Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

kjempekoselig med liv i tråden!! ;) jeg får hjelpe til så godt jeg kan jeg også..

Snart 3års dag her i huset.. vi skal nok kjøpe sykkel, blir en 12 tommers vanlig sykkel. Hun er langt fremme motorisk, og fiksa den veldig raskt i butikken.. riktignok med støttehjul på. tenker vi beholder de på litt, men at det ikke drøyer veldig lenge før de kommer av, sommer/høst kanskje. Har også kjøpt ei lita bok og en liten badeleke til henne allerede. blir kun familebursdag her.

Fløtepusen er vel ca. 93-94 cm lang, og har akkurat begynt med 24 i sko. Og bruker vel 50 i luer enda, for alle vårluene jeg har kjøpt i 52 sklir langt ned i øynene hennes... uffda!

Joyce: FP minner veldig om snorkfrøken. blå er favorittfargen (men hun har mest rosaish), hun er superaktiv og "atletisk".. (god i fotball, på sparkesykkelen, ta hys osv allerede). og elsker sabeltann! Og gråtass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med skostørrelser og kjønn fsscinerer meg. At det er så stor forskjell? Småen har fått joggesko i 27 nå. Vårskoene er i 26.5... 24 har han ikke hatt siden i fjor vår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skostørrelser er rart! Snorkis bruker 26/27, litt avhengig av merke. Begge våre har relativt store føtter til å være jenter (det har jo jeg også).

Pasjonsblomst: Artig at de har Så mye til felles! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en av 2011-jentene i barnehagen som først nå har begynt med 25. Hun er ikke engang spesielt liten! Husker jeg så skoa hennes i høst (23) og tenkte at de måtte ha glemt å kjøpe nye... Småen hadde da fått i 25.

Men jeg har jo heller ikke små føtter, så det har sikkert en sammenheng. Er litt spent på hvordan lillesøster kommer til å ligge an der?

I dag kom Småen opp i senga til meg i fem-tiden. Insisterte på ligge på armen min, med andre armen pakket rundt seg. Lå og pjuska meg på håret til han sovnet igjen. Det er jo til å smelte av :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med oppdateringer her! :)

Frøken Fryd veier 14 kg og er 99 cm lang (tror hun har hatt en vekstspurt de siste ukene for hun har våknet seint på kvelden/natta og klaget litt over at hun har hatt vondt i beina, og sist jeg målte henne (i vinter?) var hun 94-95cm) og bruker str. 26 i sko nå.

Hun er fremdeles ikke noe middagsmenneske hun heller, (og lillesøster er faktisk enda mer kresen på middag (eller mat generelt) - pupp er og blir best, må vite ;) ) men nå er ihvertfall brokkoli endelig godkjent :tommel: Og paprika går det mye av. Og på brødskivene skal det helst være 2-3 typer pålegg på en gang :tongue:

Hun fikk balansesykkel av oss til bursdagen i fjor, men da var ikke interessen så stor. Nå derimot er hun en racer og vil gjerne sykle fra hun kommer hjem fra bhg til hun skal legge seg. Hun har definitivt teken på det, men vi kommer nok ikke til å kjøpe noen "ordentlig" sykkel riktig ennå. Har lurt på om hun skal få dukkehus til bursdagen, men vi får se. Eller bord og stoler til rommet hennes - vi har nemlig kjøpt hus! :hoppendeglad: Og da får hun mer (etterlengtet) plass. Ellers har jeg tenkt på uteleker á la trillebår, rake, verktøy. Og hun er veldig opptatt av lommebøkene våre, så kanskje hun må få sin egen portemone (Etsy :hjerte: ) Det blir nok bare famileselskap her også, oppi flytting/leilighetssalg :roll:

Masse lykke til med planlagt KS, Dorey! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med hus, Haley! :)

Lommebok er veldig pop her. Småen er SÅ stolt når han får betale selv. Feks kjøpte han ballonger til bursdagen til mannen og da var det ikke snakk om at jeg fikk betale, det skulle han!

(Og så var ballongene fra søstrene grene så dårlige at de sprakk når du prøvde å blåse dem opp... og da var jeg såpass gravidhormonell at jeg måtte gråte en skvett, for jeg syntes det var så trist at ballongene Småen hadde brukt sine sjeldne kroner på var så dritdårlige...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mange som plutselig hadde vært innom!

