Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Vi har det ganske likt egentlig bare at jeg er den som er arbeidssøker, og ufrivillig. Så har vært hjemme med samboer i hele hans permisjon og kjenner at det ikke er så kos som det høres ut som, vi krangler ikke men er for mye sammen. Trenger å komme meg ut i jobb jeg og! Vært hjemme i over ett år, trenger og å oppleve annet enn å være mamma. Heldigvis vil det skje med oss begge :kose: Lykke til med jobbstart og håper du får den andre jobben :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har fått meg ny jobb!!

Eller, rettere sagt: jeg fikk to nye jobber, og har brukt den siste uken på å bestemme meg, og i dag tok jeg valget. Så nå blir det 8-16 man-fre og ikke mer helgejobbing! Hurra for det! Blir godt å slippe de ti timersvaktene i helgene :)

Jeg begynner trolig om ikke så lenge, og tenker det egentlig er helt ok. Jeg kommer til å savne bebisen, men trenger andre impulser også, etter å ha vært hjemme i et år nå. Spent på om jeg kommer til å dø, og angre hardt på at jeg frivillig gikk tilbake i jobb før tiden :P

(Syke meg ba min nye sjef om litt faglitteratur, så jeg kan lese meg litt opp før jobbstart..)

Jeg prøver virkelig å nyte hver dag så godt jeg kan nå med mini. Hun er bare helt fantastisk skjønn, og jeg klarer virkelig ikke å skryte nok av den lille gullungen min. Jeg har virkelig fått verdens flotteste og mest sprudlende lille jente. :hjerte: Jeg gleder meg virkelig over hver dag jeg får med henne her hjemme, og det eneste jeg synes er trist er at hun ikke er MER mammadalt :fnise: Jeg blir kjempeglad når den lille klumpen kommer krabbende etter meg på do og strekker armene opp og krever å bli løftet, selv om det er mer praktisk å tisse alene. :ler: Jeg elsker at hun viser meg en sånn ukomplisert kjærlighet og skulle ønske jeg bare kunne velte meg i babykos og klemmer hele dagen. MEN, så kom pappa hjem, og har vært hjemme i noen mnd. Jeg er degradert :P Gruer meg til å være på jobb om dagene, regner med hun ikke enser meg en gang til slutt. :sukk:

Skulle helst hatt en mammadalt for alltid jeg.

(Ikke skyt meg Niennas)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear yah, sistah! Vesla er så pappadalt at det nesten gjør litt vondt.

Så spennende med ny jobb! :hoppe:

(forøvrig, på tide å endre dagboktittel snart? Jeg bare "hææ? Dette har jeg ikke hørt noe om!" :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen.. Ja! Haha! Hvordan endrer man tittel? Jeg hadde jo en "prøvedagbok" også som denne er en direkte fortsettelse av, og da bare lagde jeg ny dagbok. Det er kanskje lettest? Eeeeeeelleeeer?

Tips til ny tittel? "Cindi prøver å hjernevaske datteren sin til å bli mer mammadalt" er liksom ikke så fengende. :P

Det er faktisk helt USAKLIG urettferdig at hun ikke er mer mammadalt. ALT det styret med amminga, fødselen, graviditeten og ikke minst all sexen jeg måtte utsette meg for for å lage henne (fnise). Også er PAPPA kul? Pløh! *hever nesa furt i sky*

Det er nesten så jeg vurdeeeeerer å lage en sønn. Har hørt at de liker mammaene sine best. (Niennas? O:) )

(Bare kødda, jeg vurderer det overhodet ikke. Like lite som jeg vurderer å epilere øyenbrynene mine faktisk. 9 måneder etter et hastekeisersnitt er overhodet ikke nok. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb! :blomst:

Gå til det aller første innlegget i dagboka og trykk på rediger, da skal du få endra tittelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, og hurra for ny jobb!!

MiniCindi kommer nok til å sette pris på deg når hun er atten, og kan stjele klærne dine, skal du se. ;)

Lillebrødre er de beste når det gjelder kos! De vil KUN sitte på fanget. Med mindre de sover da. Da sover de ikke på fanget. De sover ved siden av deg. Mens de fletter fingrene sine inn i håret ditt. .. ... You need to get one! ;)

Tittel, hva med "Cindi og opp-ned-overaltungen"? :D Eller "Cindi, og hennes facinasjon for Niennas?" <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heller definitivt mot den siste der... Så kan ALT handle om deg og hvor fantastisk du er, og hvor mye mer ungen din digger deg enn min digger meg.

