Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Godt nytt år :klemmer:

Kan tenke meg til at det er spennende hjemme hos dere for tiden. Tenker mye på hvordan disse dagene var for to år siden for min egen del. Det er jo så nervepirrende at åh! Snart er du tobarnsmor, tenk det da :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Favole skrev:

Godt nytt år :klemmer:

Kan tenke meg til at det er spennende hjemme hos dere for tiden. Tenker mye på hvordan disse dagene var for to år siden for min egen del. Det er jo så nervepirrende at åh! Snart er du tobarnsmor, tenk det da :rodmer: 

:klem: 

Veldig spennende ja. Men i går når det dro seg litt til fikk jeg seriøst helt panikk. Delvis fordi snuppa tok HELT AV samtidig som jeg hadde en monsterkynner og jeg kjente hvor dårlig jeg taklet det ( :fnise:  ), men mest fordi jeg kjenner at jeg er virkelig ikke klar :fnise: Skulle tro at 9 mnd gjorde en klar, men det har gått så fort at jeg ikke helt henger med. Er så sinnsykt redd for hvordan S kommer til å reagere på dette, tror det er det som skremmer meg mest egentlig. Men fornuften tilsier jo at uansett så går det seg jo til. Frykten for det ukjente antar jeg :) Misforstå meg rett, jeg gleder meg veldig og altså :hjerte: 

Har siden i sommer sagt at hun kommer midt i snøstorm og kulde; noe som nå er på vei innover landsdelen her så nå er jeg spent :ler: 

 

Tenk at du også snart er tobarnsmamma og har en TOÅRING om få dager, djises tiden går fort ass.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg også fikk litt panikk mot slutten med minstemann, type "Nei, hallooo, en ting er å bli gravid, men at det skal bli en baby? Vent litt, brems, ikke klar!" :ler:

Frøkna er holdt seg våken til halv elleve, det var så spennende med "lysene" som Masha og Mishka også har! :ler:

Ik, du er jo snart tobarnsmamma! Har dere langt å kjøre til sykehuset? Håper føret er med dere når tiden kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tekola skrev:

Jeg også fikk litt panikk mot slutten med minstemann, type "Nei, hallooo, en ting er å bli gravid, men at det skal bli en baby? Vent litt, brems, ikke klar!" :ler:

Frøkna er holdt seg våken til halv elleve, det var så spennende med "lysene" som Masha og Mishka også har! :ler:

Ik, du er jo snart tobarnsmamma! Har dere langt å kjøre til sykehuset? Håper føret er med dere når tiden kommer!

Godt å se det ikke bare er meg :fnise: Det har bare gått så sinnsykt fort dette her. :sjenert: 

Så herlig :hjerte: Flere som digger "Ka" altså?! Stor hit her i huset :fnise: 

Hyyyyysj :bond: Haha. :ler:    Det er en halvtime+ ca. Kommer litt an på føre, trafikk og hvor travelt mannen får det :P Takk, håper jeg også altså! 

 

----

snuppa har vært rolig litt så tok sjansen på å legge meg mellom slaga her. Legger meg ned og hva skjer? MAGEFEST!!! :danse: Pøbel :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Masha og Mishka, Doktor McStuffins, Vennebyen, Brannmann Sam og Prinsesse Sofia er favorittene her i huset :ler:

(Fuck, der fikk jeg McStuffins på hjernen igjen.... JEG ER BEDRE, FUCKINGS MYE BEDRE BAAAAAAAH :bond::hoho: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tekola skrev:

Masha og Mishka, Doktor McStuffins, Vennebyen, Brannmann Sam og Prinsesse Sofia er favorittene her i huset :ler:

(Fuck, der fikk jeg McStuffins på hjernen igjen.... JEG ER BEDRE, FUCKINGS MYE BEDRE BAAAAAAAH :bond::hoho: )

 

Unnskyyyyyld :sjenert::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom aldri så langt som å få med meg denne "redebyggingen" folk snakket om når jeg gikk med S, i dag derimot; styrt som en galning. Meget lite fornøyd bekken og veldig sliten etter nesten ikke noe søvn i natt. Satser på en god natt nå :) Nå kan hun snart få lov å komme for nå har vi krysset av en haug med ting som skulle vært gjort her hjemme. 

