Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Ouch, it hurts. :ler:

Neida, super innsats :5: .

:laugh:

Gikk tilbake i Endomondo for å se, og jeg kan garantere at jeg aldri har hatt flere kilometer på en måned noensinne, så jeg må si jeg meg fornøyd med innsatsen jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg trener faktisk enda, selv om det har blitt lite rapportering her!

 

Har vært hos foreldrene mine en uke, der består treningen av rideturer og turer med hunden, men det er fortsatt å anse som trening :opplyser:  :laugh:

 

Søndag ble det en løpetur der, deilig å slippe unna asfalten litt, og i dag ble det min faste 5 km i Oslo. Begge deler gikk helt greit, søndag slo jeg min egen bestetid på 3 km, så fornøyd med den :nigo: I går var det ridetime, på stor hest, så jeg ble enda mer støl enn jeg alt var :P

 

I morgen blir det klatring, så regner jeg med at det blir løping igjen enten torsdag eller fredag, får se an formen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble løping igjen alt i dag, og overraskende nok ble det enda en ny rekord på 5 km. Omtrent nøyaktig 34 min, og det er jeg faktisk ganske stolt over. 

 

Var helt fantastisk å løpe i dag, mulig en sammenheng med at jeg ventet til kvelden og at det faktisk var litt kjøligere enn sist. Klarte tidvis å komme litt mer frem på foten og "løfte" mer, det gjorde nok sitt på farta. Klarer ikke å holde det så lenge, men periodene blir lenger og lenger :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der banket du meg. Tror jeg har pers på 35 minutter. :fnise:

I så fall er vel banke å ta litt hardt i :laugh: 

 

Men at det kommer seg, er det ingen tvil om, er jo tross alt ikke så lenge siden jeg brukte mer tid på 4 km enn jeg gjør på 5 km nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom å skryte av at jeg, til tross for at beina kjentes som bly etter et par bentreninger, klarte å komme inn på ny pers på 5 km i dag også :nigo: Riktignok bare 37 sek raskere enn forrige gang, men ny pers er ny pers :P

 

Lurer faktisk på om jeg må øke runden min litt igjen nå, for jeg tror ikke jeg klarer å få like god progresjon ved å bare fortsette med samme lengde. Jeg merket jo at det økte veldig raskt da jeg økte runden fra 4 til 5 km, så kanskje jeg må øke litt til. Men det er så sliiitsomt. Vanemenneske, jeg? Har jeg aldri hørt :P

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom å skryte av at jeg, til tross for at beina kjentes som bly etter et par bentreninger, klarte å komme inn på ny pers på 5 km i dag også :nigo: Riktignok bare 37 sek raskere enn forrige gang, men ny pers er ny pers :P

 

Lurer faktisk på om jeg må øke runden min litt igjen nå, for jeg tror ikke jeg klarer å få like god progresjon ved å bare fortsette med samme lengde. Jeg merket jo at det økte veldig raskt da jeg økte runden fra 4 til 5 km, så kanskje jeg må øke litt til. Men det er så sliiitsomt. Vanemenneske, jeg? Har jeg aldri hørt :P

 

Yay for ny rekord! :hoppendeglad: 37 sekunder er jo faktisk en kjempebra forbedring.Tror du klarer en økning til 6 km med glans! :duskedame:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 km burde gå helt fint, men jeg vet jo av erfaring at jeg løper litt saktere de første gangen jeg løper nye runder. Av erfaring vet jeg at det er mye lurere å løpe litt saktere, enn å gå rett i veggen når man fortsatt har et stykke igjen hjem :laugh: 

 

Må tenke litt på hvordan jeg kan utvide runden, ev. tegne litt på kart, for jeg vil helst slippe så mye mer oppoverbakker enn det jeg har i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så gjort :laugh:

 

Tegnet på litt ekstra på runden min, reviderte litt her og der, og dermed løp jeg 6,25 km i dag! 

 

Klarte det også på under 45 min, et mål jeg forøvrig satte meg underveis i løypa. Takk til Endomondo som med sine oppdateringer underveis ga meg noe å jobbe mot :laugh: Og godt planlagt løype, for mesteparten av oppoverbakken var ganske tidlig i løypa, mye mer motiverende å kunne øke på litt på vei hjem, synes jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mye ren løpetrening denne uka, men i dag fikk jeg gjennomført økt nr. 2, så jeg sier meg fornøyd med det, uavhengig av om jeg finner tid til en tur i morgen eller ikke :P

 

Endte på 6,8 km i dag. Målet var å løpe mest mulig jevnt, helt med puls under 170. Klarte det for det meste, men noen steder var det langt tyngre å løpe i skogen enn det kjentes ut som. Jeg er nemlig på besøk hos foreldrene mine, så jeg prøvde ut en ny løpye. Kan utvide den bittelitt hvis jeg gidder, da blir den akkurat over 7, regner jeg med. Mesteparten av løypa er sti og skogsvei, noe grus og bittelitt asfalt. Det verste er at anklene mine synes sti og skogsvei er kjempeslitsomt :klo:  Men knærne og hofta liker det da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er akilles enda litt sur på meg, men den får pent holde fred for jeg SKAL ut og løpe i kveld. Bare så den vet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med vondt skal vondt fordrives, heter det, så beina mine måtte rett og slett finne seg i å bli med å gå 6 km med bikkja også :laugh: Nå blir det sofaen resten av kvelden, tror jeg, og forhåpentligvis Taco :nigo:

God tur. Får håpe akillessen blir litt blidgjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akilles enda sinna, men den har fått et strøk Ibux gel. Tror for øvrig det er mer hælen enn egentlig akillesen som er ondets rot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussige greier, det går ganske bra å løpe på mølla, men så snart jeg løper ute så murrer den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...