Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Han har sovet på vårt rom fram til i går. Da hadde endelig hans rom blitt klart, og han ELSKET det! Ville sove der med en gang til og med :hjerte: hadde trodd det skulle ta en ukes tid før han var klar.

Sov bedre enn noen gang tidligere også :D

Oj!! Så bra! :tommelsmil: Lillemann sover med oss fortsatt, men vi må flytte før han kan få eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at du delte historien din,

Mohair! Jeg fikk tårer i øyekroken av å lese om alt sammen og om den søte og stolte storebroren :biggrin:

Så flott at lillesøster fullammes og at alt ser ut til å være godt på stell. Nyt tiden videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte historien din,

Mohair! Jeg fikk tårer i øyekroken av å lese om alt sammen og om den søte og stolte storebroren :biggrin:

Så flott at lillesøster fullammes og at alt ser ut til å være godt på stell. Nyt tiden videre :hjerte:

Ja, han er virkelig fin! :rodmer:

Nå nyter jeg litt mer enn forrige gang. Men blir sikkert mer slitsomt når hun våkner mer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt går så bra, Mohair! Litt av en dramatisk start. Godt de passer godt på dere. Morsom lillemann også! Bare legg han der... hihi.

Jeg ligger rett ut på sofaen og prøver å ikke røre meg. Ganske grønn om nebbet, kan ikke huske det var så kjipt sist? Blir mye på mannen om dagen, men prøver å få inn litt kvalitetstid med Småen når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for deling av fødselshistorien, Mohair! Dramatisk, men vakkert når det går godt allikevel! Har du kommet deg etter fødselen nå?

Greiere å bli mamma 2. gang ja... men opplevde også at det ble mer slitsomt i uke 2-3 når hun våkna litt mer til. De første dagene var det bare en sovende bylt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, god bedring. Jeg fikk en runde omgangssyke på toppen av gravidkvalmen, men heldigvis har jeg bare vært kvalm i rundt tre uker med begge to. Mer trøtt i begynnelsen med nr to, men sånn generelt var jeg bedre siste gang. Egentlig helt super form etter uke 12. Satser på at du blir bedre veldig snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasjonsblomst; jeg følte meg i toppform med en gang. Trodde jeg svevde på en sky av hormoner og at jeg kom til å møte veggen etter noen dager, men jeg gjorde ikke det. Veldig stor forskjell fra KS, men da var jeg jo syk samtidig.

Venter på at hun skal våkne opp.. Og på onsdag og torsdag er jeg alene med begge to hele ettermiddagen og kvelden. Hjelp!!

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips, alle sammen!

Et skikkelig gulvteppe har jeg faktisk tenkt på lenge, men aldri kommet så langt at jeg har kjøpt det.

Litt mer Duplo hadde hun sikkert også satt pris på. Og et akebrett/kjelke hadde vært gøy - for både liten og stor :fnise: Julebok av noe slag var heller ikke dumt, og sikkert veldig koselig å ta frem hver jul :) Sengetøy kunne vi nok tenkt oss et eller to til av, så vi kan bytte litt mer. Hun skal vel ha en størrelsen i mange år enda. Ull er gull og vi får vel aldri nok av det. Kjekt at det kan gå i arv også :)

Så godt at det gikk (og går) bra med dere, Mohair :) Det er så koselig med den søskenkjærligheten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fineste lille tassen. :rodmer:

Jeg er ganske slått ut av kvalme om dagen og har ikke så mye overskudd. Da Småen kom hjem i dag fant jeg frem et eple til hver, som vi da byttet på å spise på hverandres mens vi kula'n på sofaen.

Benyttet anledningen til å spørre han litt ut om dagen hans i barnehagen og fikk jo høre ett og annet. Spurte så om han hadde bæsja i løpet av dagen. "Ja! Hai fai!" sa han og holdt frem hånda for high five. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fineste lille tassen. :rodmer:

Jeg er ganske slått ut av kvalme om dagen og har ikke så mye overskudd. Da Småen kom hjem i dag fant jeg frem et eple til hver, som vi da byttet på å spise på hverandres mens vi kula'n på sofaen.

Benyttet anledningen til å spørre han litt ut om dagen hans i barnehagen og fikk jo høre ett og annet. Spurte så om han hadde bæsja i løpet av dagen. "Ja! Hai fai!" sa han og holdt frem hånda for high five. :fnise:

Hahahah.. Morsomme kommentarer. Man skulle vært flink til å skrive ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fineste lille tassen. :rodmer:

Jeg er ganske slått ut av kvalme om dagen og har ikke så mye overskudd. Da Småen kom hjem i dag fant jeg frem et eple til hver, som vi da byttet på å spise på hverandres mens vi kula'n på sofaen.

