Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt med Les Mills Combat! Jeg tok den vanskeligste (eller ikke vanskelig som i ferdighetsmessig, men utholdenhetsmessig) kalenderen - Ultimate Warrior.

 

I går var det Combat 30, som var en økt som besto av litt boksing, litt karate og litt kickboxing. Det var kjempegøy!! Trenerne er to australiere, som står der og roper skikkelig, en mann og en kvinne. De andre sier også ting innimellom, og det er en ganske liten gruppe sammenligna med andre videoer.

 

I dag var det først HIIT power, som var høyintensitetsøvelser med manualer og med squats og burpees. Det var tungt og intenst, men også veldig gøy! Etter den var det Inner Warrior Strength and Stretch som er en slags tøyevideo med karateinspo. 

 

Det er tydelig at trenerne er godt kjent med marshal arts og at man lærer mye! Litt krøll i koordineringen foreløpig, men det er moro! Og jeg kjenner igjen mye av tingene jeg gjorde da jeg gikk på kickboxing, og tenker på deg og karaten i mye av det andre, 

 

 (Siterte deg så du ser dette). Du hadde sikkert likt dette programmet du også, siden du driver med kampsport.

 

Foreløpig er den første uka en test for å se om jeg rekker jobb med å trene lenger. I dag var det 30 + 20 min, og jeg rakk jobb (selv om det nesten gikk galt pga bussen). Det hjelper å legge klar alt utstyr om kvelden og alt jeg skal ha på meg sånn at ikke dyrebare minutter går til spille på å ordne og fikse. 

 

Blir interessant å se når jeg kommer borti 1-timesøkter. 

 

Men foreløpig, etter tre økter (og to dager) er det veldig moro!! Og ikke minst annerledes, noe jeg tror kroppen min virkelig trenger nå, noe helt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh, jeg digger det nye programmet!! :hoppe: Jeg har lest en del om at de bruker skikkelig upbeat-musikk, men det har jeg ikke merka så mye til, for må ha det på ganske lavt pga syk samboer denne uka.

 

I dag tok jeg HIIT Plyo + Inner Warrior. Førstnevnte var intensivt og moro, mye hopping i lunges og squats og burpees. Den andre er kata-inspirert stretch.

 

Kcal denne uka - oppdateres.

Mandag: Combat 30: 238 kcal

Tirsdag: HIIT Power + Inner Warrior: 362 kcal

Onsdag: Combat 30 + Core Attack: 302 kcal

Torsdag: HIIT Plyo + Inner Warrior: 373 kcal

Fredag: Combat 45: 296 kcal

Lørdag: Warrior 2: Lower Body: 247 kcal

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fullført den første uka. Har oppdatert forrige uke med kcal. Fredagens Combat 45 var mye spark og slag, mens Lower Body var mye squats, en del hopping og burpees.

 

Mandag hadde jeg min første 60 min økt i dette programmet, det var 55 eller noe, da, de skravler litt på begynnelsen. Det var intenst, men moro. Det er fortsatt vanskelig fordi jeg er så ukoordinert, men jeg kommer mer og mer inni det, så det blir bedre etter hvert. Jeg gjør det kanskje ikke helt riktig, men jeg beveger meg da i det minste! :P

Brant 444 kcal.

 

I dag var det samme økt som sist tirsdag, det vil si HIIT Power og så tøye-karate-med Inner Warrior. Ble dritsvett og sliten av HIIT-økta, klarte å holde et høyere tempo og faktisk få med meg hva de gjorde med vektene. Intenst. Syns stretch-videoen er kjedelig, men skjønner at det er lurt, så det er mer noe jeg tvinger meg gjennom. Merker likevel at jeg blir mer myk i akkurat de øvelsene av det.

Brant 376 kcal i dag.
 
