Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

BARE FIRE VAKTER IGJEN PÅ PIZZAEN, DERE. FIRE VAKTER IGJEN.

 

Er selvfølgelig glad på din vegne, men kommer til å savne alle de fantastiske historiene dine  :blomst:

 

Jeg var litt dum kunde her om dagen.  Skolissen hadde røket, og jeg dro for å kjøpe ny.  Da jeg ikke visste hvor lang jeg trengte så tok jeg med meg skolissen.  Så kommer jeg da i skobutikken med en halv skolisse og sier at jeg skal ha en ny sånn...  Den delen som hadde røket av hadde jeg selvfølgelig kastet.  Jeg får i det minste si at jeg ble flau, og kjeftet ikke på han i kassen for at han ikke kunne se hvor lang den hadde vært.

 

Når det gjelder å ta ut penger i kassen:  Det er flere butikker med lapper som sier "Her kan du ta ut inntil 5.000 kr" eller liknende.  Var i en slik en gang og spurte om å få ta ut 2.500,-.  Da virket det som om den ansatte ble sur på meg og sa at for så store summer fikk jeg gå i minibanken.  Var det feil av meg å bli irritert tilbake og peke på skiltet?  Altså, jeg så jo at det sto "kan", og hadde han svart at det dessverre var lite penger i kassen eller noe slikt hadde det vært greit, men når man først har det skiltet oppe synes jeg at den ansatte kan si nei på en hyggelig måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_frisk

Er selvfølgelig glad på din vegne, men kommer til å savne alle de fantastiske historiene dine  :blomst:

 

Jeg var litt dum kunde her om dagen.  Skolissen hadde røket, og jeg dro for å kjøpe ny.  Da jeg ikke visste hvor lang jeg trengte så tok jeg med meg skolissen.  Så kommer jeg da i skobutikken med en halv skolisse og sier at jeg skal ha en ny sånn...  Den delen som hadde røket av hadde jeg selvfølgelig kastet.  Jeg får i det minste si at jeg ble flau, og kjeftet ikke på han i kassen for at han ikke kunne se hvor lang den hadde vært.

 

Når det gjelder å ta ut penger i kassen:  Det er flere butikker med lapper som sier "Her kan du ta ut inntil 5.000 kr" eller liknende.  Var i en slik en gang og spurte om å få ta ut 2.500,-.  Da virket det som om den ansatte ble sur på meg og sa at for så store summer fikk jeg gå i minibanken.  Var det feil av meg å bli irritert tilbake og peke på skiltet?  Altså, jeg så jo at det sto "kan", og hadde han svart at det dessverre var lite penger i kassen eller noe slikt hadde det vært greit, men når man først har det skiltet oppe synes jeg at den ansatte kan si nei på en hyggelig måte.

Det er jeg helt enig i. Vi tillater uttak inntil 1000,- når vi kan, og jeg svarer alltid så hyggelig som ellers at det dessverre ikke går i dag, og eventuelt hvorfor. Ingen vits i å prøve å komme på dårlig fot med kundene heller. Det finnes nok av dem som sørger for det for oss. Trenger ikke skape konflikt med vanlige, hyggelige kunder som stiller helt legitime spørsmål liksom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvfølgelig glad på din vegne, men kommer til å savne alle de fantastiske historiene dine  :blomst:

 

*snip*

 

Måtte du aldri forsvinne fra KG☺ Herregud som jeg har ledd/kjent meg igjen i mange av dine historier.

 

Jeg gleder meg med deg, men det er litt synd også. For den jobben din har skjenket oss så mye moro! :ler:

 

Tusen takk, dere. :blomst::hug:

 

 

Jeg kan trøste dere med at jeg nå skal ut i en ny jobb i en butikk, så nå skal jeg få treffe kundene face to face. Det kommer nok ikke til å mangle på historier her heller :fnise:

 

Nå har jeg bare en vakt igjen, og jeg er veldig ambivalent. Både livredd og sjeleglad på en gang :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha ut 500 kroner

Jeg: Ja. :) Men du må nesten kjøpe en ting for å ta ut penger

Cue raserianfall som ender med at kunden stormer ut døra

.... Vi er ikke en bank. Og jeg blir heller ikke lei meg for at du da "tar handelen et annet sted". Helt ærlig er jeg glad for å se drittsekker gå.

