Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at 'det vanlige' var et kodeord for mensen... 😏

"En stykk mensen, takk. Og gidder du å varme den?"

😁

Anonymous poster hash: ef08a...505

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Åå, da har jeg lært noe nytt :)

Anonymous poster hash: 50b78...caf

 

det var kanskje ikke kunden som var så dum 

Anonymous poster hash: 3aa17...180

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil nesten tru at dåkke lyger for morsomhetens skuld....Finnes det sånne mennesker?! "Fyfaen så stygg du er!" Til eit heilt fremmed menneske?!

Du har kanskje ikke jobbet i et serviceyrke? Tro meg, det finnes altfor mange evneveike og respektløse mennesker her i verden  :glare:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Du har kanskje ikke jobbet i et serviceyrke? Tro meg, det finnes altfor mange evneveike og respektløse mennesker her i verden :glare:

Har aldri jobba i mitt liv, så nei. Har så vanskelig å tru at folk kan være så grusomme, liksom. Ikkje det at eg ikkje trur på folk her inne, men det er liksom så...rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri jobba i mitt liv, så nei. Har så vanskelig å tru at folk kan være så grusomme, liksom. Ikkje det at eg ikkje trur på folk her inne, men det er liksom så...rart?

Ja, for de aller fleste av oss er det jo helt ubegripelig å oppføre seg sånn. Men de finnes og det er altfor mange av de! 

Endret av Florence
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, da har jeg lært noe nytt :)

Anonymous poster hash: 50b78...caf

Oftest er det jo bare endring på utseende, folk freaker ut og innbiller seg at det er et helt annet produkt inni:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

det var kanskje ikke kunden som var så dum 

Anonymous poster hash: 3aa17...180

 

 

 

Tror ikke kunden viste at det var endringer på selve røyken for med en gang han fikk se på pakningen var han "åå det er prince gull"  ;)

 

Oftest er det jo bare endring på utseende, folk freaker ut og innbiller seg at det er et helt annet produkt inni:P

 

Det er så sant haha, ting skal helst være som de alltid har vært :rolleyes:

Anonymous poster hash: 50b78...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste kunde hadde jeg en av de første dagene mine som ansatt i klesbutikk. 

 

*Kunde kommer inn*

Meg: Hei hei!

Kunde: JEG BARE KIKKER!!!!

 

Hun går sakte, saaaakte gjennom butikken og kikker over alt. 

 

Meg: Er det noe jeg kan hjelpe deg med? :)

Kunde: NEI!!! SLUTT OG MAS!! JEG BARE KIKKER!! HADE!!!

 

Også raser hun, ja, altså nesten løper mot utgangen. 

 

Meg, litt forfjamset: Hade?  :klo:

 

Og da BRÅBREMSER hun, og snur seg rundt med illsinte øyne:

 

Kunde: KASTER DU MEG UT AV BUTIKKEN?! GJØR DU DET?! JEG SKULLE KIKKE MER JEG!! MEN SÅ KASTER DU MEG UT? DU KAN IKKE SI HADE FØR JEG HAR GÅTT HELT UT AV BUTIKKEN VET DU?! 

 

Hun går sint ut av butikken, og kikker seg stygt tilbake. Jeg prøvde å smile unnskyldende til henne, men det skulle jeg ALDRI har gjort, fordi hun tok en USVING tilbake, SLÅR hendene i kassen og brøler:

Kunde: STÅR DU DER OG FLIIIRER AV MEG!? FÅÅÅ NUMMERET TIL SJEFEN DIN!!!! DETTE ER DET VERSTE JEG HAR OPPLEVD!! FÅ NUMMERET TIL SJEFEN NÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!

 

Meg: Jeg kan dessverre ikke gi ut nummeret til sjefen.. 

 

Kunde: JA DA KOMMER JEG INNOM I MORGEN OG KLAGER!!

 

Også gikk hun. Jeg ringte til sjefen og gråt, og hun visste godt hvem det var, og denne kunden er utestengt fra senteret nå :) :) :)

Endret av snøfrisk
  • Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste kunde hadde jeg en av de første dagene mine som ansatt i klesbutikk. 

 

*Kunde kommer inn*

Meg: Hei hei!

Kunde: JEG BARE KIKKER!!!!

 

Hun går sakte, saaaakte gjennom butikken og kikker over alt. 

 

Meg: Er det noe jeg kan hjelpe deg med? :)

Kunde: NEI!!! SLUTT OG MAS!! JEG BARE KIKKER!! HADE!!!

 

Også raser hun, ja, altså nesten løper mot utgangen. 

 

Meg, litt forfjamset: Hade?  :klo:

 

Og da BRÅBREMSER hun, og snur seg rundt med illsinte øyne:

 

Kunde: KASTER DU MEG UT AV BUTIKKEN?! GJØR DU DET?! JEG SKULLE KIKKE MER JEG!! MEN SÅ KASTER DU MEG UT? DU KAN IKKE SI HADE FØR JEG HAR GÅTT HELT UT AV BUTIKKEN VET DU?! 