Resten av uka er lik som forrige uke med unntak av lørdag, da er det en ny en som heter Warrior 1: Upper Body. Det får jeg komme tilbake til. Blir fint å se om jeg klarer å komme mer inni rutinene og bli litt mer koordinert, foreløpig er det vanskelig å holde samme tempo som crewet. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks ferdig med uke 2. Bare en økt i morra jeg ikke har tatt før, ellers har jeg prøvd alle uksa økter forrige uke (også med unntak av mandag, da, men det snakka jeg om i forrige innlegg)

 

Har allerede snakka om mandag og tirsdag. Onsdag var lik forrige onsdag, dvs Combat 30 og Core Attack. Slag og spark i en halvtime (begynner å bli vant til det nå) og så mage i 20 min. Veldig bra mageøkt, men jeg får fremdeles litt vondt i korsryggen sånn at jeg må ta pause pga det. Torsdag var identisk som tirsdag, HIIT Power og Inner Warrior. Liker HIIT Power, selv om jeg fremdeles sliter med å holde tempoet med alle burpees inni der.  

 

I dag var det Combat 45. Den har noen litt vanskelige kombinasjoner, jeg trenger lengre tid enn gjennomsnittspersonen til å komme inni ting og ikke rote. Men det går seg til, og jeg følte jeg var mer i en flow i dag enn sist.

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 in the box! Lørdag var det Warrior 1: Upper Body Lean Out. Den var skikkelig kul!! Masse vekter, og til og  med sakte boksing (uppercuts) med vekter. Bare 27 min, men jeg ble dritsvett og følte meg badass etterpå! :trene:

 

I dag tidlig var det Combat 60 - Extreme Cardio Fighter igjen, den er lang med nesten 1 time med boks og spark. Brant nesten 450 kcal, og jeg hadde problemer med å få lyden til å virke først, så jeg fikk ikke begynt før tjue min etter at jeg sto opp! (Bruker de første ti til skifting og do og div). Men likevel rakk jeg jobb, så yay for meg. 

Vanskelige kombinasjoner innimellom, og det er stress når jeg skal trene, dusje, skifte, sminke meg, gå med hunden og komme meg til jobb. Men dete er så VERDT DET for jeg føler meg fantastisk etterpå! :nigo:

Denne videoen møter jeg igjen allerede på onsdag!!

 

I morgen skal samboeren noe etter jobb, så da må jeg starte tidlig og trene når jeg kommer hjem. Det blir rart og uvant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ojsann, her har jeg helt glemt å skrive!! Jeg er nå på uke sju, begynte i dag. Jeg har begynt å hoppe over lørdagene, fordi det har skjedd mye i helgene. Jeg skal heller samle opp de fem siste lørdagstreningene og lage en ekstra uke ut av det, sånn at det blir 10 uker og ikke 9.

 

Jeg syns....at mange av disse øktene blir veldig lange. Noen ganger er det 30 + 20 min, noen ganger er det 55 min. Ikke at jeg har noe imot å trene lenge, men det er en del pauser og litt oppstykka, føler jeg. Samtidig syns jeg lengden på hele programmet er litt i overant. 10 uker med dette føles veldig mye lenger enn 8 uker med Insanity Max 30 for eksempel. Men hey, jeg skal da holde ut i fire uker til. 

 

Jeg syns også at jeg har blitt tjukkere, uten at jeg har spist noe mer. Veide meg etter en godteridag når jeg i tillegg var støl, noe som selvsagt var helt idiotisk, men jeg har nok gått opp likevel, selv om ikke det er like mye som vekta påsto da. Det er et mysterium for meg, egentlig. Føler ikke jeg spiser mye, og selv om jeg kan spise usunt i helga er det aldri så mye mer enn det jeg alltid har gjort - uten å gå opp. Men får kutte litt mer på helgekos og prøve å spise mer faste måltider og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På lørdag var jeg med på Nøklevann rundt! Det var gøy, og herregud så mange slitsomme bakker det er!! 

Litt kjipt at de aller fleste som er med er skifolk, orienteringsfolk, maratonløpere, langdistanseløpere osv. 