I morgen er det time på sykehuset for ekstra ul, spent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, boks skrev:

:klem: 

Veldig spennende ja. Men i går når det dro seg litt til fikk jeg seriøst helt panikk. Delvis fordi snuppa tok HELT AV samtidig som jeg hadde en monsterkynner og jeg kjente hvor dårlig jeg taklet det ( :fnise:  ), men mest fordi jeg kjenner at jeg er virkelig ikke klar :fnise: Skulle tro at 9 mnd gjorde en klar, men det har gått så fort at jeg ikke helt henger med. Er så sinnsykt redd for hvordan S kommer til å reagere på dette, tror det er det som skremmer meg mest egentlig. Men fornuften tilsier jo at uansett så går det seg jo til. Frykten for det ukjente antar jeg :) Misforstå meg rett, jeg gleder meg veldig og altså :hjerte: 

Har siden i sommer sagt at hun kommer midt i snøstorm og kulde; noe som nå er på vei innover landsdelen her så nå er jeg spent :ler: 

Tenk at du også snart er tobarnsmamma og har en TOÅRING om få dager, djises tiden går fort ass.... 

Blir man noen gang klar? :P Tror vi alle får små snev av panikk innimellom :fnise: Håper ihvertfall det!

Tiden flyr i godt lag, er det ikke det de sier? :lur: Lykke til i morgen! Godt å ha fått ting litt på plass, håper hun ikke drøyer det så veldig lenge før hun dukker opp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Favole skrev:

Blir man noen gang klar? :P Tror vi alle får små snev av panikk innimellom :fnise: Håper ihvertfall det!

Tiden flyr i godt lag, er det ikke det de sier? :lur: Lykke til i morgen! Godt å ha fått ting litt på plass, håper hun ikke drøyer det så veldig lenge før hun dukker opp :klemmer:

Antageligvis ikke :fnise: Vil tro det er rimelig normalt med småpanikk innimellom. Hadde det jo med S og :P 

takk :hjerte: Kroppen takker meg virkelig. Kynnere (?) som har holdt på siden før jeg skrev med fem min mellom som nå er nede i tre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self; ikke sjau sånn kvinne. H-e-r-r-e-g-u-d bekkenet har vært j***** i natt. Er så kvalitet over å måtte snu seg hvert kvarter (og allikevel gjør det megavondt) :hjerte: 

S sover enda da :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på UL i går heldigvis :) Fikk til og med se henne i 3D fordi de var 50 min forsinket og ville gi oss et plaster på såret :hjerte: Var tydelig trangt der inne :fnise: Hun hadde så lyst til å gi oss et bilde av ansiktet så hun stod og poket lille på nesa, da skøv hun fra med armene før hun brettet de godt over ansiktet sitt i protest. Herlig :hjerte: 

Fostervannet ble heldigvis målt til 3,9 så det var dobbelt så god verdi som med S. SÅ lettet. Hun lå helt klar for fødsel i riktig stilling og alt og hun mente på at hodet var festet også. Hurra! :danse: Hun tilbød å sjekke tilstanden der nede (med fare for å sette i gang fødselen som hun sa), men takket nei jeg :sjenert: Hadde det vært forrige svangerskap hadde jeg bedt henne om både det og stripping (som hun også nevnte), men jeg har virkelig ikke hastverk denne gangen. Har så lyst til å kose meg litt til med storesøster, hvile litt nå som hun er i bhagen igjen og helst bli frisk fra denne evigvarende forkjølelsen også. I natt har jeg faktisk fått 6 timer, så sånn sett må hun jo bare komme om hun vil :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Favole skrev:

Hurra for bra mengde fostervann og korrekt plassering av baby :hoppe: Håper dere har det bra :klemmer:

Veldig lettet over fostervannet!! :) Men den plasseringa da :daane: Hun har liggi riktig vei i en evighet. Samme kvelden som ultralyd SNUDDE HUN SEG med ryggen andre siden. Så sannsynligheten for at hun kommer med bakhodet først er ganske stor med mindre hun snur seg igjen. Hva gir du meg :fnise: 

Vi har det fint :) Var til modningsakupunktur på fredag og skal igjen i morgen. :) Det rareste er at jeg har jo hatt regelmessige kynnere siden uke 24, nå har jeg seriøst INGEN. Skjer med det a? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte vrir de seg jo riktig vei når alt er i gang, krysser fingrene for det :jepp:

Dagen før J kom kjente jeg ikke en dritt. Jeg var SÅ sur :ler: Hadde jo hatt kynnere, maserier eller hva enn i hele desember liksom :P Håper akupunktur har noe for seg, lurer på om jeg skal gi det et forsøk denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Favole skrev:

Ofte vrir de seg jo riktig vei når alt er i gang, krysser fingrene for det :jepp:

Dagen før J kom kjente jeg ikke en dritt. Jeg var SÅ sur :ler: Hadde jo hatt kynnere, maserier eller hva enn i hele desember liksom :P Håper akupunktur har noe for seg, lurer på om jeg skal gi det et forsøk denne gangen. 

