Gå til innhold

17 minusgrader, beware of global warming!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, global oppvarming er virkelig noe vi bør bekymre oss for, dere! Er det mulig å ha hodet så godt begravet i telehiven? 

Anonymkode: c6511...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De begynte med at jorden ville gå inn i en ny istid, da byttet de til global oppvarming, og nå for å unngå å gå tilbake til istid-spådommene igjen så sier de bare klimaforandring (climate  change). Wow, vi må nå stoppe klimaet fra å forandre seg? Tullete...

Anonymkode: 5c860...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De begynte med at jorden ville gå inn i en ny istid, da byttet de til global oppvarming, og nå for å unngå å gå tilbake til istid-spådommene igjen så sier de bare klimaforandring (climate  change). Wow, vi må nå stoppe klimaet fra å forandre seg? Tullete...

Anonymkode: 5c860...058

Klimaet har vel alltid forandret seg? Har de ikke studert geologi, disse klimafanatikerne?

Anonymkode: c6511...e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det er snakk om noen få grader oppvarming, ikke at snøen skal forsvinne. Kan ikke avvise global oppvarming basert på noen kalde dager.

Anonymkode: 290b9...94d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere "eksperter" på klima i denne tråden, hvilken bakgrunn/utdanning har dere?

Anonymkode: 2be92...b57

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why is this like pulling teeth?

Disclaimer: Jeg er ingen ekspert på global oppvarming, ei heller er jeg spesielt opptatt av det. Kunnskapen min kommer fra naturfagtimene og skumming av avisartikler.

Dette er greia. Når verden blir varmere, smelter is fra polene (bl.a.). Dette fører kaldt vann inn i Golfstrømmen, og det avleder den. Det gjør Europa markant kaldere.

Dette er ikke ny kunnskap, eller den siste forklaringen, som kommer dultende etter når det plutselig er kaldt mange steder.

Dette er hva man har sagt at vil være konsekvensen av global oppvarming for Norge og Nord-Europa siden jeg første gang ble presentert for teorien i 1999!

Global oppvarming = kulde i Norge.

Man kan gjerne diskutere hvorfor kloden blir varmere. Eller om det er menneskeskapt. Men folk som dere, som tror at global oppvarming er avkreftet hver gang dere får ising i tennene, dere er grunnen til at de har måtte endre begrep til "klimaendringer".

Takk.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en som oppriktig tror at global oppvarming kun fører til mildere vær og tropetemperaturer... Ikke helt slik det fungerer.

Anonymkode: 40a4d...9a8

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du, TS, å si at du ikke har fått med deg at global oppvarming vil føre til et kaldere Norge...??? :hoho::hoho::hoho: 

Og at du ikke greier skillet mellom trend og kortsiktige fluktuasjoner? 

Tips: Hvis du ikke kan en døyt om global oppvarming eller klimaendringer, så hold kjeft. Ikke drit deg ut. 

Anonymkode: ed0cf...d5c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global oppvarming er et hysteri. Helt latterlig å prøve å styre klimaet. 

Anonymkode: c6511...e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Global oppvarming er et hysteri. Helt latterlig å prøve å styre klimaet. 

Anonymkode: c6511...e9d

På hvilken måte er det latterlig? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Den 7.1.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Ja, global oppvarming er virkelig noe vi bør bekymre oss for, dere! Er det mulig å ha hodet så godt begravet i telehiven? 

Anonymkode: c6511...e9d

Og her ser vi en person som ikke forstår seg på global oppvarming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 70-tallet var det snakk om "en ny istid". På 80-tallet begynte miljø-hysteriet. På 90-tallet var det snakk om "ozon-laget". Først etter 2000 ble det snakk om "global oppvarming". Nå har det byttet navn til "klimaforandringer" (noe som før het "årstider").

Anonymkode: f9544...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På 70-tallet var det snakk om "en ny istid". På 80-tallet begynte miljø-hysteriet. På 90-tallet var det snakk om "ozon-laget". Først etter 2000 ble det snakk om "global oppvarming". Nå har det byttet navn til "klimaforandringer" (noe som før het "årstider").

Anonymkode: f9544...aa3

Det er fortsatt mulig at vi går mot en ny istid på deler av kloden. Som sagt vil en generell global oppvarming bety et kaldere klima mange steder.

Ozon-laget var ekte det. Det var områder i Sør-Amerika der hullet var stort nok til at det var helseskadelig å bo der. Det er helt ukontroversielt. Vi sluttet med CFC-gassene, og så vidt jeg vet har hullet blitt mindre.

Grunnen til at de endret navnet fra "global oppvarming" til "klimaendringer" er at enkelte mennesker (er du en av dem?) mener at global oppvarming er motbevist hver gang de får ising i tennene. 

Klimaendringer er ikke det samme som årstider. Men årstidene kan endre seg som følge av klimaendringer. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, nordpedant skrev:

Grunnen til at de endret navnet fra "global oppvarming" til "klimaendringer" er at enkelte mennesker (er du en av dem?) mener at global oppvarming er motbevist hver gang de får ising i tennene.