 

Så de som løp best løp jo på litt over en halvtime! En halvtime!!! På 9.6 kilometer med MASSE bratte bakker! Jeg løp på litt over en time og var ganske så fornøyd med det, spesielt siden jeg egentlig bare har løpt når jeg faktisk har deltatt i løp i år, ikke trent løping aktivt. 

 

Anyway, gøy å være med på mitt første mil-løp, selv om jeg i dag er helt sykt støl. Hoftene mine og nedre del av korsryggen er sååå vonde. Trodde det skulle hjelpe litt å trene 60 min kickboxing i dag tidlig, varme opp musklene litt, lissom, men det gikk bare fint akkurat når jeg trente. 

 

Men ganske stolt over å ha vært med på tre løp i år - når jeg egentlig ikke hadde planlagt noen av dem og som sagt har løpt minimalt i år. Satser på mer løping utover høsten og vinteren, da kan hunden være med også, han orker ikke løpe om sommeren.

 

Det hjalp litt på motivasjonen også, nå som jeg er litt sånn at jeg syns treningsprogrammet er litt litt kjeldelig og langdrygt - og føler meg feit. 

 

Går seg vel til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hups, ikke skrevet på lenge! I dag er jeg ferdig med 10 uker LES MILLS COMBAT ULTIMATE WARRIOR SCHEDULE!

Hadde et par dager jeg var sjuk, da trente jeg dobbelt et par dager for å ta det igjen, ca 1 time og 45 min. Det har vært gøy med mye kickboxing og annen kampsport, og det har vært kult med styrke. Den siste uka ble sammensatt av lørdagene fra de fem siste ukene, som jeg kuttet ut av diverse grunner. Så egentlig  varer programmet i ni uker. Den siste uka ble da mye styrke og HIIT. 

Syns ærlig talt jeg ikke ser så mye forskjell på kroppen, men det er jo sykt vanskelig å se selv, syns jeg. Får ta bilder en dag så jeg kan sammenligne med de jeg tok før jeg gikk igang med dette. 

Nå er jeg litt glad for å være ferdig med såpass lange økter hver dag (gjennomsnittlig femti min), for det har vært litt stress å få tid om morgenen. Har helga til å tenke på hva jeg skal gjøre nå. Lurer på å prøve Cize, Shaun T sitt danseprogram. For jeg savner Shaun T, og selv om jeg er ekstremt ukoordinert og er litt usikker på om jeg klarer å få noe utav et danseprogram må jeg lissom teste det. 

Hvis ikke kanskje det blir en ny runde med Insanity Max 30? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske å få tatt bilder og mål så jeg vet hvordan jeg utvikla meg med Les Mills Combat og har startbilder/mål på det neste prosjektet jeg er i gang med. Jeg er så oppgitt over at jeg er så dårlig på det der, for hvis man sender inn mål og bilder får man gratis t-skjorte. Den eneste gangen jeg har gjort det er da jeg tok Insanity Max 30. Så jeg har veldig lyst til å gjøre det på de andre programmene også, men med de det er en stund siden jeg har tatt krever det å gå gjennom bilder og kalendere, og med de nyeste må jeg også systematisere litt. Får aldri tid!

Oppdatering om hva jeg er i gang med nå i neste innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på Cize med Shaun T på mandag. Tanken var å se om jeg fikk det til, om jeg følte det var en grei økt og om det føltes som trening. Så skulle jeg avgjøre om jeg skulle følge programmet eller gjøre noe helt annet.

Det sto i papirene som følger med at man skulle prøve "Crazy 8's". Etter erfaringen man gjorde seg her skulle man avgjøre om man måtte følge nybegynnerkalenderen, der du gjør den samme økta 5-6-7 dager på rad, til du føler du klarer det, mens man i advanced får to økter å bryne seg på hver uke, som gjøres annenhver dag. Nybegynnerkalenderen varer i seks uker, mens den avanserte varer i fire. Shaun T har valgt musikken.

