Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velkommen igjen da :) Kjenner meg igjen i det å ikke orke / ha interesse for å lese om forsøk når man ikke er i et. Spesielt ikke om man har mislyktes, da gjør det ganske vondt å lese om de som fortsatt er midt i det. Sånn er det nok for de fleste av oss!

Synd at du har dårlige erfaring med smerte på uttak. Selv synes jeg det har gått helt fint. Synes til og med det er litt morsomt med den medisinen som gjør en litt ruset ;) Altså, jeg gleder meg jo ikke, og det gjør jo vondt, men for min del er det helt overkommelig. Håper uansett det går bedre for deg denne gang.

Ja, håper Hausken treffer bedre med smertelindringen. Husker spesielt andre uttalet jeg hadde, var helt grusomt, og jeg grein og bar meg. Og sykepleieren bare: ehh, hvordan gikk fødselen din..? 😂 og jeg: nei deeeet var ingen problem, fødte uten smertestillende jeg! Virka ikke som om hun tok meg helt seriøst 😳 men nå på forrige kontroll så fant han jo ikke eggstokkene mine, og gynekologen gangen før det sa at eggstokkene mine lå så tett at det så ut som om jeg hadde kun 1. Jeg er nok en smule "ødelagt" der inni, så det gjør jo ikke så vondt for de fleste! Heldige dere med

normale uttak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg gått på Puregon i en uke, og hadde UL i dag. Alt vel der inne, litt øm er jeg, men det er bare å forvente. De så flere follikler, og satte meg på en dag ekstra stimulering (11 til sammen), for å gi flere follikler en sjanse. De vet jo at her er det hos mannen problemet ligger, og det kommer kanskje ikke til å være flust i supre sædceller å velge i, så det er fint hvis det er nok egg til å gi sædcellene en sjanse. Det blir da uttak på fredag hvis alt går etter planen. Det er temmelig nøyaktig ett år siden sist forsøk, og det er litt uvirkelig å være igang igjen etter fadesen sist. Nå har vi jo sædceller på frys sånn i tilfelle, men det beste er hvis vi kan få ferske sædceller å bruke. Jeg kan ikke forstå at de skal forsvinne igjen når det fantes celler for en måned siden, så jeg krysser fingrene for at vi skal klare dette :)

Krysser fingrene med deg 😊 er det nr 2 dere prøver på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper Hausken treffer bedre med smertelindringen. Husker spesielt andre uttalet jeg hadde, var helt grusomt, og jeg grein og bar meg. Og sykepleieren bare: ehh, hvordan gikk fødselen din..? 😂 og jeg: nei deeeet var ingen problem, fødte uten smertestillende jeg! Virka ikke som om hun tok meg helt seriøst 😳 men nå på forrige kontroll så fant han jo ikke eggstokkene mine, og gynekologen gangen før det sa at eggstokkene mine lå så tett at det så ut som om jeg hadde kun 1. Jeg er nok en smule "ødelagt" der inni, så det gjør jo ikke så vondt for de fleste! Heldige dere med

normale uttak!

Må bare spørre hva du fikk som smertelindring under uttak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre hva du fikk som smertelindring under uttak??

Tror det var oxynorm, paracet og valium (men dette er 8 og 5 år siden, så skal ikke si det helt sikkert) Andre uttak (det verste) fikk jeg det samme, men dobbel dose. Hjalp ikke på smertene, men ble utrolig dårlig og kvalm. Siste forsøk fikk jeg paracet og beroligende i pilleform, og peditin i sprøyte. Dette var det greiaste uttaket, fortsatt vondt- men bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var oxynorm, paracet og valium (men dette er 8 og 5 år siden, så skal ikke si det helt sikkert) Andre uttak (det verste) fikk jeg det samme, men dobbel dose. Hjalp ikke på smertene, men ble utrolig dårlig og kvalm. Siste forsøk fikk jeg paracet og beroligende i pilleform, og peditin i sprøyte. Dette var det greiaste uttaket, fortsatt vondt- men bedre.

Be om kvalmestillende samtidig 😊 jeg fikk det i kanyla samtidig med morfinen,det funka maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var oxynorm, paracet og valium (men dette er 8 og 5 år siden, så skal ikke si det helt sikkert) Andre uttak (det verste) fikk jeg det samme, men dobbel dose. Hjalp ikke på smertene, men ble utrolig dårlig og kvalm. Siste forsøk fikk jeg paracet og beroligende i pilleform, og peditin i sprøyte. Dette var det greiaste uttaket, fortsatt vondt- men bedre.

