Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Guri, her skal jeg følge med! Jeg som trener ofte nå. Jeg har kommet i siget, og leser en del om trening. Interessant å lese om andres opplegg, i stedet for bare å observere at "alle andre" løper satans mye raskere enn meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplegg? Må man ha opplegg? Det har ikke jeg fått med meg :laugh: 

 

Alle løper forresten satans mye raskere enn meg også, men merker faktisk at jeg kun konkurrer med meg selv, for første gang i mitt liv. Ja, jeg er fortsatt bitter på fotballtreneren som la opp all kondisjonstrening etter de med best kondisjon på laget. Det ødela min løpeglede i minst 10 år, jeg kommer aldri til å tilgi ham! :P Jeg kunne jo vært mye bedre trent nå, om det ikke hadde vært for den fyren. Det er godt å ha noe å skylde på :laugh: 

 

Velkommen til dagboka mi, det er her jeg skriver om at jeg trener, kanskje ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle løper satans mye raskere enn meg også. Derfor løper jeg helst alene, for da ser jeg ikke at alle løper fra meg. *smart*

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper stort sett alltid alene, jeg også, men jeg har en del venner på Endomondo, så jeg vet jo omtrent hvor fort de løper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venner på Runkeeper, og sånn skal det forbli. Ellers er jeg ganske ute av sync med folk jeg kjenner. Noen har spurt meg om vi skal løpe sammen, jeg har vridd meg unna. Jeg spør om de vil sykle sammen, de vrir seg unna :ler:

Meeeen dere, i dag har jeg syklet til og fra jobb (to mil tilsammen) OG trent styrke på senter, så nå har jeg fortjent å Netflixe litt før jeg sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får aldri meg opp på en sykkel, jeg hater å sykle :laugh:

Men absolutt velfortjent hvile. Restitusjon er viktig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos sakte løping og sånn, så kan jeg fortelle at jeg har slått min egen rekord på 10 km i dag! 

 

Jeg brukte under 1 time og 10 min på 10 km og er kjempefornøyd. Så trenger vi jo ikke ta med at jeg mer eller mindre tok meg helt ut, da :P  Men jeg tror jeg må ha noen sånne økter for å få opp tempo mitt. Det er jo fryktelig behagelig å jogge med rundt 150-160 i puls, men jeg blir jo ikke raskere av å alltid ligge der. Økte også rekorden min på 1 time løping, den er nå på 8,6 km. Rimelig fornøyd med meg selv nå, altså. Men jeg lurer på om jeg må ta meg en hvil før jeg skal på jobb :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

August endte på 89 km løping og 55 tilbakelagte kilometer i skritt :laugh: 

 

Jeg har jo egentlig gått mer enn det, men ikke alltid jeg setter på Endomondo for det, hvis jeg bare går en liten tur. Alt i alt må jeg jo si meg fornøyd, spesielt etter en litt dårlig start. Så får vi se hva september bringer. Først ut er jo 1 mil i et løp neste helg, håper og tror jeg slår rekorden fra i fjor, det burde gå greit med mye bedre treningsgrunnlag enn jeg hadde da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg rapportere om fullført 10 km-løp med en tid under 1 t og 10 min. La oss si det sånn, da jeg løp samme distanse for et år siden, var målet under 1 t og 30 min, så forbedringspotensiale var stort ;)

 

Følte det gikk veldig greit å løpe, egentlig. Kunne nok ha løpt litt fortere på begynnelsen, men løp sammen med en venninne til hun måtte gå. Grei oppvarming, siden jeg ikke rakk så mye av det på forhånd :P

 

Driver litt og tenker på om jeg skulle satse på halvmaraton neste gang, men er usikker på om det er i overkant ambisiøst :vetikke: Hvor langt er egentlig en halvmaraton sammenlignet med 12-13 km som er det lengste jeg har løpt? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt så langt, nesten. Det er 21 km

Det har jeg sjekket ;) Jeg lurer vel egentlig på hvor mye lenger det føles ... Hva skal til, liksom :P 

 

Men nå har jeg litt vondt i beina etter i går, så det blir nok lenge til jeg får lyst til å løpe den løypa og 11 km til :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte nok litt på dine åndsevner der ja :ler:. Tipper den føles som 32 km..... I allfall så merker jeg at de siste 2 km på mila er tre ganger så tunge som de 8 første. Minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte nok litt på dine åndsevner der ja :ler:. Tipper den føles som 32 km..... I allfall så merker jeg at de siste 2 km på mila er tre ganger så tunge som de 8 første. Minst.

