Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt dette med å skulle se om ungen passer navnet. Jeg mener, en baby passer jo navnet den får. Man ser ikke så veldig mye av trekkene til babyen når den er nyfødt, kontra når ngen er f.eks tre år gammel. Eller for den saks skyld, personligheten. Den kan man heller ikke se noe av når baby nettopp er født. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt dette med å skulle se om ungen passer navnet. Jeg mener, en baby passer jo navnet den får. Man ser ikke så veldig mye av trekkene til babyen når den er nyfødt, kontra når ngen er f.eks tre år gammel. Eller for den saks skyld, personligheten. Den kan man heller ikke se noe av når baby nettopp er født. :P

Jeg tror det går mer på følelsen. For som du sier så kjenner vi de jo ikke enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet 3 navn som vi liker og alle står på toppnavnlista. Bryr oss ikke om det. Så lenge vi ikke kjenner noen som heter det.

Assosiasjoner er verre enn om navnet er på lista ja. Har det gode eksempelet William. Et navn jeg liker, mens mannen bare tenker Will.I.Am :fnise:

Så har vi jo den kjente lista med eks-kjærester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dette med å skulle se om ungen passer navnet. Jeg mener, en baby passer jo navnet den får. Man ser ikke så veldig mye av trekkene til babyen når den er nyfødt, kontra når ngen er f.eks tre år gammel. Eller for den saks skyld, personligheten. Den kan man heller ikke se noe av når baby nettopp er født. :P

Jeg har jo ikke "kjent på det" selv, enda, men har hørt det beskrevet sånn som Fanteria sier, at det bare ikke føles rett når man ser babyen :) De som har bestemt seg, og så kommer babyen, og de tenker "Du er jo ikke en Odd Are, du er en Bob Kåre!" :P

Men er jo enig i at man ikke kan se noen særlig særtrekk eller personlighet når de er nyfødt :P Men jeg tenker at vi kan "kjenne det" når hun kommer ut, "Jepp, navnet passer henne perfekt" eller "Herregud, hva tenkte vi på, du er ikke en *navn*" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker at vi kan "kjenne det" når hun kommer ut, "Jepp, navnet passer henne perfekt" eller "Herregud, hva tenkte vi på, du er ikke en *navn*" :)

Flere som har sagt det til meg. Ikke bestemt dere for navn. Og ha flere alternativer. Jeg har hørt flere historier fra venner og bekjente som sier at de hadde navnet klart men det passet ikke når de holdt barnet for første gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket alle navnealternativene våre på ssb. Og ville droppet et navn om det stod på topp 10-lista. Jeg er for eksempel veldig glad i Nora, fordi jeg har vokst opp med en nabo som het det og som var en ekstra-bestemor for meg. Navnet var ikke populært da jeg først tenkte at det var et fint navn.

Vi har bortimot bestemt oss. Vi har kalt henne det siden uke 25 ca, så nå tror jeg det er vanskelig å skulle ombestemme oss. Det eneste er det at jeg har lyst til å gi henne fornavnet mitt i tillegg. Jeg bruker det ikke selv, (jeg bruker kun mellomnavnet mitt) og jeg er oppkalt etter farmor som døde for 10 år siden. Men da blir hovednavnet hennes mellomnavn, og jeg har egentlig tenkt at mine barn skal slippe å alltid måtte bli ropt opp med "feil" navn - for de leser jo alltid bare det første navnet. Men så passer de to navnene veldig fint sammen, i tillegg til at jeg var veldig glad i og stolt av farmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag lurer jeg på om hodet kan ha festet seg. Jeg har kjent litt gnissing og press innvendig i bekkenet, samt litt murring. I tillegg syns jeg jeg puster mye lettere i kveld, enn jeg pleier. -Og vi spiste kylling fajitas til middag - en sikker oppskrift på halsbrann, og her ligger jeg i senga og merker ingenting. Har ikke gulpa i det hele tatt, faktisk.

