Gå til innhold

Den nye uføretrygden - og vi taperne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DET ER FORDI JEG FÅR PROBLEMER MED Å BETALE REGNINGENE MINE!

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

Da foreslår jeg å redusere utgiftene slik at du kommer innenfor og kan betale regningene. Uansett hva som må til. Du kan ikke endre det som nå er bestemt, du kan kun endre dine egne holdninger og handlinger. Så bruk heller kreftene på å få til en hverdag hvor alt blir betalt så du har en bekymring mindre :)

Anonymous poster hash: dd6ae...46d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ufør nå rett over nyttår. Trenerte søknaden så lenge at jeg var sikker på å bli behandlet etter de nye reglene. Noe annet ville vært sveltihjel.

Ler når "de lærde" hetser oss uføre her på KG. De vet så altfor godt at det er de som betaler gildet for oss og får ikke gjort noe som helst med det. Så det er bare å hetse i vei. Mer moro:-)

Ellers er jeg fornøyd med både NAV og behandlig der tidligere. Kan ikke klage på noe, faktisk.



Anonymous poster hash: a86e6...d05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sa noe om late mennesker????

Anonymous poster hash: e0d69...353

Jeg mener uføre mennesker.

Anonymous poster hash: e154d...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå inne og sjekket skatekortet mitt jeg også. Tydeligvis er jeg en av de som ender likt ut etter nyttår.

Staten gir meg 1700 mer i trygd pr måned, og tar 1700 mer i skatt.

Jeg føler virkelig med de som nå får flere tusen mindre å rutte med, det er ikke enkelt.

En sak jeg har savnet i debatten er diskusjonen om særfradrag. Nå forsvinner jo det vi har. Regjeringen var "så snille" at de lot en del fortsatt få fradrag for store sykdomsutgifter, selv om denne skulle bort. Men det glemmes å si i den sammenheng at for å få denne må man også hatt den i 2010 og 2011. Ikke alle som har den. Vi andre får betale våre ekstra utgifter fullt ut selv. Og nei, det er mye som koster av medisiner og behandlinger i Norge i dag, selv med blårespt, frikort og annet - ikke alt dekkes.

Anonymous poster hash: 80b2a...03e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg å redusere utgiftene slik at du kommer innenfor og kan betale regningene. Uansett hva som må til. Du kan ikke endre det som nå er bestemt, du kan kun endre dine egne holdninger og handlinger. Så bruk heller kreftene på å få til en hverdag hvor alt blir betalt så du har en bekymring mindre :)

Anonymous poster hash: dd6ae...46d

Festlig. Jeg skal altså ikke ta opp temaet i noe som helst fora, la være å engasjere meg. La være å bry meg.

Ja, hvilke utgifter ville DU ha kuttet? Strømmen eller telefonen. Oups - det må bli strømmen - jeg kan jo bruke stearinlys og fyre med gamle aviser. Nei vent...må bli telefonen - vi uføre trenger sikkert ikke kontakt med andre - paria utstøtt som vi er allerede, sant?

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får stemme annerledes ved neste valg om valgene som nåværende regjering tar ikke passer til sin egen livssituasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nå inne og sjekket skatekortet mitt jeg også. Tydeligvis er jeg en av de som ender likt ut etter nyttår.

Staten gir meg 1700 mer i trygd pr måned, og tar 1700 mer i skatt.

Jeg føler virkelig med de som nå får flere tusen mindre å rutte med, det er ikke enkelt.

En sak jeg har savnet i debatten er diskusjonen om særfradrag. Nå forsvinner jo det vi har. Regjeringen var "så snille" at de lot en del

fortsatt få fradrag for store sykdomsutgifter, selv om denne skulle

bort. Men det glemmes å si i den sammenheng at for å få denne må

man også hatt den i 2010 og 2011. Ikke alle som har den. Vi andre

får betale våre ekstra utgifter fullt ut selv. Og nei, det er mye som

koster av medisiner og behandlinger i Norge i dag, selv med

blårespt, frikort og annet - ikke alt dekkes. Anonymous poster

hash: [acronym="Full hash:

80b2a8c6cb77f3b81de9a69abffaf03e"] 80b2a...03e

Særfradrager som ble fjernet og skulle fjernes helt, skulle kompenseres på andre måter, med andre stønader/støtteordninger. Men det tror jeg politikerne har glemt. Mulig denne forklaringen var en måte å bortforklare at særfradraget skulle fjernes?

