Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud er det aldersgrense på restauranter og nå?? Det er det dummeste jeg har hørt! Når skal man kunne ta med barn på restaurant da? Når de er 1 år? 3 år? 10 år? 18?

Jeg syns dette temaet burde vært skrevet om i VG eller noe. Selvfølgelig er det greit å ta med babymat på restaurant!!! :sjokkert:

Endret av reebok
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorden kaller. Spedbarn gråter. Mye. Foreldre, spesielt mødre, gir blanke i omverdens ved og vel

En baby på åtte måneder er da virkelig ikke noe spedbarn! De lager lyd, men det er da virkelig ikke kolikktilstander når de er såpass gamle. Og slår en åtte måneder gammel baby seg vrang, så må man jo regne med at foreldrene tar den med ut for å roe. Vi hadde med datteren vår ut og spiste i den alderen uten at det var noe problem. Noen barn lager mye lyd, andre gjør ikke. Det er vel så irriterende med folk som prater høylydt i telefonen på restauranter, og det mente jeg før jeg fikk barn selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er revnende likegyldig om barnet gråt eller ikke. Det å ta med seg små unger, og særlig spedbarn på restaurant er frekt da sjansen for å ødelegge kvelden til 20-30 andre er stor ved å gjøre det.

At du ikke forstår at det er upassende syns jeg er merkelig.

Ts skrev at det var i dag - ikke at det var i kveld. Om en absolutt ikke vil ha barn der, så får man gå på restaurant etter 20.00. Eventuelt så får en oppmuntre yndlingsrestauranten til å sette et skilt pålydende : Barn under 6 år er uønsket. Endret av absinthia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er revnende likegyldig om barnet gråt eller ikke. Det å ta med seg små unger, og særlig spedbarn på restaurant er frekt da sjansen for å ødelegge kvelden til 20-30 andre er stor ved å gjøre det. Barnet trenger ikke gråte heller for at det skal være irriterende. Det er nok at ungen begynner å kjede seg, går ned av stolen og løper rundt i lokalet. En restaurant er rett og slett ikke et passende sted for barn å være. Dra heller på McDonalds, der er det i det minste ballrom/lekerom for ungene.

At du ikke forstår at det er upassende syns jeg er merkelig.

En på 8 mnd går sjelden rundt og springer på gulvet! Jeez... Og du trenger ikke dra alle barn under en kam, noen barn sitter faktisk i ro og oppfører seg på restaurant, jfr oppdragelse fra foreldre, f.eks, har du ikke tenkt på det...?

Anonymous poster hash: b55d1...537

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på en "finere" lunsjrestaurant før. Der varmet vi flere glass med babymat om dagen. Det er jo for det meste mødre på permisjon som har tid til å dra på restaurant på dagtid.



Anonymous poster hash: a4cb5...16b
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på en "finere" lunsjrestaurant før. Der varmet vi flere glass med babymat om dagen. Det er jo for det meste mødre på permisjon som har tid til å dra på restaurant på dagtid.

Lol, Otto Jespersen "mødre" flashback :fnise: "Næmmen! Har du vært så flink å bæsje!! Skal den snille mannen flytte kaffekoppen sin, så vi kan få skifta bleia di?".

Anonymous poster hash: 0dac5...02f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud er det aldersgrense på restauranter og nå?? Det er det dummeste jeg har hørt! Når skal man kunne ta med barn på restaurant da? Når de er 1 år? 3 år? 10 år? 18?

Jeg syns dette temaet burde vært skrevet om i VG eller noe. Selvfølgelig er det greit å ta med babymat på restaurant!!! :sjokkert:

Å nei vær så snill, ikke mer "mødre eier verden" artikler. Først og fremst er vg fyllt at nok møkk allerede, men nybakte mødre trenger ikke flere utløp for hvor "urettferdig" resten av verden behandler dem og deres barn, enten det gjelder medbrakt mat eller amming i offentligheten.

Anonymous poster hash: de4d3...c9f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn lager lyd, ja. noen mer enn andre. Så da får man holde seg hjemme til de kommer i tenårene?

Ikke skal man kunne ha med mat til dem på restaurant, ikke skal man amme i offentlighet, ikke skal man ha dem med på fly eller andre transportmidler (barnevogn), bl.a.

Jeg leser så mange sure meninger om barn i mange tråder og jeg blir helt oppgitt.

Dere som svarte meg, var dere aldri på kafé eller restaurant med foreldrene deres da dere var små?

Og hvorfor er det forresten ofte mødrene det blir fokusert på, selv i situasjoner hvor også faren er med?

