Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulera med 2-åring!

Ikkje ein kjekk dag i går, åpenbart. Det er vondt når dei små har sånne uhell, og dette var nok litt voldsomt for dykk, både store og små. Eg har hatt min andel av røntgen, kutt som må sys og tenner som må trekkast, og fleire blir det vel... Heldigvis ingenting alvorlig her, kryssar fingrane for at det ikkje skjer heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner i går. Dagen ble veldig fin :) Sprøtt at jeg når er mamma til en 2åring. Tiden går virkelig fort så det gjelder og nyte alt man kan :)

Nå leker vi med den nye dukken hennes. Herregud for en omsorg en toåring kan vise. Blir helt satt ut. Fine jenta mi :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke opplevd å rekke å bli bekymret for at noen sover for lenge her i huset!  Du får bare nyte det du som kan. Jeg er misunnelig så det rekker  :laugh: Hjalp jo ikke å stille klokken akkurat heller! Jeg er ikke laget for å stå opp klokken 05:00  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd å rekke å bli bekymret for at noen sover for lenge her i huset! Du får bare nyte det du som kan. Jeg er misunnelig så det rekker :laugh: Hjalp jo ikke å stille klokken akkurat heller! Jeg er ikke laget for å stå opp klokken 05:00 :grine:

Hadde nytt det mer hadde det ikke vært for dette fallet hennes. Så klarte virkelig ikke slappe av og endte opp med å vekke henne kl 8. :sjenert:

Er ikke dagligdags her heller for å si det sånn. Har kanskje skjedd en gang før, men da kun fordi hun har holdt på hele natten.

Kl fem er ikke menneskelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.. Blir noe helt annet etter et fall og en eventuell hoderystelse. Huff, tenkte ikke på det i den sammenhengen  :(

Håper hun ikke har altfor mye vondt nå? 

Stakkars lille.. 

 

Hvordan går det med graviditeten midt oppi det hele?  :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har heldigvis gått veldig fint med den tøffe jenta vår og virker ikke som om det har gjort særlig vondt. 
På fredag tok vi stingene også og legen ble helt sjokka over at det ikke var megablått rundt. Var derimot mindre poppis å fjerne de, foråsidetsånn..... Hun har jo nektet oss å ta på plasteret liksom, så kan jo tenke selv når han faktisk skulle fjerne plaster, vaske OG ta de forbanna stingene ut. Vi snakker hyyyyylorama stakkars. Gjorde vondt langt inni margen. Heldigvis gjorde han det fort og alt var glemt to sek etterpå. Men er tydelig at hendelsen har gjort inntrykk for alle hun møter skal hun fortelle det til, og ser hun seg selv i speilet eller på bilder sier hun "stakkar ie" (Hun sier ie til seg selv, Sofie) Og hvis vi sier hun må være forsiktig når hun sjauer og leker veldig voldsomt så sier hun at "mm, siktig ie. aua hode, panna". Søta :hjerte: 

I dag har hun vært helskjønn. NEKTET å stå opp  i dag tidlig så jeg gikk og la meg igjen en stund. Måtte overtale henne til at vi måtte stå opp så hun kunne gå i barnehagen. Fikk til slutt lurt henne opp på ryggen min, siden jeg ikke lenger kan bære henne. :grine: Morgenstell, frokost og tannpuss gikk uten problemer. Og jammen gikk ikke påkledning for bilturen fint også. Eneste var når hun og mannen skulle ut døren så fikk hun et lite utbrudd fordi HAN trykket på garasjeåpneren og ikke hun. Han fikk heldigvis roet det fort. Drømmelevering etter det og etter hun ble hentet i dag har hun ikke grått eller sutra EN eneste gang. :daane: Magisk ettermiddag. La henne kvart på syv, da latet hun som om hun sov når jeg gikk og har ikke laget en lyd siden. Hun er så vanvittig herlig den jenta :hjerte:

Lillesøster er også MEGET vilter om dagen og er tydelig at det begynner å bli småtrangt der inne. Ellers er 100% sykemeld et uheldig faktum fra mandag av. Har ikke noe lyst, men jeg klarer ikke mer. Bekkenet er så VONDT at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Kjennes ut som om noen forsøker å skjære det ut med sløv kniv etter en liten time på jobb og på slutten av dagen (som forøvrig er latterlig kort i utgangspunktet) får jeg knapt bena med meg og ting er bare dritt. I tillegg hagler kynnerne med 5 min mellomrom hele ettermiddagen og kvelden. Og noen av de er sykt vonde. Sa i fra til jobb i dag og de tok det heldigvis veldig greit. De har vel sett det komme på gangen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare kjempetøff da :jepp: Bra at dagen ble bedre enn starten kanskje kunne tilsi. Det er ikke greit med disse små alltid, herregud så kjapt det humøret kan svinge :fnise: 

Høres ut som sykemelding er veldig lurt og riktig. Det er ingen vits å presse seg mer enn hva som er strengt nødvendig som gravid, det er det ingen som tjener på. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare kjempetøff da :jepp: Bra at dagen ble bedre enn starten kanskje kunne tilsi. Det er ikke greit med disse små alltid, herregud så kjapt det humøret kan svinge :fnise: 

Høres ut som sykemelding er veldig lurt og riktig. Det er ingen vits å presse seg mer enn hva som er strengt nødvendig som gravid, det er det ingen som tjener på. :klemmer:

Steintøff :hjerte: Ja det er komisk av og til hvordan det kan gå fra latter til sinne og hylgråt. Ikke lett å være liten ;) 

Jeg vet jo at det er riktig å ta sykemeld når kroppen er som den er, men føles som et meganederlag.. Men men, det går seg vel til det og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner den, helt klart. Heldigvis er det kun for en kort periode, snart starter permisjonen din jo :)

Den gjør jo det. Meeeenh, kanskje søke om permisjons snart og :fnise:  Er bare så tungvindt med alle disse vedleggene om at man er forbi uke 26 man må ha fra lege osv. Latterlig ordning spør du meg. Man søker jo ikke uten å faktisk skulle ha perm skulle man tro.. Må få ordnet det i løpet av uken!

-----------------------

Ellers var siste dag på jobb over. Var SÅ rart. Fikk nydelige blomster og masse ønsker om lykke til. Gikk ikke opp for meg før jeg kom hjem og skulle legge meg for natten, da kom jammen tårene. Men jeg kjenner jo på kroppen at dette er riktig med stor R så får bare trøste meg med at jeg holdt så lenge som jeg gjorde. 

Helgen har vært megafin, herregud for en herlig datter vi har :hjerte: Hun er så full av glede, meninger og omsorg for oss rundt. Fineste jenta :hjerte: Tenk at vi har en til snart. Føles helt sprøtt. Hentet ut babynestet jeg hadde bestilt på i går. Kjenner jeg gleder meg skikkelig. Mannen lå og koste med magen i sta og da gikk det liksom litt opp for meg; snart ligger hun her mellom oss i sofaen. 

Og helgens BESTE nyhet; mannen ble innkalt til andregangsintervju på en jobb han har veldig lyst på. Krysser alt som krysses kan!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere vedlegg nå enn den bekreftelsen på termin? :klo: 

For en fin siste dag på jobb, men klart det vil kjennes sårt. Vet ikke hvordan dere har det sosialt på jobb, men du kan kanskje stikke innom i lunsjen noen dager f. eks? Bare for å holde kontakten. Jeg må prøve å være flinkere til det i permisjonen som venter nå.

S virker bare som ei herlig jente og blir sikkert ei SÅ fin storesøster :hjerte: Har dere funnet noe navn til lillesøster? 

Krysser fingrene for at det går mannens vei med ny jobb :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det flere vedlegg nå enn den bekreftelsen på termin? :klo: 

For en fin siste dag på jobb, men klart det vil kjennes sårt. Vet ikke hvordan dere har det sosialt på jobb, men du kan kanskje stikke innom i lunsjen noen dager f. eks? Bare for å holde kontakten. Jeg må prøve å være flinkere til det i permisjonen som venter nå.

S virker bare som ei herlig jente og blir sikkert ei SÅ fin storesøster :hjerte: Har dere funnet noe navn til lillesøster? 