Har dere ikke mulighet til å slå inn et lite beløp, type 10 øre, for så at kunden kan få ta ut penger? Det er slik vi gjør det om noen ikke skal kjøpe noe. I tillegg får jo butikken en viss prosent av de beløpene som tas ut, så vi oppfordrer alltid kunder til å ta ut penger om de spør om det går greit... Kan ta ut inntil 9999 kroner hos oss, og vi er ganske store på uttak sø vi tjener en del på det hvert år.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke mulighet til å slå inn et lite beløp, type 10 øre, for så at kunden kan få ta ut penger? Det er slik vi gjør det om noen ikke skal kjøpe noe. I tillegg får jo butikken en viss prosent av de beløpene som tas ut, så vi oppfordrer alltid kunder til å ta ut penger om de spør om det går greit... Kan ta ut inntil 9999 kroner hos oss, og vi er ganske store på uttak sø vi tjener en del på det hvert år.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Greia er at man skal helst unngå å bruke de knappene hvor man slår inn manuelle beløp. Enkelte butikker er veldig strenge på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke mulighet til å slå inn et lite beløp, type 10 øre, for så at kunden kan få ta ut penger? Det er slik vi gjør det om noen ikke skal kjøpe noe. I tillegg får jo butikken en viss prosent av de beløpene som tas ut, så vi oppfordrer alltid kunder til å ta ut penger om de spør om det går greit... Kan ta ut inntil 9999 kroner hos oss, og vi er ganske store på uttak sø vi tjener en del på det hvert år.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

 

Hos oss gjør vi det slik at vi bare slår inn en pose. Ofte kjenner jeg igjen kundene, så hender jeg sier at "idag skal du ikke betale for posen, for du betalte den forrige gang du tok ut penger." Alltid suksess! :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia er at man skal helst unngå å bruke de knappene hvor man slår inn manuelle beløp. Enkelte butikker er veldig strenge på dette.

Snodig at de skal være strenge på noe som drar inn penger. Min butikk er også strenge på å ikke bruke de manuelle knappene, men det gjelder ikke når folk vil ta ut penger... Det tjener vi jo på. Men skjønner greien. Får man ikke lov får man ikke lov.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke mulighet til å slå inn et lite beløp, type 10 øre, for så at kunden kan få ta ut penger? Det er slik vi gjør det om noen ikke skal kjøpe noe. I tillegg får jo butikken en viss prosent av de beløpene som tas ut, så vi oppfordrer alltid kunder til å ta ut penger om de spør om det går greit... Kan ta ut inntil 9999 kroner hos oss, og vi er ganske store på uttak sø vi tjener en del på det hvert år.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Har dere cashguard? Vi har vanlig kasse, og har aldri 10000 liggende i kassa til uttak :0

Anonymous poster hash: babfd...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere til stadighet nevner cashguard når det er snakk om uttak osv, og det høres jo nesten ut som om det er ubegrenset med penger der, så må bare spørre hvordan dette fungerer? For i butikken der jeg handler har de cashguard, og de har veldig ofte oppslag foran kassene om at man ikke får ta ut penger. Virker jo som om disse cashguardene går tomme ofte de og da? Ihvertfall i min nærbutikk.

Anonymous poster hash: 67c77...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere til stadighet nevner cashguard når det er snakk om uttak osv, og det høres jo nesten ut som om det er ubegrenset med penger der, så må bare spørre hvordan dette fungerer? For i butikken der jeg handler har de cashguard, og de har veldig ofte oppslag foran kassene om at man ikke får ta ut penger. Virker jo som om disse cashguardene går tomme ofte de og da? Ihvertfall i min nærbutikk.Anonymous poster hash: 67c77...32b

Noen av CashGuardene har en uttaksgrensd på ca. 5000, andre har på 9999. Det avhenger av kassen, ofte er det ulik farge på dem. Men er selvsagt plass til langt mere penger i dem. Om det stadig er lapper i nærbutikken din om at en ikke kan ta ut penger har de enten dårlig planlegging, eller ekstremt med kunder som tar ut penger... Eller begge deler. De fleste butikker lager vel regler for hvor mange lapper av hver type det skal være i hver kasse ved åpning. Det som mangler tar en fra safen, og fyller på. Men å fylle på i løpet av dagen er som regel ikke tillatt pga sikkerhet.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frisk

Har dere ikke mulighet til å slå inn et lite beløp, type 10 øre, for så at kunden kan få ta ut penger? Det er slik vi gjør det om noen ikke skal kjøpe noe. I tillegg får jo butikken en viss prosent av de beløpene som tas ut, så vi oppfordrer alltid kunder til å ta ut penger om de spør om det går greit... Kan ta ut inntil 9999 kroner hos oss, og vi er ganske store på uttak sø vi tjener en del på det hvert år.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Vi er ikke store på uttak fra før av, og vi har vanlig kasse med maksbeløp rundt 2000 (hvor mye trengs til vanlig veksel og vi ofte står med lite eller ingenting som skal vare fra fredag til søndag). Når det er så sjeldent fra før av at vi gir ut penger tror jeg ikke sjefen er interessert i å begynne å "satse på det" for å tjene noen prosenter, ved å begynne å ha større kassabeløp til vanlig. Tror han verdsetter sikkerheten mer enn de få prosentene han kan få de få gangene det er uttak.

