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Jeg håper jo det. Det er godt å føle at en blir sett og hørt i denne situasjonen, hadde jeg følt meg dømt eller bagatellisert av enten mannen eller helsevesenet, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde takla det. Jeg dømmer meg selv litt, men så kjefter jeg på meg selv for at jeg gjør akkurat det også... :sjenert:

Kjenner igjen den med å dømme seg selv. Hvis du klarer så synes jeg det hjelper veldig å akseptere det. Godta at akkurat nå er jeg deppa/sur/sint og det må jeg bare få være (ut dagen for eksempel) selv om det kanskje ikke er rasjonelt. Synes ofte at det hjelper å bare få lov til (gi seg selv lov til) å avreagere. Det er så vondt å være deppa og i tillegg ha dårlig samvittighet for å være det. Ja, det er alltid noen som har det verre, men det er ikke alltid det gjør at ens egne problemer føles mindre kjipe, selv om det kanskje er bagateller.

Koselig med redebygging og shopping! :nigo: Jobbet en kort periode i en babybutikk og inntil da ante jeg ingen verdens ting om bleiebøtter, men et nytt, fremtidig behov dukket opp. Bleiebøtte med godlukt! Jeg ble så fascinert :fnise: Vet ikke om det kommer til å stå på handlelista nårhvis den tid kommer, men det er ikke helt utelukket.. :sjenert: Og det newborn-setet til tripp trapp er noe av det koseligste jeg ser av babyutstyr, kjempefint er det. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage!

Jeg bruker ammeinnlegg i ull, pga brystbetennelse, men ellers hadde jeg ikke trengt det, for jeg lekker aldri. Hadde noen fine vaskbare bomullsinnlegg sist, og likte dem veldig godt :)

Newborn set'et er veldig fint, vi bruker det masse!

Vi kjøpte et babynest, og er kjempeglad for det, for han sover så godt i det og det er trygt og deilig for de små.

Bleiebøtte trenger man ikke.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for massevis av fine ord og gode tips! :)

Nå har vi vært på hyttetur med svigermor i noen dager, kom nettopp hjem. Fint å komme seg vekk litt. I morgen skal vi på IKEA (vi har bare 15 min kjøring dit vi, MissDior!) og ha en skikkelig styre-og-ordne-dag. Digg med sånt også! Håper bare det holder seg fremover. Har satt 3 uker før termin som en slags frist for å bli ferdig med det aller mest nødvendige, sånn at om Lille vil ut da så er det ingen større ting vi MÅ ha gjort. Det blir travelt, og det er stadig sånn at jeg er alt for stressa mens mannen er for lite stressa. Det blir fort litt slitsomt, men vi klarer vel det og.

...og akkurat nå lurer jeg på om noen har bytta ut mini i magen med en gjeng med pingviner eller ildere eller GUD VET HVA som har en slosskamp og jager hverandre rundt inni der :blink:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mindre stresset av sjekklister - er det noe å prøve ut? :)

Har dem i store antall. Jeg er en av disse raringene som ikke bare synes det er praktisk, men også koooser meg med å lage lister og å fylle ut skjemaer og sånt. Ville ikke overaske meg om det fantes en diagnose på det :roll::ler:

Det er nok mer at mannen er fryktelig flink til å utsette ting, ta skippertak og å være helt i siste liten med noe, mens jeg er flink til å ta sorger på forskudd, gå i kontrollfrikmodus og å bikke over i ukonstruktiv masebøtte. Nå i det siste har vi vært "flinke" til å forsterke hverandres dårlige sider, men vi jobber stadig med å bli bedre på å møtes på halvveien. Og det går stadig bedre :)

...men listene mine gir jeg ALDRI opp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Har dem i store antall. Jeg er en av disse raringene som ikke bare synes det er praktisk, men også koooser meg med å lage lister og å fylle ut skjemaer og sånt. Ville ikke overaske meg om det fantes en diagnose på det :roll::ler:

OCD. Eller som kontrollfreaken insisterte på: CDO ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lære med å lage sånne derre lister??

For jeg har alle mine lister oppi hue.. Og det er ganske slitsomt til tider :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er listeperson jeg og, har selvfølgelig en listeapp på mobilen, hvor man kan sjekke ut det man har gjort/kjøpt/pakket. Også kan jeg sende lista til samboer når det trengs. Hadde ikke klart meg uten! :)

Nå er du jo høygravid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg ikke høygravid før i morgen, måtte justere tickeren min sånn at den passa til ukesberegningene jeg fikk av jordmor. :ler:

...og den CDO-en brukte jeg pinlig lang tid på å forstå, men da lo jeg godt og! :P

Listeapper har jeg hatt et par av, problemet er at jeg også er bittelitt mobilnerd og innmari etikknerd - så de må liksom se bra ut også! Og gudbedremeg så mange schtøgge apper som finnes der ute! :blink: Eller ufunksjonelle. Eller som ikke kan brukes på tvers av enheter. Eller, eller...!

Men Evernote og Gtasks er livredderne mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...