Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke :P leste det bare når jeg prøvde å google! Jeg vet jo absolutt ingenting,så søker råd hos de muligens litt klokere! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

Jeg hiver meg med dere hvis det er i orden :)

Fant ut for en uke siden at jeg er gravid 🙊 Litt lettere sjokkert over å finne ut at jeg er gravid i 17uke, uten å ha merket noe til det! Så dette blir et kort svangerskap! Har fått termin 15.februar og venter en liten lillebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg hiver meg med dere hvis det er i orden :)

Fant ut for en uke siden at jeg er gravid Litt lettere sjokkert over å finne ut at jeg er gravid i 17uke, uten å ha merket noe til det! Så dette blir et kort svangerskap! Har fått termin 15.februar og venter en liten lillebror!

Velkommen!

Oisann! Litt av et sjokk! Kan jeg spørrre hva historien din er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer monarabb! Hva gjorde at du fikk mistanke? Uteblitt mens og/eller andre symptomer! Håper alt står bra til, regner med du har vært litt i sjokk de siste dagene?! :)

Talbot: jeg var veldig plaga av kynnere med førstemann, er utrolig ubehagelig og hemmende.... Har desverre ingen råd iforhold til det, man må bare stoppe opp litt og ta seg tid til å la det roe seg. Enn så lenge (bank i bordet) har jeg kjent lite til det denne gangen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mener med historie, men kan fotrtelle litt om meg selv! 😃

Er 28år gammel og bor like i nærheten av Stavanger. Har samboer og en gutt på 1,5år (f.mars 2013) Jobber som lærer på en barneskole!

Det kan virke som om jeg og samboeren er latterlig fruktbare! Vi ble gravide på første forsøk med vårt første barn! Og denne gangen har vi klart å bli gravide uten å engang prøve.

Kort fortalt; jeg hadde enda ikke fått menstruasjonen igjen etter første barn og sluttet derfor på minipillene i en månedstid i mai for å se om mensen kom tilbake. Da den ikke gjorde det startet jeg på prevensjon igjen!

Sjokket var derfor stort da vi begynte å mistenke en graviditet og det viste seg at jeg var såååååå langt på vei 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer monarabb! Hva gjorde at du fikk mistanke? Uteblitt mens og/eller andre symptomer! Håper alt står bra til, regner med du har vært litt i sjokk de siste dagene?! :)

Talbot: jeg var veldig plaga av kynnere med førstemann, er utrolig ubehagelig og hemmende.... Har desverre ingen råd iforhold til det, man må bare stoppe opp litt og ta seg tid til å la det roe seg. Enn så lenge (bank i bordet) har jeg kjent lite til det denne gangen!

Jeg syns jeg var blitt litt rundere rundt magen også var brystene litt ømme! Så tok en test for å utelukke graviditet 😜 Det rare er at etter positiv test har både spark, vond rygg og trøtthet meldt sin ankomst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Monarabb! Har en venninne som fant ut at hun var gravid i uke 24. Hun hadde ikke antydning til mage, og dette er det andre barnet. Jeg er overbevist om at jeg har kjent spark nå 17 uker på vei, og kan ikke helt skjønne at man ikke merker spark 24 uker på vei. Men jeg må jo kjenne ganske godt etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mener med historie, men kan fotrtelle litt om meg selv!

Er 28år gammel og bor like i nærheten av Stavanger. Har samboer og en gutt på 1,5år (f.mars 2013) Jobber som lærer på en barneskole!

Det kan virke som om jeg og samboeren er latterlig fruktbare! Vi ble gravide på første forsøk med vårt første barn! Og denne gangen har vi klart å bli gravide uten å engang prøve.

Kort fortalt; jeg hadde enda ikke fått menstruasjonen igjen etter første barn og sluttet derfor på minipillene i en månedstid i mai for å se om mensen kom tilbake. Da den ikke gjorde det startet jeg på prevensjon igjen!

Sjokket var derfor stort da vi begynte å mistenke en graviditet og det viste seg at jeg var såååååå langt på vei

Hehe, det var historien jeg var ute etter! :) Helt utrolig - ingen morgenkvalme eller andre symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen kvalme, hadde heldigvis ikke det forrige gang heller! Så lite symptomer.. Men nå som jeg vet hvor lenge jeg har gått gravid er det flere småting i løpet av sommeren jeg kommer på som kan kobles til graviditeten 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det må ha vært litt av et sjokk monarabb!

Syns du det er greit? Jeg har litt panikk daglig, har en gutt på 23 mnd, lurer på hvordan dette skal gå! Og du får dem enda tettere!

Svigerinna mi var 12 uker før hun fant det ut. Ikke merka noenting, hadde bare ikke fått igjen mensen etter p-pilleslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå syns jeg hele greia er morsom, tror ikke det har sunket helt inn! Var veldig klar på at noen ny baby var ikke aktuelt før tidligst 2016! Så det er en del planlegging og omgjøring i hodet 😜 Men vet jo at jeg kommer til å glede meg stort etterhvert... Må bare venne meg til tanken!

Litt flaks at det er en gutt til, vi har jo alt vi trenger av klær og utstyr! Begge har fast jobb, hus og hver sin bil... Så vi kan ikke klage! 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ennå syns jeg hele greia er morsom, tror ikke det har sunket helt inn! Var veldig klar på at noen ny baby var ikke aktuelt før tidligst 2016! Så det er en del planlegging og omgjøring i hodet 😜 Men vet jo at jeg kommer til å glede meg stort etterhvert... Må bare venne meg til tanken!

Litt flaks at det er en gutt til, vi har jo alt vi trenger av klær og utstyr! Begge har fast jobb, hus og hver sin bil... Så vi kan ikke klage! 😃

Heisann hoppsan! Vi er i samme gruppe igjen jo :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg var blitt litt rundere rundt magen også var brystene litt ømme! Så tok en test for å utelukke graviditet Det rare er at etter positiv test har både spark, vond rygg og trøtthet meldt sin ankomst...

:)

Bra at alt er på stell i livet deres ellers da :) . Da går det nok fint selvom det blir litt tettere enn du først hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Jenter håper at dere har det bra :)

Jeg selv har egentelig bare vært hel dø :-/ sliter med sjikkelig hypermesis :(

Men over til noe positivt , ser det er tid for gutte babyer <3 , kan skrive under på det jeg og :) vi venter en liten gutt vi og.

Er det mange som har lagt på seg føler alle legger på seg uten meg :( ?

noen som har erfaring med å ikke legge på seg noe men at det begynte å komme mot slutten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 25 og har gått opp 3,7 kilo. Garanterer deg at minst 1 kilo er ren pupp! :fnise: Jeg er like tynn som før, bare med mage. Så sannsynligvis har jeg ikke gått opp noen "fettkilo" enda.

Men, hvem bryr seg? Det er ikke kjempe viktig å gå opp kun for å gå opp. Både lege og jordmor sier alt ser kjempe bra ut. Jeg lever jo helt som vanlig, så jeg ser ikke hvorfor jeg skulle legge på meg så veldig mye ekstra? Aktivitetsnivå og matinntak er som før ( Pluss ca 300 kcal).

Ikke stress! Det skjer når det skjer! Min jordmor er veldig opptatt av at vi ikke skal være opptatt av vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som har lagt på seg føler alle legger på seg uten meg :( ?

noen som har erfaring med å ikke legge på seg noe men at det begynte å komme mot slutten ?

Jeg er 17+1 og har ikke gått opp noe enda. Verken fastlegen eller jordmor har sagt noe på det. Spent på om jeg legger på meg innen neste kontroll i begynnelsen av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...