Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Woho, 12 uker ja! :hoppe: Koselig å endelig nå den milepælen. :) Synes tiden har gått ganske sakte, men samtidig fort. :P

Jobben gikk ikke spesielt bra. :P Aldri vært så sliten på nattevakt før, og etter nattevakten så har jeg fått sove sånn 3-4 usammenhengende timer. Herlig! ;)

Det blir sløvedag med film og kanskje noe godt sammen med O, for å si det sånn. Kanskje vi hiver oss rundt og skjærer opp en liten fruktsalat, eller lager en liten kake. Får se. Skjer ikke at jeg styrer ute i alle fall. :) Men jeg har altså etter "tvang" fra R sagt fra til jobb at jeg ikke kommer på nattevakten i natt. Det er som hun jeg var på jobb med sa, at når jobben gjør at man ikke fungerer skikkelig hjemme og det bare blir negativt fordi man er så sliten, så må man gjøre noe. Og hun mente på at jeg HAR krav på å bytte fra natt til dag/kveld. Tror jeg må snakke med fagforbundet mitt i løpet av ferien for å finne ut hva som er helt rett.

Kommer til å synke ned i sofaen når O er i seng, og det gleder jeg meg til. :P I morgen er siste dag for han i bhg før ferie. Blir nok både koselig og slitsomt å være sammen i 3,5 uker i strekk. :) Gleder meg. Håper bare ikke jeg blir så alt for sliten, for da blir jeg sur. :P

Spent på om O har sagt noe til de voksne i bhg i dag. Ser for meg han bare plutselig kommer på det og buser ut med at mamma har baby i magen. :)

Ja også må jeg jo si at jeg hadde rett i mine antakelser om at livmoren har vokst en del siste døgnet. Nå kjenner jeg kanten til livmoren godt over symfysen, og synes "morgenmagen" ser mer tydelig ut, selv om det fortsatt kan skjules i enkelte klær, men om jeg har på meg en stram kjole så vises det. :jepp: Nå må bare magen vokse enda mer slik at det er helt tydelig til jeg skal gå i bikini og sommerklær i Tyrkia om 2,5 uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at nå er det bare 4 uker til UL! Håper vi er heldige og får se kjønn allerede da, men innser jo at det muligens er akkurat litt for tidlig. Får håpe mini er villig til å vise seg godt fram. :P Har ikke fått time til OUL enda, men regner med innkallingen kommer neste uke eller noe sånt.

Herlighet så trøtt jeg er. Tung og ekkel i hode, sviende øyne og bare...blæ! Men får jeg sove? Neida! Er noe med å fucke opp døgnrytmen når man er gravid. Det funker ikke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med fagforeninga :jepp: Bra at du dropper neste vakt, hørtes ikke gøy ut å bli så på felgen.

Wil do.. :)

_____

Endelig ferieeee! Tre uker med ferie nå, hvor vi først skal på tur til Lofoten. Dvs. vi begynner med å ta hurtigbåten til Moskenes, så skal vi være i nusfjord og litt bortenfor der, så skal vi innom et vikingmuseum hvor det er masse dyr som O kan få stryke og se på. Deretter setter vi kursen mot Svolvær. Før vi kommer dit skal vi til et akvarium på Kabelvåg hvor det er masse norske dyr, blant annet sjøløver og så klart masse fisker og sånt. I Svolvær skal vi treffe farfaren min litt, men blir ikke så lenge der da jeg ikke har noe tett forhold til han. Blir nok bare dagstur i Svolvær. Såå drar vi videre til Andenes hvor jeg har en god del familie. Det er utrolig fint der! :) Og så er siste stoppested Sallangen, hvor vi har hus vi skal bo i, og hvor R har tanter og onkler. :) Så vender vi nesa hjemover etter hvert. :)

Etter denne uken skal vi være en drøy uke hjemme før det blir Tyrkia! :nigo: Gelder meg. :)

Ellers så fikk jeg innkalling til OUL i dag. 18 september. Altså akkurat en uke etter privat UL som er den 11. Så da blir jeg litt usikker på om jeg synes det er vits å dra på den private. Jeg tror jeg må ringe dem og spørre hva det koster, for det er et sted hvor jeg har henvisning, som jeg vanligvis bare betaler 75 kr, men vet ikke om de tar ekstra når det er UL. Også må jeg spørre om de har 3D eller om det bare er samme type standard som på sykehuset.

Det som taler litt ekstra for å droppe privat er at da får jeg og R delt øyeblikket på OUL i større grad, for R kan ikke delta på den private fordi han ikke er hjemme da, og det er jo litt trist å evt. få vite kjønn uten han.

Hvis det koster over 4-500 er det uaktuelt uansett, så får se når jeg ringer de på mandag. :) Uansett rart å tenke på at jeg nå har fått time til OUL. :) Bare fem uker til. Fem uker går fort.

