Gå til innhold

Hvorfor er menn så obsessed med vekt på damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skrev at du tvilte på at noen menn foretrakk den tynne jenten fremfor den "store formfulle". Er dette noe du prøver å si til deg selv? For du fikk jo det nettopp motbevist.

Anonymous poster hash: 30fee...ce9

Jeg tenkte mer på menn generelt, men ikke "alle menn" . På samme måte som at noen menn foretrekker tykke kvinner, så finnes det sikkert like mange menn som foretrekker magre kvinner. Men den jevne "mannen i gata" tror jeg nok fortrekker en kvinne med bryster og hofter fremfor en kvinne uten noen av delene, uten at det burde være en dealbreaker for et forhold. Kropper går inn og ut i løpet av livet, og de som kun pendler i fht utseende kommer til å få seg mange reale smeller i løpet av livet. At alle unge jenter skal hige etter str 34 blir for dumt, da jeg mener dette er noe den svært smale moteverdenen av haute couture har som ideal, og at dette fenomenet er noe som kvinner selv har pålagt hverandre i takt med "flink pike"-syndromet.

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte mer på menn generelt, men ikke "alle menn" . På samme måte som at noen menn foretrekker tykke kvinner, så finnes det sikkert like mange menn som foretrekker magre kvinner. Men den jevne "mannen i gata" tror jeg nok fortrekker en kvinne med bryster og hofter fremfor en kvinne uten noen av delene, uten at det burde være en dealbreaker for et forhold. Kropper går inn og ut i løpet av livet, og de som kun pendler i fht utseende kommer til å få seg mange reale smeller i løpet av livet. At alle unge jenter skal hige etter str 34 blir for dumt, da jeg mener dette er noe den svært smale moteverdenen av haute couture har som ideal, og at dette fenomenet er noe som kvinner selv har pålagt hverandre i takt med "flink pike"-syndromet.

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Går an å ha hofter, smal midje og pupper og samtidig være tynn. Jeg mener hvertfall det er unødvendig å fremme en type kropp ved å rakke ned på en annen.

Anonymous poster hash: 30fee...ce9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å ha hofter, smal midje og pupper og samtidig være tynn. Jeg mener hvertfall det er unødvendig å fremme en type kropp ved å rakke ned på en annen.

Anonymous poster hash: 30fee...ce9

Og jeg mener det er feil å fronte èn mager kroppstype i blogger og media som den perfekte, slik at 3. og 4. klassejentene jeg underviser på skolen går rundt og sier at de må slanke seg.

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener det er feil å fronte èn mager kroppstype i blogger og media som den perfekte, slik at 3. og 4. klassejentene jeg underviser på skolen går rundt og sier at de må slanke seg.

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Da skjønner du kanskje at det er unødvendig å rakke ned på tynne jenter, og å skrive at du tviler på at noen menn vil foretrekke den kroppen over en formfull en.

Anonymous poster hash: 30fee...ce9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på menn generelt, men ikke "alle menn" . På samme måte som at noen menn foretrekker tykke kvinner, så finnes det sikkert like mange menn som foretrekker magre kvinner. Men den jevne "mannen i gata" tror jeg nok fortrekker en kvinne med bryster og hofter fremfor en kvinne uten noen av delene, uten at det burde være en dealbreaker for et forhold. Kropper går inn og ut i løpet av livet, og de som kun pendler i fht utseende kommer til å få seg mange reale smeller i løpet av livet. At alle unge jenter skal hige etter str 34 blir for dumt, da jeg mener dette er noe den svært smale moteverdenen av haute couture har som ideal, og at dette fenomenet er noe som kvinner selv har pålagt hverandre i takt med "flink pike"-syndromet.

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Jeg synes at høyde, størrelse på lommebok, lengde på penis og hårmanke ikke bør være noe jenter skal ta hensyn til.

Lykke til med prosjektet ditt med å få menn til å ignorere utseendet ditt.

Anonymous poster hash: 8f715...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn.

Forstår at smaken er som baken, noen tenner bare på tynne damer og det er greit det, men jeg blir så satt ut når jeg leser stygge kommentarer om feite damer her på KG. Som kanskje ikke er veldig feite en gang, men har noen kg ekstra.

Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere?

Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

De har bare forskjellige preferanser.:) Kvinner liker jo ikke spinkle tynne menn, mens menn liker i hovedsak slanke kvinner. Men er selvfølgelig unntak på begge sider.:)

Anonymous poster hash: 71c25...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja hvorfor er kvinner så obsessed med høyden og hvor mye en mann tjener ?



Anonymous poster hash: 148cb...045
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke nødvendigvis sånn at man bare spiser junk og aldri rører på seg om man er overvektig da. Så til tross for noen kilo for mye kan man være i form!

Hadde man vært i form hadde man vært tynn. Spiser man sundt og beveger seg litt så går man automatisk ned uansett. Det er ingen unnskyldning man hadde ikke vært feit om man er i form så du sier

Anonymous poster hash: 5e768...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn. Forstår at smaken er som baken, noen tenner bare på tynne damer og det er greit det, men jeg blir så satt ut når jeg leser stygge kommentarer om feite damer her på KG. Som kanskje ikke er veldig feite en gang, men har noen kg ekstra. Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere? Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

Selvfølgelig ville du hatt en kraftig mann, du er jo dame og instinktet vårt er slik at mannen skal beskytte.

Dessuten, det finnes like mange menn somvil ha tynne damer som det finnes menn som vil ha de med litt ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn.

Forstår at smaken er som baken, noen tenner bare på tynne damer og det er greit det, men jeg blir så satt ut når jeg leser stygge kommentarer om feite damer her på KG. Som kanskje ikke er veldig feite en gang, men har noen kg ekstra.

Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere?

Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

Er forskjell på det da. En tynn mann er som regel bare en strek. Kvinner har mer som fyller ut. Og store bamsete menn gir en trygghetsfølelse. Vet ikke hvordan menn tenker om store damer men. Det får de selv svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da menge menn som liker tykkere damer? Jeg synes jeg ser overvektige damer med kjæreste på gata omtrent daglig.

Anonymous poster hash: 1a212...3c3

Med like overvektige kjærester ja. .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på menn generelt, men ikke "alle menn" . På samme måte som at noen menn foretrekker tykke kvinner, så finnes det sikkert like mange menn som foretrekker magre kvinner. Men den jevne "mannen i gata" tror jeg nok fortrekker en kvinne med bryster og hofter fremfor en kvinne uten noen av delene, uten at det burde være en dealbreaker for et forhold. Kropper går inn og ut i løpet av livet, og de som kun pendler i fht utseende kommer til å få seg mange reale smeller i løpet av livet. At alle unge jenter skal hige etter str 34 blir for dumt, da jeg mener dette er noe den svært smale moteverdenen av haute couture har som ideal, og at dette fenomenet er noe som kvinner selv har pålagt hverandre i takt med "flink pike"-syndromet.

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Nå tror jeg menn foretrekker slanke kvinner med hofter og rumpe og pupper da....

Jeg bruker str 34/36 men har ikke flat rumpe og jeg har mellomstore pupper fordet....

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få ha preferanser i forhold til utseende. Det hjelper ikke å klage på andres preferanser uansett, de forrandrer seg ikke av den grunn.

Jeg vet jeg har preferanser og til tider er overfladisk når jeg leter etter en ny date (særlig på nett), men det betyr ikke at de er absolutte om jeg finner en mann jeg blir veldig tiltrukket av personligheten til (men disse finner jeg gjerne IRL, da jeg må kjenne de fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde man vært i form hadde man vært tynn. Spiser man sundt og beveger seg litt så går man automatisk ned uansett. Det er ingen unnskyldning man hadde ikke vært feit om man er i form så du sier

Anonymous poster hash: 5e768...2e1

Sorry to burst your bubble, men det er faktisk ikke så enkelt for alle sammen. Jeg spiser sunt og trener, men jeg har stått på stedet hvil angående vekt og cm i over ett år. Hadde vært fint om verden var så svart-hvitt, men det er den altså ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry to burst your bubble, men det er faktisk ikke så enkelt for alle sammen. Jeg spiser sunt og trener, men jeg har stått på stedet hvil angående vekt og cm i over ett år. Hadde vært fint om verden var så svart-hvitt, men det er den altså ikke.

