Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Godt nytt år! Jeg tror påmelding til halvmaraton er ganske fornuftig jeg. ;) Gøy med nye mål, og jeg er overhodet ikke i tvil om at du kommer til å klare en halvmaraton så lenge du bare trener bra gjennom sommeren. Morsomt at du velger aktive ferier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 2.1.2016 at 18.39, Cata skrev:

Milde Matilde... Yoga er livsfarlig, var skakk og skjev en uke etter jeg prøvde det :ler:

Jeg er skakk, skjev og stiv i utgangspunktet, så håpet er jo at jeg skal rettes opp :laugh: 

1 time siden, *Enigma* skrev:

Godt nytt år! Jeg tror påmelding til halvmaraton er ganske fornuftig jeg. ;) Gøy med nye mål, og jeg er overhodet ikke i tvil om at du kommer til å klare en halvmaraton så lenge du bare trener bra gjennom sommeren. Morsomt at du velger aktive ferier! :)

Godt nytt år! Nytt år, nye muligheter, som de sier. Jeg føler meg fortsatt litt gal, 21 km er tross alt ganske langt, men jeg tror også at det er mulig om jeg er flink fremover. Også er jeg jo ganske sta, det er sikkert en god egenskap når det er snakk om lange distanser. :P

Ja, aktive ferier er knall. Kjeder meg gjerne hvis det ikke skjer noe! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med Halvmaraton! Det klarer du fint om du bare trener bevisst mot det. Jeg gjennomførte min første i 2015. Gikk greit, men jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gjenta det eller ikke... Men det var veldig gøy å gjennomføre! Mestringsfølelse i massevis! Og det er veldig lurt å ha noen slike mål. Det var målet om halvmaraton som fikk meg ut på løpeturer i ferien, uten det hadde det helt klart blitt mindre trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, det trengs nok! :P

Men jeg ser helt klart at det er lurt å ha et mål som dette å strekke seg mot, og jeg skal nok klare å fullføre. Løp 15 km sammenhengende som det lengste i fjor, hadde ikke med meg vann ellers skulle jeg fortsatt litt til, så jeg tror nok absolutt det er overkommelig. Og formen er vesentlig bedre nå, enn det den var i januar 2015. Må bare passe på at den ikke blir vesentlig dårligere fremover :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skryter på meg noen små km i forbindelse med nyttårshelgen. :ler: Det var klink is så jeg følte meg litt Bambi'ish. Det er vel det nærmeste jeg kommer et elegant rådyr i steget. 

(Men hadde brodder, så jeg overlevde og berget alle rasebena også.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Cata skrev:

Jeg skryter på meg noen små km i forbindelse med nyttårshelgen. :ler: Det var klink is så jeg følte meg litt Bambi'ish. Det er vel det nærmeste jeg kommer et elegant rådyr i steget. 

(Men hadde brodder, så jeg overlevde og berget alle rasebena også.) 

Noen små km er bedre enn ingen. Jeg var på en sparktur før jeg dro tilbake til byen, det er eneste jeg kan skryte på meg i det siste. Bortsett fra klatring i går, og la oss si det sånn, styrken har heller ikke hatt godt av juleferie. Det var tungt!

18 timer siden, missdior skrev:

halvmaraton!? du er gal.

 

 

 

sniker litt :ph34r:

De gærn'e har det gått, kanskje unntatt akkurat når de prøver å løpe halvmaraton! :laugh:

Heldigvis er det lenge til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg gikk på yogakurs! Nå har jeg ikke tid til å gå på yoga fast, men jeg gjør flere av øvelsene jevnlig likevel, og merker at jeg er mykere. Har også en super øvelse jeg gjør på jobben daglig som forhindrer at jeg blir så stiv i skuldrene.