Er der andre som vil være med å få omleggingen av uføretrygd og nytt vedtak sett på av en kompetent felles advokat? Blir mange nok med på dette, så blir kostnadene minimale.

Anonymous poster hash: f45a7...82a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særfradrager som ble fjernet og skulle fjernes helt, skulle kompenseres på andre måter, med andre stønader/støtteordninger. Men det tror jeg politikerne har glemt. Mulig denne forklaringen var en måte å bortforklare at særfradraget skulle fjernes?

Er der andre som vil være med å få omleggingen av uføretrygd og nytt vedtak sett på av en kompetent felles advokat? Blir mange nok med på dette, så blir kostnadene minimale.

Anonymous poster hash: f45a7...82a

Jeg er med. Du har helt rett, særfradraget er fjernet og tåkeleggingen av det som skulle være kompensasjon er...tåkelagt..og ikke gjennomført. Vel. hvis du ser bort fra mine litt over 4000.- som "min fradragskompensasjon" i form av fradrag ble på...i følge skatteetaten.

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får stemme annerledes ved neste valg om valgene som nåværende regjering tar ikke passer til sin egen livssituasjon.

Ny uføretrygd ble vedtatt i 2011. Nåværende regjering hadde ikke noe med dette. Men den nåværende kommer vel ikke til å bruke så fryktelig mye krefter på forandring nå som skjevhetene og de store konsekvensene for de enkelte kommer frem. Det er ikke akkurat den gruppen i samfunnet de kjemper sterkest for.

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo om gjeld. Gjeld er en situasjon man selv har satt seg i, uavhengig av hvor gunstig eller viktig man syntes det var der og da. Og det å få skattefradrag på denne, på bekostning av resten av befolkningen, er feil. Og nettopp derfor kuttes det.



Anonymous poster hash: bd7ce...1c7
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo om gjeld. Gjeld er en situasjon man selv har satt seg i, uavhengig av hvor gunstig eller viktig man syntes det var der og da. Og det å få skattefradrag på denne, p[/

color]å bekostning

av resten av befolkningen, er feil. Og nettopp derfor kuttes det. [/

font] Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

bd7ce2da910ce9265c320f653b1701c7"] bd7ce...1c7 [/

i]

Dette handler IKKE om gjeld, men om muligheten for å kunne planlegge sin fremtid på lik linje med mennesker som er uskadet og har mulighet til å være i inntektsbringende arbeid. Hvilken yrkesgruppe og hvilken fagforening med over 300 000 medlemmer

ville akseptert at deres medlemmer/yrkesgruppe gikk ned i lønn som følge av en ommlegging av hele deres lønnsutbetaling og skattegging?

At man er ute av stand til å arbeide, og dermed må benytte seg av samfunnets velferdsgoder er ikke dermed ensbetydende med at over 300 000 mennesker er snyltere, late, har seg selv å takke og alt annet arbeidsuføre får slengt etter seg. Ingen har noen som helst garanti for at de ikke selv havner på Nav i morgen, enten fordi bedriften innskrenker eller fordi de blir påkjørt, får kreft, eller ett eller annet de selv mener de har livstidsgaranti mot å få og som bare rammer alle andre latsabber og folk som legger seg ned fordi de ikke gidder å gå i arbeid å tjene penger til livets opphold.

Husk og på dere som sitter på deres høye hest mht. Å skjelle ut uføre, uttrykket å være ufør er ikke ensbetydende med en diagnose, en tilstand og folk som aldri har vært i arbeid og heller ikke har bidratt til å tjene opp pensjon og å betale skatt, før de ble uføre.