Lillemann er omtrent 92 cm, tror han 13 kg, mulig litt mer, og bruker 24 i sko. Blir 25 i neste par. Ellers bruker han stort sett en størrelse større i genser enn bukse.

Vi skal feire bursdag her i helga, og lillemann ønsker seg veihøvel/veiskrape og leppepomade. :fnise: Han skal få løpesykkel av oss. (Mannen hadde gjemt eksen bak skapet på soverommet og trodde at den sto trygt, men plutselig kom lillemann løpende inn i stua og fortalte at det stod en sykkel på soverommet. Han mente at det måtte være til han, men da vi påpekte at han allerede har en sykkel (trehjuls), så trodde han at den kanskje var til lillesøster. Jeg og mannen sa at den kanskje ikke var til noen av oss her i huset, men han var ganske sikker på at den måtte være til en av oss. Vi pratet fort om noe annet, og så har han faktisk ikke nevnt den siden :fnise: ).

Ellers er han stadig morsom i matveien. I dag ville han ha worcestershiresaus på maten sin. Han syntes det var skikkelig godt og ville ha mer! Og så skal alt blandes av pålegg. Gjerne både prim og rødbetsalat! Han er ikke storspist, men det får vi ikke gjort så mye med.

Schaden: takk for tips om ballonger. Tenkte meg en tur dit for å handle, men da dropper jeg ballonger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow Joyce!! Så moro! Og litt skummelt kanskje..? :blomst:

Storebror er en liten kar, like stor som lillebror faktisk. Tipper han er 85cm og 12kg. Bruker ca 25 i sko nå.

Snart er det 3-årsdag og han ønsker seg lastebil. :)

Jeg tenker på Dorey, var det ikke planlagt KS i går? Litt medunnelig både på henne som har baby på brystet og dere som ruger på både en og to, hehe… Jeg har lyst på flere, men vet rett og slett ikke om vi orker. Det er stritt med mange jern i ilden og ikke altfor stort nettverk rundt oss synes vi. Vi får se hvordan det blir etterhvert, er litt som skal på plass først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Hadde et fantastisk fint KS på mandag og fikk en stor fin gutt på 53 cm og 3955 g. Vi kjeda oss på barsel og dro hjem tirsdag. Amminga går superbra og alt er vel :) Lille er prikk lik broren sin, men er litt mørkere i fargene. Fine gutta mine <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Dorey! :hjerte: Kan NESTEN kjenne følelsen av nyfødt babykos og knirkelyder og puppelyder :rodmer: Kos dere masse og nyt tiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer, Dorey! :smilyblomst:

Jeg er inne i min siste permisjonsuke og er litt melankolsk... Men jeg håper - og tror - at dette ikke var siste gang. Vi har jo alltid ønsket oss tre, men noen dager føles det ut som om det er mer enn nok med to :fnise:

Og Frøken Fryd er hjemme fra barnehagen med feber på tredje dagen, og med mindre hun blir frisk på mirakuløst vis til i morgen, så blir det atter en dag med to snupper hjemme. Ikke helt sånn jeg hadde sett for meg siste permisjonsuken, men det går egentlig veldig fint, og jeg prøver heller å nyte at jeg får ha tid sammen med begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! :) Det hele begynner å sige litt inn nå. Nokså surrealistisk. ;) Det blir litt omveltninger, men det fikser vi.

Gratulerer her også, Dorey! :hjerte: Det var så godt å lese at alt gikk fint denne gangen! :jepp:

Haley: Bare pass deg, plutselig kommer det TO til! :tunge1: Nyt de siste permisjondagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere fikser det, Joyce! Og tenk så mye glede de får av hverandre etterhvert :rodmer:

Gratulerer her også, Dorey! Kjenner jeg er litt misunnelig for at du er ferdig ruget, her jeg vagger rundt ennå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror to holder for vår del, men det er veldig rart å tenke på at alt dette med lillesøster kanskje er siste gang vi får oppleve. Gratulerer, Dere, bra at alt går så fint. Tenker det er deilig å komme hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...