Crazy 8's er en halvtimes økt som viser mange dancemoves som settes sammen til et program til slutt. Det er egentlig sånn alle Cize-øktene er bygd opp. Man lærer move etter move, og så tar man det fra toppen igjen. 

Forlengskjeding, rett og slett (fra hundetrening). Altså øvelse 1, øvelse 2, øvelse 1+2, øvelse 3, øvelse 1+2+3 etc. Når man har lært alle moves tar man det gjennom fra begynnelsen et par ganger, før det settes på skikkelig musikk og man går gjennom hele to ganger med låt.

På Crazy 8's var det Hands In The Air av Timbaland.

Min forventning var at jeg kom til å bli sur, snuble i egne bein, gå i feil retning, stoppe opp, ikke få det til og generelt ikke få en treningsøkt ut av det. Jeg kan ikke danse, er ekstremt ukoordinert og foretrekker økter der jeg blir skikkelig skikkelig sliten, presser meg hardt og kollapser til slutt.

MEN: Jeg elsker Shaun T sin motiverende måte å trene folk på. Så jeg ville så gjerne at det skulle være gøy, selv om jeg nesten hadde besetemt meg på forhånd om at dette var noe dritt.

30 minutter senere var jeg gjennomsvett, hadde brent 300 kalorier og fått til ALT!!!! :hoppe: Jeg ble altså sååå overraska og glad og positivt imponert over meg selv, med utgangspunktet mitt. Flere år med å følge hva folk gjør på video har tydeligvis en stor påvirkningskraft, i tillegg til at jeg kanskje ikke er så dum og ukoordinert som jeg trodde! Ja, jeg rota litt innimellom, men jeg klarte det!!

Så da bestemte jeg meg for å følge dette programmet, og for å faktisk ta Advanced-calendar!! :hakeslepp: 

Så i går - da måtte jeg trene på kvelden - tok jeg økt nummer to, som het "You Got This", som var 40 min og avslutta med å danse gjennom alt til Treasure med Bruno Mars. Noen av movsa var vanskeligere enn andre, men hey, jeg fikk til det aller meste. Brant masse og var veldig fornøyd etterpå. Avslutta med "8 count abs", en video for magen med fire minutter øvelser og så gjenta fra toppen med kul musikk - Headsprung med LL Cool J. Det tok 55 min til sammen inkludert cooldown, så det blir intenst de dagene jeg gjør det før jobb!

I dag var det da Crazy 8's igjen, og selv om jeg fortsatt surra litt var det lettere enn på mandag.

Dette er jo GØY!! Merker på en måte ikke at man trener, for man blir så inni musikken og å skjønne bevegelsene og følge med. 

Hadde jeg aldri trodd. Jeg, danse?! Og føle at det er skikkelig trening?! Støl er jeg også. Merkelig! Får se hva det blir til på lørdag, da, har egentlig lovet samboer å ikke trene på lørdagene....Så enten får jeg se om jeg får gjøre det likevel i disse fire ukene, eller så får jeg ta fredagsøkta på mandag og flytte alt et hakk hele veien sånn at det varer i fem uker istedet for fire. 

Endret av Rainbow
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, warrior girl! Du kommer til Hallingdal, NÅ! Tren med meg! :pls:

Så utrolig mye du har lært! Jeg har ikke vært igjennom alle 36 sidene dine, men noen innlegg har jeg lest så langt, og jeg må bare si at du har vært vanvittig flink!! Jeg er supermisunnelig! :hoppendeglad:Det var inspirerende å lese om starten din og utgangspunktet. Jeg kjenner meg igjen i mye av det :dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg svarte i dagboka di og så nå at du hadde funnet min, sorry! :P

Tusen takk for skryt! Har ikke tenkt så mye på at jeg har lært så mye, men det har du jo egentlig rett i. Det var en lang vei fra verdens lateste til treningsnarkoman! ;) Det står mye "i dag tok jeg den videoen" på disse 36 sidene, så det er ikke sånn kjempespennende hele veien! 