Endret av pantertante
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svar! Det står ingenting i HI om at barnet gråt.

At man ikke skal kunne ta med seg små barn på restaurant blir jo helt merkelig.

Om et barn blir veldig urolig og begynner å gråte masse vil jeg tro de aller fleste tar det med seg ut av lokalet og prøver å roe det ned.

"Bare i Norge".. Man skal ikke langt utenfor Norges grenser før det både er vanlig og akseptert at unger er med på både restauranter, cafeer og puber. Folk vet at unger er en del av familien og at man skal slippe å isoleres bare fordi man har et barn.

Anonymous poster hash: 3f310...abd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, ikke dra på ferie hvor man ikke har tilgang på eget kjøkken, når man har baby?

Anonymous poster hash: 418be...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn lager lyd, ja. noen mer enn andre. Så da får man holde seg hjemme til de kommer i tenårene.

Ikke skal man kunne ha med mat til dem på restaurant, ikke skal man amme i offentlighet, ikke skal man ha dem med på fly eller andre transportmidler (barnevogn).

Jeg leser så mange sure meninger om barn i mange tråder og jeg blir helt oppgitt.

Dere som svarte meg, var dere aldri på kafé eller restaurant med foreldrene deres da dere var små?

Og hvorfor er det forresten ofte mødrene det blir fokusert på, selv i situasjoner hvor også faren er med?

Aner ikke om jeg var med da jeg var lite, var som sagt liten. Men hadde streng mor og er godt oppdratt så om jeg lagde lyd så fikk jeg nok streng beskjed om å ikke gjøre det mer.

Mødre er som regel de som klager. Ja barn kan godt være med ute blandt folk, men at mange mødre regelrett forventer at gud og hver man skal bøye unna dem og deres krav til varming av mat, flekking av bryster for amming, pløying gjennom folkemengder med barnevogner og hylskriking på fly og togstrekninger (som nok også er like ubehagelig for ungen som andre passasjerer-kanskje derfor den skriker) er så vanvittig irriterende! Er det ikke noen steder som kan være forbehold voksne, voksnes samtaler i stillhet, til god musikk, mat og rødvin, uten at et barn skal krabbe rundt og gnage på bordbeinet?

Anonymous poster hash: de4d3...c9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts skrev at det var i dag - ikke at det var i kveld. Om en absolutt ikke vil ha barn der, så får man gå på restaurant etter 20.00. Eventuelt så får en oppmuntre yndlingsrestauranten til å sette et skilt pålydende : Barn under 6 år er uønsket.

Så alle som ønsker en flott tid på en restaurant skal gå etter 20,00?

Det hadde vært boikott av restauranten om de faktisk satte et slikt skilt utenfor døra.

Det handler om normal folkeskikk. Hvorfor drasse med barn på en så kjipt sted som en restaurant i første omgang? Det må jo være verdens mest kjipe plass å være for de små, særlig når de ønsker oppmerksomhet pga de begynner å kjede seg, også ser man foreldrene drive å hysje på dem pga de begynner å bli flaue, samt prøve å forklare de stakkars små at "nå er vi på restaurant, så nå MÅ vi være/sitte stille!"..

En på 8 mnd går sjelden rundt og springer på gulvet! Jeez... Og du trenger ikke dra alle barn under en kam, noen barn sitter faktisk i ro og oppfører seg på restaurant, jfr oppdragelse fra foreldre, f.eks, har du ikke tenkt på det...?

Anonymous poster hash: b55d1...537

Jeg skrev "små barn" i tillegg. Altså man burde vite såpass at barn helst ikke ønsker å sitte stille på en stol i 2 timer. Oppfører barnet seg helt greit, så syns jeg fremdeles det er en risikosport og ta dem med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andre ord, ikke dra på ferie hvor man ikke har tilgang på eget kjøkken, når man har baby?

Anonymous poster hash: 418be...621

Ikke noe problem i "Syden" i hvertfall, der tar de jo gjerne med seg ungene rundt de som jobber der. Aldri noe problem de stedene vi har vært med små barn (utenfor "Charter-Syden", men i samme type land).

Anonymous poster hash: 3f310...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn, og spesielt såpass små, har ingen generell interesse av å være på restaurant. Jeg har ingen problemer med å forstå foreldre som tar med barna sine på restuarant, men jeg tror alle ville være bedre tjent med at en ordnet med barna på en annen måte. Dersom foreldrene ikke ser hverandre så ofte og vil bruke muligheten til litt kvalitetstid så er restaurant et utmerket valg så lenge man ikke har med ungen, da den vil "stjele" mye av oppmerksomheten som er tiltenkt hverandre.