 

Men jeg forstår det godt når man har cashguard eller man er blitt til et "uttakssted", da. Men vi er ikke der, så da blir det sånn. Klart vi kan slå inn en øre på noe annet, men siden vi ikke tjener store penger på uttak uansett er det mer lønnsomt for oss å faktisk dra inn kroner på å selge noe i samme slengen. Hvis ikke er de få kontantene vi har mer verdt for oss å beholde til veksel.

 

Hvis det gir noen mening. 

Endret av frisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere til stadighet nevner cashguard når det er snakk om uttak osv, og det høres jo nesten ut som om det er ubegrenset med penger der, så må bare spørre hvordan dette fungerer? For i butikken der jeg handler har de cashguard, og de har veldig ofte oppslag foran kassene om at man ikke får ta ut penger. Virker jo som om disse cashguardene går tomme ofte de og da? Ihvertfall i min nærbutikk.

Anonymous poster hash: 67c77...32b

 

Hos oss tømmes cachguarden og fylles på til et "startbeløp" hver mandag, så da har vi lite penger i den. I løpet av uken ettersom folk handler fyller det seg opp, men det er absolutt ikke ubegrenset og det er ofte den går tom for forskjellige sedler/mynter.

Anonymous poster hash: 50b78...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvorfor kunder som ikke en gang kjøper noe, heller vil ta ut 5000 i kassen, enn å ta dem ut i minibanker fem meter unna? :klo:



Anonymous poster hash: 50b78...caf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det jeg lurer på er hvorfor kunder som ikke en gang kjøper noe, heller vil ta ut 5000 i kassen, enn å ta dem ut i minibanker fem meter unna? :klo:

Anonymous poster hash: 50b78...caf

 

Kanskje de ikke har den samme banken som minibanken representerer, og må betale gebyr. Andre er redde for skipping/kortsvindel. Eneste grunnene jeg kan komme på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Jobbet på en jernvareforretning en tid tilbake: 

 

Kunde "Jeg skal ha en grisepikk" 

Meg "....  :overrasket:  " (Skjønte at det var et verktøy, men altså...). 

Kunde "Hohoho, Ja du vet vel ikke hva det er du?" 

Meg "eheheh... nei, hva er det?" (Kunne han ikke sagt "jeg skal ha en skrueuttrekker??)

 

Kunden koste seg en stund ved å la meg gjette (faktisk i flere minutter!) over hva DET kunne være. 

Når han endelig sa hva han var ute etter med ... riktig navn på verktøyet, kommenterte han:

"Ja, da vet du hva det er til neste gang en kunde spør om det". 

 

Jeg fikk aldri det spørsmålet siden av andre kunder, om noen lurte... Men gjettelek er jo alltids gøy i en travel hverdag på jobb?

Haha, husker ikke samboeren sendte meg på bensinstasjonen for å kjøpe "aperunk". Han svarte ikke når jeg spurte om hva det var til, og tok ikke telefonen da han var opptatt. Jeg ante ikke hva det var eller noe, og hadde ikke noe annet å gå etter..

Var ikke spesielt høy i hatten der jeg rusla inn på statoil og spurte etter aperunk.. Tok tre ansatte før vi fant en som viste hva det var.. :fnise:

(er sånn skum til å spraye i dekk som er punktert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare ta av meg hatten for dere.  :klappe: Hadde aldri aldri aldri klart å være så serviceinnstilt og hyggelig tilbake til sånne kunder som dukker opp..*grøssss*

Endret av 123Sol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, dere. :blomst::hug:

 

 

Jeg kan trøste dere med at jeg nå skal ut i en ny jobb i en butikk, så nå skal jeg få treffe kundene face to face. Det kommer nok ikke til å mangle på historier her heller :fnise:

 

Nå har jeg bare en vakt igjen, og jeg er veldig ambivalent. Både livredd og sjeleglad på en gang :fnise:

 

Gratulerer med ny jobb! Har virkelig satt pris på å lese historiene dine her inne. Jeg er sikker på at vi ikke har hørt det siste fra deg. 

 

Blander jeg deg med en annen nå, eller er det slik at du skal begynne i bokhandel? Har noen år bak meg fra den bransjen. Til alle dere som sitter med et inntrykk av at bokkunder er mye snillere, søtere og mer hyggelig enn andre kunder, kan jeg si én ting: Kunder er kunder! Drapstrusler, trusler om vold, voldtekt, ja da... Og så hadde vi de som faktisk ble fysiske. Men det er jo slikt det blir gode historier av i etterkant.(For ikke å skremme deg for mye, bør jeg kanskje legge til at jeg jobbet i et svært belastet område, og de fleste er jo ganske greie da).

 

Lykke Til!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...