Nei, jeg er ikke "en av dem". Jeg er en av dem som mener at i den grad klimaet forandrer seg er det uavhengig av mennesket. Der er intet menneskeskapt som kan konkurrere mot naturen. Si meg den maskin som kan blåse tilbake mot orkanen så det blir vindstille? De krefter som skal til for å forandre på klimaet verden over er så enormt mye større.

Men dog, solen varierer, noe som påvirker vår del av vårt lille univers. Jeg orker ikke bli hysterisk for noe som er helt naturlig.

Anonymkode: f9544...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger egentlig bare lese noe få setninger om hva den globale oppvarmingen (som vi vet er en realitet) allerede gjør med kloden, og det vil muligens gå opp et lys for deg.

Oppvarmingen betyr klimaendringer og et mere variabelt vær. Mer ekstremvær, mere nedbør, ras og oversvømmelser, økende stormhyppighet og ørkenspredning. Har du merket noe av dette både i Norge og i verden forøvrig de siste årene? Eller unngår du konsekvent alt av nyheter og informasjon utenfra.

Konsekvensene på sikt vil sannsynligvis bli ytterligere ørkenspredning, høyere vannstand, enda større hyppighet av ektremvær og føre til enda flere naturkatastrofer  Nedsmelting av de enorme områdene med permafrost vil sannsynligvis frigi store mengder CO2 og metan som vil varme opp kloden enda mer.

En tilsynelatende liten global temperaturstigning har dessverre store konsekvenser for naturen, mennesker og dyr. Hva vi på individnivå, på nasjonalt og internasjnalt nivå velger å gjøre fremover vil få stor betdning for oss alle.

At du fryser på føttene en vinterdag betyr absolutt ingenting...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 8. januar 2016 at 13.51, nordpedant skrev:

Why is this like pulling teeth?

Disclaimer: Jeg er ingen ekspert på global oppvarming, ei heller er jeg spesielt opptatt av det. Kunnskapen min kommer fra naturfagtimene og skumming av avisartikler.

Dette er greia. Når verden blir varmere, smelter is fra polene (bl.a.). Dette fører kaldt vann inn i Golfstrømmen, og det avleder den. Det gjør Europa markant kaldere.

Dette er ikke ny kunnskap, eller den siste forklaringen, som kommer dultende etter når det plutselig er kaldt mange steder.

Dette er hva man har sagt at vil være konsekvensen av global oppvarming for Norge og Nord-Europa siden jeg første gang ble presentert for teorien i 1999!

Global oppvarming = kulde i Norge.

Man kan gjerne diskutere hvorfor kloden blir varmere. Eller om det er menneskeskapt. Men folk som dere, som tror at global oppvarming er avkreftet hver gang dere får ising i tennene, dere er grunnen til at de har måtte endre begrep til "klimaendringer".

Takk.

Takk! TAKK! Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har hørt hvor idiotisk global oppvarming er nå når det er blitt så kaldt! Også tror de ikke på meg når jeg faktisk forklarer at dette er resultatet av nettopp global oppvarming! Jeg blir helt MATT!!!!!!!

Anonymkode: d5b82...40a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.1.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Ja, global oppvarming er virkelig noe vi bør bekymre oss for, dere! Er det mulig å ha hodet så godt begravet i telehiven? 

Anonymkode: c6511...e9d

Eller oppi ræva. Alt gnålet om dette er bare paranoid hysteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimafornektere er omtrent i samme kategori som vaksinemotstandere.

Anonymkode: c87a7...f60

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 13.51, nordpedant skrev:

Why is this like pulling teeth?

Disclaimer: Jeg er ingen ekspert på global oppvarming, ei heller er jeg spesielt opptatt av det. Kunnskapen min kommer fra naturfagtimene og skumming av avisartikler.

Dette er greia. Når verden blir varmere, smelter is fra polene (bl.a.). Dette fører kaldt vann inn i Golfstrømmen, og det avleder den. Det gjør Europa markant kaldere.

Dette er ikke ny kunnskap, eller den siste forklaringen, som kommer dultende etter når det plutselig er kaldt mange steder.

Dette er hva man har sagt at vil være konsekvensen av global oppvarming for Norge og Nord-Europa siden jeg første gang ble presentert for teorien i 1999!

Global oppvarming = kulde i Norge.

Man kan gjerne diskutere hvorfor kloden blir varmere. Eller om det er menneskeskapt. Men folk som dere, som tror at global oppvarming er avkreftet hver gang dere får ising i tennene, dere er grunnen til at de har måtte endre begrep til "klimaendringer".

Takk.

Applaus! :klappe: Veldig bra innlegg. 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På 70-tallet var det snakk om "en ny istid". På 80-tallet begynte miljø-hysteriet. På 90-tallet var det snakk om "ozon-laget". Først etter 2000 ble det snakk om "global oppvarming". Nå har det byttet navn til "klimaforandringer" (noe som før het "årstider").

Anonymkode: f9544...aa3

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si, når debatten ligger på det nivået der. Det føles litt nytteløst. :klaske:

Anonymkode: 86a17...146

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...