Så fint at jeg kan være til inspirasjon! Får ta en tur til Hallingdal! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld tok jeg You Got This igjen, og nå fikk jeg til mye mer, selv om jeg surra litt på slutten. Det er altså så overraskende morsomt. Særlig når man har lært alt og tatt mange repetisjoner og så kommer musikken på og man skal danse til den.  Jeg tenker fortsatt at "jeg danser, det er da ikke trening". Men jeg er støl og sliten etterpå. Likevel..trening som ikke føles som trening.... er det lov, da?

Tenkte å prøve å overtale samboer til å prøve sammen med meg på lørdag, hun liker følelsen etter trening, men hater det å trene, så kanskje hun liker dette! Tok 8 Count Abs etterpå, det gikk også bedre enn sist. Likevel, misliker sterkt å trene om kvelden, men må det en periode nå fordi samboer har mye å gjøre på jobb og ikke rekker å komme tidlig hjem til hunden. Fint når begge har fleksitid. 

I dag tok jeg mål og veide meg pga at jeg må det for å kunne sende inn resultater til beachbody. Ble så skuffa over vekta. Tidlig i sommer veide jeg 54, nå veide jeg 58! :hakeslepp: Jeg har jo fått litt mer muskler, og hvis jeg greide å måle riktig, altså på samme sted som i august, så har jeg gått ned flere cm flere steder, men jeg blir sånn at jeg vil veie 54 OG få mer muskler. Dustete, I know. Er en grunn til at jeg ikke egentlig veier meg lenger. Hva er vitsen med det hvis man bare blir sur? Når alt det er sagt har jeg vært dårlig på å holde meg unna hvetemel som jeg egentlig ikke tåler og spist litt mye godteri i helga, så jeg skal prøve å skjerpe det og se om det har noe å si på vekta på slutten av Cize om tre-fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først: Viste seg at det var Day of the month i dag, så det betyr at jeg nok ikke har gått opp så mye som jeg trodde. Litt, ja, men pleier ofte veie 2+ kg mer når det er den tida, så..ikke så sur lenger på det der.

I går trente jeg Crazy 8’s for siste gang, og denne gangen klarte jeg alt uten å rote nesten hver runde. Jeg glemte å forklare at etter hver video skal man gi seg selv poeng, eller v-er. Sånn v-markører, hvis det høres forståelig ut? 1 er "background dancer", 2 er "front and centre" og 3 er "ready for my music video". Du skal bedømme egen innsats på den siste delen, den der den kule musikken kommer på - Cize it up.
Syns Crazy 8’s har gått rimelig bra, og nå kunne jeg øke fra 2 til 3. :hoppe: Tok til og med to runder med "Cize it up", altså en repeat på de fem sise minuttene.

Egenltig er det på kalenderen at man skal trene lørdager også, men jeg har avtalt med samboer å heller være aktiv med henne de dagene, så jeg må (selv om det gjør litt vondt i OCD-hjernen min) flytte alt et hakk frem sånn at jeg gjør lørdagens trening på mandag etc.

I dag var vi istedet på skogstur med vofse, med mye jogging og ulendt terreng. Brant godt over 600 kalorier. Hunden ble utslitt, for han beinløp mye mer enn oss, opp og ned og rundt overalt! Så dermed en aktiv dag! Spiste litt sjokolade og potetgull både i går og i dag, men klarte å holde det litt mer unna fråtsenivå enn jeg har gjort tidligere helger. Som er bra. Jeg er veldig for at det er lov å kose seg, og jeg syns det er sjukt irriterende at man liksom skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for å slappe av med noe godt. Så i helga er det helt greit med noe usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på ny treningsuke - på Cize er det nemlig to nye økter hver uke, og man gjør dem annenhver dag. Så siden jeg ikke trente program på lørdag ble det siste runde med You Got This på mandag. Det gikk veldig bra, egentlig, syns jeg kom meg opp på "front and centre", i alle fall! Avslutta med 8 Count Abs. Jeg får alltid vondt i ryggen av mageøvelser, men nå gikk det bedre enn på lenge.

