Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Stakkars jenta mi som hoster så mye :( Hun har hostet veldig lenge, av og på siden hun begynte i barnehagen. Tror jeg må ringe legen på mandag. Er redd det er noe mer enn forkjølelse. Får helt vondt av å høre på henne fra babycallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg ventet kom kvalmen snikende igår. Haha, det var nesten på dagen som forventet. Jeg har en følelse av jente denne gangen også siden jeg foreløpig har nøyaktig de samme symptomene som sist. Mannen håper jo på gutt han da, men han blir så klart glad uansett :) Vi har jo planer om tre, så det er isåfall en sjans til :) Men guuud nå orker jeg ikke tenke på et tredje barn, haha. Vi får ta et av gangen, så lenge det ikke er tvillinger da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en av gangen ;)

Typisk at kvalmen kom på akkurat samme tid igjen. Jeg håper på å slippe unna oppkast daglig denne gangen, siden jeg hadde det hele svangerskapet forrige gang. Uansett verdt det, men hvis jeg får det sånn igjen skal jeg høre på legen tidligere denne gangen og bli sykemeldt. Så bra at du er sykemeldt når du har det sånn, er så kort del av et helt arbeidsliv så ingen vits å bli helt utslitt, du har lenge igjen av svangerskapet også :klem:

Hvordan går det med jenta di nå?

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til jenta di, håper det ikke er noe annet enn forkjølelse! Jeg hostet også noen ganger veldig hardt og "brutalt" når jeg var forkjølet som liten, men det var ikke noe alvorlig i det. Og det ga seg etter en uke eller noe til å bli en "normal" hoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere innom her :)

Jenta mi har det bra hun altså, men flere hostekuler i natt, også har hun blitt litt forkjølet igjen. Hun var dårlig for to uker siden, så håper ikke hun får feber :( Vi flytter til hus uka som kommer også, så hadde vært greit for alles del at hun ikke blir dårlig. Men hun kommer først, uansett!

Kvalmen går litt opp og ned heldigvis. Men det er så vanskelig å få med seg mat. Særlig ordentlig mat. Men jeg prioriterer å få i meg mat, så får man tenke på næringen når jeg er litt lenger. Det gikk bra sist i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, jeg er såå kvaaalm. Det eneste som fungerer er å sove, men kan ikke det hele dagen heller ;) Menmen, jeg har overlevd før, så jeg skal nok overleve denne gangen og! Måtte bare syte litt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kasper har hostet hver natt i to-tre uker nå. Syns inderlig synd på han stakkars. Håper det snart gir seg for det forstyrrer søvnen hans og han våkner tidligere enn han pleier.

Gratulerer med graviditeten om jeg ikke allerede har sagt det. Har enda helt ammehodet, selv om det er over 4 måneder siden jeg stoppet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasper har hostet hver natt i to-tre uker nå. Syns inderlig synd på han stakkars. Håper det snart gir seg for det forstyrrer søvnen hans og han våkner tidligere enn han pleier.

Gratulerer med graviditeten om jeg ikke allerede har sagt det. Har enda helt ammehodet, selv om det er over 4 måneder siden jeg stoppet :ler:

Tusen takk :)

Uff, så kjedelig at Kasper også hoster. Det er så vondt å høre når de hoster sånn. Det forstyrrer søvnen til E også. Hun har våknet kl 5 i det siste. Og i natt sov hun nesten ikke fra kl 1. Hun har også blitt hes nå, så vi går nesten bare og venter på feberen vi. Men håper den holder seg borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg masse god bedring ift kvalmen :klem:

Og til snuppa ;) Min jente har vært forkjølet siden barnehagestart og det er grusomt når de hoster sånn.. Heldigvis hjelper astmamedisiner ettersom hun har astma, men det er fælt å se de små være så slitne..

God bedring til dere alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg masse god bedring ift kvalmen :klem:

Og til snuppa ;) Min jente har vært forkjølet siden barnehagestart og det er grusomt når de hoster sånn.. Heldigvis hjelper astmamedisiner ettersom hun har astma, men det er fælt å se de små være så slitne..

God bedring til dere alle :klemmer:

Tusen takk, Dine :klemmer:

Ja, den kvalmen er fæl, og den har bare vart noen dager! Men må ta en dag av gangen.

Snuppa er blitt så hes stakkar. Jeg skal ta henne med til legen imorgen siden jeg allerede har time, så får vi se hva hun sier.

