Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #161 Del Skrevet 25. mars 2005 Det er så fantastisk flott å ha en mormor. Spesielt når det er en god mormor. Jeg har en farmor også, eller man kan vel si hadde, men hun sto meg aldri spesielt nær. Det er det alltid mormor som har gjort. Mormor er som hentet ut av eventyrene. Hun er prikklik mormoren i Anne Cath Vestly`s bøker. Hun er snill og god. Hektisk og morsom. Mormor betyr ekstremt mye for meg,og utenom lillesøsterog den ene tanten min er hun den eneste i slekta jeg tålererer og respekterer. Hun er helt fantastisk flott. Jeg kunne gjort veldig mye for å glede henne. Jeg finnes ikke kristen og har nå meldt meg ut av statskirka, men da jeg skulle konfirmeres gjorde jeg det kristelig for hennes del. Jeg lar henne be for meg, kun fordi jeg vet det gir henne noe. Jeg er også alltid redd for at når jeg klemmer henne adjø etter å ha truffet henne at det er siste gang,men jeg prøver å skyve tankene vekk og ikke tenke slike vonde tanker. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre uten henne. Har aldri egentlig hørt den Schnappi sangen,men har hørt om den og vet den skal være urimelig irriterende Flott at du har hatt det fint,kos deg massevis i resten av ferien også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 25. mars 2005 #162 Del Skrevet 25. mars 2005 Tusen takk for hilsen bustetroll Det er fantastisk med bestemødre, de har som regel mye å lære bort også. Jeg håper du også har en fin påskeferie! - - - Formen min er til nå ikke blitt noe friskere. Hadde ekkelt anfall i natt, føltes som om jeg ikke skulle få puste. Jeg blir så redd når jeg får disse anfallene. Da er det godt at jeg har pappa.. Han tok meg med ut for å roe meg ned, satt der med meg i sikkert en halvtime. Det kom seg etterhvert. Resten av fam reiser i dag, så jeg blir hjemme alene. Skal iallefall sove masse. Trenger søvn. Mamma er å kjøper is til meg nå, is er godt for halsen. mhm. Jeg håper hun kjøper Soft Shake eller Japp is. Jeg skriver sikkert mere senere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 26. mars 2005 #163 Del Skrevet 26. mars 2005 Hvordan går det? Du er så god vennen Jeg har så lyst til å komme på besøk, jeg savner deg sånn... Er det sol hos deg nå? Her er det sol. Jeg har akkurat sittet ute i sola og lest Jeg har så lyst til å sitte her i solveggen sammen med deg. Det hadde vært så fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 27. mars 2005 #164 Del Skrevet 27. mars 2005 Meteora vennen.. Ja, det er sol her hos meg nå. Det har vert det i flere dager. Jeg syns det er fint, det er sånn det skal være i påsken!. Det hadde vert fint å hatt deg på besøk. Dagens Mp3: Blackmore's Night - Under a violet moon. Er fremdeles forkjøla. Skulle ønske jeg var frisk nå. Må konse skikkelig for å klare å se på skjermen her nå, øynene mine er ikke helt riktige. Har mye jeg skulle gjort også. Skal levere treningsdagboka i påskeferien.. Fikk besøk av Pingu i går. Fikk en melding hvor det stod: ''er du hjemme?'', og fem minutter etterpå stod han uttafor her. Kjempekoselig med Pingu besøk igjen. Vi laga taco og så film (De utrolige og Hide And seek).. Han gikk hjem i halv tre tida, og da gikk jeg og la meg. Det er kjedelig her nå, jeg vet ikke hva jeg skal finne på.. har lasta ned to filmer i natt, (Oceans twelve og Suspect Zero).. Men jeg finner ikke ut åssen jeg skal brenne dem over på DVD plate. Irriterende. Bah. Skal prøve litt