Ja, hun kommer definitivt til å elske meg når hun kan raide klesskapet mitt. Jeg har jo BEST stil. ^_^

Hmmmm.... Denne dagboktittelen må visst endres på. Må sove på det. (Les: hun kommer med ny tittel i 2015)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller definitivt mot den siste der... Så kan ALT handle om deg og hvor fantastisk du er, og hvor mye mer ungen din digger deg enn min digger meg.

Ja, hun kommer definitivt til å elske meg når hun kan raide klesskapet mitt. Jeg har jo BEST stil. ^_^

Hmmmm.... Denne dagboktittelen må visst endres på. Må sove på det. (Les: hun kommer med ny tittel i 2015)

( + et innlegg i desember)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! Jeg endra faktisk avatar! :opplyser: Nå som bebisen har sugd all futten ut av både puppa og håret, så var det på tide å fjerne den ekstremt lite realistiske avataren jeg hadde.

Såeeeh. Mye bedre :P

Jeg har hvertfall vært superaktiv! Og sånt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... For at dere ikke skal tro jeg er smelt opp igjen så endra jeg tittelen på dagboka. Men er åpen for forslag :P

Nå har jeg nytt en kveld med snørr og tårer (jeg er vilt forkjøla) sammen med mannsen min, og har nå store planer om å drukne meg i litt hostesaft og ta natta. I morgen skal nemlig han på jobbintervju, noe som betyr at JEG må stå opp tidlig med babus, andre dag på rad. Uhørt! (Herregud man blir bortskjemt av å ha en hjemmeværende mann)

Nå poengterte han hvor ondskapsfullt program "alt for Norge" egentlig er. "Dere må være her og kjempe i 12 uker, og hvis dere er flinke nok får dere møte familien deres. Dere andre.... Familien deres vet om dere, men dere får aldri vite hvem de er. (Mowahahaha!)"

Onde TVNorge!! Boikotting, umiddelbart!! (Bortsett fra når trophy wife går selvsagt :Nikke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg avklart at jeg begynner i jobben om to uker. Trenger ikke gå inn i min gamle jobb først, siden det egentlig blir mest som om en vikar kom inn. Jeg har jo vært borte i et år, så en uke blir liksom bare tull. Så da tar jeg en av ferieukene mine og bruker til å være hjemme en uke til nå for å lese meg opp på litt faglitteratur. Skal hente en bok på min nye arbeidsplass etterpå. Også tenker jeg at jeg tar en tur til mamma og henter all faglitteraturen jeg har gjemt unna på loftet. Gleder meg til å finne meg til rette på kontoret, få opp bøkene mine og bli kjent med kollegaene og komme i gang.

Håper virkelig jeg har tatt rett avgjørelse angående valg av arbeidssted. For det er kjempeskummelt dette her. Jeg som har vært hjemme og trava så lenge, også skal jeg inn i en helt ny jobb, med helt nye oppgaver, og med mye tøffere tempo enn jeg er vant med. Også håper jeg kollegaene mine tar meg godt imot. Det er KUN damer der, det skremmer meg litt....

Nå sover trilla. Flaks for meg! For mannen er på jobbintervju, så da fikk jeg sovetiden til å gjøre ting bare for meg selv. Uuuuuuuten mann eller barn tilstedet. Det skjer jo faktisk aldri! I kveld skal han trene, så hvis trilla sovner i rimelig tid så får jeg faktisk alenetid da også. Da skal det leses!!!

