Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

God jul, alle sammen! Håper dere får noen fine juledager fremover!

Fikk deres små noe fint i går? Her fikk vi en del gaver som helt åpenbart er beregnet på yngre barn, nemlig. Må bare riste litt på hodet, men det er jo mulig folk glemmer fort når egne unger blir store.

Men veldig mye fint også, bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å fikk en drøss med flotte gaver. Veldig mye brannmann-basert ;) Høydepunktet var vel en Brannmann Sam-brannstasjon m/brannbil. Han er veldig glad i slikt han kan sitte rolig å pusle med. Ellers var det Lego, litt Duplo, en del bøker og Brio-tog. Og ikke minst en stor magnettavle som er veldig stas. Og en masse klær jeg var veldig fornøyd med da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul! :)

Her fikk ungene kjempemasse fint!! Plastelina, tegnesaker, bøker, masse fine klær og ulltøy, ullsokker, osv!

L ble svært begeistret for en stor dinosaur bok. Han er jo besatt av dinosaurer så den boka har han allerede rukket å se mye i :)

A fikk en pekebok som var midt i blinken og sånn "stable-leke-dings" ( :fnise: ) som hun også elsket :)

I dag har vi vært på familiesamling på fars side. Det har vært tradisjon i alle år, 4.dag jul. Veldig hyggelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste var ganske flinke til å kjøpe leker som passer til alder i år, bortsett fra en kortstokk med bilde av Klatremus. De ble brettet i to ganske raskt før jeg fikk sett hva han holdt på med. Det er vel et par år, minst, til de kan spille kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg skal prøve å redde dem unna mens de fortsatt er brukende. :fnise:

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Veldig lenge siden jeg har vært her nå. Håper dere har ei fin jul! Vår er helt super, rolig med litt familiebesøk og masse kos med guttene. Det er så vanvittig hektisk her at jeg har kuttet ut alt som ikke er helt nødvendig, derfor har jeg ikke vært innom her på en stund.

Storebror er herlig, jeg elsker denne tiden! Lange setninger, masse gullkorn, koser og meninger(!). ;)

Ønsket seg gravemaskin til jul, så det fikk han av oss (nissen kom med den). Har lekt med den resten av jula, veldig moro! Ellers mye fint, og bare passende ting og klær.

Han og lillebror begynner å bli fine lekekamerater, det er så moro å se at de har stor glede av hverandre! :)

Ønsker dere alle en strålende 2015! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, folkens! Høres ut som om dere har hatt det fint i jula, det er bra! Hvordan reagerte deres på fyrverkeriet? Snorkfrøken syntes det var skummelt, og ville helst observere innenfra. Hun sovnet et par timer før midnatt, da, og sov heldigvis gjennom det verste.

Jula var fin, hun fikk flotte gaver som for det meste var midt i blinken både aldersmessig og størrelsesmessig. Et lite minus til mampap som hadde klart å kjøpe to ting hun hadde fra før, og som de burde ha visst om. (Lekepizza, bl.a., hun har jo servert dem den hun har utallige ganger i høst.) Men alt i alt meget bra. De "kjedelige" gavene (klær) var jeg fornøyd med, litt ekstra ull som har vært veldig kjekt de siste dagene. I dag har jo snøen dratt sin vei, så da... Og skistøvler slo godt an, hun har vært ute på ski tre ganger siden julaften. Bruker Turneroses gamle ski, men skistøvlene derfra var et par str for store til Snorkis.

Akkurat nå har jeg en dag helt for meg selv, og jeg sitter her og lurer på hva jeg skal finne på. Luksusen ved å kunne sove til 10.30, uten noen som sparker meg i ansiktet, hopper på magen min eller prøver å få meg til å hjelpe med etellerannet fra kl 7, er nesten ubeskrivelig. Frokost uten masing, og ikke minst STILLHET! Det er så innmari undervurdert, ass!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du! Mannen har jobbet romjul og nyttår og lillemann hadde fri fra barnehagen, så jeg har vært mye alene med begge to. Slitsomt! Og lillemann har blitt så innmari trassig at det er helt grusomt. Er nok iblandet en god porsjon sjalusi. Men i helga skal vi på hyttetur alle sammen! Blir bra!

Edit: Godt nyttår, ja! :) Ble tidlig kveld på meg og unga sov gjennom alt.

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen sov seg gjennom hele greia, han. Ends det smalt godt rett over huset her.

Litt spent på hvordan det blir med overgang til barnehagen igjen på mandag, etter over to uker hjemme. Tror han har kost seg veldig, i hvert fall har vi det. Stort sett... de kaldeste dagene ble nok i kjedeligste laget, da hadde vi ikke så lyst å dra ut noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, alle sammen! :)

Julen ble tilbrakt vekselvis hos mine og Mannens foreldre, så det var godt å komme hjem til oss selv 2. januar ;) Jentene har hatt det supert med så mye familie rundt seg, og Frøken Fryd blomstrer når hun får være midtpunktet. De fikk begge mye fint. Både (inne- og ute)klær, leker, puslespill, bøker, akebrett, Xylofon (!), CD-spiller, Duplo osv, og jeg tror jeg må finne frem en kasse og ta bort noen leker de har fra før. (Og så ønsker vi oss større plass å bo på :fnise: )

Begge jentene var i seng i god tid før rakettene ble skutt opp, og sov seg stort sett gjennom det, bortsett fra Frøken Fryd som våknet med et lite skrik i det den nærmeste naboen drønnet av et voldsomt fyrverkeri. Men hun snudde seg om og sov godt videre etter at vi var inne hos henne og bredde over henne igjen.