 

Hun går sint ut av butikken, og kikker seg stygt tilbake. Jeg prøvde å smile unnskyldende til henne, men det skulle jeg ALDRI har gjort, fordi hun tok en USVING tilbake, SLÅR hendene i kassen og brøler:

Kunde: STÅR DU DER OG FLIIIRER AV MEG!? FÅÅÅ NUMMERET TIL SJEFEN DIN!!!! DETTE ER DET VERSTE JEG HAR OPPLEVD!! FÅ NUMMERET TIL SJEFEN NÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!

 

Meg: Jeg kan dessverre ikke gi ut nummeret til sjefen.. 

 

Kunde: JA DA KOMMER JEG INNOM I MORGEN OG KLAGER!!

 

Også gikk hun. Jeg ringte til sjefen og gråt, og hun visste godt hvem det var, og denne kunden er utestengt fra senteret nå :) :) :)

 

Må jo ligge noe psykisk bak det greiene her. Kan ikke være normal.. Bra hun er utestengt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en kunde ringer og er sint på oss fordi vi ikke har levert i løpet av leveringsgarantien vår!

 

... så prøver jeg å fortelle at vi var på adressen hans/hennes for 20 minutter siden, men vi fikk ikke tak i kunden på mobilen så sjåføren måtte kjøre videre....

 

 

og kunden svarer

 

"MEN DET ER JO IKKE MIN FEIL!!!"

 

 

..... :daane::bond: JO DET ER DET FAKTISK.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde på telefon i formiddag:

 

"<bedrift> du snakker med Christiane."

 

"Hei, jeg vil gjerne ha pris på et kjøleskap fra <Leverandør>."

 

"Det kan jeg hjelpe deg med. Vet du hvilken modell?"

 

"<modellnummer>"

 

Jeg finner katalogen fra rett leverandør og finner prisen på kjøleskapet.  

 

"Skapet koster veilendende 20.000 kr, men vi kan selge det til deg for 17.500 kr. Om du ønsker det kjørt hjem kommer 500 kr i frakt i tillegg."

 

"Jeg kjøpte det samme skapet i 2012. Da betalte jeg 15.900 kr for det inkudert frakt. Jeg kan vel få samme  pris nå?"

 

"Jeg kan dessverre ikke gi deg samme pris som for tre år siden.  Vi kan si 17.750 inkl. frakt."

 

"Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få det til samme pris som jeg betalte sist.  Jeg er fast kunde jo."

 

"Det er tre år siden sist du handlet. Prisen har steget siden da.  17.750 kr inkl. frakt er den beste prisen vi kan gi nå."

 

"Dette er dårlig service mot en fast kunde synes jeg."

 

*klikk*

 

Javel... Det er altså dårlig service at varer stiger i pris. *sukk*

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Javel... Det er altså dårlig service at varer stiger i pris. *sukk*

Åh, vi har nettopp måtte sett opp pris på varer fra tyskland bla pga valuta. Gruer meg til første bemerker det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et firma ringte og skulle ha kontakt med en av våre ansatte. Da jeg spurte om navn sa han som ringte at det hadde han nok ikke fått med seg. Vi har omtrent hundre ansatte.

 

Greide til slutt å finne ut hvem det var, men det var bare flaks.



Anonymous poster hash: defbb...852
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så givende å jobbe i frukt & grønt, spesielt når kundene velter bær utover gulvet. I stedet for å si i fra, lar de det ligge og folk tråkker det ned i gulvet :dry:

Også fint med de som prøvesmaker på klemtinene. Tar seg en og skreller nok plass til å ta ut én båt, for deretter å legge resten tilbake. Ja, for de som vi bruker som smaksprøver er helt spesielle. De har vi dyrket selv på bakrommet, og de er jo MYE bedre enn de vi selger :roll:

Og så må de selvfølgelig plukke fra de 2 kg's kassene ( selv om det henger digre plakter, hvor det står at dette ikke er lov ) enda klementinene i løsvekt er dyrere. Nei, du får ikke ''kassepris'' når du gjør dette.

Dukker opp epleskrotter fra tid til annen også.... And the list goes on and on.

Folk assa... :sukk:



Anonymous poster hash: c3edc...7c4
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et firma ringte og skulle ha kontakt med en av våre ansatte. Da jeg spurte om navn sa han som ringte at det hadde han nok ikke fått med seg. Vi har omtrent hundre ansatte.

Greide til slutt å finne ut hvem det var, men det var bare flaks.

Anonymous poster hash: defbb...852

Ikke helt det samme, men husker at da vi var små måtte vi ofte ringe mamma og pappa på jobben. Vi visste at de hadde navn, men likevel ble samtalen alltid slik:

Sekretær: God dag, mitt navn er.... Du har kommet til firma***. Hva kan jeg hjelpe deg med?

Jeg: Jeg vil snakke med pappa/mamma

Sekretær: Hva heter mammaen/pappaen din?

Jeg: mamma/pappa

Sekretær: Hva er navnet til mammaen/pappaen din?

Jeg: mamma/pappa

Sekretær: Åja, vent litt..

På et eller annet vis fant de alltid riktig mamma/pappa :P Imponerende!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha en støvsuger pose. Jeg har støvsuger fra merket (Putt inn her) 

Meg: Ok, vet du modelltypen på denne? 

