Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt på Pretties av Scott Westerfield. Digget 1ern, og jeg trengte desperat noe lett å lese. Enn så lenge er den kul.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir aldri lyst her av Tina Åmodt.

Liker den godt. Bare så synd at den snart er ferdiglest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg er i denne tråden. :) Jeg har alltid minst en bok jeg leser, og det er så deilig når man kommer over en skikkelig pageturner. Jeg er i ferd med å avslutte en slik en nå, og det er romanen Det som ventet meg av Parinoush Saniee, som sikkert mange har hørt om (den vant Boccaccio-prisen i 2010).

For de som ikke har det, handler om den unge jenta Masoumeh som vokser opp i Iran i 1960 årene. Vi følger henne hele livet fra oppveksten i den strengt religiøse byen Qom og etter at hun flytter til Teheran- gjennom den islamske revolusjonen i 70-årene, krigen mellom Iran og Irak i 80-årene og frem til dagens strengt religiøse styresett. Jeg anbefaler boken til alle som liker å få innblikk i hvordan kvinner i andre kulturer har det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Femte bok i Outlander-serien: The Fiery Cross av Diana Gabaldon. Ikke fullt så hett som i de første bøkene, men det er noe innimellom. Amerikansk politikk rundt borgerkrigen er litt spennende det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Kate Morton: Hemmeligheter

Og jeg leser og leser.... side opp og side ned mens jeg venter på at boka skal fenge meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser endelig "to kill a mockingbird" av Harper Lee. Den skuffer ikke

Den er et must for alle bokelskere :)

Anonymous poster hash: 028f2...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Har noen lest Grense Jakobselv av Fløgstad?

Tenker å starte på den nå, men kunne tenke meg å høre litt med andre først.

Hva gav den deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser Todd Burpo sin bok "Himmelen er på or'ntli", etter å ha sett filmen "Heaven is for real" som denne boka er basert på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble jeg ferdig med bok 2 i Kingkiller Chronicles av Patrick Rothfuss. Hører den på lydbok, og så plutselig var den ferdig. :fnise: Jeg trodde det var over 180 kapitler, men det var visst bare 150. Det sier vel kanskje sitt om slutten også...den sluttet VELDIG brått. :klo:

Ellers leser jeg:

- The Pretties (Uglies bok 2) av Scott Westerfield

- Republic of Thieves (Gentlemen Bastards bok 3) av Scott Lynch. Piiiiner meg gjennom de siste 10 prosentene, med god hjelp av pausefisken The Pretties. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akurat ferdig med Menneskefluene av Hans Olav Lahlum.

Har begynt på Brudekisten av Unni Lindell

Boka "Stille" var fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...