Ellers har vi brukt juleferien (og hjelpen fra alle besteforeldre, tanter og onkler (til jentene)) til bleieslutt. Hun har kun hatt ett uhell på natt, og er kjempeflink til å si ifra så det har bare vært et tisseuhell om dagen, men etter at hun startet i barnehagen var jeg litt spent. Sendte henne avgårde med truse og x antall skift, og første dagen ble det et par uhell, men i går var det kun ett uhell hvor hun hadde sagt ifra, men ikke kommet seg raskt nok inn. Noen uhell må de få lov til å ha i begynnelsen, men det går ellers veldig bra synes jeg :)

Frøken Fryd synes det er stas å være i barnehagen igjen og vil helst ikke være med meg hjem igjen :tongue:

Godt med ferie, men fy søren så godt det er med hverdag og rutiner også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt krise å begynne i barnehagen igjen. Det hyles hver morgen, omtrent fra vi står opp. I dag var spesielt ille, da skulle han bli båret hele tiden. Inkludert ned trappa. Og når jeg sa jeg ikke kunne det, begynte han å fjase i trappa sånn at jeg endte med å kjefte skikkelig fordi jeg har helt noia for at han skal dette og slå seg fordervet. Uff... Jeg liker ikke når jeg blir sånn.

Typisk nok vil ikke ungen hjem på ettermiddagen heller, så det er ikke SÅ fælt å være i barnehagen likevel. Men han ber uansett om at vi skal være hjemme, at han får bli med på jobb osv. Føles virkelig ikke gøy å levere ham da. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det føles Schaden! Han må vel bare inn i hverdagen igjen så ordner det seg nok ;)

Hvordan er formen din om dagen forresten? :)

L har også slutta med bleie :hoppe: Han ville det selv. Har oppmuntret han til å gå på potta og fått premie/klistremerker hvis det har kommet noe i potta. Nå bruker han ikke bleie på dagtid i det hele tatt. Har ikke turt/orket å slutte med bleie om natten ,men får vel prøve såvidt etterhvert :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med bleieslutt (er)!! :) Så flinke de er. Småen nekter plent å nærme seg potta/doen, så her skjer det ikke med det første. Vil ikke mase med det heller. Kanskje til sommeren.

Formen er grei her, minus kranglete bekken. Er tungt å løfte på Småen, og verre skal det vel bli. Men ganske pigg og så å si kvalmefri ellers, hurra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre sov seg også gjennom fyrverkeriet på nyttårsaften.

Storebror vil sitte på både potte og doring, men veldig sjelden det kommer noe. Han sier han gjør det i bhg., men jeg har skjønt at han dikter litt i blant.

Pass på bekkenet ditt Schaden! Jeg løfta nok litt for mye på størsten mens jeg var gravid, og jeg kommer meg liksom ikke helt igjen. Nå er jo minsten 15mnd, men bekken skrangler fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her nå også, Schaden. I dag morges hylte han av full hals da vi var i bakgården sånn at han 100% sikkert vekket alle som lå og sov.

Bleieavvenning er ikke noe lillemann bryr seg så mye om, men han har sittet litt på potta de siste kveldene, uten resultat. Han bæsjer ofte til samme tid hver dag, etter middag, så i går (etter bæsjen) fant jeg ut at vi må prøve å sette han på potta rett etter middag. Ei jente i bhg som tisser på do nå, så jeg håper han lar seg motivere. Har tenkt at sånn klistremerke og belønningsgreier er tull og at han må være motivert og klar for det selv, men kanskje vi bare skal gjøre det på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det også lite intersse for å gå på do. Men han synes det er kjempegøy og tisse i badekaret da, og oppi kopper og kar han har der, så jeg tror vi skal bli litt flinkere til å sette ham på do. Han er ganske "regelmessig" i magen, så vi vet sånn ca når han pleier å måtte på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Småen er ikke så imponert over mora som ikke bærer på ham lenger... :jolie: Men jeg løfter bare når jeg må, og bærer over hodet ikke. Merker absolutt at bekkenet ikke krangler fullt så mye, så det hjelper litt på staheten. Men du verden som den ungen har arvet staheten min!

Ikke skal han gå ned trappa lenger (BÆRE!), ikke skal han gå ute selv i det hele tatt...

Men det ser muligens ut som spisingen begynner å gå seg til bittelitt. Som i, ungen spiser mer enn bare pasta med ketsjup. :fnise: I går spiste han både kalkun og ris MED saus.

/statusoppdatering

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det irriterende at de absolutt skal gå, ja. Som midt i rushen i Oslo sentrum. Ellers vet i hvert fall lillemann godt å time det til sånne ganger hvor vi har dårlig tid.

Her har trassen virkelig tatt av de siste ukene, så jeg har nettopp kjøpt inn "forstå barnet ditt 2-5 år". Føler jeg får litt mer tålmodighet når jeg leser om det og blir minnet på hva som faktisk funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også trass på høyt nivå, men våre strategier funker enn så lenge!

Få velge mellom 2 ting ofte(den eller den lua, eller det eller det pålegget) men noen ting MÅ mamma og pappa bestemme, sånn som at tennene alltid må pusses og at natta er natta ;) Hvis han nekter å sette seg ved middagsbordet så tar vi vekk maten hans. Da kommer han stort sett og spiser, men noen ganger ikke...Da er han ikke sulten tenker jeg.

Jeg skjønner godt at du Schaden som er gravid ikke orker å bære. Jeg orker snart ikke å bære L heller (og nei, jeg er ikke gravid!). De er jo blitt så store og tunge nå. Eller, L er ikke så tung sånn egentlig tror jeg, men han er en lang slamp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...