Riktignok var jeg sliten etter løpet i går, men jeg tror hodet fortsatt var sånn noenlunde med :laugh:

 

Ja, det er det jeg er redd for :P Jeg vet ikke, jeg føler at jeg holdt godt inn på mila i går. Den siste kilometeren min var den raskeste, og jeg spurtet godt på oppløpet. Har jo løpt en del runder som har blitt 11-13 km, så jeg hadde sikkert litt igjen å gi. Men å øke det med 10 til :vetikke: Når det er sagt, jeg trodde ikke jeg skulle løpe 10 km sammenhengende da jeg startet å løpe i vår heller, så jeg vil tro at ingenting er umulig. Det største problemet er vel egentlig om jeg klarer å holde treningsmengden oppe når det blir dårlig vær ute og jeg må inn på mølle for å løpe ... Det frister liksom ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg meldte meg jo på halvmaraton etter å ha løpt Sentrumsløpet første gang. Personlig synes jeg det gikk ganske greit, jeg hadde jo blitt skikkelig hekta.

Bygg deg opp gradvis, med litt og litt lenger distanser slik at du venner deg til det. Finn et treningsprogram tilpasset dem som skal løpe halvmaraton første gang og hvor det er beregnet god tid til å trene seg opp. Det har i alle fall ligget noe ute på oslo maraton sine sider også har vg tror jeg det var hatt mange forskjellige artikler om løping i det siste med treningstips for forskjellige mål.

Med mindre du pådrar deg noen skader eller vondter så er det ingen grunn til at du ikke skal klare en halvmaraton. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er vel egentlig om jeg klarer å holde treningsmengden oppe når det blir dårlig vær ute og jeg må inn på mølle for å løpe ... Det frister liksom ikke :P

Snille vene - det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig...eh...løpelyst??? :fnise:

 

Altså, man kan løpe ute i dårlig vær også, så lenge det ikke er speilholke og man risikerer å knekke rasebena underveis :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg jo på halvmaraton etter å ha løpt Sentrumsløpet første gang. Personlig synes jeg det gikk ganske greit, jeg hadde jo blitt skikkelig hekta.

Bygg deg opp gradvis, med litt og litt lenger distanser slik at du venner deg til det. Finn et treningsprogram tilpasset dem som skal løpe halvmaraton første gang og hvor det er beregnet god tid til å trene seg opp. Det har i alle fall ligget noe ute på oslo maraton sine sider også har vg tror jeg det var hatt mange forskjellige artikler om løping i det siste med treningstips for forskjellige mål.

Med mindre du pådrar deg noen skader eller vondter så er det ingen grunn til at du ikke skal klare en halvmaraton. :)

Det er godt du har trua ;)

Hm, jeg hater treningsprogram, det er kanskje ikke et godt utgangspunkt!? :laugh: Men ja, det er kanskje det som må til om jeg skal satse mot halvmaraton. Vi får se hvordan motivasjonen holder seg utover høsten og vinteren og vurdere litt utpå nyåret ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snille vene - det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig...eh...løpelyst??? :fnise:

Altså, man kan løpe ute i dårlig vær også, så lenge det ikke er speilholke og man risikerer å knekke rasebena underveis :opplyser: .

Neida, jeg har ingen som helst tro på at det er mulig :laugh:

Jeg hater å løpe i dårlig vær, gå er helt greit, ri er helt greit, men løping er hat. Så da er det mulig jeg heller går for mølla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på orienteringstrening, ca 5 km løp i skogen med en partner som var mye bedre trent enn meg, så treningseffekten var nok høy. Etterpå var det ridning, så nå ligger jeg utslått på sofaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt du har trua ;)

Hm, jeg hater treningsprogram, det er kanskje ikke et godt utgangspunkt!? :laugh: Men ja, det er kanskje det som må til om jeg skal satse mot halvmaraton. Vi får se hvordan motivasjonen holder seg utover høsten og vinteren og vurdere litt utpå nyåret ;)

Nja, du MÅ ikke, jeg fulgte ikke noe program jeg, for som deg hater jeg sånne programmer, men jeg tror det kan være lurt å gjøre et forsøk. Ev.kan du se på hvordan de legger opp progresjonen og hva slags type økter de anbefaler og la deg inspirere. Fort gjort å få skader osv. om du kjører på uten helt å vite hva du driver med.

Klart jeg har trua på deg, du har jo bevist at du kan, og sagt at du faktisk har funnet ut at du ikke hater løping likevel og da har du kommet i alle fall halvveis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, viktig å unngå skader. Det er mulig jeg i første omgang skal se litt på muligheter for å øke farten på 5 og 10 km, for jeg løper i utgangspunktet ganske tregt, og jeg har ingenting som kan kalles snakketempo når jeg løper. Her er det nærmest å hive etter pusten fra første steg som gjelder :laugh:  Sånn sett er orienteringstreningen kanskje en god idé, for der blir det for meg litt naturlige intervaller og en del løp på stier, og det er tross alt det jeg synes er aller mest morsomt. Får se om jeg får til å være med på det litt fremover. 

 

Jeg har jo uansett ganske god tid på meg, det blir neppe noe før ev. Oslo maraton, tenker jeg. Vi får se ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...