Vi har tatt over huset nå, wohoo. Det er slit med flytting når jeg er dårlig, men det visste vi jo og vi har en uke på oss:) Det blir litt oppussing før det også, så jeg må bare bite det i meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg se et bankende hjerte på UL! Det er en herlig følelse :) Ble brått enda mer glad i den lille :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg kommet til 8+1! Og idag kjente jeg faktisk livmora over skambeinet! Det høres kanskje helt merkelig ut så tidlig, moen jeg kjenner igjen det etter sist. Det er litt gøy da :) Men håper ikke det kan være noe galt.

Jeg er sliten om dagen. Vi har kommet i hus, men det er mye å gjøre og snuppa sover dårlig om natta. Men jeg er ikke like kvalm som jeg var sist, er mer sulten! Derfor tror vi det er gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende!! Om fire knappe uker er du "offisielt gravid" :) Kjempe spennende at dere tror det er gutt da. Magefølelsen har vært spot on for meg begge gangene. Har dere tenkt noe på tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Om fire knappe uker er du "offisielt gravid" :) Kjempe spennende at dere tror det er gutt da. Magefølelsen har vært spot on for meg begge gangene. Har dere tenkt noe på tidlig ul?

Jaa, det er utrolig spennende!

Vi skal bestille en ul til uke 11/12 der vi var sist :) Så da er det ikke så lenge til vi får se lille igjen. Jeg tror jeg trenger det siden jeg foreløpig ikke har hatt så stor glede av å være gravid enda som jeg skulle ønske. Så er det greit å få en bekreftelse på at det er liv der før man gjør det offisielt :)

Idag har jeg hatt ca 1 time med god form på kvelden og det var helt fantastisk! Jeg så plutselig lysere på livet en stund der ;) Nå må jeg ha en pause siden jeg tok litt av her hjemme siden jeg følte meg så bra :)

Håper formen blir enda bedre framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, idag kastet jeg opp hele frokosten imens snuppa satt og spiste frokosten sin... Det var virkelig ikke gøy, hun ropte på meg og lurte på hva som skjedde. Jeg måtte bare rope at "jeg er her" og "det går bra" når jeg holdt på. Det syns ikke jeg var moro altså. Tror mannen min må levere henne i barnehagen hvis det skal fortsette sånn.

Men ellers går det egentlig bra med meg da. Er jo enda i dårlig form, men er litt mindre svimmel.

Jeg har jo fått tydelig mage allerede også! Ikke lett å holde dette skjult så mye lenger ;) Jeg spiser jo endel, men jeg kjenner jo også at livmora har kommet over skambeinet allerede. Det er jo ikke så altfor lenge siden jeg sist var gravid. Har sikkert med det å gjøre :)

Vi skal på ultralyd 8 desember! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende tider!! Kjenner så altfor godt til det med kvalmen.. Godt hun ikke er eldre, for nå så skjønner hun jo ikke helt uansett. Du kan jo like gjerne bare gått på do liksom.. Men forstår deg godt! Tassen skjønte heller ikke hva som skjedde da jeg var så dårlig og han var jo omtrent like liten. Er ikke noe gøy, men det blir superspennende med UL da :) Hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider!! Kjenner så altfor godt til det med kvalmen.. Godt hun ikke er eldre, for nå så skjønner hun jo ikke helt uansett. Du kan jo like gjerne bare gått på do liksom.. Men forstår deg godt! Tassen skjønte heller ikke hva som skjedde da jeg var så dårlig og han var jo omtrent like liten. Er ikke noe gøy, men det blir superspennende med UL da :) Hvor langt er du på vei da?

Nei, hun er heldigvis så liten at hun ikke skjønner noe :) Hun hørte noen lyder og ble litt bekymret i stemmen sin, men det går bra :)

Jeg kommer til å være 12+2 på den dagen jeg skal på ul :) Det er ca som vi var sist og da så vi mye, så det er nok en fin tid :) Bare tre uker! Jeg har jo fått mage så er ikke lett å holde det skjult, skal fortelle det til resten av jentegjengen til uka siden vi skal treffes. Håper jo at det vil gå bra nå, er jo kommet langt på vei :)

Går det bra med deg og barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er det stille om dagen! Nå har dagen for ultralyd endelig kommet! Er nå 12+2 og jeg har fått mage :) Det er koselig. Jeg har jo lagt på meg litt, men det er tydelig at det er babyen :)

Kvalmen begynner å forsvinne også, utrolig deilig! Er fortsatt sliten og bekkenet er vondt, men nå er jeg over 12 uker og dette har blitt mer virkelig. Er spent på ultralyd! Oppdaterer når jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...