Gå til innhold

Festlige Dawkins


debatant

Anbefalte innlegg

Ikke jeg! Regner med at de tok ut treverket da jeg fikk smurfemus.

Hvis jeg skulle ha fulgt det som står i Bibelen, så skulle flere større byen verden over ha stått parat foran husdøra mi for å steine meg til døde.

Det er jo kanskje ikke så rart, når du trosser gud så til de grader at du faktisk fjerne båten hans fra musa di.

Steining trenger jo ikke nødvendigvis være en negativ opplevelse, så igjen vil jeg forsikre deg om at du ikke har noe å bekymre deg for.

Steining er når man får steiner klaskende mot kroppen sin... Alle slags steiner, min gode mann, inkludert ballesteiner! Sånn sett har du sikkert blitt steina nok opp gjennom livet ditt, din promiskuøse drittsekk.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Det er jo kanskje ikke så rart, når du trosser gud så til de grader at du faktisk fjerne båten hans fra musa di.

Steining trenger jo ikke nødvendigvis være en negativ opplevelse, så igjen vil jeg forsikre deg om at du ikke har noe å bekymre deg for.

Steining er når man får steiner klaskende mot kroppen sin... Alle slags steiner, min gode mann, inkludert ballesteiner! Sånn sett har du sikkert blitt steina nok opp gjennom livet ditt, din promiskuøse drittsekk.

 

Og la oss ikke glemme alle de steinene jeg har knust - enten med et durabelig balletak eller et meget presist spark. De kaller meg ikke "Klypa fra Kåfjord" for ingenting  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der - at disse store dinosaurene ikke skulle ha overlevd storflommen, men at f.eks. pyramidene stod uberørte igjen. Strengt tatt skulle vel vannmassene lett ha revet med seg noen steinblokker her og noen steinblokker der. Og hvorfor overlevde ikke de dinosaurene som var var i stand til å leve under vann? 

 

Og hvor kom den første dinosauren fra? Ruslet Herren rundt på jordkloden en bedagelig sommersøndag og tenkte "Hmmm, jeg tror jammen meg at jeg skal finne på et sprell!" og vips! der var hele dinosaurparken?

 

Er det også slik at kreasjonistene forfekter og benekter at det har vært fem masseutryddelser hittil? Sånn til tross for at det finnes bl.a. geologiske belegg for disse. Eller kan de forklare de også med sin ene storflom-historie? Og hva var før storflommen? Er alt av arter på jorda i dag etterkommere av det Noa tok med seg i arken? Og tok Noa to eller syv slag med seg? Bibelen er nemlig ikke helt tydelig på det der. 

 

Aaargh, så mange spørsmål!!!

Pyramidene kom selvsagt etter flommen. Hvis noen sier at de er eldre enn 4000 år, så lyver de. For det står i bibelen.

Når det gjelder hvor mange av hvert slag Noah tok med seg, så var det så vidt jeg har fått høre, 7 av hvert slag. Bortsett fra noen som det ble tatt betraktelig flere av. Antakelig buskap.

Kreasjonister kjenner bare til den ene masseutryddelsen, altså flommen, og stiller seg uforestående til at det skulle være fem, og at det ikke finnes noen beviser for en global flom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så mange gode websider om kreasjonisme, så hvorfor ikke fortelle oss uvitende om dem? Eller enda bedre - hvorfor kan ikke du opplyse oss uvitende om kreasjonismens forklaringsmodell? Fortell oss uvitende om svaret kreasjonismen gir på artenens mangfold og artenes utvikling - kom igjen! Ikke vær feig nå. 

 

For jeg - og jeg antar at jeg neppe er alene - er virkelig interessert i hvordan kreasjonismen forklarer artenes opprinnelse og utvikling. Her har du en enestående mulighet til å gi en forklaring.

feig hahahaha.

Du kunne jo sett å signaturfilmen min. Veldig god:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg! Regner med at de tok ut treverket da jeg fikk smurfemus.