Hun har forresten vært superklengete i dag. Elsk!! ^_^ Jeg har hatt en bebis på fanget eller i hælene hele dagen, og elsket hvert sekund. Kooooooooose med mamma sin! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har fått deg jobb, Cindi! Er helt sikker på at det kommer til å gå kjempefint når du begynner. Krysser fingrene for hrCindi på jobbintervju :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du rocker den nye tittelen din, jeg :nigo:

Så spennende med ny jobb for deg og jobbintervju for CindiMannen! (Som det forøvrig var veldig gøy å endelig få møtt i sommer :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du har fått deg jobb, Cindi! Er helt sikker på at det kommer til å gå kjempefint når du begynner. Krysser fingrene for hrCindi på jobbintervju :hoppe:

Ja, det blir rart å ikke gå tilbake til gamlejobben da, for jeg skulle jo ikke slutte. :P Skulle jo bare ut i perm. Så har ikke sagt ordentlig hadet.. Men jeg kommer til å samarbeide med de i den nye jobben da, hehe! For den nye jobben er nærmeste samarbeidsinstans med den gamle jobben. Så jeg ser de allikevel :)

Litt skummelt bare med nye arbeidsoppgaver og nytt ansvar. MEN, det er jo dette er jeg utdannet til. Så jeg må i grunn bare slutte å være så feig. Jobbe litt med mitt sjælfortroande eller noe de neste to ukene. :P

Jeg er blitt så vant med at han er på jobbintervju. (Dette er tredje gangen han er jobbsøker mens vi er sammen, og hver prosess har tatt 6 mnd... Så han har søkt jobber hvertfall 15 måneder av vårt forhold..) så akkurat nå så må jeg jobbe litt med å være like engasjert. Jeg blir litt sånn.... "Ja... Så hva sa de da?" Også forventer jeg at det tar minst tre måneder til før han er i mål. Jeg trenger seriøst å bitch-slappe meg selv litt så jeg blir litt mer motiverende.

(Hvis han etter DENNE runden ikke er fornøyd, så flytter jeg inn i et bomberom til det er over.)

Synes du rocker den nye tittelen din, jeg :nigo:

Så spennende med ny jobb for deg og jobbintervju for CindiMannen! (Som det forøvrig var veldig gøy å endelig få møtt i sommer :ler: )

Ja ^_^ Mye som rører seg her!

Var han ikke kjekk? :biggrin: Du skjønner jo hvorfor jeg gidder å være sammen med han? :fnise:

Han er snill også altså. :ler:

(Joda, jeg har godt av å begynne å jobbe igjen. Jeg har IKKE godt av å være hjemme med mannen HVER dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den, ja :ler:

Jeg kjenner at jeg er smått misunnelig på alle som er på vei ut i jobb eller skole igjen. Samtidig er deg digg med late dager hjemme og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for ny jobb, det kommer til å gå kjempebra! Som du sier er det jo det her du er utdannet til :-)

Merker jeg er litt misunnelig på deg :P

Enda tre mnd til jeg skal ut i jobb og jeg vet ikke hva enda. ..

Men det er vel fy - fy å si at man savner jobb når man er i permisjon? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuuuul dagboktittel :bolledeig:

Så hyggelig å se ditt blide åsyn brukernavn her igjen!

Hvor er denne nye jobben din egentlig? (om du klarer å sånn ca å fortelle det i koder :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savnet å jobb en periode, også gikk det over, og kom tilbake, og nå er jeg usikker på om jeg helst vil jobbe eller bare være hjemme. Gruer meg til å ikke se gullungen hele dagen. :sukk: Tror nok ikke det er veldig uvanlig å både ønske det ene og det andre.

Jeg er vel egentlig glad for at jeg hadde min perm på våren og sommeren, for det blir nok ikke like gøy å "trø" hjemme nå som kulden kommer og mørket senker seg. Ikke for min del i alle fall, som har tilbragt mesteparten av permisjonen utenfor døra. :P

Hihi! Takk! Det var det første som falt meg inn. :P kom ikke på noen bedre tittel, men det har vel ikke så mye å si. :P Dere forlater meg vel ikke for en dust tittel? :fnise:

Den nye jobben kjørte vi forbi da vi tok bussen sammen sist midt på dagen. :P Den ligger i nær avstand til både blomster og kjekke menn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare: "jeg har lest et helt kapittel!!!!"

*titter i boka*

"Åja......"

Det første kapittelet var på 20 sider. Det neste på 70... Såååeh. Bare syv kapittel igjen før jeg er ajour med mine nye kollegaer i fagstoffet de holder på å jobbe med å implementere på jobb. :P

Tror jeg må få opp farta!! :ler:

Nå sitter faktisk både jeg og mannen våken her, uten at vi egentlig skal noe. Trilla leker for seg selv og er fornøyd, og kaffen får drikkes i fred.

Sært. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...