Krysser fingrene for at det går mannens vei med ny jobb :jepp: 

tror det bare er det. Også vet jeg ikke om de skal ha lønnsslipper osv? Trengte jo ikke tenke på det forrige gang jeg søkte så vet ærlig talt ikke. 

Lovt de på jobb å stikke innom av og til både før og etter. Spesielt etter så de kunne passe jenta sa de :fnise: Jeg skulle visst få kake denne uken så skal ned en tur da. 

Hun er helt fantastisk. Sprekker nesten av gode følelser :hjerte: Tror hun blir en super storesøster, men er vel i grunn veldig sikker på delvis ekstrem sjalusi og en del steg bakover. Håper jeg tar feil :) Nja, det er SÅ vanskelig denne gangen. Sist sa jo bare mannen at det ble en Sofie etter OUL også ble det jo det. Navnet jeg hadde SÅ lyst på utgår kun pga byen vi bor i sin dialekt, skikkelig surt. Men vi har noen alternativer så får vi se hva som passer. Mamma danket jo ut en av de mest aktuelle med en teit kommentar, men jeg er veldig glad hun sa det for vi hadde ikke tenkt på det :fnise: 

jaaa, håper så inderlig han får den :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sender lønningskontoret inn opplysninger om lønn, vet ikke hvordan de gjør det der du jobber, ville spurt de som jobber på den avdelingen.

Vi er også forberedte på sjalusi og noen steg tilbake, det er jo helt normalt. Vi snakket en del om det i går faktisk, at vi ikke må glemme hvor liten han faktisk er. Og være obs på at han får alenetid med oss begge.

Nå lurer jeg veldig på hvilket navn som utgår pga dialekt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sender lønningskontoret inn opplysninger om lønn, vet ikke hvordan de gjør det der du jobber, ville spurt de som jobber på den avdelingen.

Vi er også forberedte på sjalusi og noen steg tilbake, det er jo helt normalt. Vi snakket en del om det i går faktisk, at vi ikke må glemme hvor liten han faktisk er. Og være obs på at han får alenetid med oss begge.

Nå lurer jeg veldig på hvilket navn som utgår pga dialekt :ler: 

sender deg PM :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen torsdag alt! :)

Snupp har fått øyebetennelse og er i gang med øyedråper. H-e-r-r-e-g-u-d for et styr. De skal gis hver 2. time i 2-3 dager, deretter hver 4.-6. time i vet-ikke-hvor-mange-dager. Hun HATER det og hadde jeg skulle gjort det alene hadde det ikke gått. Prøvde å forklare at vi måtte da medisin for øye sånn at vi fikk vekk aua´en. Så hvis hun bare la seg ned på puten i sofaen sammen med dukken sin så skulle jeg bare dryppe 1 gang også var vi ferdig. Jaja, helt greit det sier ungen og legger seg ned. Helt til jeg tar av korken på flasken og hun skjønner at dette faktisk skal på øyet. Nope, glem det!! Endte med at mannen måtte holde henne og jeg dryppe men hun hylgråt 3 ganger i går. :bond: Føltes VELDIG ugreit og selv om jeg forsøkte å forklare det for henne i over 5 min før vi "tydde til tvang", var det ikke snakk om. Alle tre gangene aksepterte hun at hun måtte legge seg ned og gjorde det uten problemer, men så stopper det bare HELT opp når hun skjønner at det må på øynene. Hvis noen har gode tips tas de i mot med stor takk. Prøvde til og med å dryppe både bamse og dukken og at hun selv holdt og skulle gjøre det, men så fort den nærmet seg øyet freaket hun helt ut stakkars.. 

Nå er hun hvertfall i bhagen :) Er ikke noe puss på øyet da, er bare rødt. Heldigvis. Eller, tørket vel to ganger bare i går kveld, ikke noe kvelden før eller på morgenene. Merkelig. Husker selv når jeg hadde det som barn så var jo øynene limt sammen hver morgen og i løpet av dagen.

Ellers har mannen 2.gangsintervju i dag, speeeeeent!! 
Har overrasket han med at mamma tar snupp fra bhagen og legger henne i kveld mens vi skal ut og spise og på kino. Gleder meg skikkelig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...