Standard hos Hausken er 10 mg OxyNorm, 1g Paracet og 10 mg Postafen (kvalmeforebyggende). Si fra i oppstart av forsøket så de er forberedt på at du gjerne trenger ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe valium 😱

Jada, har tenkt å informere de 😊

Skal ha mest mulig 😂

Sikkert lurt med kvalmestillende.[/quot

Jeg fikk valium,men det var i Trondheim. Pluss antibiotika intravenøst før uttaket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mener vi fikk det i Haugesund også. Men nå er smertene større enn angsten for meg, så dersom det bare blir godt med sm.stillende, så skal jeg være fornøyd. Tar det opp med dem neste gang jeg prater med dem, det er jo en stund til uttak. Uansett så blir det nok få egg, og det går jo fort over, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å bli skikkelig forkjøla og ene neseboret er allerede helt tett. Jeg har litt panikk for at det andre skal bli tett også :/

Noen tips?

Jeg bruker Synarela, hva kan jeg ta av smertestillende?

- S

Anonymous poster hash: aaa8f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="jente 82" post="16997073" timestamp="1441443910"]

Ja mener vi fikk det i Haugesund også. Men nå er smertene større enn angsten for meg, så dersom det bare blir godt med sm.stillende, så skal jeg være fornøyd. Tar det opp med dem neste gang jeg prater med dem, det er jo en stund til uttak. Uansett så blir det nok få egg, og det går jo fort over, forhåpentligvis.

Jeg har kun hatt et uttak,men grudde meg noe så forferdelig samme dagen, trodde det skulle bli grusomt. Men gikk egt greit,litt vondt,men overkommelig. Jeg lå litt ekstra også Pga legen måtte stikke gjennom en gedigen endometriosecyste så da tømte han den samtidig ift infeksjonsfaren. For å si det slik så har jeg nå et nytt problem,fødselen😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i går. Fikk snakket med sykepleieren der om at jeg ønsket noe kraftigere smertelindring på uttak neste uke. Min ene eggstokk ligger kronglete til, ergo skikkelig pain!! Skulle ikke være noe problem sa hun. Heldigvis. Tipper du får bra med smertestillende QBee, om du ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med dag 6 på nesespray og jeg er helt ødelagt. Gråter til alt! Skulle levere noe til læreren i dag og hadde tatt med feil papirer, så jeg måtte bare forlate salen for jeg begynte å gråte skikkelig.. også gråt jeg på turen hjemnår noen takket meg for å stoppe ved et gangfelt. Hjelp. Er det noen andre som har det slik?

-S

Anonymous poster hash: aaa8f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene med deg er det nr 2 dere prøver på?

 

Ja, det er søskenforsøk :)

 

Jeg var på ultralyd i går. Fikk snakket med sykepleieren der om at jeg ønsket noe kraftigere smertelindring på uttak neste uke. Min ene eggstokk ligger kronglete til, ergo skikkelig pain!! Skulle ikke være noe problem sa hun. Heldigvis. Tipper du får bra med smertestillende QBee, om du ønsker det :)

 

Når skal du ha uttak? Er det denne uken?

 

Krysser fingrene fir dere Harlekin :pls:

 

Tusen takk, pusilus! :hug:

 

Jeg har satt siste Orgalutran i dag og skal sette Ovitrelle i kveld. Så er det medisinfri dag i morgen (yey) og uttak fredag morgen. Begynner å komme sommerfugler i magen igjen ... de forsikret meg på klinikken om at eggene ikke kom til å falle ut, men jeg har hatt så ekstremt mye utflod (sorry) at jeg er nervøs likevel. Og nå synes jeg jeg har litt mindre ømhet i magen enn i går, og da blir jeg paranoid med en gang. Jeg har hatt mer bivirkninger av sprøytene denne gangen. Jeg sliter skikkelig med å konsentrere meg på jobb, går bare rundt i svime. Og så tenker jeg bare på en ting, og det er den tingen jeg ikke får lov til ;) Noen andre som har lignende bivirkninger? Blir nesten litt skremt av meg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hysteroskopi var smertefull, men de fleste har litt mer smertestillende før us og kjenner ikke så mye. Jeg fikk avklart at jeg trengte en operasjon, som gikk smertefritt for seg. Forhold i livmoren er ikke så vanlig som årsak, men kan være en årsak selv om dere har hatt et svangerskap som klarte seg lenge. Det kommer jo helt annen på om embryoet har festet seg på/nært en unormal slimhinnedel eller ikke. Med så mange innsett av perfekte egg der nesten alle ikke fester seg eller blir kjemiske, ville jeg spurt om det kunne være en ide å prøve. Jeg gjorde det hos Hauskenklinikken, du kan forespørre dem på mail om de ville anbefale det i deres tilfelle.

