Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Shit, 25 uker i dag :bond:

"Bare" 17 uker igjen uansett om det blir maks overtid.

Denne uken fikk vi kjøpt oss ny vogn og. Vært veldig i tvil på om søskenvogn var noe vits, men etter å ha tenkt at en enkel tur alle fire en søndag feks vil være en tur i sneglefart med storesøster som må gå selv ble valget enkelt. Enda bedre ble det når ei i lokalgruppa på face la ut den vognen vi har til S i dag bare med mulighet for søskendel. Så nå kan vi bare selge den gamle vognen for den nye kan brukes til bare ett barn også. Hurra!

Ellers har jeg gått gjennom alle klærne til S i str 50-62 og sortert vekk det vi ikke trenger. Vi hadde jo ALT for mye, så da tok vi ut alt det nøytrale og ga det til et vennepar som får nr 2 om fire uker. Føles bedre å gi det til noen som får brukt det for det ble ikke brukt, eller maks 1-2 ganger med S. Har også kjøpt noen enkeltplagg brukt og så nå er vi i grunn godt rustet. :)

Ellers er S inne i en snodig periode. Vet ikke om det er fordi de aller siste jekslene titter frem eller om det bare er kombinasjon med en ny fase, men mææææn ungen er grinete og ubesluttsom. ALT er liksom feil, og mat er for pingler. Får så vondt av henne for dette er så sinnsykt ulikt henne. Hun har sovet godt, spist som en hest og bare vært blid i det siste. Nå er det 180 graders helomvending på alle fronter. Prøver å hjelpe henne best vi kan så satser på at det går over snart.

Pappa kommer antageligvis på besøk i helgen. Han har ikke vært her siden tidlig i vår så det blir hyggelig. Selv om det innebærer at jeg og mannen må sove sammen :fnise: Vi har sovet hver for oss en stund for jeg sover så sinnsykt lett kombinert med hundre snurringer og dobesøk. Når han i tillegg var urolig fordi jeg styrte sånn og plutselig begynte å snorke så gikk det liksom ikke mer, hvertfall ikke når S begynte å våkne masse på natten i tillegg. Så selv om jeg kjenner at det er nitrist å legge seg alene så er det bedre at alle er så opplagt de kan være fremfor at alle er kronisk utslitt.. :)

Og Lille; herregud så sinnsykt sterk hun er :ler: Kan ikke huske S var SÅ aktiv og "harhendt" i magen så dette blir spennende :fnise:

Endret av boks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 25 uker! Her går det unna!! Her er jeg enda usikker på søskenvogn, og vesla her er jo bare 15 mnd nå! Har ei trille til henne da, pluss at jeg får bæresele til lillesøster, så vi får se :)

Her er også lillesøster mye sterkere enn M var! Føler hun bytter om på alle organene mine der inne i magen!! Men er jo koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 25 uker! Her går det unna!! Her er jeg enda usikker på søskenvogn, og vesla her er jo bare 15 mnd nå! Har ei trille til henne da, pluss at jeg får bæresele til lillesøster, så vi får se :)

Her er også lillesøster mye sterkere enn M var! Føler hun bytter om på alle organene mine der inne i magen!! Men er jo koselig da :)

Takk :klem: Syns det går latterlig fort denne gangen.

Ikke lett dette med søskenvogn eller ikke. Fant vel bare ut av at den kommer til å spare oss for mye hvis man er alene eller man vil gå litt lenger med begge. Egentlig hadde vi tenkt å vente til hun var født for å se og heller kjøpe hvis behovet meldte seg, men når drømmevognen ble lagt ut til halv pris var det jo bare å slå til :fnise:

 

"Godt" å se det ikke bare er her nr 2 er meget sterk og aktiv.

Vet ikke helt hva som venter oss når hun er ute bare :ler: S er jo MEGAAKTIV og har virkelig ikke ro til noe som helst, vært sånn siden hun ble født. Så det blir spennende å se.

 

Du er straks i mål du Blomst12 :) Hvordan kom M i forhold til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klem: Syns det går latterlig fort denne gangen.

Ikke lett dette med søskenvogn eller ikke. Fant vel bare ut av at den kommer til å spare oss for mye hvis man er alene eller man vil gå litt lenger med begge. Egentlig hadde vi tenkt å vente til hun var født for å se og heller kjøpe hvis behovet meldte seg, men når drømmevognen ble lagt ut til halv pris var det jo bare å slå til :fnise:

 

"Godt" å se det ikke bare er her nr 2 er meget sterk og aktiv.

