Gå til innhold

17 minusgrader, beware of global warming!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å lese sånne saker minner om folk som sier "røyk farlig, yeah right, min svigerfars fetter levde til han var 90 år og røykte i 87 av dem" Eller "bilbelte er oppskrytt, jeg satt usikret hele barndommen og lever fortsatt".

Anonymkode: 8a46e...bb5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 7.1.2016 at 20.15, AnonymBruker skrev:

De begynte med at jorden ville gå inn i en ny istid, da byttet de til global oppvarming, og nå for å unngå å gå tilbake til istid-spådommene igjen så sier de bare klimaforandring (climate  change). Wow, vi må nå stoppe klimaet fra å forandre seg? Tullete...

Anonymkode: 5c860...058

Hvem spådde en ny istid, og når? Jeg kan ikke huske å ha sett noen konsensus for en ny istid i nyere tid. Jeg mistenker at du bare hoster opp den gamle løgnen om at de spådde en ny istid på 70-tallet. Det gjorde de altså ikke.

De sier fortsatt global oppvarming.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På 70-tallet var det snakk om "en ny istid". På 80-tallet begynte miljø-hysteriet. På 90-tallet var det snakk om "ozon-laget". Først etter 2000 ble det snakk om "global oppvarming". Nå har det byttet navn til "klimaforandringer" (noe som før het "årstider").

Anonymkode: f9544...aa3

Det var ikke snakk om noen ny istid på 70-tallet. Hele greia er basert på en artikkel i et eller annet blad, men hadde ingenting med den reelle forskningen å gjøre.

De har heller ikke byttet navn på det. Selv i siste rapport fra IPCC omtales det som global oppvarming. Så hvor i h*lvete har du det fra at de har byttet navn på det?

Og nei, årstider og klima er ikke det samme. Hvor ekstremt kunnskapsløs er du egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nordpedant skrev:

Grunnen til at de endret navnet fra "global oppvarming" til "klimaendringer" er at enkelte mennesker (er du en av dem?) mener at global oppvarming er motbevist hver gang de får ising i tennene. 

Hvem har endret navnet?

IPCC bruker fortsatt begrepet "global warming" i siste rapport.

Så fortell, fortell. Hvem har endret navnet?

Det er irriterende at denne løgnen stadig blir gjentatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, jabx skrev:

Hvem har endret navnet?

IPCC bruker fortsatt begrepet "global warming" i siste rapport.

Så fortell, fortell. Hvem har endret navnet?

Det er irriterende at denne løgnen stadig blir gjentatt.

Ikke snøring. Jeg er som sagt ingen ekspert på temaet. Har vel lest miljøvernere i Norge skrive "klimaendringer", og tatt det for god fisk.

Endret av nordpedant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke "en av dem". Jeg er en av dem som mener at i den grad klimaet forandrer seg er det uavhengig av mennesket. Der er intet menneskeskapt som kan konkurrere mot naturen. Si meg den maskin som kan blåse tilbake mot orkanen så det blir vindstille? De krefter som skal til for å forandre på klimaet verden over er så enormt mye større.

Men dog, solen varierer, noe som påvirker vår del av vårt lille univers. Jeg orker ikke bli hysterisk for noe som er helt naturlig.

Anonymkode: f9544...aa3

Om vi brukte all energien menneskeheten besitter er det godt mulig at mennesket kunne blåse mot orkanen. Det er ikke et spørsmål om at en kakkelovn midt på Hardangervidda kan varme opp vidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.1.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Ja, global oppvarming er virkelig noe vi bør bekymre oss for, dere! Er det mulig å ha hodet så godt begravet i telehiven? 

Anonymkode: c6511...e9d

Uten global oppvarming hadde det vært minus 25.

Jeg er mer bekymret på grunn av slike kommentarer. Anonym = troll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svimmel av folk som TS. Tenk at det kan hende jeg passerer folk på gaten som faktisk går rundt og tenker sånn. En så jævla bekymringsfri, simpel hverdag. Det er skummelt.

Anonymkode: 521bb...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.1.2016 at 19.11, nordpedant skrev:

Ikke snøring. Jeg er som sagt ingen ekspert på temaet. Har vel lest miljøvernere i Norge skrive "klimaendringer", og tatt det for god fisk.

Ok, dagens leksjon:

Alle klimanektere lyver konsekvent. Ikke tro på et eneste ord de kommer med. Alt som kommer ut av en klimanekters munn kan du automatisk gå ut ifra at er ren løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Minus 13 grader er langt fra kuldrerekord for Oslo. Den er på minus 26 grader, og ble målt i januar 1941.  Denne gangen handler rekorden om på hvilken dato vinterens laveste temperatur måles

[/quote]

Yes, beware. Fryser du på tærne så tar du på deg sokker. :) Minus 17 er ikke så veldig mye å skryte av når det kommer til kulde. Det er ikke første gangen og kommer ikke til å bli siste. Jeg er bekymret for de opp i nord som har hatt minus 40 og lavere. 

Anonymkode: 3d759...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 13.51, nordpedant skrev:

Man kan gjerne diskutere hvorfor kloden blir varmere. Eller om det er menneskeskapt. Men folk som dere, som tror at global oppvarming er avkreftet hver gang dere får ising i tennene, dere er grunnen til at de har måtte endre begrep til "klimaendringer".

Takk.

Så ising i tennene  kan ikke ha noe med ozonhullet å gjøre? det er vel ikke bevist... Foreligger det forskning på området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, jabx skrev:

Ok, dagens leksjon:

Alle klimanektere lyver konsekvent. Ikke tro på et eneste ord de kommer med. Alt som kommer ut av en klimanekters munn kan du automatisk gå ut ifra at er ren løgn.

Nå var det miljøvernere jeg snakket om. :tongue:

Merker meg også at FN snakker en del om "climate change".

Folk som ikke tror på vitenskap pleier jeg å sette i samme kategori som folk som tror at vaksiner forårsaker høst autisme.

19 timer siden, debatant skrev:

Så ising i tennene  kan ikke ha noe med ozonhullet å gjøre? det er vel ikke bevist... Foreligger det forskning på området?

Vanskelig å bevise en negativ påstand. Det er derfor staten taper vaksineerstatningssaker i domstolene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, nordpedant skrev:

Vanskelig å bevise en negativ påstand. Det er derfor staten taper vaksineerstatningssaker i domstolene.

hehe, jeg prøvde å argumentere vitenskapelig.

Men bra er det at myndighetene står til ansvar for ulykkene de påførte visse folk. Noe annet ville vært galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, debatant skrev:

hehe, jeg prøvde å argumentere vitenskapelig.

Men bra er det at myndighetene står til ansvar for ulykkene de påførte visse folk. Noe annet ville vært galskap.

Hvilke ulykker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Hvilke ulykker? 

Disse som fikk men av vaksinene vi nærmest ble tvunget til å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Disse som fikk men av vaksinene vi nærmest ble tvunget til å ta.

Aha. Jupp, er kjempkrise at flere overlever sykdommer som før drepte haugevis.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Sinsiew skrev:

Aha. Jupp, er kjempkrise at flere overlever sykdommer som før drepte haugevis.

 

Her var det snakk om utestede vaksiner som ble produsert i ekspressfart.

Er ikke mot vaksiner, men missbruk av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Her var det snakk om utestede vaksiner som ble produsert i ekspressfart.

Er ikke mot vaksiner, men missbruk av dem.

Hvilken av vaksinene sikter du til?

Anonymkode: de08d...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, debatant skrev:

Her var det snakk om utestede vaksiner som ble produsert i ekspressfart.

Er ikke mot vaksiner, men missbruk av dem.

Aha. Sånn å forstå^^ Da er jeg med i svingene :)  

Tenker han mener svineinfluensaen osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, nordpedant skrev:

Nå var det miljøvernere jeg snakket om. :tongue:

Merker meg også at FN snakker en del om "climate change".

De bruker begge uttrykkene. Det er altså løgn at "global warming" er erstattet av "climate change".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...