I går var det ny video, den het Full Out, og varte i ca 37 min. Sangen man skulle "Cize it up" til på slutten var "Lose My Breath" med Destiny's Child. Dette var vanskeligere, men jeg fikk til alt til slutt. Måtte konsentrere meg mer enn forrige uke, og strevde litt, men kom meg gjennom. Den var på mange måter mer heftig, var litt hopping og store bevegelser, så jeg svetta skikkelig og ble sliten.

I dag var det også en ny video. In The Pocket. Sangen på slutten var "Problem" med Ariana Grande. Kan ikke helt si jeg hadde den økta i lomma, akkurat...var mye vanskeligere enn det har vært hittil, veldig mye stokking av bein. Men jeg fikk det til når det var sakte gjennomganger, sleit når det gikk fort. Så jeg håper den sitter når jeg har gjort den to ganger til. Det var første gangen jeg følte det var ordentlig vrient og at jeg gjorde noe helt annet enn de på videoen. Men jeg skal fortsette å fokusere hardt, og SKAL greie det!

Da er det disse to som alternererer med to ganger til hver, før vi går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fullført uke to. Denne gangen trente jeg i helga også, både lørdag og søndag, så jeg kom ajour på kalenderen igjen etter å ha jogga istedet for å ta video forrige lørdag. Syns jeg fikk til begge ganske så bra etter hvert, det er noe med muskelhukommelse som Shaun T prater om, at etter hvert husker kroppen hva den skal gjøre nesten uten at man trenger å tenke. Når det er sagt trenger jeg å tenke MYE foreløpig, altså!!

På mandag var det Go For It, og Cize it up til Pass That Dutch med Missy Elliot. Jeg sleit skikkelig da jeg gjorde det den dagen, holdt på å dette overende flere ganger og ble egentlig ganske frustrert. Men i dag var det nytt forsøk, og nå gikk det VELDIG mye bedre. Moro, jeg fikk til hele rutinen selv om jeg snubla bittelitt. Ble veldig glad, og det er gøy når jeg får det til i samme rytme som de på videoen.

I går trente jeg på kvelden, videoen var Livin In The 8's - hele femti minutter med dansing. Og jiiz det var mye å huske på og lett å gjøre feil, men for hver gjennomgang gikk det hakket bedre. Tok 8 Count Abs etterpå, så til sammen ble det (med cooldown) 65 minutter. Intenst, men gøy!

I morgen er det Livin In The 8's igjen, fredag Go For It for tredje gang og lørdag Livin In the 8's for tredje gang. Men det blir sannsynligvis flytta til mandag, da. Siste uka er det alle øktene man har hatt etter hverandre. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på julebord i går, men var hjemme klokka 22, drakk ikke alkohol og sto opp halv sju for å trene...Har enten blitt kjedelig eller voksen! :P

Det gikk MYE bedre med Livin In The 8's i dag enn på tirsdag. Rota litt da det skulle Cize it Up, for det hjelper meg veldig at Shaun roper hva man skal gjøre, og det gjør han ikke når sangen spilles. Dessuten begynte hunden min å bli drittlei av å vente, så han stilte seg mest mulig i veien. Men det var gøy å få til så mye! Tok 8 Count Abs etter det, og så tøying. Ble over en time trening, og likevel rakk jeg dusj og tur og å være på jobb klokka ni. For en morgen! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var det Go For It igjen, og det går virkelig bedre og bedre hver gang jeg gjør dette, hvem skulle trodd at jeg greide å danse!! Trente ikke på lørdag, men gikk skogstur i ulendt terreng. Søndag tok jeg lørdagsøkta, Livin In the 8's + 8 Count Abs. Det går også bedre og bedre, nå klarte jeg det nesten uten feil. 