Vet ikke helt hva som venter oss når hun er ute bare :ler: S er jo MEGAAKTIV og har virkelig ikke ro til noe som helst, vært sånn siden hun ble født. Så det blir spennende å se.

 

Du er straks i mål du Blomst12 :) Hvordan kom M i forhold til termin?

Ja svangerskapet har flydd denne gangen! Plutselig er jeg jo straks i mål! Du kommer nok og til og kjenne på det!

Ei venninne av meg har ei søster som sa jeg kunne låne søskenvogna hennes, så hvis behovet melder seg så hiver jeg meg på det tilbudet! Fint med gratisting, hoho.

M kom 39+3, så skal innrømme jeg begynner og bli spent!! Ingen tegn foreløpig da, så vi får se når hun velger og komme ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja svangerskapet har flydd denne gangen! Plutselig er jeg jo straks i mål! Du kommer nok og til og kjenne på det!

Ei venninne av meg har ei søster som sa jeg kunne låne søskenvogna hennes, så hvis behovet melder seg så hiver jeg meg på det tilbudet! Fint med gratisting, hoho.

M kom 39+3, så skal innrømme jeg begynner og bli spent!! Ingen tegn foreløpig da, så vi får se når hun velger og komme ut!

Ah, så utrolig greit. Aldri feil med gratis ting til disse små :)

Oi, så spennende!! Var det noen tegn forut der eller bare skjedde det sånn helt plutselig?

 

Kjenner jeg er veldig spent på det denne gangen. Ble jo satt i gang 1 uker over pga lite fostervann og synkende SF-mål med S så er så sinnsykt spent på om det starter av seg selv denne gangen og hvordan det blir. 

 

Lang eller kort fødsel med M? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, så utrolig greit. Aldri feil med gratis ting til disse små :)

Oi, så spennende!! Var det noen tegn forut der eller bare skjedde det sånn helt plutselig?

 

Kjenner jeg er veldig spent på det denne gangen. Ble jo satt i gang 1 uker over pga lite fostervann og synkende SF-mål med S så er så sinnsykt spent på om det starter av seg selv denne gangen og hvordan det blir. 

 

Lang eller kort fødsel med M? :)

Fødselen med M er et kapittel for seg selv! ( Dog ikke skremt). Startet fredagen med lette mensmurringer på kvelden som kom og gikk! Da var det ikke spesielt vondt. Tok seg opp på natta, og sov ikke så altfor mye. Disse maseriene ble vondere og vondere og kom jevnlig dag som natt! Var inne søndag kveld på sykehuset, 1,5 åpning og ikke fødsel. Fikk paralginforte og paracet med meg hjem, sov kanskje litt bedre natt til mandag. Men begynte og bli sliten og riene ble vondere og vondere. Natt til onsdag knakk jeg sammen, begynte og grine og var så dausliten, hadde jo snaut sove siden fredagen! Og det var fryktelig vondt. Ringte føden og sa at jeg kom inn fordi jeg ikke orket mer. Haha. Kom inn 0330, hadde da 4 cm og fødselen var endelig igang!! Guri og lykkelig jeg var. Fra 0330 gikk det relativt fort, hadde 10 cm åpning rett før ni, (hatt pressrier en stund da,men fikk ikke lov og presse) presset som en gal frem til 10.08, da kom ho! Ho var stjernekikker den luringen. Kanskje derfor jeg hadde maserier i en evighet.

Så er mildt sagt veldig spent på hvordan fødselen blir denne ganga!!

Sorry boks, her fikk du jo hele fødselshistorien. Haha ble så gira når jeg først begynte og skrive. Unnskyld! Hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen med M er et kapittel for seg selv! ( Dog ikke skremt). Startet fredagen med lette mensmurringer på kvelden som kom og gikk! Da var det ikke spesielt vondt. Tok seg opp på natta, og sov ikke så altfor mye. Disse maseriene ble vondere og vondere og kom jevnlig dag som natt! Var inne søndag kveld på sykehuset, 1,5 åpning og ikke fødsel. Fikk paralginforte og paracet med meg hjem, sov kanskje litt bedre natt til mandag. Men begynte og bli sliten og riene ble vondere og vondere. Natt til onsdag knakk jeg sammen, begynte og grine og var så dausliten, hadde jo snaut sove siden fredagen! Og det var fryktelig vondt. Ringte føden og sa at jeg kom inn fordi jeg ikke orket mer. Haha. Kom inn 0330, hadde da 4 cm og fødselen var endelig igang!! Guri og lykkelig jeg var. Fra 0330 gikk det relativt fort, hadde 10 cm åpning rett før ni, (hatt pressrier en stund da,men fikk ikke lov og presse) presset som en gal frem til 10.08, da kom ho! Ho var stjernekikker den luringen. Kanskje derfor jeg hadde maserier i en evighet.

Så er mildt sagt veldig spent på hvordan fødselen blir denne ganga!!

Sorry boks, her fikk du jo hele fødselshistorien. Haha ble så gira når jeg først begynte og skrive. Unnskyld! Hoho

Uææ, hørtes ikke så kjekt ut. Men enda godt du ikke er skremt. Hm, visste de ikke at hun lå sånn eller hadde hun bare klart å snu seg litt? Ikke så rart ting tok litt tid da nei. Uff. Håper virkelig du slipper det denne gangen!! Spennende altså.

 

Haha, absolutt ikke noe å beklage. Jeg spurte jo :fnise: og er bare moro at du ville dele :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ, hørtes ikke så kjekt ut. Men enda godt du ikke er skremt. Hm, visste de ikke at hun lå sånn eller hadde hun bare klart å snu seg litt? Ikke så rart ting tok litt tid da nei. Uff. Håper virkelig du slipper det denne gangen!! Spennende altså.

 

Haha, absolutt ikke noe å beklage. Jeg spurte jo :fnise: og er bare moro at du ville dele :)

Nei de visste ikke hun lå sånn før hodet kom "feil" vei. Hehe! Var nettopp inne på ul for et par uker siden fordi de trodde lillesøster lå i sete. Var heldigvis hodeleie da, men føler hun ligger på tvers igjen nå. Så kommer til og få de til og sjekke ordentlig på føden når fødselen starter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de visste ikke hun lå sånn før hodet kom "feil" vei. Hehe! Var nettopp inne på ul for et par uker siden fordi de trodde lillesøster lå i sete. Var heldigvis hodeleie da, men føler hun ligger på tvers igjen nå. Så kommer til og få de til og sjekke ordentlig på føden når fødselen starter!

Trodde de alltid sjekket leie når man kommer inn jeg. Så bra lillesøster ikke lå i seteleie, får håpe hun velger minste motstand på vei ut :)

Skjønner godt du vil ha en ekstra sjekk denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var den jenta vi kjenner tilbake igjen. Hun spiste og tullet og ting var ikke så galt alikevel :)

De hadde vært i svømmehallen i går (hun begynner å bli så stooor :sjenert: ) og hun hadde digget det! Hurra!! Hun er jo ikke sånn megabegeistret for vann og vi forsøkte å bade i balje på verandaen i sommer, men det var ikke SNAKK om stakkars. Så veldig moro at hun hadde likt det og turte og prøve. Så hadde hun spist masse og sovet godt.

Når vi kom hjem heiv hun innpå som om det ikke skulle vært bunn i henne og var seg selv lik med tull og tøys frem til legging. Herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun er mer seg selv igjen, ingenting er bedre enn det :) og tøffa som turte å være med i bassenget da :jepp:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun er mer seg selv igjen, ingenting er bedre enn det :) og tøffa som turte å være med i bassenget da :jepp:

God helg :klemmer:

Varte dessverre ikke så lenge. Tilbake til megagrinete og nada matlyst stakkars. Skulle likt å vite hva det er. I dag sov hun heldigvis til til kl åtte (!!!! :danse: ) og spiste hvertfall et par skorper og en kvart skive og er ikke så aller verst i humøret. Nå er hun veldig søt mens hun leker med dukkevognen sin :hjerte:

Stakkars mannen følte seg ikke så bra i går, målte til slutt tempen hans og det var rett under 39 :( Spent på hvordan han er i dag. Sover enda, snart 12 timer.. Kjenner jeg begynner å bli bekymret så tror jeg går og sjekker snart.

Senere skal snuppa til mormor, så da får jeg pleie mannen og håpe han blir fort bedre. :)

God søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tror dette må være den verste dagen i mitt liv!

 

Leverte snupp i barnehagen og dro hjem for å gjøre klart til kakebaking til bursdagen hennes i morgen.