til. Ha en fin dag alle sammen. *Hifive* 19:40 Jeg er flink. Har rydda en del nå. Støvsugd også faktisk. Vaska panner har jeg også gjort. Kjedeli. Føler meg mye friskere nå. Fint. Får besøk av ei venninne nå, har ikke sett henne på ganske lenge. Skal gå henne i møte nå, ta med meg voffsen så får han også seg en tur. Husk å stille klokka i dag da alle sammen;) PS: Har noen fått påske-egg i dag? Jeg fikk ikke *Skuffa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 28. mars 2005 #165 Del Skrevet 28. mars 2005 Har endelig fått lasta ned The very best of albumet til Era. Mange godlåter der. DAGENS: Era - Don't you forget. Er to små gutter som snakker sammen i den sangen, den ene gutten spør den andre ''Are you always gonna be there when i grow up?, are you?'' Den andre gutten svarer ''cross my heart''. Det er fra en film, tror jeg. Vet ikke hvilken. Noen som vet? ''i Always feel good when you're with me''. I dag har vert en fin dag. Vurderte faktisk å ta meg en tur til en fjelltopp i nærheten, men fikk ingen med meg. Late menneskene . ble til at vi satt å slurva i sola uttafor her istedenfor. Bestilte Chop Suey. Ble sen natt i natt. Hadde besøk av Pingu og ei venninne som sov over. Så 50 first dates, drakk litt, preika og kosa oss. Mamma og pappa kom hjem i dag, brune i ansiktene. Blitt masse sol på dem visst, misunner dem det litt. Spiser sjokoladekjeks. Sjokoladekjeks er godt, sammen med tines jordbær milkshake (den man må riste i 20 minutter før man kan drikke den). Er mange tanker som surrer rundt i hue mitt nå på natta, men tankene fester seg liksom ikke. Jeg er blitt veldig flink til å skyve sånntno vekk i de siste to årene. Før tenkte jeg konstant, aldri fred. Kunne skrive om alle tankene mine også, i evigheter. Side opp og side ned. Kan ikke det nå lenger. Eller kanskje jeg kan, men bare ikke vil. Jeg vet ikke. Lenge siden jeg har skrevet fra hjertet. Vil egentlig det, men er litt redd også. Vet ikke helt hva jeg er redd for. Er kanskje redd for at det skal komme for mye da, om jeg først åpner opp mener jeg. Det er liksom noe jeg har blitt flink til dette, å distansere meg til tingene jeg opplever. Da jeg tok bussen hjem fra byn på Torsdag fikk jeg tid til å tenke. Jeg vet ikke helt hva det er med meg og busser. Lange bussturer er som terapi for meg, særlig om jeg reiser alene. Med musikken min i ørene da, er det mye som løser seg opp inni meg. Og det merka jeg skikkelig på Torsdag. Det gjorde godt. Det var mange merkelige mennesker på bussen også. Jeg så en gutt, som jeg først trodde var en jente, på grunn av alt det lange håret. Han hadde ett veldig pent ansikt, markerte linjer. Håret sto liksom til alle kanter, brusete. Først satt han seg til å lese i en Donald Pocket bok. Han må ha vert 20 år kanskje, jeg er ikke sikker. Senere begynte han å lese i en bok, vet ikke hvilken bok det var. Han var fin denne gutten. Han hadde stripete svart og orange lue, som så ut som om den var hjemmestrikka. Innimellom smilte han, det må ha vert en morsom bok han leste i. Jeg fikk lyst til å prate med han. Turte ikke. Bak meg satt det en mann som hørte på noe kurdisk musikk på full guffe på discman. Jeg satte proppene til mp3 spilleren min i ørene og satte Gåte på full guffe. Gåte er fin bussmusikk, harmonisk. Fint å høre på mens man ser landskapet farer forbi i full fart. Vestlandet er fint. Tenker egentlig aldri over det, at vestlandet er fint.. Men det slo meg for fullt på den bussturen