Kunde: Nei? Jeg kjøpte jo denne her for et par år siden

Meg: Ok, for øyeblikket har jeg kun philips. (Vi går bort og ser på støvsugeren) 

Kunde: Men den ligner jo på denne! Helt lik. 

Meg: Ja, men det hjelper ikke når det ikke er samme merke dessverre, jeg må også vite modellkoden. 

Kunde: Ah herregud da, få snakke med han gubben der borte!! (Like gammel som meg) 

Kunde: Få snakke med gubben da!! (Han er opptatt) 

 

Så blir han ledig; 

 

Nevner akkurat det samme. 

 

Kunde: Neimen herregud for noen jævla suppehuer dere er! Her er det ikke kundeservice i det hele tatt! 

 

Nei, som sagt, skal du ha pose til støvsugeren, kommer du med modellen og hvilket merke, så skal jeg gi deg akkurat den posen du trenger. Jeg er ikke synsk, jeg vet for faen ikke hvilken modell du har. 

-

 

Så kommer neste kunde, også støvsugerpose. Han nevner hvilken støvsuger han har, jeg finner modellkoden som passer til det han sa (kun en type med denne koden) 

 

Etter 5 minutter med arbeid: 

 

Meg: Denne skal du ha :)

Kunde: Tror jeg går å handler den hvor jeg kjøpte støvsugeren jeg. 

 

virkelig?

Endret av dillyduzit
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Det er så givende å jobbe i frukt & grønt, spesielt når kundene velter bær utover gulvet. I stedet for å si i fra, lar de det ligge og folk tråkker det ned i gulvet :dry:

Også fint med de som prøvesmaker på klemtinene. Tar seg en og skreller nok plass til å ta ut én båt, for deretter å legge resten tilbake. Ja, for de som vi bruker som smaksprøver er helt spesielle. De har vi dyrket selv på bakrommet, og de er jo MYE bedre enn de vi selger :roll:

Og så må de selvfølgelig plukke fra de 2 kg's kassene ( selv om det henger digre plakter, hvor det står at dette ikke er lov ) enda klementinene i løsvekt er dyrere. Nei, du får ikke ''kassepris'' når du gjør dette.

Dukker opp epleskrotter fra tid til annen også.... And the list goes on and on.

Folk assa... :sukk:

Anonymous poster hash: c3edc...7c4

 

 

Åhh kjenner meg igjen i dette  :bond:

 

En kunde kommer med en pose druer i løsvekt. Rett foran meg åpner han posen og trøkker i seg en håndfull druer. Kjente jeg ble så provosert, altså unnskyld meg. Selv om du skal ha noe, kan du ikke gjøre hva du vil med varen før du har betalt OG iallefall ikke om varen må veies først!!

 

Også er det de kundene som kommer til kassen "jeg var så sulten, så jeg spiste en banan jeg, kan ikke du bare slå inn en ekstra", "jeg smakte litt på smågodtet, bare slå inn 2 kroner i tillegg du" osv. 

 

Neineineineinei.

Anonymous poster hash: 50b78...caf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke ment som avsporing..)

For meg er det en eneste grunn til hvorfor forsyne seg med noe som helst i en matbutikk før det er betalt for: du er diabetiker med føling og du rekker ikke frem til kassa. Men da kommer du langt med f.eks. en liten sjokolade..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke ment som avsporing..)

For meg er det en eneste grunn til hvorfor forsyne seg med noe som helst i en matbutikk før det er betalt for: du er diabetiker med føling og du rekker ikke frem til kassa. Men da kommer du langt med f.eks. en liten sjokolade..

Og du tar vare på papiret så det kan scannes!

Men folk ass.

Jobber i interiørbutikk, og vi har tilbud på en vare. Denne varen ligger i en sjokkselger ved inngangen, og vi har pakket opp varen og hengt opp der, så folk kan se. Men neida, de røsker av plast og emballasje for å se nøyaktig den de skal kjøpe.

Anonymous poster hash: b405f...01b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så standar, og jeg lurer virkelig på hvorfor.

 

Kunde kommer med vare som er priset ned med ca ti svære, oransje lapper. Det er umulig å ikke se at varen er priset ned. " Du ser at den er priset ned sant?!?!?!?!?! Hæhæhæh? Du ser det sant!? "

 

 

Vi hadde også en kurv med pærer som var priset ned her en dag. Det var veldig tydelig at en pose pærer kostet ti kroner. Sånn ca hver kunde som kjøpte disse pærene " Den var 10 kroner sant?", "Du ser at den er nedsatt?", "Disse er på tilbud". Omtrent før de lå pærene på båndet var det "Du må ikke slå inn fullpris", "Disse er på tilbud", "Denne koster 10 kroner". 

 

 

Altså jeg skulle vært veldig blind for å ikke ha sett de tilbuds-lappene :bond:Og etter at kunde nr 101 har sagt til meg at "Disse koster 10 kroner!!" så har jeg faktisk ganske god kontroll. Jeg har ingen interesse av å svindle noen og tjener ingenting på det! (Selv om kunder tydeligvis tror det...)



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...