De som sitter på sin høye hest kan en dag, komme til å ramle ned, og bør passe seg så de ikke brekker nakken i fallet, for da kan også de komme til å havne både på Nav og i rullestol.

Vqnligvis er jeg for at folk på KG skal kunne skrive under AB men de som skjeller ut uføre burde vise så pass ryggrad at de i det minste står frem med nick, så vi vet hvem som forfekter den type meninger!

Anonymous poster hash: f45a7...82a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig. Jeg skal altså ikke ta opp temaet i noe som helst fora, la være å engasjere meg. La være å bry meg.

Ja, hvilke utgifter ville DU ha kuttet? Strømmen eller telefonen. Oups - det må bli strømmen - jeg kan jo bruke stearinlys og fyre med gamle aviser. Nei vent...må bli telefonen - vi uføre trenger sikkert ikke kontakt med andre - paria utstøtt som vi er allerede, sant?

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

Skrev du ikke at du hadde hus? Kan du ikke leie ut deler av boligen din?

Og telefonutgifter er mulig å redusere. Jeg bruker Skype/SkypeOut med et enkelt forhåndsbetalt abonnement til mobilen, og det koster eg rundt 500 kr i året totalt.

TV?

Anonymous poster hash: a1786...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært greit om det for en gangs skyld var en ufør på kg som kunne innse hvor heldig de er som bor i Norge, men siden alt er så gale her, så står man som nordmann fritt til å bosette seg et annet sted i verden der det er bedre. Hvis det viser seg umulig fordi man da MÅ jobbe for å klare seg, så bruk heller kreativiteten til å leve billigere i hverdagen. Det skal være hardt på uføretrygd, det skal være nok til et minimum men heller ikke mer. Når folk her inne lager tråder om at de ikke vil jobbe fordi de tjener mer på trygd, så bekrefter det at uføre får for mye penger. God regjeringen strammer inn galskapen.

Anonymous poster hash: fc410...5db

Vennligst fortell meg satsene for uføretrygd.

Om du en gang blir overfalt på gaten, yrkesskadet eller enda verre, skadet for livet under utdanning og må leve på minstesats så husk dine egne ord.

Når regningene ikke strekker til, du må dele rom med 2-3 barn, du ikke har råd til julegaver til dine barn, og du ser at bøllen som overfalt deg tjener 1-2 millioner i året, mens du har blitt fratatt dine arbeidsevner, så vær takknemlig!

Du syns altså at et menneske som har det hardt nok fra før, skal slite enda mer? Hvorfor, for at de fortjener det? For at det er deres egen feil at de ikke kan jobbe?

Jeg elsker Norge. Jeg er takknemlig for å ha vokst opp i Norge, men jeg forstår godt den frustrasjonen som er hos uføretrygdede nå. Husleiene øker, matvareprisene stiger, men trygden? Nei, den går nedover. Det er nemlig viktig å straffe dem som sliter i livet, de må jo ha valgt det selv tross alt.

Endret av FruRaeder
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som forstår at Norge ikke har råd til å fortsette slik som i dag? At uføretrygden er for høy og det er for mange på uføretrygd. Regjeringen prøver å minske de økonomiske problemene som vi vil møte de neste årene. De gjør faktisk for lite for sent.

Anonymous poster hash: 188c4...a11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du ikke at du hadde hus? Kan du ikke leie ut deler av boligen din?

Og telefonutgifter er mulig å redusere. Jeg bruker Skype/SkypeOut med et enkelt forhåndsbetalt abonnement til mobilen, og det koster eg rundt 500 kr i året totalt.

TV?

Anonymous poster hash: a1786...58b

Jeg er her for å diskutere følgene for oss uføre mht til ny uføretrygd - ikke bli fortalt snedige måter å spare penger på av deg. Nei, jeg kan ikke leie bort deler av huset, og ja, telefonregninga er så lav som overhodet mulig.

La oss snakke den dagen du får DIN arbeidsinntekt nesten halvert, lærer deg å leve ytterst nøkternt i de neste årene, for så og plutselig få enda ett kutt .