Er målet å ha kvalitetstid med hele famliien er det så uendelig mange plasser som er bedre. Parken, tur i skogen, svømmehallen osv. Ikke bare er dette plasser hvor det er allment akseptert med mye lyd, men det er også lagt mer til rette for at barna skal kunne kose seg enn 1,5 timer ved middagsbordet noen gang kommer til å bli. Skal de absolutt spise så er McDonalds og lignende mer passende steder å gå. Jeg tror ærlig talt ikke ungen på 8 måneder gjør noe stort ut av det om foreldrene spiser biff til 500,- eller bigmac til 100 så lenge han får sin babymat.

Hva situasjonen til ts angår så er jeg enig at det er dårlig av restauranten. Så lenge det er lovlig å ta med små barn så bør de være fleksible og klare til å håndtere det uavhengig av deres syn på saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere virkelig at man ikke skal kunne ta med ungen sin på restaurant i Norge? Seriously?!

Det verste er at jeg er den som er skeptisk til barn. Misforstå meg rett, jeg er glad i barn, bare ikke hylende, skrikende barn rundt meg hele tiden. Men jeg mener jo ikke å begrense retten til de som har barn! De må da ha like rettigheter som alle oss andre, som f.eks. å dra ut å spise en lørdags ettermiddag. Det er slettes ikke alle barn som hyler og skriker hele tiden, men det er likevel likegyldig i denne sammenheng, da jeg mener at foreldrene bør ha denne retten uansett. Det er mange voksne som har forferdelig irriterende latter eller mål når de snakker, men man kan jo ikke nekte de inngang på restauranten av den grunn. Man møter jo ikke på foreldre med hylende unger hver gang man er på restaurant heller da, skjer det èn gang er det da ikke verdens undergang. Man er en ganske stor bortskjemt drittunge selv om man tar på vei for det.

- Dere er sikkert de samme folkene som mener at folk med unger ikke bør kunne ta fly, eller?

Nå var dette virkelig ikke tema i tråden heller, det bare ble en sånn diskusjon. Når det angår trådens tema; om servitøren hadde rett i å kaste TS ut av restauranten, har jeg svart tidligere at jeg syns det er uhørt. Forstår virkelig ikke hvordan noen kan yte så elendig service. Her ville jeg tatt kontakt med sjefen på stedet og spurt om det er den type behandling de ønsker at kundene skal få. Noen her har nevnt sikkerhetshensyn med tanke på helse osv. Og ja, jeg kunne forstått det dersom det var helsemessige ting involvert, f.eks. at reglement hindrer personalet å varme opp medbragt mat, men da bør TS i det minste fått en slik forklaring av servitøren!



Anonymous poster hash: 7e408...307
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er helt greit at de nekter kunder å ta med medbrakt. :)

Anonymous poster hash: b5768...303

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fleste tenker jo ikke noe stygt om ungen som er på restauranten. De er jo kun seg selv, og må få lov til å være det. Det er når jeg ser foreldrene hysje og bære seg pga ungen ikke oppfører seg at jeg blir flau og irritert. Det skaper liksom en trakt av oppmerksomhet fra alle i restauranten der man hører mer og mer hvisking og tisking om hvem som virkelig tar med seg ungene sine på den kjedeligste plassen i verden sett i deres små øyne. Det blir rett og slett en "mood-breaker".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har VELDIG lyst å hive meg på og si at det var en frekk kelner etc... men etter en helg på kjærestetur, hvor både fredag, lørdag og en finere lunch i dag alle har inneholdt enten baby eller småunger med uinteresserte foreldre. Jeg har unger og jeg mener slettes ikke at som foreldre skal man kun spise hjemme eller på tilviste kafeer om man må ha med ungene. Men det er forferdelig mange som gir blanke F i andre. Når du prøver å være lit romantisk med mannen og du har en 4-5 åring som løper villmann rundt deg og det blir plutselig DIN oppgave at den vilt fremmede ungen ikke skal rive ned glass etc fra bordet, da er det lite romantikk.

En gang hadde jeg tålt, men det var 4 forskjellige steder og vi må ha vært uheldige. Det var bra restauranter, ikke noe michelin stjerner, men det var ikke Burger King heller. Det ble temmelig frustrerende.

Endret av Leini
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at de nekter kunder å ta med medbrakt. :)

Anonymous poster hash: b5768...303

Til et lite barn?

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...