 

Hvis jeg skulle ha fulgt det som står i Bibelen, så skulle flere større byen verden over ha stått parat foran husdøra mi for å steine meg til døde.

Jeg regner med at du kan dokumentere dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du kan dokumentere dette.....

Det er så morsomt hver gang du ber noen om dokumentasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så morsomt hver gang du ber noen om dokumentasjon :ler:

Det er ikke akkurat din styrke, å dokumentere våset ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

feig hahahaha.

Du kunne jo sett å signaturfilmen min. Veldig god:)

 

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg ba deg om å forklare. Du - med dine egne ord. Ingen video, ingen lenking til en eller annen side. Kun du og DINE ord. 

 

Vedrørende det andre innlegget ditt: Jeg spiser urent kjøtt, blodmat, og blander kjøtt og melk; jeg bruker plagg av ulike stoffer sammen og jeg ikler meg bukser og skjorter; jeg støtter homofile; jeg har bidratt til/vært utro; jeg har jobbet og jobber på sabbaten; jeg bor i en by hvor det praktiseres over 600 ulike trosretninger; jeg banner og har forbannet foreldrene mine; jeg har hatt kjødelig samkvem under menstruasjonen; jeg lyver; jeg har talt i kirken; jeg har stjelt; jeg har utført magiske ritualer (er det foreldelsesfrist på det forresten? Jeg var ca. 13-14 år); osv. '

Alt dette er - som den velbevandrede Bibelkjenneren du er og dermed sikkert kjenner til - synder som skal straffes med døden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Pyramidene kom selvsagt etter flommen. Hvis noen sier at de er eldre enn 4000 år, så lyver de. For det står i bibelen.

Når det gjelder hvor mange av hvert slag Noah tok med seg, så var det så vidt jeg har fått høre, 7 av hvert slag. Bortsett fra noen som det ble tatt betraktelig flere av. Antakelig buskap.

Kreasjonister kjenner bare til den ene masseutryddelsen, altså flommen, og stiller seg uforestående til at det skulle være fem, og at det ikke finnes noen beviser for en global flom.

 

I 1. Mosebok 6:19 heter det at Noa skulle ta med et par av alle slag. Et kapittel senere, i 1. Mosebok 7:2 heter det at Noa skulle ta med sju par av de rene slagene og bare et par av de urene slagene. 

 

Det er litt morsomt at kreasjonistene stiller seg så innbitt uforstående og fornektende av den stadig voksende bevismengden som motbeviser de absolutte oppfatningene de har. Jeg finner det fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1. Mosebok 6:19 heter det at Noa skulle ta med et par av alle slag. Et kapittel senere, i 1. Mosebok 7:2 heter det at Noa skulle ta med sju par av de rene slagene og bare et par av de urene slagene. 

 

Det er litt morsomt at kreasjonistene stiller seg så innbitt uforstående og fornektende av den stadig voksende bevismengden som motbeviser de absolutte oppfatningene de har. Jeg finner det fascinerende.

Hva sier hebraisken, regner med at du vet hva du snakker om:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg ba deg om å forklare. Du - med dine egne ord. Ingen video, ingen lenking til en eller annen side. Kun du og DINE ord. 

 

Vedrørende det andre innlegget ditt: Jeg spiser urent kjøtt, blodmat, og blander kjøtt og melk; jeg bruker plagg av ulike stoffer sammen og jeg ikler meg bukser og skjorter; jeg støtter homofile; jeg har bidratt til/vært utro; jeg har jobbet og jobber på sabbaten; jeg bor i en by hvor det praktiseres over 600 ulike trosretninger; jeg banner og har forbannet foreldrene mine; jeg har hatt kjødelig samkvem under menstruasjonen; jeg lyver; jeg har talt i kirken; jeg har stjelt; jeg har utført magiske ritualer (er det foreldelsesfrist på det forresten? Jeg var ca. 13-14 år); osv. '

Alt dette er - som den velbevandrede Bibelkjenneren du er og dermed sikkert kjenner til - synder som skal straffes med døden.