Inntil da - pris deg lykkelig for at du har en jobb og gå til som gjør at du kan leve, gjøre ting du har lyst til, realisere drømmer og reise på ferie.

MEN - Karma is a bitch - i morgen kan du bli påkjørt og ende opp i rullestol. Da får du tygd i deg dine såkalte gode råd tidsnok.

Da kan vi snakkes - så skal jeg alltids lære deg hvordan det er å leve på lite penger. Det kan jeg nemlig mye om.

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvor mye har du egentlig utbetalt? Siden du sier du har mistet halve inntekten din.



Anonymous poster hash: de80f...96a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit om det for en gangs skyld var en ufør på kg som kunne innse hvor heldig de er som bor i Norge, men siden alt er så gale her, så står man som nordmann fritt til å bosette seg et annet sted i verden der det er bedre. Hvis det viser seg umulig fordi man da MÅ jobbe for å klare seg, så bruk heller kreativiteten til å leve billigere i hverdagen. Det skal være hardt på uføretrygd, det skal være nok til et minimum men heller ikke mer. Når folk her inne lager tråder om at de ikke vil jobbe fordi de tjener mer på trygd, så bekrefter det at uføre får for mye penger. God regjeringen strammer inn galskapen.

Anonymous poster hash: fc410...5db

Jeg skal ikke gjenta dette med at vi alle er heldig som bor i Norge med gratis skole, sykehus osv, men heller påpeke en faktor som ikke blir tenkt på så ofte i disse trådene på kg om uføretrygd. I land der velferdssystemet ikke er så utbygd som det vi har i Norge ender gjerne syke mennesker med å leve på familien. Så da kan man spørre seg- vil man forsørge sine syke familiemedlemmer selv eller vil man la staten sørge for at de får et verdig liv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som forstår at Norge ikke har råd til å fortsette slik som i dag? At uføretrygden er for høy og det er for mange på uføretrygd. Regjeringen prøver å minske de økonomiske problemene som vi vil møte de neste årene. De gjør faktisk for lite for sent.

Anonymous poster hash: 188c4...a11

Det som provoserer meg ved slike uttalelser er ikke at du ikke har rett. Det er at du og andre som hevder dette ikke har satt dere inn i problemstillingen.

Joda, vi har for mange på trygd, joda vi må gjøre noe.

Så istedet for å skape arbeidsplasser for faktisk kan og er villig til å gi de uføre jobb, for eksempel ved å skape flere verna bedrifter, eller gå inn i private bedrifter og lage avtaler og i større grad enn i dag følge opp og kompensere for tapt arbeidskraft, for vi har tross alt med syke mennesker å gjøre.

Så løsningen er å gjøre det enda verre for uføre, gi dem så de så vidt klarer å få tak over hodet og mat på bordet.

Så lett det er å mene både det ene og det andre, når man kan stå opp hver dag og gå på jobb, Ha en trygg økonomi, og en trygg jobb.

Hvor stor sjanse tror du en ufør som kan jobbe 20% har til å finne seg en jobb?

Har dere lest hvor mange søkere det er på en enkelt jobb?

Har dere tenkt over hvem dere som arbeidsgiver hadde valgt til stillingen deres?

Har dere lest stilling annonsene... Du må ha stå på humør, og du må gi hundre prosent...

Åja, sa da velger de sikkert meg, når det står 30 andre friske der og vil ha jobben.

Nei, våkn opp nå.

Anonymous poster hash: 1cdc9...0cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uføretrygd ble vedtatt i 2011. Nåværende regjering hadde ikke noe med dette. Men den nåværende kommer vel ikke til å bruke så fryktelig mye krefter på forandring nå som skjevhetene og de store konsekvensene for de enkelte kommer frem. Det er ikke akkurat den gruppen i samfunnet de kjemper sterkest for.

Anonymous poster hash: 0e4c7...6bf

Jo, nåværende regjering har også noe med det som ble bestemt i 2011. Den nye Uførereformen gikk gjennom i et enstemmig storting. Alle partiene var den gang enig.

Anonymous poster hash: 555d2...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...