hjemover. Jeg er glad i vestlandet. ..... Jeg tror ikke det er det at jeg er blitt mindre følsom med tiden, jeg er bare blitt mer redd. Redd for å bli skuffa. Jeg tror det er det. - ''Mum's sick. She says she can't get up. I know my brother's getting hungry. I must go to the village to ask for some feed. Would you help me?'' - ''Sure, Corney, I'll help you.'' - ''I'll always be good when you with me.'' - ''You're my friend, Corney. - ''Are you always gonna be there when I grow up?'' - ''Cross my heart.'' Don't you forget about me? Don't you forget about me? We were soft and young In a world of innocence Don't you forget about me? Don't you forget our dreams? Now you've gone away Only emptiness remains.. Fine sangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 29. mars 2005 #166 Del Skrevet 29. mars 2005 I dag er en av de kjipe dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 30. mars 2005 #167 Del Skrevet 30. mars 2005 Vennen, hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 31. mars 2005 #168 Del Skrevet 31. mars 2005 Hei vennen.. Det går fint her.. Litt lei for tiden. Lei av skolen og alt. Gleder meg sånn til det er ferie nå!!! Når reiser du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 31. mars 2005 #169 Del Skrevet 31. mars 2005 *Klemmepå* Jeg reiser lørdag morgen, halv 6 :o Fjern i hodet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 31. mars 2005 #170 Del Skrevet 31. mars 2005 Vennen.. Jeg har skrevet til deg i boka di . Sendte søknad til Hallingdal i dag. Håper ikke jeg er for sent ute. Sendte forsinka bursdagsgave til H også, håper hun blir glad for den. Mobilen min er mongo om dagen. Med en gang noen ringer detter den ut. Lader batteriet hver eneste dag. Typisk Nokia det. Må nok kjøpe meg en ny en etterhvert. Men PENGER er noe jeg mangler veldig for tiden. Skulle ønske jeg hadde en jobb. VIL HA! Er så frustrerende uten jobb om dagen. Ma sa til meg at sjefen hennes hadde sagt hun skulle kontakte meg en eller annen dag. Jeg har søkt på jobb der, og vet at de trenger folk. Men vet jo ikke om hun kommer til å gjøre det, eller om det bare var noe hun sa. Var innom kiosken der for å se om hu var på jobb i dag, tenkte å spørre om hu hadde vurdert søknaden min. Men det var ikke hu som var der. Ellers har jeg fremdeles ikke fått noe svar på om jeg får sommerjobben jeg har søkt på eller ikke. Det hadde vert utrolig greit. Jeg er nesten nødt til å tjene noen penger i sommer. Vi skal ha russebryllup 29. April. I dag hang det lappe i kantina hvor det stod hva alle sammen skulle være. Det er tradisjon at man klær seg ut som det man skulle være. Jeg skal være brudgommens far, så jeg har vert å kjøpt meg løsbart i dag. Skal låne pappa sin smoking i tilleg.. Det blir morsomt, jeg gleder meg :D. Det er bare en måned igjen til russetida begynner nå, det er ihvertfall noe å se frem til. Er utrulig mye stress på skolen nå for tida. Har noe hengende over meg som jeg skulle gjort hele tida. Det er ganske frustrerende, men jeg trøster meg med at det FAKTISK bare er to måneder igjen på skolen nå. Deilig! Det er 1. April i morgen. Aprilsnarrdagen. Skulle absolutt ha funnet på en morsom spøk å narre noen med, men jeg kommer ikke på noe. Får sove på det. Er lenge siden jeg har narra noen skikkelig, og i morgen er det jo LOV! Får bare håpe jeg ikke blir skikkelig narra selv, det ville vert typisk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #171 Del Skrevet 