Der synden er stor, er nåden enda større, nå er ikke det mine ord men Guds. Vit at Gud dømmer synd. Men Han lønner og rettferdighet:)

Håper du våkner en dag.

Ingen her inne kan underbygge evolusjon med intelligente resonnementer. Så der står evolusjonsteorien i 2015. Selv om muffinsene dine var fristende....

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hva sier hebraisken, regner med at du vet hva du snakker om:P

 

Mener du de delene av Bibelen som var skrevet på hebraisk? 

 

Der synden er stor, er nåden enda større, nå er ikke det mine ord men Guds. Vi at Gud dømer synd. Men Han lønner og rettferdighet:)

Håper du våkner en dag.

Ingen her inne kan underbygge evolusjon med intelligente resonnementer. å der står evolusjonsteorien i 2015. Selv om muffinsene dine var fristende....

 

Men nå snakker vi ikke om hva de andre gjør, nå snakker jeg om deg. Og jeg ber deg komme med en forklaring på artsmangfoldet gjennom tidene

 

Du er selvsagt hjertelig velkommen til å spise så mange av muffinsene mine som du vil. Selv om vi står delt i vårt synspunkt vedrørende trog evolusjon, betyr ikke disse meningsforskjellene at du er mindre verd som menneske eller at meningene dine i dette tilfellet skal avgjøre hvem du er som mennesket totalt sett.

 

Jeg vil anta at du er kjent med munnhellet "Størst av alt er kjærligheten"  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var de og hvorfor spør du? Du er ikke veldig interessert i svaret.....

  

Hekt riktig - jeg er ikke så interessert i løgnpropagandaen din.

Der synden er stor, er nåden enda større, nå er ikke det mine ord men Guds. Vi at Gud dømer synd. Men Han lønner og rettferdighet:)Håper du våkner en dag.Ingen her inne kan underbygge evolusjon med intelligente resonnementer. å der står evolusjonsteorien i 2015. Selv om muffinsene dine var fristende....

Hvorfor er det slik at du som protestant har monopol på teologien?

Anonymous poster hash: dd334...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

feig hahahaha.

Du kunne jo sett å signaturfilmen min. Veldig god:)

Nå har jeg sett signaturfilmen din. Hva var det som var så bra med den?? Jeg fant ikke svar på NOEN av de spørsmål evolusjonsbiologer/paleontologer stiller.

At det er mulig å studere organers anatomi og fysiologi innenfor en art uten å bry seg om evolusjon er vel ingen sensasjon? Og at et virveldyrøye er en vellykket konstruksjon selv om det er inverst (med sansecellene under nervecellene) kan vanskelig oppfattes som et problem for evolusjonsbiologer?

 

Jeg håper at du så programmet om "Luftens erobrere" som gikk på NRK søndag. Se slike programmer og bli klok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat din styrke, å dokumentere våset ditt.

Merker du selv at du bare hermer, og/eller bruker "speiling" hvor du legger dine egne kortheter over på andre? Det interessante her, er at jeg og andre har gitt deg mye dokumentasjon, mens du ikke har gitt noe som støtter opp de kunnskapsløse påstandene dine i det hele tatt. Vi husker jo at du har forsøkt, og kom med noen lenker som ikke var enig i det du skrev en gang.

 Du har ikke greid å servere en eneste link til informasjon som støtter noe av det du har skrevet, søta, og du har selv innrømt at du ikke kan noe om temaet, og at du bare nekter å tro på det fordi det ikke står i stil med det bibelen forteller. Det blir jo direkte tragisk når du prøver å "ta igjen" :ler:

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Og la oss ikke glemme alle de steinene jeg har knust - enten med et durabelig balletak eller et meget presist spark. De kaller meg ikke "Klypa fra Kåfjord" for ingenting  :danse:

KLYPA FRA KÅFJORD!

 

Jeg dør av latter her jeg sitter :fnise:  :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener du de delene av Bibelen som var skrevet på hebraisk? 

