Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Holder på med bacheloroppgave dette semesteret og begynner å kjenne på panikken. Føler jeg sitter med en altfor stor oppgave slik at det blir mye som bare må skummes over for å rekke over alt jeg skal. I tillegg kreves det at jeg må bruke spesifikke dataprogram som jeg må lære meg selv før jeg faktisk kan ta dem i bruk til opggaveløsningen, og da går det enda mer tid.
Veileder har godkjent oppgaven min men etter møtet hvor oppgaven ble godkjent har vedkommende vært fraværende(sykemeldt). Forsøkte å be om ny veileder, men det ble avvist av studiekoordinator.
Jeg har vært og lånt meg noen lignende oppgaver på biblioteket men aberet med dem er at jeg ikke aner hva slags nivå de er på. (Hos oss er det slik at alle opppgaver blir lagt ut så lenge de er bestått).



Anonymous poster hash: 47504...66a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke å motivere meg selv til å gjøre noe skolearbeid. Har ikke gjort noe på nesten tre uker(!!!!). Leser denne tråden daglig og er sånn "Nå skal jeg være flink!". Søker opp motivasjonsting på pinterest etc. Klarer ikke å motivere meg selv. :(

Har gjort innleveringer osv som har vært de siste tre ukene, men that's it. Og kun fordi det har vært obligatorisk.

Forrige semester var det jo "Nå er jeg ferdig med skippertak! Skal være flink neste semester." Neste semester (vel, dette semesteret) er jeg tilbake til "Jeg er et skippertakmenneske!" Jobber mye bedre under press, og klarer ikke å se alvoret i at det kun er noen få måneder igjen til eksamen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å motivere meg selv til å gjøre noe skolearbeid. Har ikke gjort noe på nesten tre uker(!!!!). Leser denne tråden daglig og er sånn "Nå skal jeg være flink!". Søker opp motivasjonsting på pinterest etc. Klarer ikke å motivere meg selv. :(

Har gjort innleveringer osv som har vært de siste tre ukene, men that's it. Og kun fordi det har vært obligatorisk.

Forrige semester var det jo "Nå er jeg ferdig med skippertak! Skal være flink neste semester." Neste semester (vel, dette semesteret) er jeg tilbake til "Jeg er et skippertakmenneske!" Jobber mye bedre under press, og klarer ikke å se alvoret i at det kun er noen få måneder igjen til eksamen. :(

Akkurat slik er jeg og! Henger veldig langt bak i lesinga og sitter nå hjemme en lørdagskveld fordi jeg skulle lese, meeeen det skjedde jo ikke... Tenker at jeg har kjempegod tid (og det hadde jeg jo også hatt om jeg bare leste når jeg skulle lese), men med denne farten så blir det skippertak igjen. Og føler alle drar ut hver helg og er sosiale hele tiden, men at de likevel klarer å holde tritt med forelesningene og pensum og alt. Blæh, jeg er ikke et supermenneske :glare:

Anonymous poster hash: a3d51...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvorfor er det sånn at man aldri får lest alt man planlegger? Aah! Jeg hadde en god plan, nå henger jeg etter. Null motivasjon! Boka er så tung. Foreleseren innrømmer at det er en dum bok som er unødvendig komplisert, men det må vi bare leve med -.-

Jaja... Jeg får bli ferdig i morgen.

Exphil tar jeg i påsken. Da skal jeg runde Flexphil. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i mars, og jeg har kun gjort obligatoriske innleveringer.

Startet på fredag med en ny runde med "bedre liv", trening og sunnere kosthold, nå må jeg da få energi og motivasjon til å lese?

Gaaaah, siste semester på bachelor er TRASIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til får jeg følelsen av at jeg ikke kan noenting, det er så jævlig. Da blir liksom dagen bare drit. Heldigvis fungerte hjernen min klokken ett om natten.. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler at jeg jobber godt, men at jeg ikke forstår noenting uansett... Noen som tar en bachelor i psykologi her? Sliter med å motivere meg selv når jeg ikke vet hva jeg skal bruke selve graden til :/



Anonymous poster hash: 66224...794
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Det er litt koselig å lese her, for jeg ser at jeg ikke er den eneste som sliter med studiene, haha!

Denne boka er jo bare tull. Jeg forstår det som står i den, men det er unødvendig tungt, alt repeteres 20 ganger på ulike kompliserte måter og selve idéene virker også merkelige. Jeg vil ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER SÅ STRESSAAAA. Driver å søker meg inn på universiteter her i Japan nå, og skal på intervju til et i morgen. Kommer jeg inn begynner jeg allerede i April og må stresse meg ihjel med betalinger og flytting, men jeg håper håper hååper. Kommer jeg IKKE inn må jeg søke videre og vente til i slutten av Mai før jeg får svar fra noen, og det plager meg. Jeg vil ikke dra tilbake til Norge.