Men har lest litt forskjellige meninger om man faktisk kan merke hodet feste seg, så jeg tar dagens erfaringer (innbillninger) med en klype salt. Men, jeg har jo uansett hatt en bra kveld, uten så "stappet" følelse. Syns kanskje i tillegg at tissetrangen har økt i kveld, men den varierer en del fra dag til dag, så det kan helt fint være tilfeldig. Uansett blir det spennende å høre hva jordmor sier om en uke :) Da er jeg 38+1, og jeg syns vel det er på tide å begynne å gjøre seg klar da :ler:

Noen andre som mener de har merket festingen av hodet på noen måte? Enten selve festingen, eller tegn - f.eks følelse av mer plass?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste vår har et navn som jeg i utgangspunktet bare kjenner godt voksne mennesker som heter, men leste i går i en aller annen nettavis at navnet nå på ny er i ferd med å bli mer populært.

Vi har enda ikke diskutert navn til knert, men jeg begynner å få en formening om navnet dersom det er ei jente. Skulle knert være gutt har jeg ingen anelse. Så om det blir fra topp 10 lista eller ikke har jeg ingen anelse om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp hjem igjen idag! Ctg var fin og ul viste bra blodgjennomstrømning i navlesnora osv. Skal tilbake til sykehuset på lørdagfor ny ctg og på mandag for ctg og ultralyd. Blir mye kjøring da vi bor en time unna sykehuset!

Men det er jo bra at de passer på lillegutt i magen da!!!

Får nok ikke gå lengre enn ut i neste uke en gang, de vil ikke ta noen sjanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp hjem igjen idag! Ctg var fin og ul viste bra blodgjennomstrømning i navlesnora osv. Skal tilbake til sykehuset på lørdagfor ny ctg og på mandag for ctg og ultralyd. Blir mye kjøring da vi bor en time unna sykehuset!

Men det er jo bra at de passer på lillegutt i magen da!!!

Får nok ikke gå lengre enn ut i neste uke en gang, de vil ikke ta noen sjanser.

Bra du blir tatt godt vare på, det er veldig trygt å kjenne at man blir tatt på alvor. Var selv på mange ul med mellommann, og vi har to timer til sykehuset! Ble mye kjøring, men da ble man hvertfall beroliget :-) Blir spennende å se hvor lenge du får gå, uansett ikke mange dagene til du får møte lillegull :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt å bli litt enige om navn. Begge liker Leander godt. Måtte "smake" litt på navnet, men liker det bedre og bedre. Storesøster heter Nikoline, og vi ville ha noe litt uvanlig på lillebror også. Hva synes dere? Passer de navna sammen? ☺️ Bare 5 dager til termin. Hver kveld er like spennende 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jordmora på sykehuset surra noe grådig med papira mine idag, kikka gjennom nå, og bildene fra ordinær ultralyd er ikke der!!! What to do?

Må prøve å ringe dit imårra, men de er sikkert borte for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av jordmor om å ta ut ultralydbilder fra mappa mi om/når jeg skal på sykehuset. Sikkert fordi de har lett for å bli borte... Men jeg ville ringt og hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kicka "førstegangs-mor" og "hysterisk-gravid" syndromene inn samtidig i går formiddag. Hadde kjent mindre aktivitet fra lille baby både i går og dagen før. Noen små dult, men ikke i nærheten av hva jeg har vært vant med, særlig på kveldstid.
Fikk kjæresten hjem fra jobb, han roet meg ned til et nivå der det delvis gikk an å snakke med meg, han ringte legevakt og fortalte om bekymringene. En og en halv time senere var legen hjemme hos oss med doppler og kunne fortelle at hjerteslagene var sterke og fine, og alt kjentes bra ut i magen.

Ble ganske overrasket over meg selv, trodde ikke jeg kunne flippe ut på den måten :P Har hatt ganske så rolige hormoner frem til nå, så det ble et lite sjokk.

Men han hadde helt rett, senere på kvelden var alt som normalt igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innom for å fortelle at jeg har blitt tobarnsmor :hjerte::hjerte: .

Alt står bra til og jeg er lykkelig!

Gratulerer så mye!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kort innom for å fortelle at jeg har blitt tobarnsmor :hjerte::hjerte: .

Alt står bra til og jeg er lykkelig!

Gratulerer så masse 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innom for å fortelle at jeg har blitt tobarnsmor :hjerte::hjerte: .

Alt står bra til og jeg er lykkelig!

Så koselig! Gratulerer så mye Ripsy! Håper alt står bra til med deg og lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...