 

Vi var på møte med dem på mandag uten at vi egentlig fikk noe ut av det. Det viser seg at jeg hadde tette eggledere ble oppdaget allerede på første ultralyd uten at de gjorde noe med et. Det sto også i journalen at vi hadde fått tilbud om prøverør med en gang, men vi hadde heller valgt inseminering...Vel.....det stemmer IKKE. Vi fikk beskjed at vi måtte ha inseminering først for i det hele tatt å få vår søknad til prøverør vurdert...Så sitter igjen egentlig med mere spørsmål enn svar og er nå mere enn overbevist om at de har gjort noe feil.

 

Når jeg spurte om kontrastvesken i egglederne jeg ikke fikk svarte hun jeg pratet med mere eller mindre svada. Det virket som om hun selv fikk seg noen overaskelser når hun leste journalen vår skikkelig. Det er åpenbart at det har skjedd en feil her som har gjort utredningen mye lenger enn den burde være, men en innrømmelse eller unnskyldning fikk vi ikke. De var mest opptatte av om vi ville legge inn en formell klage eller ikke. Vi fikk også beskjed om at de hadde drevet med blastocyst i hele 2015 UTEN at de i det hele tatt hadde vurdert å prøve det på oss til tross for at vi har hatt så mange innsett...Er helt matt....Når jeg spurte hvorfor vi ikke hadde blitt tilbudt dette tidligere fikk vi bare beskjed om at de "bare" hadde hatt det i 2015. Jeg har mistet all tillit til dem.

 

Vi tok også opp forhold i livmoren og hun tok en ultralyd, hun sa alt ser bra ut og hun ikke kunne se at det kunne være nødvendig, men at de kunne ta en nærmere titt om vi virkelig ville. Jeg valgte å si nei. Det ville bare medført større ubehag for meg fysisk og psykisk å det ville forsinket prosessen ytterligere.

 

Det er så surt og så fortvilende at over ett år av mitt liv bare har blitt vaset bort på svada og ikke engang få en beklagelse for det, og at enda ett år (nesten) har blitt surret bort helt uten å prøve blastocyst selv om de kunne og burde. Tenk om de hadde sendt oss direkte til kontrastveske med en gang. Hva om kirurgen vi hadde ikke hadde vært så dyktig? Det var jo i utgangspunktet en rutineoperasjon som ble til en avansert en. De var fullstendig uforberedt fordi vi ikke hadde fått riktig utredning. HELDIGVIS fikk vi en som ikke pleier å ta rutineoperasjoner, men mer avansert akkurat den dagen. Snakk om flaks. Jeg kunne blitt ødelagt for godt. Det tenkte jeg ikke engang på før mannen min nevnte det på hjemveien.

 

Det hjalp ikke akkurat at mannen min satt ved siden av meg på møtet og nesten virket flau over at jeg stilte spørsmål over behandlingen. Han jobber selv i helsesektoren og å motsi vurderingen til en overlege sitter dypt, dypt, dypt inne selv om han på alle punkter var enig med meg. Han sa også det når han kom hjem at han var mer sikker nå enn han var før at behandlingen hadde vært feil og at han ille skrive en aviksmelding på det så de må gå igjennom rutinene sine.

 

Men det vil jo uansett ikke forandre noe for oss. Tiden er allerede borte. Og den får vi aldri igjen. Og ikke engang en beklagelse eller en kommentar på at de kunne handlet annerledes har vi fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjennes det mer virkelig! Uttak i går, beskjed i dag om at 8 egg er befruktet. Det må vel være godkjent resultat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjennes det mer virkelig! Uttak i går, beskjed i dag om at 8 egg er befruktet. Det må vel være godkjent resultat? :)

 

Oj, så bra! Kjempefint resultat ;) Innsett i morgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...