Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

:sur: Du banker meg jo ned i joggeskoa....

Me likes :nigo:

 

Men beina mine er ikke så veldig glade i meg, da. Tror de trenger et par fridager. Får se om jeg er enig med meg selv om det i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine bein er skikkelig sure på meg. Enda surere var de i forrige uke da jeg syklet til jobb hele to dager uten helt å få med meg at sykkelen hadde punktert på bakhjulet. Kunne ikke fatte og begripe at formen var blitt så dårlig omtrent over natta. 

 

Det er vesentlig tyngre å sykle med flatt bakhjul :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro, selv om jeg ikke sykler :fnise:

Andre grunner til at bena er sure, eller bare ekstra trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trener ikke så mye, er mer på det med "jevnt og trutt" så jeg tror bare de er generelt furtne. 

 

"Her har vi hatt det fredelig i 48 år og så må vi begynne å GJØRE noe????  :frustrert: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt furtne ben, er ikke noe særlig! 

 

Mine var generelt lite furtne i dag, da jeg prøvde mine nye løpesko (jada, jeg har mange sko, både til trening og annet :laugh: ). 

 

Denne gangen kjøpte jeg disse hos Zalando. En av grunnen til det, var at de var billige. 500 for et par sko står jeg over, om jeg så ikke skulle like de til løping. Dessuten er de fine, så jeg kunne uansett brukt dem :fnise:  Den andre grunnen var at jeg forsøker å legge om løpeteknikken slik at jeg kommer mer frem på foten,men jeg synes dette er vanskelig i tradisjonelt oppbygde joggesko. Jeg klarer det en liten stund, men må jevnlig gå tilbake til å lande på hælen, noe som igjen går utover knærne.  Så i dag var det tid for testing. Min vanlige 5 km løype i en sko uten demping, og uten hjelp til overproneringen som fyren på løplabbet (for noen år siden) mente var så ille at jeg måtte ha svært oppbygde sko. 

 

Vel, 5 km på asfalt senere kan jeg konkludere med at løpsteknikken min aldri har vært bedre, leggene aldri har vært mer slitne (de er jo ikke vant til å holde meg oppe på fremfot) og at knærne ikke har kranglet overhodet. Faktisk har jeg ikke en gang hørt et lite sukk fra knærne mine.  

 

Det eneste stedet som murret litt, var fotbuen på høyre fot, noe som ikke er så veldig rart, den har jo ikke vært vant til å måtte holde seg oppe på egenhånd :P  Alt i alt likte jeg skoene, men innser at jeg ikke bør bruke de til hver økt i starten, det er nok noen  muskler og slikt som trenger litt tilvenning.  Jeg var forøvrig rett over bestetiden min på 5 km, selv om jeg egentlig hadde tenkt å ta en rolig økt, fordi det føltes så herlig å løpe i dem :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Cata, nå kan jeg skryte av 77 km løping og 93 km gåing i juli :laugh: + et o-løp :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Den andre grunnen var at jeg forsøker å legge om løpeteknikken slik at jeg kommer mer frem på foten,men jeg synes dette er vanskelig i tradisjonelt oppbygde joggesko. 

Det der prøver jeg også på og det er vaaaaanskelig :sur: . Jeg klarer det sånn noenlunde på mølle med litt helning på, men ute på asfalt faller jeg lett tilbake til gamle synder. Men jeg gir meg ikke. En eller annen gang må da undersåttene skjønne dette her med t-e-k-n-i-k-k?

 

Og Cata, nå kan jeg skryte av 77 km løping og 93 km gåing i juli :laugh: + et o-løp :fnise:

:krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der prøver jeg også på og det er vaaaaanskelig :sur: . Jeg klarer det sånn noenlunde på mølle med litt helning på, men ute på asfalt faller jeg lett tilbake til gamle synder. Men jeg gir meg ikke. En eller annen gang må da undersåttene skjønne dette her med t-e-k-n-i-k-k?

 

:krangle:

Ja, jeg synes det er nærmest umulig med de mest oppbygde skoene mine, og vanskelig nok med mizunoene, men med de nye gikk det overraskende greit. Jeg synes det er lettere med litt helning, både ute og inne, men på helt rett vei har det vært nærmest håpløst :P

 

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: 

9,77 km løping (jepp, langt bak Wolfie)

7,60 km løping på tredemølle

169 km på sykkel (langt foran Wolfie ;)  ?) 