Det er vel først og fremst synd for deg?

Trolig er du ikke så sunn i kostholdet som du tror.

Anonymous poster hash: f43ab...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Sorry to burst your bubble, men det er faktisk ikke så enkelt for alle sammen. Jeg spiser sunt og trener, men jeg har stått på stedet hvil angående vekt og cm i over ett år. Hadde vært fint om verden var så svart-hvitt, men det er den altså ikke.

Sorry to burst your bubble men da er det noe du gjør feil dessverre. Det er så svart hvitt. Nå vet jeg ikke hva du anser som sundt eller hvor ofte du propper i deg godterier eller hvor ofte du tar deg en liten tur. Men det er faktisk helt umulig å ikke gå ned om du faktisk spiser sundt og går små turer her og der.

Men det er mange faktorer her, men for å bryte de ned enkelt. Kosthold og trening.

Endret av Jon blund
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Kan ikke si at jeg er mer opptatt av vekt enn hva kvinner er når det kommer til en selv. Har vært med damer jeg synes har vært flotte, men som ikke har vært fornøyd med sin egen vekt. Jeg har bare gjort slik :vetikke: og ikke forstått hvorfor de ikke har vært fornøyde. Jeg tror mange damer er for strenge med seg selv, i alle fall enkelte jeg har møtt. Mye av presset kommer av egne tanker.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel først og fremst synd for deg?

Trolig er du ikke så sunn i kostholdet som du tror.

Anonymous poster hash: f43ab...d5d

Sorry to burst your bubble men da er det noe du gjør feil dessverre. Det er så svart hvitt. Nå vet jeg ikke hva du anser som sundt eller hvor ofte du propper i deg godterier eller hvor ofte du tar deg en liten tur. Men det er faktisk helt umulig å ikke gå ned om du faktisk spiser sundt og går små turer her og der.

Men det er mange faktorer her, men for å bryte de ned enkelt. Kosthold og trening.

Såklart er det mest synd for meg, som faktisk jobber ganske hardt, men ja, synes det blir noe unyansert å si at det bare er å spise mindre/sunt og røre litt på seg, for det er det ikke. Som Jon blund sier er det mange faktorer som spiller inn, og jeg synes det er gruelig dårlig gjort å bare kutte ut de og anta at jeg spiser usunt og/eller ikke trener. Jeg er daglig 800kcal i underskudd og trener minst tre ganger i uka, men det rikker seg ikke for det. Her er en liten øyeåpner jeg føler mange trenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nå helst at dette er noe vi kvinner pålegger hverandre. Jeg var tynn som en strek før vi fikk barna, nå er jeg 5 kilo tyngre og har fått både pupper, hofter og rumpe. Og mannen min sier at han foretrekker meg med de formene jeg har nå. Jeg tviler sterkt på at menn syns dette:

http://3.bp.blogspot.com/_ijU8xX9PNM4/TLg8i7LdTGI/AAAAAAAAOjY/1xQ4_KsNaI4/s1600/fq4m3X6jiqrjbnaahCBHLscKo1_500_large.jpg

er mer sexy enn dette:

https://swimwearandlingerie.files.wordpress.com/2011/02/curvy-kate-2.jpg

Nå er jo nederste dama heller ikke mer enn en str 38, men det å gå rundt å hige etter str XS/34 slik som fotballfrua er noe kvinner pålegger seg selv. Kvinner er kvinner verst, godt hjulpet av verdens beste designere som er homofile og hater pupper og hofter. Mannfolk blir ikke kåte bare fordi det står str XXS på truselappen til kjerringa, og det må jenter og damer snart innse..

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Hvorfor tviler du sterkt på at en mann kan like en slik kvinne som på det øverste bildet? For et merkelig utsagn! Selvfølgelig er det mange men som foretrekker veldig slanke kvinner, akkurat som det er mange menn som foretrekker kvinner med 10 kg for mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...