Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg har skikkelig lyst å ha rett denne gangen! :ler:

:duskedame: Lillesøster! :duskedame:

Kanskje hvis du heier hardt nok, så forvandles en evt. lillebror til ei søster? :fnise:

Høres bra ut med en tur til varmere strøk nå. Men ja, skjønner hva du mener ang. mat. Jeg var veldig forsiktig med maten på Gran Canaria. Spesielt siden de ikke stekte kjøttet særlig bra på restauranten på hotellet vårt. Fikk alltid samboeren min til å prøvesmake maten først...

Ja jeg er livredd for å spise mat som kan skade mini, så blir nok mye pasta, pizza og slike ting. Kan jo ikke spise salat en gang! :P

Tipper gut! :)

Håper du får ein finfin ferietur! :jepp:

Notert! :jepp:

____

Daaa er vi så og si ferdigpakket. Tror det bare er toalettmappene nå, som vi ikke kan legge oppi før vi har pusset tennene og sånt i natt. Vi må stå opp kl 0300!! :hakeslepp: Flyet gåt kl 06, så må være der kl 04. Synes det er tøvete å måtte være der to timer før, men var det som stod i mailen fra flyselskapet. Så da må vi vel det da. :)

O gleder seg, men han var enkel å legge i dag heldigvis. La han litt før sju, så får han sovet åtte timer før han må stå opp. Nesten fire timer mindre enn til vanlig, men det er nå ikke sånn kjempelite i alle fall. :) Er vel værre med meg, som neppe får til å legge meg før kl 22. Får prøve å sove litt på flyet, også blir det sikkert litt tidlig kveld i morgen på hotellet, kjenner jeg meg selv rett. ;)

I dag har jeg og R sløvet på sofaen helt til kl halv to! Så har vi hentet O hos mamma, hvor vi fikk servert vafler, også har vi levert hunden hos pappa, hvor vi også fikk vafler. :P Så har vi vært på kirkegården og satt blomster på graven til svigerfar, før vi dro hjem og spiste sen middag. :)

Nå skal jeg bare sløve på sofaen før jeg legger meg. Burde egentlig vaske gulvene og støvsuge gangen slik at det blir deeeilig å komme hjem, men kjenner ikke at jeg gidder. ;)

Kommer sikkert innom i ny og ne, men noen stor oppdatering blir det neppe, så vi ses om litt over en uke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Goood tuuur! Kos dere masse! :hjerte:

Tusen takk! :jepp: Når vi kommer hjem, så må vi få ordnet en playdate med guttene! :jepp:

God tur! :hoppe:

Takk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :jepp: Når vi kommer hjem, så må vi få ordnet en playdate med guttene! :jepp:

Definitivt, jeg tror de kunne herja fint ilag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere!

Vi har det veldig fint, men jeg har vært ganske dårlig i magen i dag. Har vært veldig forsiktig med maten, men klarer ikke la vær å frykte listeria. :( Sannsynligvis ikke, men hva hvis...

Ellers fikk jeg dårlige nyheter i går. Pappa er syk. Det er relativt gode prognoser, men noen må jo være blant de 25 % som ikke overlever. :( dessuten frykter jeg legene ikke har vært heeelt ærlige med han mtp prognoser enda. De pleier ikke si noe før de vet, tross alt. Så jeg skulle jo helst vært på sykehuset jeg da...Men mamma mente jeg ikke skal være så bekymret i og med at de aller fleste lever fint med dette i årevis..

Så sånn er det. Har hjemlengsel nå og teller ellers ned til UL om akkurat en uke. Tiden kan ikke gå fortere akkurat nå. ;) drar hjem søndag, så må prøve å nyte de to siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å høre st pappaen din har blitt syk! Håper at det stemmer at prognosene han er bra.. Pappaen min døde av kreft, og det er tøfft å være både helsepersonell og pårørende, men man finner ofte en ok balansegang! :)

Håper du klarer å nyte de siste dagene med familien din!:):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere koser dere :) Skummelt med pappan din da :( Skjønner godt at du vil hjem jeg :klemmer: Hva feiler det han? Om du vil si det da :sjenert:

En uke går fort :nigo: Jeg skal på UL i morgen og finne ut hvor langt jeg er på vei :danse:

Håper dere får noen fine siste dager i varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Så trist at faren din er syk. Håper du klarer å kose deg på ferie de siste dagene allikevel :troest: Håper de fort finner ut hvordan de kan behandle han på best mulig måte. Det verste er jo å leve i uvisshet.. Hadde et nært familiemedlem som fikk kreft i fjor, heldigvis ser det bra ut nå, men samtidig så føler jeg litt på den om jeg faktisk får beskjed dersom tilstanden endrer seg. I deres øyne er jo jeg fremdeles ei lita jente som skal skånes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist! :( Håper det stemmer at prognosene er gode og at du klarer å nyte siste rest av ferien. Og du, helt vanlig å bli dårlig i magen på ferie uten at det er listeria! Det går nok helt fint, men lett å tenke ekstra på sånt når man får andre dårlige nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre st pappaen din har blitt syk! Håper at det stemmer at prognosene han er bra.. Pappaen min døde av kreft, og det er tøfft å være både helsepersonell og pårørende, men man finner ofte en ok balansegang! :)

Håper du klarer å nyte de siste dagene med familien din! :):klem:

Trist å hære om faren din :klemmer: Kreft er noe dritt altså! Pappaen til R døde jo i april av kreft. Kjipe greier.

Takk, det gjorde jeg. Vel, nesten da. Så veldig fram til å komme hjem også. ;)

Så bra dere koser dere :) Skummelt med pappan din da :( Skjønner godt at du vil hjem jeg Hva feiler det han? Om du vil si det da

En uke går fort :nigo: Jeg skal på UL i morgen og finne ut hvor langt jeg er på vei :danse:

Håper dere får noen fine siste dager i varmen

Det er kreft, men en krefttype som de fleste dør med, og ikke av. Prostatakreft. Han har litt spredning da, og skal operere på tirsdag, så er derfor jeg frykter prognosene ikke er liiike bra, men ut fra hva han har fått vite så vil ikke den lille spredningen de har funnet ha noe særlig konsekvenser, men vi får se da.. :)

Jaaa, vet nå ikke hvor fort en uke går.. :sjenert: Joda, det gjør jo det. Nå er det jo bare fire dager. :nigo:

Så trist at faren din er syk. Håper du klarer å kose deg på ferie de siste dagene allikevel Håper de fort finner ut hvordan de kan behandle han på best mulig måte. Det verste er jo å leve i uvisshet.. Hadde et nært familiemedlem som fikk kreft i fjor, heldigvis ser det bra ut nå, men samtidig så føler jeg litt på den om jeg faktisk får beskjed dersom tilstanden endrer seg. I deres øyne er jo jeg fremdeles ei lita jente som skal skånes ;)

Jo, det gikk bra. Men jeg fikk tidlig hjemlengsel denne gangen, mer om det kommer lengre ned. :P

Å leve i uvisshet er kjipt, ja. Du må bare spørre og grave slik at du får vite mest mulig. :) Da R sin far var kreftsyk så fikk ikke han og søsteren vite absolutt alt. Som f.eks hvor dårlig prognosene faktisk var, og det tror jeg kanskje bidro til at sjokket over at ting plutselig gikk så fort den gale veien ble større enn det ville ellers.

Så trist! Håper det stemmer at prognosene er gode og at du klarer å nyte siste rest av ferien. Og du, helt vanlig å bli dårlig i magen på ferie uten at det er listeria! Det går nok helt fint, men lett å tenke ekstra på sånt når man får andre dårlige nyheter.

Ja, det gikk fort over. Var bare dårlig i magen et døgn, og selv om jeg hadde mye mageknip og var slapp, så var jeg ikke like dårlig som svigermor. :P Tror nok ikke jeg har fått i meg noe skadelig for mini i alle fall. :) Sjekket hjertelyden med en gang vi kom hjem i dag :fnise: For jeg hadde klart å bli bekymret for om mini i det hele tatt levde. :P Fant fin hjertelyd med en gang da. Rart at jeg er mer redd og bekymret for at noe skulle gå galt denne gang enn sist.

Trist :hug: Håper det går bra med han og god bedring til dere begge

Takktakk!

_______________________

*Oppdatering kommer, tror jeg har brukt opp smilefjesene i dette innlegget*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte ER jo bra, men hjemme er bare sååååå mye bedre!!!