129 km vandring (HAH! :ler:

 

Endomondo er en ganske fin duppeditt i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Du slår meg nok hardt på sykling, ja. Med den enkle begrunnelsen at jeg ikke sykler :P

 

Imponert over vandringen, altså! Her må jeg nok skjerpe meg litt, skjønner jeg ;)

 

Endomondo er mye av grunnen til min motivasjon, tror jeg vi sier. Jeg liker statistikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror jeg klarte å løpe "på tå hev" i dag - i allfall mesteparten av tiden. Skal tro om teknikken begynner å sitte? Og det kjennes som om knærne er mindre furtne i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tåhev har mye å si for knærne :jepp:

Flink du er, min august har ikke begynt så bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare én ting å si om gårsdagens joggetur, fy f***, det kjennes ut som jeg var tilbake i samme form som for 3-4 måneder siden :sukk:

 

Det var 1 uke og 1 dag siden forrige joggetur, men jeg har jo vært aktiv flere ganger i løpet av den siste uka, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det var så ille :klo:

 

Uansett, det viser bare at pauser på over én uke, ikke er en god ting. Så må jeg bare prøve å finne tilbake til motivasjonen fra juni og juli *leter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det var 1 uke og 1 dag siden forrige joggetur, men jeg har jo vært aktiv flere ganger i løpet av den siste uka, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det var så ille :klo:

 

Av og til så er kroppen i den modusen der. Husk hva jeg sa om furtne ben... :ler: 

 

Men det går over når man bare nekter å høre på furtingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo selvfølgelig helt rett, det gikk vesentlig bedre i dag. Fortsatt ingen rekordtid, og pulsen var langt høyere enn den burde, men det føltes i det minste mye bedre underveis. 

 

Også skal jeg jo også huske på at jeg nå løper i sko, vel .. uten noe som helst, det er faktisk tyngre, det kjenner jeg jo spesielt i leggene. Men foreløpig ingen som helst problemer med knær, ankler eller noe annet som jeg har kjent litt på av og til før. Så enn så lenge virker det bra. Og å få trent leggene litt er jo på ingen måte negativt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også slo jeg visst til med en tur i dag også. Tok 6 km runden min, etter vurdering underveis på om jeg skulle ta den korte på 4, men det kjentes såpass bra ut at jeg fortsatte litt til. Ender jo da opp med en bakke som tar all glede ut av løping halvveis, men kom meg jammen meg opp der i dag også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mens jeg var på treningssenteret og trente styrke og oppdaget til min store fornøyelse at 10 minutter rolig jogg (jepp, rolig) som oppvarming knapt nok får meg andpusten lenger. For 2 år siden hadde jeg ca. nær døden opplevelse etter bare 5 minutter. 

 
Klarte meg brukbart på tå hev i dag også og knærne er velvillige. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en noe kjip start på august treningsmessig, har jeg klart å ta det bra opp med fire løpeturer denne uka ;)

 

I dag ble det 11 km løping, 1 km gåing hjem. Ny rekord på 1 t med hele 4 sekunder, kan jo ikke være misfornøyd med det :laugh:  Det føltes stort sett helt greit i dag, når jeg kommer over de 5-6 kilometrene jeg er vant til, så begynner noen vondter å komme frem, men ikke verre enn at det går helt fint å fullføre. Og det henger ikke så mye i etterpå. Burde muligens løpe 10 km litt raskere, for jeg tror egentlig jeg har mer å gå på, men jeg er litt ... "redd" distansen. Redd for å bli sliten og ikke komme meg hjem :P Synes det er litt vanskelig å presse på ekstra da, men jeg gjorde det på siste kilometer i dag, og jeg tror jeg kunne holdt den farten lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ridetime for semesteret i går. Bare en ting å si her, au! Støl som bare pokker, så det ble en rolig løpetur på 5 km i dag, for å si det sånn. Godt å få opp pulsen litt, men stølheten kom nesten enda tydeligere frem etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...