Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Ferdig med "The Island" av Victoria Hislop nå. Nja, ble for mange personer til at jeg klarte å bli skikkelig kjent med dem, så må si jeg er litt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Stille, introvert styrke i en verden som aldri slutter å snakke" av Susan Cain etter anbefaling her inne. Den virker veldig lovende hittil

Menneskefluene av Hans Olav Lahlum står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Time enough for love", Robert Heinlein. Del to av "Methusalehs children", som var ganske interessant, men som sluttet på en litt merkelig måte. Etter å ha fortalt en litt merkelig historie. Jeg må kanskje lese den en gang til. Anyway, hovedpersonen, i likhet med alle andre som opptrer i boken, er udødelig (etter noen interessante medisinske fremskritt i det 25. århundre) og har begynt å få nok av livet. Etter å ha levd i to eg et halvt årtusen, utøvd over 50 forskjellige yrker, sett hundrevis av forskjellige planeter og ervervet et utall etterkommere, har han begynt å trøtne, og har bestemt seg for å la naturen gå sin gang, for siste gang.

Boken starter med at statsoverhodet på kolonien Segundus bønnfaller ham om å utsette sitt planlagte selvmord en stund og dele sin livserfaring med sine mange etterkommere. Genetisk sett er Lazarus Long (hans humoristiske pesudonym) stamfar til de fleste dalevende mennesker, akkurat som Ghengiz Khan er det for svært mange av oss. Men av noe anderledes grunner. Først og fremst fordi han var djevelsk sjarmerende, og dernest fordi etter å ha levd i over 250 år innen en subkultur som verdsatte lang levetid, ble ansett for en ideell kandidat for farskap. Blant medlemmene av "The Howards Families" er han kjent som "The Senior", med atskillig ærefrykt, og næmest en mytolgisk skikkelse.

Jeg vet ikke helt hvor selve boka går, men det begynner å se ut som et slags politisk manifest, på linje med Heinleins "Starship Troopers". Den handlet ikke om alien bugs i særlig grad, selv om filmene lett kan få en til å tro noe annet. Derimot hadde den mange betraktninger om samfunnsordningen. Det er et gjennomgående tema i de fleste av Heinleins bøker.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nylig ferdig Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese. Helt OK bok, noen spennende fortellinger i den, men det ble alt i alt litt for mye overnaturlig mystikk og religiøse tendenser i den for min del. Biter ikke på sånt, blir fort litt for fjasete for meg.

Terningkast 4/6, og da føler jeg at jeg er litt snill.

Har nå begynt på Elskede Sputnik av Haruki Murakami. Har kun lest et par kapitler, men synes hittil at den virker lovende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt halvt år av Jojo Moyes. Dessverre snart ferdig, fantastisk bok.

Er det lov å spørre her om noen har noe lignende å anbefale?

Jeg er nettopp ferdig å lese hennes nye bok Den ene pluss en. Fantastisk bok det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er snart ferdig med The Rithmatist av Brandon Sanderson. OMG, den Er! Så! Bra! :daane: Får skikkelig Harry Potter-feeling, for første gang siden HP-eventyret sluttet. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart ferdig med The Rithmatist av Brandon Sanderson. OMG, den Er! Så! Bra! :daane: Får skikkelig Harry Potter-feeling, for første gang siden HP-eventyret sluttet. :hjerte:

Jeg likte også den! (Steelheart likte jeg derimot ikke så godt, hvis du har tenkt til å lese den og ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også den! (Steelheart likte jeg derimot ikke så godt, hvis du har tenkt til å lese den og ...)

Steelheart må også leses, ja. :fnise: Valget var mellom den og The Rithmatisr, som er omtrent de eneste Sanderson-bøkene jeg ikke hadde lest. :sjenert::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen noen få sider av "The Da Vinci Code" av Dan Brown (ligger sånn ca. bare 10 år etter alle andre..), og jeg liker den utrolig godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Et helt halvt år av Jojo Moyes. Dessverre snart ferdig, fantastisk bok.

Er det lov å spørre her om noen har noe lignende å anbefale?

Hun har skrevet andre bøker også, så kanskje noen av de vil falle i smak. Jeg likte også Somrenes bok av Emylia Hall. Tatiana de Rosnay skriver og mange gode bøker. Bumerang for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bunnfall" av Jørn Lier Horst er utlest. Likte ikke denne like godt som "Jakthundene"og "Hulemannen". Storyen fenget meg ikke helt, og det var noen løse tråder som ikke ble helt nøstet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slukt hele milleniumserigjen av stieg larsson. Leste de for første gang for flere år siden og fikk lyst til å lese de igjen. Fortsatt gode bøker, men ikke like begeistret nå som da jeg var 17 merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...