Sitter og drikker kaffe før jeg skal gå i gang i det mannen kommer stormende ned trappen og sier at bhagen hadde ringt. S hadde slått seg og ambulansen var på vei.

Hjertet mitt stoppet. Vi kastet oss i bilen og kjørte som bare fy. I det vi svinger inn i bhagen ser vi ambulansen som står midt i veien..

 

Kommer oss inn og jeg ser henne ligge på stellebordet med bandasje over hele toppen av hodet og virker helt "livløs". Kjenner at DETTE klarer jeg ikke og knekker helt sammen. Så hører jeg hun roper på meg, får tatt meg sammen og gått inn. Hun vil over i armene mine og forteller at hun har aua i hodet. Ambulansen prøver å få tak i fastlegen for å konferere om de skal kjøre henne ned dit eller til sykehuset. Legen vil ha oss ned først. Hun blir lagt inn i ambulansen og jeg blir med i bilen ned til legen. Så tar legen av bandasjen og vi får se såret. H-E-R-R-E-G-U-D for et kutt, det bare gaper mot oss. Vet jeg ikke kan knekke sammen igjen så klarer å holde maska for den tapre lille jenta som ikke har grått en eneste gang siden vi kom. Legen sier det åpenbare; hun må sy. Mammahjertet mitt skriker og jeg sliter med å holde meg. Vi må holde henne nede og ungen hyler som jeg aldri noensinne har hørt. Jeg håper jeg aldri trenger å høre henne skrike sånn igjen. Hun får bedøvelse, men den fungerer helt tydelig ikke så hun må få igjen. Hylene fortsetter og hun prøver å rive seg løs. Vi må holde henne nede. Helt forferdelig. Vi får en pause på noen minutter for å roe henne ned. Får heldigvis roet henne og hun viser stolt frem mini-ambulansen hun fikk av de som kjørte henne ned. Så må vi fortsette, hylene like så. Endelig er hun ferdig, endelig. 

 

Legen mener hun ikke ser ut til å ha hjernerystelse siden hun prater, gråter og forteller at hun har vondt. Vi har allikevel fått beskjed om å vekke henne hver halvannen time gjennom natten.

 

Det har virkelig vært en forferdelig dag, men herregud for en tøff jente vi har. Hun har vært så flink og tøff, verdens fineste jente med mange sting midt i panna. 

 

I morgen blir hun 2 år og vi skal gjøre stor stas på henne. Håper virkelig hun ikke har tatt noen skade av dette utover arret hun garantert vil få. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Stakkars S, og stakkars dere! :grine: men for ei tøff jente dere har da. Får håpe det går greit med henne i natt og at det ikke får noen følger senere. Kos dere så mye dere kan med feiring i morgen, krysser fingrene for at dagens midtpunkt er i fin form og klar for en solid dose oppmerksomhet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, jeg begynte nesten å grine selv nå jeg. Tøff jente og tøff mamma (og pappa) som klarte seg kjempebra gjennom noe som er en stor skrekk for alle! Håper dere får en fin bursdagsfeiring i morgen, til tross for en jævlig dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fine dere :hjerte:

Var ingen grei dag i går og har slitt veldig med å sove i natt for jeg klarer ikke skru av tankene og bekymringen.

Har vel i grunn liggi våken siden halv tre til mannen kom inn med bursdagsjenta halv syv. Natten hadde gått fint selv om han måtte vekke henne hver halvannen time.

Nå spiser vi frokost mens mannen får sove. Flinke, fine mannen :hjerte:

Og tenk at jeg har en to-åring i hus i dag. Helt sprøtt å tenke på at det alt er to år siden vi kjempet på sykehuset. I dag sitter vi her med verdens fineste og morsomste jente. Gleder meg til å feire henne i dag.

Spent på om kaka blir ferdig bare, det ble jo ikke akkurat helt den dagen jeg hadde tenkt i går til å bake og pynte den. Men det betyr virkelig ikke noe, det viktigste er at jenta har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh herregud for en forferdelig opplevelse dere har hatt! Jeg fikk helt frysninger av hvordan du beskrev hendelsen... Du må ha hatt det helt grusomt! Og stakkars stakkars lille jenta deres selvfølgelig. Så vondt det må ha vært. Men så tøff hun var! 

Hvordan skjedde dette?

 

Og til slutt... gratulerer sååå mye med 2-åringen!  :hjertesmil:  :hoppe:  :strix:  :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...