Men uavhengig av resultat er jeg så stressa, og jeg har null sjanse til å konsentrere meg noe særlig om skolen jeg faktisk går på . Gramatikkmessig og sånn går det meste greit, men når man får ordlister på 8-9 sider (omtrent 25 ord på hver side) til hvert kapittel i den jævla boka.. eh, jeg klarer IKKE å lære meg så mange på ei uke, iallefall. Avsluttende prøver om noen uker, og jeg kommer til å feile så jævlig hardt.

Føler alt bare foregår over hodet på meg for tiden, jeg er usikker og redd og vil bare vite hvor jeg kommer til å være fra høsten av. Må jeg reise hjem føler jeg nesten at tiden jeg har vært her har vært helt bortkastet, er ikke akkurat som om jeg får sjansen til å utvikle Japansken videre i Norge, og ikke minst.. livet mitt er jo her nå. Jeg har ikke noe å reise hjem for.

/rant slutt, nå skal jeg forberede meg til i morgen. Må ace det intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vræl, skriver og skriver og likevel går ikke ordramma opp siden jeg samtidig sletter og sletter…

study-text-tumblr-Favim.com-558105.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Var så klar for en lang uke med mye lesing men våkner i dag tidlig med hodeverk, sår hals og feber :( Det er virkelig ikke meningen at jeg skal studere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk dusje før de går i forelesning?!? Utrolig udigg og sitte ved siden av noen som lukter bæsj i halvannen time!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et HELT kapittel! :danse: Nytt og bedre liv sa du? Museskritt er også skritt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke folk dusje før de går i forelesning?!? Utrolig udigg og sitte ved siden av noen som lukter bæsj i halvannen time!

Du får henge en wunderbaum på vedkommende neste gang :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får henge en wunderbaum på vedkommende neste gang :fnise:

Skal ta med en neste uke! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har lest nesten 200 sider de siste dagene. Er så sliten! Nå har jeg to innleveringsoppgaver jeg må gjøre. Så mye å gjøre! Snart ferie da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Nå var denne tråden treg, altså! Ingenting å klage på, folkens? :P

Jeg er ferdig med en innleeringsoppgave, selv om jeg føler den er helt forferdelig. Heldigvis skal den bare bli godkjent, og jeg trenger all den tilbakemeldingen jeg kan få for å kunne dette til eksamen! Er glad vi har disse oppgavene, selv om det blir en del jobb.

Da kan jeg begynne å skrive på neste oppgave! Yay.



Forresten, jeg fikk godkjent utvekslingssøknaden min for to uker siden, og har ikke hørt noe fra universitetet siden da. Jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte vente, så skulle jeg få mail, men jeg skulle fått den mailen for en uke siden. Noen som aner hvor lang tid sånt tar?

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene i klassa mi ville høre hva vi syntes om innledningen hennes i en oppgave. Jeg er helt ærlig og sier hva jeg mener når folk spør om sånn, og gir tilbake konstruktiv kritikk. Hun hadde skrevet ganske subjektivt hvorpå jeg påpekte dette. Da ble hun sur og mente at det ikke var feil.

Men til og med lærern vår har sagt hundre ganger at vi må være veldig forsiktig med å bruke ord som "jeg" og "vi" osv, og snakke om seg selv.

Det er noen studenter som ikke takler å få ærlig, konstruktiv kritikk fra andre altså. Jeg prøver å være ærlig, og jeg stiller også noen ganger spørsmål, som "hva mener du med dette?" "Hva om du ser på det fra denne siden......" Når jeg hører om/leser det andre skriver om. Men folk er så hårsåre. Og i tillegg tør de ikke komme med konstruktiv kritikk på mine oppgaver, de sier bare at "dette var bra skrevet!". Jeg vil at de skal være slemme xD!!!

Er så irriterende når folk ikke skjønner hvordan de hverken skal gi eller motta kritikk! (Og dette er lærerstudenter...)

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off jeg dør på meg litt, jeg holder på og tar opp fag fra vidergående. historie,norsk og naturfag samt p2-y matte som privatist. jeg kjenner jeg har null motivasjon nå. og den historie og norsken tar live av meg bare med tanken at jeg skal ha muntlig eksamen. vi har ikke noe bok, kun fra skolesiden som det er lagt ut pensum. er jo side på side. jeg liker heller å ha en bok forran men. noen som har forslag til en god historie bok til vg3 påbygg og norsk ? :)

burde egentligt ikke klage da det er sikkert verre når jeg skal videre på universitetet etterpå dette drite her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde egentligt ikke klage da det er sikkert verre når jeg skal videre på universitetet etterpå dette drite her :)

Nei det blir bare bedre etter vgs! Eller annerledes :) lykke til med fagene!

Jeg tar også opp fag, og det motiverer meg å se at jeg skjønner mer nå enn i fjor:) eksamen nærmer seg, vi er jo allerede i mars:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...