I dag har vi vært på barselbesøk. Ei liiiita knette på 3,5 kg som ble født forrige lørdag. Så fin lita jente. De plages litt med ammingen da, hun tar ikke godt nok tak så hun svelger så mye luft, og får derfor en del magevondt. Det var litt rart å holde nyfødt igjen, men kjente jeg fort ble vant med det igjen, og jeg visste jo hva jeg skulle gjøre når hun skrek av magevondt, så er i det minste ikke like grønn som jeg var før jeg fikk O :fnise:

Det rare var at jeg fikk ikke disse verpesjuke følelsene? :klo: Ble mye mer verpesjuk da jeg møtte Kisskissbangbang sin baby for noen uker siden.. :P Merkelig. Hun sov hele tiden da. Like lang som O da han ble født, men 500 g lettere. Uansett rart at O har vært så liten. :)

I morgen når vi tar båt så må vi nok ta bleie på O. Han sier ikke i fra om at han må tisse eller bæsje når vi er i byen, på besøk etc. Det er litt frustrerende må jeg si, men antar det er normalt at det tar lengre tid å bli tørr i "offentligheten" også.. :)

Angående jobben jeg var på intervju på så kom jeg på andreplass. :P Det er to 100% stillinger, så hvis en av de takker nei så får jeg den, men jeg ser ikke hvorfor noen av de skulle takke nei. Aldri hørt om noen som drar på intervju til en jobb de ikke vil ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem uker går fort, særlig når man har ferie! :Nikke:

Håper en av de som fikk jobben takker nei! Det kan jo hende de f.eks. har søkt på flere jobber og har fått en annen en i tillegg? Skader ikke å håpe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at en av de andre sier nei ;)

Og ang tilrettelegging, det bør da være fullt mulig å tilrettelegge slik at du får gått over til dag/ettermiddag selv om du går i en ren nattevaktsstilling. Det er ihvertfall helt normalt på min avdeling at de som går natt går over til det dersom det er hva som passer dem best. De som føler de fungerer best på natt får fortsette med det, men fungerer det ikke så er det jo til det beste for alle at man får andre arbeidstider. Avdelingen bør virkelig se fordelen med å holde folk i jobb, selv om det blir på et annet skift enn hva de har i utgangspunktet. Men snakk med foreningen, evt. tillitsvalgt på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk! Da har vi holdt på siden kl 07 med den siste pakkingen/ryddingen, og nå drar vi om 20 min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Satt og lurte på hvorfor det var så stille fra deg :). Men skjønner jo nå at du har reist på ferie. Håper du koser deg masse :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, 13 uker ja!

Kommer hjem fra første ferie nå på lørdag, så da blir det litt mer oppdatering fra meg. :)

Så blir det en uke hjemme før vi reiser til Tyrkia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeem kjære hjem :klemmer: Jeg har savnet deg!

Sånn ellers har det jo vært en fin ferie, men jeg er fryktelig hjemkjær, og spesielt sånn type ferie vi har vært på nå, med mye kjøring, turgåing, kaffebesøk hos diverse familie, fisking osv. osv. så får jeg fort hjemlengsel. Får ikke LIKE mye hjemlengsel i sydligere strøk. ;)

For å ta en kjapp oppsummering: Tok fergen fra Bodø til Moskenes forrige lørdag. Da vi kom dit gikk vi tur her og der, og egentlig bare koste oss med naturen i Lofoten. :) Så kjørte vi et stykke litt avsides, hvor vi fant ei kjempefin, stooor strand. Husker ikke hva den het, men R som har vært en del ganger i Lofoten pga. familie der hadde aldri vært i det området. Da slo vi opp lavoen (og luftmadrassen min :fnise: ) og ble på denne stranden. Gikk greit å sove i lavo, men litt trangt da O absolutt skulle sove på luftmadrassen sammen med meg. :P

Dagen etter satte vi kursen til Henningsvær. Stoppet ved et akvarium på turen hvor vi fikk se diverse norske sjødyr og fisker. Det var stas for O. Spesielt selene og oteren. :) I Henningsvær leide vi ei rorbue til svimlende 1100 kr! Huff, men det var godt for meg som ikke er et direkte teltelskende mennekse. :)

Mandag kjørte vi til Andenes hvor jeg har masse familie. Vi kom dit i tretiden på ettermiddagen, og skulle bo hos bestemoren min. :) Etter middag besøkte vi pleiehjemmet hvor bestefaren min dessverre er pga. så mange slag de siste årene, menn jeg synes han var veldig klar i hode, så det var hyggelig, selv om han er langt fra den mannen han var. Det gav han uansett mye å få se oss, og spesielt O. :) Dagen etterpå dro vi fra Andenes i syvtiden på kvelden også kjørte vi til Salangen. Der har R familie plus vi har et arvet hus der. Her var vi altså fra tirsdags sen kveld til vi dro i dag, lørdag i totiden.

Der har vi fisket, plukket bær, gått mye tur, vært i Polar zoo som har nordiske dyr og ikke minst vært mye sammen med R sin onkel og tante som har hus i hagen til det gamle huset vi har arvet. :P Vi har spist alle måltider der, sett barnetv og sånt. O forguder R sin onkel. :)

Sovesituasjonen har vært ubehagelig hele ferien, så nå gleder jeg meg fryktelig mye til å sove i egen seng. :fnise:

Ellers våknet jeg med elveblest over hele kroppen i mårrests. Det er blitt bedre, men klør enda. Aaaner ikke hva det kommer av.

Nå skal vi være hjemme en uke, og da blir fokuset å være flink på å gi hverandre en del egentid, ha familietid og også kjærestetid. :) Får se hva vi finner ut av. Norgesferie er driiitdyrt! Har seriøst brukt 9000 kr!!! For hurtigbåt, diesel, rorbue, mat, dyrepark og slikt. Fy faaaen!

Forresten under 3 uker til UL nå! :nigo: Er så spent på kjønn nå at jeg blir gal. Håper vi får vite det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...