Krysser alt jeg har. Er jo bare så utgjort :fnise: Men hun er av og til halvveis tilbake til riktig, så virker jo som om hun fortsatt kan snu seg igjen. 

Lov å håpe det bare er stille før stormen :ler: Satser på at det hvertfall bidrar med litt denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om babyen ligg med ryggen inn mot din rygg (og ikkje snur seg på veien - det er visst ikkje uvanlig) kjem ho med _panna_ først. Derav pannefødsel, eller stjernekikker. I ein korrekt, normal fødsel kjem babyen med bakhodet først,  og då skal babyen ligge med ryggen ut mot ditt mageskinn.

Mi første var stjernekikker. Det var ein tung fødsel, med for deg som er annengangs vil eg tru det er uproblematisk.

Spent på kor lenge du har igjen no 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, *Frida* skrev:

Om babyen ligg med ryggen inn mot din rygg (og ikkje snur seg på veien - det er visst ikkje uvanlig) kjem ho med _panna_ først. Derav pannefødsel, eller stjernekikker. I ein korrekt, normal fødsel kjem babyen med bakhodet først,  og då skal babyen ligge med ryggen ut mot ditt mageskinn.

Mi første var stjernekikker. Det var ein tung fødsel, med for deg som er annengangs vil eg tru det er uproblematisk.

Spent på kor lenge du har igjen no 😄

Nå ligger hun heldigvis bare med ryggen sin mot min høyre side, kontra mot venstre sånn som "de helst skal ligge". Var jordmor som sa at hun kom med den største motstanden med bakhodet hvis hun ikke snudde seg. Jeg har ikke peiling :fnise:  Men hun bytter veldig på om dagen og plutselig er hun over i ryggen sin mot navlen min, så litt mer over mot venstre, så tilbake på høyre. Og sånn går nu dagan :ler: Satser på at det ordner seg. Ut må hun jo. Og som du sier; har jo vært noen å laget vei før :P 

uff, det hørtes ikke ut som en veldig kjekk opplevelse altså. :klem: 

Veldig spent her selv altså, er jo veldig nært nå uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er termin då? (Er på mobil)

Min første fødsel var veldig fin den, heilt til pressriene. Babyen trykka ikkje på dei rette punktene, så pressriene hadde eg berre ein 'følelse' av. Eg pressa på vilje, men babyen kom ikkje ned i fødselskanalen. Jordmor brukte et uheldig uttrykk (at 'baby sit bak bekkenet'), og dermed fekk eg halvveis panikk. Nær familie mista ein i fødsel fordi baby _satt fast_ i bekkenet året i forveien. Mi sat aldri fast, men fødselen tok tid pga feilstillinga.

1 time med pressrier (og eg gav faktisk opp...), så kom lege med sugekopp og saks. Med sugekoppen på kom ho ut på ei rie. Og eg bresta halebeinet, viste det seg når eg ville slutte på smertestillande etter ei veke... 

Når ho var ute var eg berre... ferdig. Orka ikkje å ha henne på magen under syinga f.eks. Det var nok ein reaksjon på det eg opplevde som traumatisk. Eg var redd - og meinte eg hadde grunn til det. Eg og sambo brukte nokre dagar på å snakke oss gjennom fødselen, det var jo ein ekkel opplevelse for han og.

 

Uff, no vil eg ikkje skremme deg altså. Som sagt vilnok ikkje ein stjernekikkar merkast så godt når det ikkje er første! Dei seiest jo at fødsel nr 2 er den finaste! Og det stemmer veldig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin om 12 dager, men menstermin om 6 dager (som jeg mener er mer rett). :) 

Uff, høres ikke noe kjekt ut. Er så dumt når de ordlegger seg sånn at det blir ekstra ille også :( Godt det gikk bedre neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...