 

 

Men nå snakker vi ikke om hva de andre gjør, nå snakker jeg om deg. Og jeg ber deg komme med en forklaring på artsmangfoldet gjennom tidene

 

Du er selvsagt hjertelig velkommen til å spise så mange av muffinsene mine som du vil. Selv om vi står delt i vårt synspunkt vedrørende trog evolusjon, betyr ikke disse meningsforskjellene at du er mindre verd som menneske eller at meningene dine i dette tilfellet skal avgjøre hvem du er som mennesket totalt sett.

 

Jeg vil anta at du er kjent med munnhellet "Størst av alt er kjærligheten"  ;)

La du ikke merke til at GT var skrevet på hebraisk i dine dype analyser?

Jo den er det.

Hadde jeg fått ubegrensede midler på å forklare artsmangfoldet, ville jeg kanskje gjort det.

Mine egne muffins er ikke så gale de heller:)

Håper du kan HELE 1 Kor 13...........

Kjærligheten er å holde budene, 1 Joh 5.3

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett signaturfilmen din. Hva var det som var så bra med den?? Jeg fant ikke svar på NOEN av de spørsmål evolusjonsbiologer/paleontologer stiller.

At det er mulig å studere organers anatomi og fysiologi innenfor en art uten å bry seg om evolusjon er vel ingen sensasjon? Og at et virveldyrøye er en vellykket konstruksjon selv om det er inverst (med sansecellene under nervecellene) kan vanskelig oppfattes som et problem for evolusjonsbiologer?

 

Jeg håper at du så programmet om "Luftens erobrere" som gikk på NRK søndag. Se slike programmer og bli klok!

Hvilke spørsmål har evolusjonsbiologer/paleontologer da?

Det finnes et utall av løgner som blir propagandert i evolusjonens navn. De har til felles at ingen står tidens prøve. Så de leter hele tiden etter noe nytt. Vår egen Ida ble forkastet av proffer før det var gått 48 timer.

Skaperverket er lysår bedre enn hva mennesker kan kopiere, enda mener noen det beviser en eksplosjon for 14 mrd år siden? Pleier eksplosjoner å produsere fugler?

Luftens erobrere var bra inntil de våset om historikken fundert på politisk korrekthet.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fysj og fy! Eksperter som ombestemmer seg, når de oppdager at de har gjort en feil! De er åpenbart svindlere og løgnere!! Hvordan greier du å ikke se hvor dumt det utsagnet der er, debatant, til og med etter du har fått det påpekt? Du har jo skrevet det 4 ganger nå, og fått det forklart om og om igjen... Hadde de vært løgnere, hadde de holdt kjeft om at de tok feil.

Kilder til utsagnet ditt om "Det finnes et utall av løgner som blir propagandert i evolusjonens navn. De har til felles at ingen står tidens prøve.", har du selvfølgelig ikke, regner jeg med. Det er jo det som er normen i innleggene dine. Tomme påstander du ikke kan underbygge på noen måte.

"Pleier eksplosjoner å produsere fugler?" :ler:

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du selv at du bare hermer, og/eller bruker "speiling" hvor du legger dine egne kortheter over på andre? Det interessante her, er at jeg og andre har gitt deg mye dokumentasjon, mens du ikke har gitt noe som støtter opp de kunnskapsløse påstandene dine i det hele tatt. Vi husker jo at du har forsøkt, og kom med noen lenker som ikke var enig i det du skrev en gang.

 Du har ikke greid å servere en eneste link til informasjon som støtter noe av det du har skrevet, søta, og du har selv innrømt at du ikke kan noe om temaet, og at du bare nekter å tro på det fordi det ikke står i stil med det bibelen forteller. Det blir jo direkte tragisk når du prøver å "ta igjen" :ler:

Ser ar heller ikke du kjenner disse imaginære spørsmålene evolusjonsbiologer/paleontologer stiller.

Men det forutsetter vel at det er ingenting som eksploderer for at det skal resultrere i fugler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...