Så utrolig godt å komme hjem! :)

Oppsummering av ferien:

Reisen til Tyrkia gikk veldig fint. Da vi kom dit ble det litt startproblemer, så det tok TO timer fra vi ankom hotellet til vi fikk rom. Så ble vi ytterligere skuffet da rommet ikke var så rent som man skal kunne forvente på et 5-stjerners hotell..

Eller var det 4-stjernes? :klo: Husker ikke, diiiigert var det i alle fall. Altså ikke hotellet i seg selv, det var så stort som det må være for å ha plass til så mange gjester, men området var stort. Har blitt en del gåing, for å si det sånn. Til og fra spiseområde, til basseng, til strand, til "chill out-sone" etc. etc. Bassenget var stort og flott, og O har storkost seg i det. Han er veldig tøff i vannet. Hopper utti, "svømmer", drar i sklia osv. Eneste sklie han ikke turte var tunellskliene. ;)

Stranda var herlig. Aldri badet i så varmt hav før. Ikke når vi har vært i Hellas, Kroatia eller Tyrkia i juni, og heller ikke i Portugal i august. Vanligvis har jo havet krevd litt tilvenning i alle fall, men nå var det så varmt at det helst skulle vært liiitt kaldere slik at vi fikk litt mer følelsen av å kjøles ned. ;)

Vi hadde jo muligheten til barnevakt, men vi var så slitne når kvelden kom (O var i seng kl 21 hver kveld), at vi orket ikke. Bedre å slappe av på hotellrommet da. La meg mellom halv ti og ti hver kveld. Hehe. Etter å ha sett på litt tv og kjent etter mini. Fått noen spark i ny og ne, men ikke hver dag enda. Kjente liv daglig fra uke 17 sist, så håper jeg snart kjenner det mer sterkt og hver dag.

Maten..Vel, i utgangspunktet er det jo bra mat. Masse forskjellig, og noe til en hver. Ikke så mye til ei gravid ei da! :P Har ikke turt å spise kylling, oppkuttet salat, kebabkjøtt, diverse kjøtt jeg ikke visste om var ja eller nei som har vært i sånn gryte. Liker dessuten ikke helstekt småfisk og sånt. Så bortsett fra litt godt gjennomstekt entrecote, som i seg selv var ofte var fullt av ekle sener, så har det blitt lite kjøtt. Gått mye i ris, pasta, grønnsaker, pizza, chips og slike ting. Så utrolig lei! Var nesten så jeg gruet meg til måltidene på slutten. :P Frokosten gikk det i brødskive med syltetøy eller nugatti, men det var jo ikke noe kjøttpålegg jeg kunne spise, det illle av ost jeg kunne spise var ikke godt og eggene var en vits. Overkokt til tusen. Skal vel uansett være forsiktig med egg også?

Så da vi fikk en slags biff stroganof med potetmos, brekkbønner og gulrøtter + et stykke kald kyllingfilet med frisk salat på rundstykke til middag på flyet (som da var produsert i Oslo), så fikk jeg det mest varierte måltidet jeg har spist på en uke :ler: Det var godt det, og det sier jo sitt! Flymat er jo ikke kjent for å være det aller beste, selv om dette absolutt var noe av den bedre flymaten jeg har spist hittil.

Flyet var forsinket i litt over en time, så vi var ganske leie da vi endelig kom hjem i dag. Nå er første klesvask i maskinen, O sover, hunden er hentet, og jeg sitter her, og klør. For ja, det er faen meg sinnsykt med FLUER som biter i Tyrkia!! Har vel telt så mye som 40 myggstikk..Har nok enda fler, for det er flere dager siden jeg telte. :P Herlighet, aldri hatt så mange, og dessuten så klør de så sinnsykt.

Nei vet dere hva, jeg er dritt lei av den ferien der :ler: Men altså, det har vært en flott ferie, og vi har kost oss! Når det er sagt, så føler jeg meg veldig ferdig med Tyrkia. Det kan ikke måle seg med hverken Hellas, Kroatia eller Portugal.

Nå er det bare fire dager til UL! Håper vi får sett kjønn. Hvis ikke, så skal jeg jo på OUL uken etter.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...