1. april 2005 GURI, jeg håper virkelig ikke jeg blir narret i morgen. Det hadde vært skikkelig trasig! Håper helgen din blir god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 1. april 2005 #172 Del Skrevet 1. april 2005 Heia.. :klem2: Har du lurt noen da? Skal sende deg kort jeg, vennen Hvem vet, kanskje jeg/vi ringer også? Kommer til å savne å prate med deg mens jeg er borte.. Du må ha det strålende i mellomtiden, og kose deg i vårværet *Nusse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 1. april 2005 #173 Del Skrevet 1. april 2005 Hei vennen. Jeg ble ikke narra i dag nei, tror jeg ihvertfall. Har vert ganske så observang. Men jeg lurte en stor del av skolen i dag da. hehe.. Må nesten fortelle om det. Satt å kjeda meg i kantina, sammen med noen venner. Så jeg fant ut jeg måtte finne på noe sprell. Fant en svær plakat og skreiv med store sprittusj-bokstaver: ''PÅ GRUNN AV FINT VER UTE, ER DET I DAG GRATIS IS TIL ALLE SAMMEN'' Alle ble jo helt i hundre, og sprang til kantina for å få is. Og jeg hadde ordna med kantinedama slik at hu sto og sa ''Aprilsnarr'' da de kom for å spørre etter is , hihi. Gjett hvem som satt og lo og kosa seg da :D? Me. Dette har vert en fin dag. Jeg har fått meg jobb!!!! Hu sjefen på ene jobben jeg har søkt på ringte meg i dag. Jeg skal begynne i morgen, da begynner jeg rett på opplæringa. Skal jobbe fra klokken ni i morgen kveld og utover natta, nattåpent. Det er altså ett gatekjøken (mix), jeg har fått jobb på. Ei god venninne av meg (mar) jobber der også. Gleder meg, er så glad nå. Endelig en jobb. Penger!!! Meteoravennen: Ha en fin tur til Latvia. Jeg var ikke på msn i stad, så du hadde skrevet til meg. Hadde besøk skjønner du. Men jeg skal tenke på deg, og så håper jeg at du får en TOPPERS tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 4. april 2005 #174 Del Skrevet 4. april 2005 Jesus, nå er man trøtt. Har blitt nada med søvn på meg i natt. Døgnet er for min del snudd på hodet. Ble liggende våken og lese i Tove Nilsens Kreta Døgn. En av mammas bøker. Det ble døgning på meg da, har gått rundt i ei svime i hele dag. Og nå er det så mye jeg skulle ha gjort (Og alikevell sitter jeg her å rabler). Det er dette særemnet da, som jeg aldri blir ferdig med.. *Grøsse*. Skal være glad når jeg er ferdig med det. Og så har jeg naturfagsprøve i morgen, som jeg må ta igjen fra jeg var sykemeldt. Er mye som skjer om dagen. Må nesten fortelle litt om hvordan det gikk første dagen på jobb: Jobba sammen med sjefen. Hu virka grei hu, greiere enn forrige sjefen ihvertfall. Men tviler ikke ett sekund på att dama er ei som kan si ifra om det er noe, hu har rykte på seg for å være ganske så bestemt. Best å trå forsiktig i dørene der tror jeg. Fikk ansvar for kassen og luka, hu mente det var like greit at jeg lærte meg til med kassen første kvelden. Det gikk jo greit, med litt småfeil da selvfølgelig. Når det er nattåpent er det ikke så mange priser å huske heller, for da er det bare de som står på plakaten der i luka liksom. Regner med at det med kassa er sånnt som går seg til etterhvert, men jeg må innrømme at jeg muligens har litt ''kasseskrekk''. Kvelden gikk utrolig kjapt. Var ferdig fem på morran. Hjemme klokka seks, tok taxi. Tok litt tid, for jeg måtte ordne med ei kubba fjortiss jente som hadde sovna i sitt eget spy under benken uttafor. Fikk kontakt med ei som kjennte henne og venninna, han skulle kjøre dem hjem. Får så skikkelig vondt av å