Her går det mye i spinning, styrketrening og gåturer. Fikk vondt i det ene kneet etter å ha jogget en stund i fjor, så nå trener jeg andre ting og satser på at mer muskler og kondis aldri er feil for framtidig løping :) Og så må jeg pelle meg til Løplabbet og få kjøpt meg bedre joggesko.

Så har jeg et mål til for 2016: Jeg skal klare pullups. 

Synes det høres veldig bra ut med halvmaraton og aktive ferier! Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på om jeg snart fortjener nye joggesko? *venter på overtalelse* Mine utmerkede Mizuno'er har nå vært i ganske så jevnlig bruk i ett og et halvt år og jeg mistenker kanskje at støtdempingen har fått sitt, selv om jeg ikke har merket noe sånt i beina enda. Hvis man løper mye så bør man jo bytte sko et par ganger i året. Da virker det logisk at jeg som ikke løper riktig så mye, men likevel ganske jevnt og trutt bør tenke på bytte etter såpass tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. januar 2016 at 18.37, Wolfmoon skrev:

De gærn'e har det gått, kanskje unntatt akkurat når de prøver å løpe halvmaraton! :laugh:

Heldigvis er det lenge til ;)

"Lenge til" mistenker jeg kan gå ganske fort.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.1.2016 at 7.49, Ciara skrev:

Jeg er glad jeg gikk på yogakurs! Nå har jeg ikke tid til å gå på yoga fast, men jeg gjør flere av øvelsene jevnlig likevel, og merker at jeg er mykere. Har også en super øvelse jeg gjør på jobben daglig som forhindrer at jeg blir så stiv i skuldrene.

Her går det mye i spinning, styrketrening og gåturer. Fikk vondt i det ene kneet etter å ha jogget en stund i fjor, så nå trener jeg andre ting og satser på at mer muskler og kondis aldri er feil for framtidig løping :) Og så må jeg pelle meg til Løplabbet og få kjøpt meg bedre joggesko.

Så har jeg et mål til for 2016: Jeg skal klare pullups. 

Synes det høres veldig bra ut med halvmaraton og aktive ferier! Stå på! :)

Pull-ups, ja. Da jeg hadde PT for et par år siden, skulle det være et av målene mine. Det skjedde aldri. Og etter litt yoga i går, skjønner jeg jo hvorfor. Det burde da vitterlig ikke være mulig å være så støl i armene etter et par solhilsner :laugh:

Men yoga er bra, kjenner jo at jeg har godt av det i min stive kropp, og det er sikkert noe jeg kan gjøre alene, men instruksjonen jeg får nå er nok viktig. Fort gjort å gjøre mye rart som i lengden kan være skadelig :P

22 timer siden, Cata skrev:

Jeg lurer forresten på om jeg snart fortjener nye joggesko? *venter på overtalelse* Mine utmerkede Mizuno'er har nå vært i ganske så jevnlig bruk i ett og et halvt år og jeg mistenker kanskje at støtdempingen har fått sitt, selv om jeg ikke har merket noe sånt i beina enda. Hvis man løper mye så bør man jo bytte sko et par ganger i året. Da virker det logisk at jeg som ikke løper riktig så mye, men likevel ganske jevnt og trutt bør tenke på bytte etter såpass tid. 

Jeg fant mine gamle mizunosko, som egentlig har gått ut av produksjon, på Oslo Sportslager. Så da tok jeg visst bare å bestilte dem, jeg. Har jo alt to par av typen, et til innebruk og et til utebruk, men de til utebruk er rimelig slitt. Merker at de ikke gir noe som helst støtte. Også har jeg kjøpt meg piggløpesko, men asmatiske meg har egentlig ikke tenkt å løpe ute før det blir varmt, da :P

22 timer siden, Cata skrev:

"Lenge til" mistenker jeg kan gå ganske fort.... :fnise:

Ignorance is bliss :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Jeg fant mine gamle mizunosko, som egentlig har gått ut av produksjon, på Oslo Sportslager. Så da tok jeg visst bare å bestilte dem, jeg. Har jo alt to par av typen, et til innebruk og et til utebruk, men de til utebruk er rimelig slitt. Merker at de ikke gir noe som helst støtte. Også har jeg kjøpt meg piggløpesko, men asmatiske meg har egentlig ikke tenkt å løpe ute før det blir varmt, da :P

Etter Nike sviktet meg så smertelig (!) så konverterte jeg også til Mizuno. Jeg traver rundt på et par knallblå og rosa Wave Prophecy :ler: . Det var de jeg kom til skulle ha best støtdemping, hvilket er et must siden jeg løper på asfalt 95% av tiden. Støtte bekymrer meg lite, men støtdemping derimot. 

PS: Tok min vanlige løpetur i går, i frisk kuling og snødrev. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Jeg fant mine gamle mizunosko, som egentlig har gått ut av produksjon, på Oslo Sportslager. Så da tok jeg visst bare å bestilte dem, jeg. Har jo alt to par av typen, et til innebruk og et til utebruk, men de til utebruk er rimelig slitt. Merker at de ikke gir noe som helst støtte. Også har jeg kjøpt meg piggløpesko, men asmatiske meg har egentlig ikke tenkt å løpe ute før det blir varmt, da :P

Etter Nike sviktet meg så smertelig (!) så konverterte jeg også til Mizuno. Jeg traver rundt på et par knallblå og rosa Wave Prophecy :ler: . Det var de jeg kom til skulle ha best støtdemping, hvilket er et must siden jeg løper på asfalt 95% av tiden. Støtte bekymrer meg lite, men støtdemping derimot. 

PS: Tok min vanlige løpetur i går, i frisk kuling og snødrev. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yikes, jeg er utfordret til å ta en halvmaraton i løpet av året...  :overrasket: Det må være noe som ligger i lufta med disse halve maratonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

Yikes, jeg er utfordret til å ta en halvmaraton i løpet av året...  :overrasket: Det må være noe som ligger i lufta med disse halve maratonene...

Haha, kan jeg foreslå september!? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Cata skrev:

Det er visst noe med September ja. Muligens heretter kalt "Septembersjuka"????

 

:skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på yoga igjen i går. Det var deilig med selve yogaen, men jeg sliter litt med konsentrasjonen på meditasjonsdelen. Det er muligens derfor jeg har godt av meditasjonsdelen, men jeg har aldri vært sesielt glad i det. Så det kan hende jeg må finne meg noen som bedriver yoga mer i min retning :P Jeg er jo student, så kanskje jeg skal våge meg på noen av yogatimene til SiO.

Uansett, i dag har jeg faktisk tenkt meg på mølla for å løpe. Drar tidlig på jobb, siden vi har treningsrom der, og håper at alle andre har tatt helg så jeg får meg en god løpetur på mølla uten tilskuere :laugh: Selvfølgelig kjedelig å løpe på mølla da, men med -15 så tror jeg ikke lungene mine er særlig samarbeidsvillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg gjennom to løpeøkter på mølle i helga, pluss litt lett yoga/styrke/stretching.

I går løp jeg 5 km på 38 min, i dag løp jeg en intervalløkt på 25 min. Intervallene var 6x1 min med 10-12 km/t, med 1 min pause mellom hver på 7,5-8. Gikk veldig greit, men jeg hater virkelig å løpe intervaller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Da har jeg kommet meg gjennom to løpeøkter på mølle i helga, pluss litt lett yoga/styrke/stretching.

I går løp jeg 5 km på 38 min, i dag løp jeg en intervalløkt på 25 min. Intervallene var 6x1 min med 10-12 km/t, med 1 min pause mellom hver på 7,5-8. Gikk veldig greit, men jeg hater virkelig å løpe intervaller. :P

Intervaller er pyton. Prøvde meg på en liten runde bakkeintervaller i går. 5 løpe opp og gå ned, i tillegg til jogging til og fra den aktuelle  bakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...