Benyttet anledningen til å spørre han litt ut om dagen hans i barnehagen og fikk jo høre ett og annet. Spurte så om han hadde bæsja i løpet av dagen. "Ja! Hai fai!" sa han og holdt frem hånda for high five. :fnise:

:hoho:

Skjønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nye gullkorn daglig. I helgen fant han en gammel lommebok han har fått arve og spurte om penger til å ha oppi. Fikk et par tiere.

På butikken senere var det ei dame som tydeligvis gjorde inntrykk på han, for han ville bruke pengene til å kjøpe noe til henne.

Og etterpå skulle han kjøpe seg en jente... tror vi må ta en alvorsprat. :ler:

Jeg prøver å skrive opp gullkornene. Syns det er kjempevittig alt han kommer med og jeg storkoser meg med en toåring i hus. Lurer egentlig litt på hva vi tenkte med, når vi nå starter på nytt igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd får mye skryt når hun tisser på potte/do (også high five ;) ), og en morgen hvor vi stod opp og gikk på badet for å tisse (jeg på do og hun på potte) lyste øynene hennes opp og hun smilte stort mens hun proklamerte "Jaaaa! Flink mamma å tisse!" når det sildret i doen :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: For noen skjønne små!! Jeg må også bli flink til å skrive ned gullkornene. Tror ikke jeg har notert noe som helst :-/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Mohair, så fin historie tross en dramatisk start! Takk for at du deler! :hjerte:

Gullkorn er så gøy! Jeg noterer på telefonen min i farta, og så overfører jeg det til en liten notatbok jeg har liggende innimellom. Turnerose synes det er kjempegøy å høre om rare ting hun har sagt og gjort da hun var mindre. :)

Og ja, det er en kjempemorsom alder! Jeg var sammen med mammaene fra barselgruppa til Snorkfrøken i går, og vi var skjønt enige om de er ganske så herlige om dagen. :ler: Deilig, dette vinduet her, før den litt mer.. kremt, bestemte perioden setter inn. Ihvertfall var det sånn med Turnerose, og vi ser vel en viss antydning til at det går den veien med Snorkfrøken også. ;)

Turnerose er veldig opptatt av hva hun kan gjøre med kroppen og ansiktet om dagen. Står foran speilet og gjør seg til og ler av seg selv. :lol: Også er det helt HERLIG hvor fint de to jentene våre kan ha det sammen om dagen! Krangling er det jo stadig, men det er også mer og mer samspill og lek og latter. :strix: (Dog mest i helgene - merker veldig at når begge er slitne på ettermiddagene, så går det litt på stumpene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen i dag tidlig: Drar den snørrete nesa si skikkelig over dyna mi, hvorpå jeg utbryter "Æsj! Ikke bruk dyna mi som snørrfille!"

Ungen løper så ut på badet, henter dopapir og kommer tilbake for å tørke vekk (på feil sted), før han sier "Unnskyld, mamma!"

;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Småen i dag tidlig: Drar den snørrete nesa si skikkelig over dyna mi, hvorpå jeg utbryter "Æsj! Ikke bruk dyna mi som snørrfille!"

Ungen løper så ut på badet, henter dopapir og kommer tilbake for å tørke vekk (på feil sted), før han sier "Unnskyld, mamma!"

;)

Herlig! FP har også nylig begynt å sagt "Onnskjynn....." da er det enda vanskeligere å være sint på henne (når jeg av og til blir det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh... Så søte de er. Lillemann kom veivende med et flagg opp i ansiktet på meg og lillesøster, og da jeg sa ifra sa han "det var ikke meningen." (Her skulle jeg hatt en hjertesmiley)

Han høres så stor ut noen ganger når han prater.

Ellers er han blitt interessert i bokstaver og har lært hvordan forbokstaven til alle i familien ser ut. Plutselig avbryter han lesinga og sier navnet til f.eks bestemor. Og den hukommelsen de har!! Vi har lånt barnehageboka til Kari Grossmann på biblioteket og har lest den sånn fire- fem ganger, og så har han plutselig lært seg navnene på alle barna i boka. I går mens jeg leste måtte jeg bare ta en sjekk av hvor mye han får med seg av innholdet, så jeg lot han få avslutte noen av setningene. Veldig gøy!!

Vi har forresten julegaven i boks. "Jake the pirate" sjørøverskip på toysrus. Var 25% rabatt på alle leker på lørdag. :) Han har plutselig funnet ut at sjørøvere er stas. Kaller det "hiv o hoi".

Endret av Mohair
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får med seg så utrolig mye. Småen kanffeks larven aldrimett på rams!

Jake og piratene er stas her også. Han har dem i duplo og det er de som alltid får kjøre gravemaskin og romskip og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...