se på den fjortissfylla. Husker hvor jævlig det var, men kan ikke huske at det var like ille når jeg var fjorten. Jeg lærte meg iallefall fort en viss kontroll over meg selv og alkoholen. Men det hendte selvfølgelig at man havna helt uttafor det man hadde kontroll over. Fyllesyk og jævlig dagen etterpå, husker det fremdeles. Og fylleangsten. ''Hva faen gjorde jeg i går''. Husker hvordan jeg prøvte å skjule det for mamma og pappa da jeg kom hjem. Eller løy og sa at jeg skulle overnatte hos ei venninne, mens denne andre venninna sa at hu skulle overnatte hos meg. Selvfølgelig ble vi oppdaga en gang også da. Huff. Jeg er så glad jeg er forbi den tida. Skal på jobb igjen på Torsdag, etter skolen. Er mulig jeg får en fast ukedag, pluss annenhver helg eller noe. Kunne få jobbe der i sommer også, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta den sommerjobben jeg har søkt på om jeg får den. Den er nok mye lønnsommere betalt, siden det er 9-4 jobb hver eneste dag i hele sommer. Men så tror jeg hu sjefen på kiosken syns det er litt kjipt å bruke tid og krefter på å lære meg opp, for så å bare ha nytte av meg i to mnd'er. For det er faktisk ikke så lenge til sommeren nå. På Lørdag er det russedåp, men vet ikke om jeg skal jobbe ennå.. Får se. DAGENS MP3: Uniting Nations - Out of Touch (Sangen jeg skal danse på bordene til når jeg bare får på meg den røde russedrakten)... *Gledeseg* Begynner å glede meg skikkelig til russetida begynner nå!! Håper Mai blir en solfyllt måned. Nå skal jeg ned i posten å se på om jeg har fått svar fra halligdal. Mulig jeg skriver noe mer seinere i kveld, måtte bare få ut litt skrivekløe akkurat nå. hejdå. 18:27 Jeg kom inn!!! Hadde egentlig ikke venta å få brevet i dag, men det gjorde jeg! Der står det at jeg er velkommen som elev ved Hallingdal Fhs!!! Jèg gleder meg!!!! Sommerfugler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 7. april 2005 #175 Del Skrevet 7. april 2005 Sliten! Har jo ikke sovet i natt, denne dagen har vert utrolig lang. For på jobb rett etter skolen, og jobba til halv elleve. Morsomt, føler jeg begynner å komme inn i det nå. Men gruer meg til jeg skal jobbe helt alene, uten noen der som kan hjelpe meg når kasse ''skjærer seg'' . Oppdaga en veldig gøy mail i inboksen min når jeg kom hjem da: Du er en av våre heldige vinnere i Russelink-tipser hvor gevinsten er 1 VIP-kort på Landstreffet 6.-8.mai. VIP-kortet vil du få tilsendt via post i løpet av neste uke. Med vennlig hilsen Nina Egeland WEU! :D Det er jo dritfett da! Det eneste kjipe er at det ikke er noen av de jeg er sammen med til vanlig som skal dit. Så det spørs om jeg drar, kan hende jeg selger den til noen som er interessert. Får se. Men hadde vert utrolig kult å reist da. VIP bilett og greier, vet ikke helt hva det innebærer men. Stuptrøtt nå egentlig, men skal se BB før jeg legger meg. I morgen skal jeg ha en skikkelig hard treningsøkt. Skal på spinning og aerobic og diverse, på treningstudio. Det blir gøy. Jeg digger spinning, det er kick. Med skikkelig høy musikk på! Er lenge siden jeg har trena SKIKKELIG nå. Aner en krafig gangsperre i overimorgen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 11. april 2005 #176 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har fremføring av særemnet mitt i dag. Og jeg gruer meg. Jeg har ikke sovet i natt. Har lest ferdig Naustet. Men jeg tror det skal gå bra, krysser fingrer. Blir bra å få det overstått iallefall. '' No er vi komne til huset vårt, til huset vårt, der vi skal vere saman, du og eg åleine, der du og eg skal vere, åleine saman, langt borte frå dei andre''. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 12. april 2005 #177 Del Skrevet 12. april 2005 Føler jeg må skrive litt. Men har så lite å skrive om i grunn. Er så trøtt. Skal snart legge meg. Er ferdig med særemne nå. Fikk 4+. Fornøyd. Føles iallefall godt å være ferdig med det. Jobben går greit. Jobba i dag, og skal jobbe igjen på Lørdag. Tenkt meg en tur ut på fredagen da, er så drikkesjuk. Men har problemer med å få med meg folk, alle skal jo ut Lørdag. Får se hva jeg finner på. Kan hende jeg tar meg en tur på besøk til venninna på øya istedenfor:) Sendte svarbrev med passfoto til Hallingdal i dag. Nå er det ingen vei tilbake, det blir Hallingdal på meg til neste år. Fikk cd'er i posten i dag *Hæppi*. Skal legge meg å høre på cd'ene snart 3 cd'er og en singel faktisk. Mark Knopfler, crash test dummies, delta goodrem og gåte singel. Sjekka ut det der med den biletten jeg vant.. og det var bare noe tilleggsgreier, måtte ha inngangsbilett i stedenfor. Så da blir det nok ikke noe kongeparken på meg. Men skal selge VIP biletten til en i klassen. For 500 eller noe. Oppmuntrende at økonomien er oppe og går igjen i alle fall. Har ordna med banken så alt jeg skylder blir tilbakebetalt når jeg får lønn den 10. Da er det iallefall ute av verden. DAGENS MP3: Mark Knopfler - Local Hero. Savner noen å klemme på. Savner det veldig. Ei i klassen min er nyforelska, jeg er sjalu!! BAH! Jeg har egentlig ingenting nuftigfor å skrive om. Dette blir bare svada! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 15. april 2005 #178 Del Skrevet 15. april 2005 Hei jenta mi! Jeg skrev ord til deg i natt. Jeg skal sende dem til deg på mandag Så gøy med Hallingdal! Noen planer for helgen? Uansett, kos deg! *smask* :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 16. april 2005 #179 Del Skrevet 16. april 2005 Hei vennen. Jeg skal jobbe idag.. Det er vell eneste planen jeg har. Skal på jobb klokken 21:00, så er jeg ikke hjemme igjen før på morgenkvisten. I går sov jeg, i ett sett. Tror jeg må ha sovet rundt 21 timer eller noe sånt, hadde vanvittig mye søvn å ta igjen tror jeg. Jeg gleder meg til å få ord.. skal du sende i posten, eller? Jeg håper helgen din er fin. Gla i deg. *KLEM* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 18. april 2005 #180 Del Skrevet 18. april 2005 DAGENS MP3: Jennifer Lopez - Get right. Jeg så en løvetann i dag, nei..jeg så MANGE løvtanner i dag, på vei hjem. Oppløftende. Klart sommertegn. Hadde tentamen i hovedmål Norsk i dag. Skrev noen sider om media og medias påvirkning på menneskers hverdagsliv osv... I morgen er det Tentamen i sidemål (Bokmål i mitt tilfelle), tema er; ''Det lekende mennesket'', og jeg har allerede funnet oppgavene jeg får, på nettet. Veldig greit. Så jeg skal iallefall sørge for å være godt forberedt. Jeg har spist softis med sjokolade i dag . Håper finværet holder til utover russetida også, det gjør meg i så godt humør.. 20:13 Må bare skrive noen ord nå, mens jeg venter på at l.m skal komme på besøk. Det flagrer litt sommerfugler i magen min om dagen, men jeg er ikke helt sikker selv. Tør ikke håpe. Nei. Hm. Men sommerfugler er fint uansett, selv om det ikke er de helt store sommerfuglene. Sola skinner fremdeles her. Me like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå