Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns dere har en grei startpakke med klær, ville kanskje lagt til en strikkejakke i str 56-62 f.eks :) vi hadde ei bukse som vi brukte ihjel fra lille var nyfødt og to-tre måneder framover, nøstebarn sin sparkebukse i ull/silke. Den har føtter, så vi slapp sokker som ikke holdt seg på uansett. Veldig strekkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, tipping!

...jeg er jækla fornøyd med at de fleste (meg selv ikke inkludert) tipper FØR den der barnehagefristen. Så får vi se om Lille er enig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha sånn vognpose-sak til å begynne med? Vi har en vinterpose, men ikke en som passer til sensommer/tidlig høst. Men vi har jo flere tepper... Eller er de posene så praktiske at det er verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dere har en grei startpakke med klær, ville kanskje lagt til en strikkejakke i str 56-62 f.eks :) vi hadde ei bukse som vi brukte ihjel fra lille var nyfødt og to-tre måneder framover, nøstebarn sin sparkebukse i ull/silke. Den har føtter, så vi slapp sokker som ikke holdt seg på uansett. Veldig strekkelig!

Denne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :strix: nå ble jeg litt rørt av å se den, hun var jo så lita da......

Du trenger ikke sommer/høstvognpose enda, spør du meg. Når det blir så kaldt at du vil ha dunpose, og lille blir en sprellis, så kjøper du dunpose. Før det funker dyne og pledd helt fint, babyen er jo fortsatt så liten da at den ligger relativt rolig oppi der :)

..og man kler som regel på de for mye uansett :fnise:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Nå sier dere forskjellige ting igjen. Jeg vil ha fasitsvar, slutt å være uenige! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg har også fleecepose i tillegg til dunpose, men den kjøpte jeg ikke før lille gikk over til sportsvogna. Så jeg tipper at du ikke føler behov for en sånn før til våren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare fleecepose, vi. Tykk som vi brukte da M var helt liten (altså i bagen) og tynn som vi har brukt hele året i sportsdelen, med dundyne inni på de kaldeste dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg unge på vinteren da. Men når våren kom så brukte jeg vogndyna før han flytta over i sportsdelen. Til den har jeg en bugaboo fleecepose.

Jeg hadde ikke gidda å kjøpe en fleecepose nå til en nyfødt. Det holder lenge med en vogndyne. Men når de kommer over i sportsdelen så sparker de bare av dyna, derfor har man heller en pose :)

Ble det mer forvirrende?? Eller mindre forvirrende?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MER FORVIRRENDE !!! :snurt:

(Også setter jeg likevel pris på alle tips, altså. Takketakketakk!)

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vogndyne?? Hvis du har det så hadde jeg ikke kjøpt pose. Om du ikke har dyne hadde jeg vurderte det. Eller.. Helt ærlig.. Har du ikke vogndyne så hadde jeg kjøpt vogndyne :sjenert: Jeg føler de omslutter en liten baby mye bedre enn en fleecepose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg blande meg inn her? :nigo: Eller.. kuppe heter det vel. Vi får baby i februar og bor i nord, så det kan jo være litt kaldt og surt her. Er voksipose det beste valget? Eller lammeskinnspose? :) Ellereller vogndyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg blande meg inn her? :nigo: Eller.. kuppe heter det vel. Vi får baby i februar og bor i nord, så det kan jo være litt kaldt og surt her. Er voksipose det beste valget? Eller lammeskinnspose? :) Ellereller vogndyne?

Voksi eller lammeskinn hadde jeg tatt :) Jeg hadde lammeskinn til mini i begynnelsen. Er ikke hull til selene i den posen, så fikk bare brukt den når han var baby.

Men jeg liker voksi bedre. Eller Odenwalder som jeg har. For den kan du åpne med glidelås i midten. Så når du kommer inn kan du åpne posen uten å vekke babyen. Og uten at babyen smelter vekk :)

Skulle jeg kjøpt ny pose nå for første gang hadde jeg kjøpt Voksi city.. i lilla. Den er såååååå fin :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksi eller lammeskinn hadde jeg tatt :) Jeg hadde lammeskinn til mini i begynnelsen. Er ikke hull til selene i den posen, så fikk bare brukt den når han var baby.

Men jeg liker voksi bedre. Eller Odenwalder som jeg har. For den kan du åpne med glidelås i midten. Så når du kommer inn kan du åpne posen uten å vekke babyen. Og uten at babyen smelter vekk :)

Skulle jeg kjøpt ny pose nå for første gang hadde jeg kjøpt Voksi city.. i lilla. Den er såååååå fin :rodmer:

Takk for svar! :nigo: Blir nok en voksipose av noe slag. Anbefaler du Odenwalder? Og kan man kjøpe slike ting brukt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :nigo: Blir nok en voksipose av noe slag. Anbefaler du Odenwalder? Og kan man kjøpe slike ting brukt? :klo:

Jeg er veldig fornøyd med Odenwalder posen altså :) Jeg kjøpte den på salg i fjor vår. Så sjekk om det er salg på noen slike poser nå :)

Ellers så går det fint ann å kjøpe den brukt. En dunpose kan du vaske i maskinen, og tørke i tørketrommel sammen med en haug tennisballer for å få den fluffy igjen :)

Når jeg kjøpte den abefalte ho i kassa at man bare heiv den i frysa i noen dager for å ta liv av bakterier og midd. Og kun vaske den om den var flekkete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg kjøpt ny pose nå for første gang hadde jeg kjøpt Voksi city.. i lilla. Den er såååååå fin :rodmer:

:jepp: den har jeg! Kjempefin, varm og myk og deilig.

Februarbaby i nord her også, her ble det sånn:

-Voksi move (bilstolposen) eller dyne/pledd i bagvogna

-Buggysnuggle fleecepose da vi byttet til sportsvogn sommer/høst

-Kjøpte Voksi city dunpose til vinteren igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...