Gå til innhold

Irriterende ting barnløse gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke barn selv, og vet ikke om jeg vil ha barn, men jeg blir irritert på folk (ofte barnløse) som forventer at unger skal sitte som lys og mer eller mindre oppføre seg som voksne. Det kan man ikke forvente!

Signerer denne!

Barn er ikke små voksne, og barn slår seg vrang uten at det er snakk om omsorgsvikt eller manglende oppdragelse!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uffrivillige barnløse er som tikkende bomber, ikke skal man klage over våkennetter, lite søvn og at man er utmattet, for man har jo barn og det har ikke de, så da skal alt males "rosa" i deres øyne, og ikke faen om man skal si et negativt ord om det å ha barn da! #oppgitt

Anonymous poster hash: d3359...d95

Hehe, nettopp!

"Det er ditt valg, så slutt å klag over utmattelsen din. Du har i hvert fall barn, sin uttakknemmelige hore" x)

Kvinnfolk, altså :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det virker på meg som det mest irriterende vi uten barn overhodet kan finne på å gjøre er å reise noe sted utenfor den perioden hvor skoler og barnehager har ferie, - og måtte Gud forby at vi da får reisen vår mye billigere enn det barnefamilien får.

- da blir det sutring da!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som det mest irriterende vi uten barn overhodet kan finne på å gjøre er å reise noe sted utenfor den perioden hvor skoler og barnehager har ferie, - og måtte Gud forby at vi da får reisen vår mye billigere enn det barnefamilien får.

- da blir det sutring da!

Men i alle dager, hvor har du det fra? Er det virkelig noen som har sutret til deg om dette?

Anonymous poster hash: be7ae...472

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ganske irriterende ting mine barnløse venninner gjør, er å komme på besøk på ettermiddagen, og så ikke dra hjem før klokka blir over 22... Vi har to små barn (en på 6 mnd og en på 2,5), og når klokka blir rundt 21 begynner jeg å bli temmelig trøtt og sliten, og snart klar for senga..

Sånn var jeg selvsagt ikke før jeg fikk barn, så de barnløse venninnene mine skjønner ikke at de kanskje burde dra seg hjemover litt tidligere enn hva de pleide før. Hjelper ikke samme hvor mye jeg gjesper og kommenterer at jeg er trøtt heller, de sitter som limt fast i sofaen. Og jeg kan jo ikke godt kaste dem ut heller!

Anonymous poster hash: 758b5...a27

Akkurat den der går begge veier, skal jeg si deg.

Jeg er barnløs, men må pga jobb stå opp kl 5:30 hver dag. Jeg er i tillegg avhengig av mye søvn, så jeg må være i seng til senest 22 for å fungere. Da liker jeg begynne med tannpuss og kveldsstell senest 21:30 for å få en rolig og behagelig kveld.

Jeg opplever at venninner som har barn kommer på besøk, og blir sittende og sittende, for det ER jo så deilig å ha litt barnefri og komme seg ut av huset, må vite...

Jeg sier ifra, jeg. Det må du også gjøre. Det gjelder uansett om gjestene som ikke kjenner sin besøkelsestid har barn eller ei, og uansett hva klokken er. Er du trøtt og vil legge deg, si det.

Anonymous poster hash: 1cafb...b79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Men i alle dager, hvor har du det fra? Er det virkelig noen som har sutret til deg om dette?

Anonymous poster hash: be7ae...472

Å jada :fnise:

Jeg så på det med et overbærende blikk og en viss forståelse for at også familier med flere skolebarn gjerne skulle byttet den store hytten sin med 14 dages storbyferie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere både med og uten barn som er så kveldstrøtte, dere må seriøst si fra. Det hadde ikke falt meg inn at det skulle være på tide å gå hjem klokka 21 fordi det var leggetid for voksne mennesker, altså. :fnise:



Anonymous poster hash: 07d78...ca2
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det virker på meg som det mest irriterende vi uten barn overhodet kan finne på å gjøre er å reise noe sted utenfor den perioden hvor skoler og barnehager har ferie, - og måtte Gud forby at vi da får reisen vår mye billigere enn det barnefamilien får.

- da blir det sutring da!

Enda mer sutring og frekke kommentarer blir det når vi for en gangs skyld vil ha fri i juli, julaften eller i påsken. Det har vi ikke "rett" på når vi ikke har barn, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Også er det de som gir sure blikk når et barn slår seg vrang offentlige steder. Hva kan en mor gjøre om 4-åringen roper og skriker på flyplassen eller på matbutikken? Slik må man da tåle! Det er jo mye mer synd på moren."

Nåh, litt kontroll må du ha på barnet ditt, ærlig talt. Eventuelt får du ta ungen med ut.

At barn slår seg vrang og er vanskelige å roe ned har jeg full forståelse for. Jeg gjorde jo også det som liten.

Det jeg reagerer på er når barn lager mye lyd men ikke er sinte/lei seg - dvs. de hyler av glede. Mange foreldre synes jo dette bare er hyggelig, men det er jo like forstyrrende.

Anonymous poster hash: 89dca...c5f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at det er flere ting som irriterer meg med barnløse..

De som konkluderer med at man ikke bryr seg dersom man ikke drar med seg barnet hjem dersom barnet ikke er en liten voksen. Vi med barn må faktisk handle og bevege oss ute i samfunnet i blant vi også..

Endret av LilleSnupp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer sutring og frekke kommentarer blir det når vi for en gangs skyld vil ha fri i juli, julaften eller i påsken. Det har vi ikke "rett" på når vi ikke har barn, vet du.

Åh, JA! Gud bedre jeg blir irritert bare jeg leser det :laugh:

"Hva skal du med fri i påsken?" :klaske:

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer sutring og frekke kommentarer blir det når vi for en gangs skyld vil ha fri i juli, julaften eller i påsken. Det har vi ikke "rett" på når vi ikke har barn, vet du.

ÅÅÅÅÅ den der kjente jeg igjen du!! :fnise: I tillegg til helgefri, vi har da ikke behov for å ha fri i helga.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg over dem som behandler barn som små voksne.F.eks min barnløse venninne på 40, som sier niesen hennes på 4 år er som en voksen og hun kan snakke med henne som om hun er det.....

Og stedatteren på 14 behandler hun som en voksen.Dvs hun lar henne ta avgjørelser en 14-åring skal få slippe å ta.



Anonymous poster hash: a9954...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg lite over barnløse, de er vel stort sett like ulike de som mennesker med barn. Noen er kjipe, noen er hyggelige.

Eneste episoden jeg har opplevd som litt kjedelig var når jeg skulle reise i 60-årsdag med datteren min. På flyet fikk hun dotter i ørene og hylte som en stukket gris under landing. Damen forran oss snudde seg og sendte oss veldig stygge blikk flere gang, før hun tilslutt ba meg få babyen til å være stille. Følte meg ikke veldig høy i hatten da, helt til en mann ved siden av meg trøstet meg med at majoriteten av passasjerene har hatt eller har barn selv og vet hvordan det kan være, og at han i alle fall bare syntes synd på meg og jenta mi.

Men jeg skjønner man kan bli irritert over hylende unger om man ikke har vært i den situasjonen selv. Lett å tenke at det er foreldrene som bare ikke gidder å bry seg.

Utrolig teit oppførsel av den damen.Når slikt skjer på flyet synes jeg bare synd i de barna som skriker. Har alltid dotter i ørene selv før landing,så jeg vet jo hvor vondt det kan være.Den eneste type oppførsel jeg reagerer på ombord på fly,busser,tog osv..er når foreldre lar ungene sparke i setet foran,bråke mye,etc...uten å gi beskjed.Samtidig skjønner jeg at det kan være vanskelig å få en unge til å sitte helt stille og rolig på en lang reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At d tror de har nådd et høyere nivå av nirevana enn oss som ønsker oss og har barn.

Det vel heller dere småbarnsforeldre som tror dere er verdens navle :fnise:

Anonymous poster hash: 083d3...f47

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som irriterer meg mest er at alle vennene mine uten barn forventer at jeg bare skal skaffe barnevakt hver helg og bli med på byen. De kan finne på og spørre meg fredag kveld kl 18 om jeg skal bli med ut...

De har heller ikke forståelse for at jeg Ikke vil ut, jeg vil være hjemme med barnet mitt. Jeg vil slappe av og se på tv på kvelden. Jeg er ferdig med byen for lengst.

Anonymous poster hash: 51172...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

Det som irriterer meg mest er at alle vennene mine uten barn forventer at jeg bare skal skaffe barnevakt hver helg og bli med på byen. De kan finne på og spørre meg fredag kveld kl 18 om jeg skal bli med ut...

De har heller ikke forståelse for at jeg Ikke vil ut, jeg vil være hjemme med barnet mitt. Jeg vil slappe av og se på tv på kvelden. Jeg er ferdig med byen for lengst.

Anonymous poster hash: 51172...d08

Det hele handler jo i stor grad om det å bli voksen og få opp øya for andre verdier enn fest og byturer, meg selv og mitt, noe jeg definitivt har inntrykk av at IKKE er tilfelle når det kommer til mange KG-brukeres kommentarer i tråder som omhandler barn og foreldrerollen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den virkelige verden så irriterer jeg meg ikke over barnløse, de er som alle andre.

Men her på KG så kjenner jeg at jeg begynner å irritere meg over klagingen til barnløse over foreldre, og da inne på barn og familie forumet! Hvorfor gå inn å diskutere i et slikt forum når du ikke er interessert i barn? Er det bare for å endelig få kjeftet litt på foreldre? Det er så godt å få sagt det?

Det er den evinnelige klagingen på foreldre som er slitsom og irriterende, jeg har sluttet å lese slike tråder. Problemet er at de dukker opp i mange av trådene på barn og familie. Bare se her i denne tråden, som handler om hvilke irriterende ting barnløse gjør, så må noen av dem komme inn og legge ut om irriterende ting foreldre gjør, det er allerede en slik tråd!



Anonymous poster hash: cf0b1...268
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er at alle vennene mine uten barn forventer at jeg bare skal skaffe barnevakt hver helg og bli med på byen. De kan finne på og spørre meg fredag kveld kl 18 om jeg skal bli med ut...

De har heller ikke forståelse for at jeg Ikke vil ut, jeg vil være hjemme med barnet mitt. Jeg vil slappe av og se på tv på kvelden. Jeg er ferdig med byen for lengst.

Anonymous poster hash: 51172...d08

Vi gjør det for å inkludere. Så ikke venninnen med barn skal føle seg utenfor, ekskludert, glemt. Vi tenker: hun kan sikkert ikke, men da har hun hvertfall fått spørsmålet, så vet hun at vi tenkte på henne.

Dette gjelder ikke bare på byn, men også andre ting vi driver med på kort varsel. Og noen ganger har hun lyst og klarer å få barnevakt, så da blir hun med. Hadde vi ikke spurt hadde hun jo aldri fått vært med.

Anonymous poster hash: e12b3...468

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...