I gang med den siste uka nå. Da skal man gå gjennom alle øktene fra de tre foregående ukene. Dvs at i dag var det tilbake til den aller første økta. Crazy 8's. Det gikk knallbra, fikk til alt. 8 Count Abs etterpå, da ble det visst den to ganger på rad siden jeg hadde den på søndag også, men pyttsann. 

Begynner å lure på hva jeg skal gjøre når dette er ferdig. Tilbake til noe styrkerelatert, kanskje? Kanskje en kobinasjon av 21 Day Fix Extreme og Insanity Max 30 hadde gjort seg fram til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med Cize! Den siste uka gikk veldig bra! Den besto av alle de seks programmene man har vært gjennom iløpet av den siste mnd, et hver dag, i da øktende vanskelighetsgra (fikk ikke tatt det i helga, så den aller siste økta ble i dag).Det er jo som nevnt sånn at man skal krysse av for hvor bra man syns man har gjort det i Cize It Up- delen (altså de siste 3-ish. min). Og jeg har kryssa av på "ready for my music video" på alle øktene! :hoppe:

Veldig fornøyd med å ha klart dette programmet med min dårlige koorinasjon. Alt går fint med en bra trener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter sammen mitt eget program fram mot nyttår!

Mandag: Siste dag med Cize, Livin' in the 8's. Gikk veldig bra, klarte alt og tok to runder med Cize It Up til musikken.

Tirsdag: Insanity Max 30: Tabata Power. Gøy å ta en heseblesende Shaun T-økt igjen. Jeg var redd jeg skulle ha mista mye utholdenhet og styrke etter å ikke ha tatt pushups eller kjørt meg drithardt den siste mnd, men det var ikke noe problem! I kjernemusklaturen var jeg faktisk sterkere! Og støøøl i dag (onsdag) etter å ha tatt mye tabata-øvelser jeg ikke var vant til!

Onsdag: Insanity Max 30: Sweat Intervals. En heseblesende halvtimesøkt med veldig høyt tempo og mye squats og lunges og hopping. Dritslitsomt og digg! Man skal holde ut så lenge man kan uten stans, og jeg husker ikke hvor jeg kom, men det var uti 12-13-min tror jeg. Var på andre runde av wide-in-out-abs (stå i planke med vide føtter og hopp inn og ut så fort du kan - etter å ha hatt masse annet rett før det,  så du allerede kjenner beina er i ferd med å gi etter). 

Torsdag: Jogga en tur med hunden etter jobb. I går gikk jeg tur med ham først før jeg gikk inn og trente video, men så tenkte jeg at nå når jeg trener uten program kan jeg jo bare legge inn litt jogging istedet. Så i dag dro vi ut på tur. Han trenger å stoppe og snuse litt, så jeg hadde noen perioder der jeg enten sto og tok jumping jacks på fortauet eller jeg jogga eller gikk fram og tilbake så langt båndet rakk mens han snuste. Men så fikk han farten opp igjen, og da løp vi mye. Intervalltrening!

Klarte å glemme pulsklokka mi, og Endomondo FUCKED UP og sa jeg hadde løpt 1.2 kilometer. Men målte det på Googlemaps til å være 5.08. Så det var ganske bra. Brukte dobbelt så lang tid som jeg ville gjort uten hund, men, hehe! Men til min store frustrasjon aner jeg da ikke hvor mye jeg forbrant, men det er vel å se som en rolig, men helt innafor treningsøkt. Styrke overkropp i morra, tenker jeg! :)

Fredag: 21 Day Fix Extreme: Upper Fix Extreme. Det er Autumn, som har halvparten av programmet jeg skal ta neste år. Brukte tyngre vekter enn jeg er vant til på flere av øvelsene, men på noen måtte jeg gå ned igjen. Ble veldig sliten i armene, dette kommer jeg til å kjenne i morra. Det er intervalltrening med overkroppsstyrke. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...