Harlekin Skrevet 29. mars 2016 #201 Del Skrevet 29. mars 2016 Her venter jeg med vogn, klær og utstyr til etter jeg har vært på tidlig UL neste uke (11+6). Orker ikke begynne med forberedelser hvis det viser seg å være noe galt. Men etter dette, hvis alt er vel, begynner jeg vel så smått å planlegge Takk for tips om bukse, Bokdamen! Jeg har ikke kjøpt noe enda, men begynte med strikk i buksehullet i dag. Det meste er vel påskekiloer og sånt, men jeg merker at magen har vokst litt og blitt hardere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 29. mars 2016 #202 Del Skrevet 29. mars 2016 36 minutter siden, vea skrev: En i familien hadde TFK vognen og var superfornøyd, men når hun så baby jogger vognen jeg gikk for nå ble hun en smule misunnelig på vogna fra den tid hun hadde barn som brukte vogn med babybag (og verpesjuk vell og merke ) tror de to er ganske like, vi gikk for baby jogger city elite da denne er blitt best i test, samt vi trenger noe som fungerer i skog og mark og skogsveier fremfor noe som bare funker på asfalt. (TFK er også god her, men i forhold til mange andre solide, tunge vogner som best egner seg til pynt) Det er akkurat den Babyjogger jeg ser som et godt alternativ. Men jeg tror de er vanskeligere å få tak i brukt... Vi skal se på den brukte TFK-vogna i kveld, da tror jeg vi stikker innom Barnas Hus med det samme og sjekker ut Babyjogger. Det er så innmari vanskelig å vite hva jeg vil ha når jeg ikke har erfaring med dem fra før. By the way! For dere som ikke har oppdaga det, Komplett.no har barneutstyr! F.eks. Maxi-cosi nyfødtsete med base koster det samme på fullpris der som det ofte koster på tilbud på de andre butikkene. Verdt å ta en kikk innimellom:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 29. mars 2016 #203 Del Skrevet 29. mars 2016 Babyjogger city elite er veldig vanlig og populær i min omgangskrets @Hønselouisa. Eneste grunnen til at vi heller mot noe annet er at jeg har fått for meg at jeg vil ha mulighet for å ha sportsdelen mot oss. Får ta en tur og se på vogner snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 29. mars 2016 #204 Del Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, Bokdamen skrev: Babyjogger city elite er veldig vanlig og populær i min omgangskrets @Hønselouisa. Eneste grunnen til at vi heller mot noe annet er at jeg har fått for meg at jeg vil ha mulighet for å ha sportsdelen mot oss. Får ta en tur og se på vogner snart... Hvilke vogner har mulighet for å snu sportsdelen? Jeg er i hvert fall sikker på at jeg vil ha en duovogn. Så greit å kunne ha samme vogna i flere år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 29. mars 2016 #205 Del Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, Hønselouisa skrev: Hvilke vogner har mulighet for å snu sportsdelen? Jeg er i hvert fall sikker på at jeg vil ha en duovogn. Så greit å kunne ha samme vogna i flere år. Det er primært firehjulinger som har den muligheten. Men tfk har fått en ny bagdel der ryggen kan løftes og dermed brukes lenger. Har ikke sett den live, men den er på listen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 29. mars 2016 #206 Del Skrevet 29. mars 2016 36 minutter siden, Bokdamen skrev: Æsj nå har jeg knotet det til med en sitering, unnskyld Jeg har bestilt firhjuling fra Stokke, på den kan man snu sittedelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vea Skrevet 29. mars 2016 #207 Del Skrevet 29. mars 2016 1 time siden, Hønselouisa skrev: Det er akkurat den Babyjogger jeg ser som et godt alternativ. Men jeg tror de er vanskeligere å få tak i brukt... Vi skal se på den brukte TFK-vogna i kveld, da tror jeg vi stikker innom Barnas Hus med det samme og sjekker ut Babyjogger. Det er så innmari vanskelig å vite hva jeg vil ha når jeg ikke har erfaring med dem fra før. By the way! For dere som ikke har oppdaga det, Komplett.no har barneutstyr! F.eks. Maxi-cosi nyfødtsete med base koster det samme på fullpris der som det ofte koster på tilbud på de andre butikkene. Verdt å ta en kikk innimellom:) Jeg var så heldig å fikk tak i sportsdelen brukt, og ser at i mitt område er det noen som selger bagdelen når ungen går over til sportsdelen, så her har vi spart noen tusenlapper. Vil tro at de kan få mer for vogn om de selger alt samlet, men jeg skjønner også de som selger baggen separat. Fått tak i vogna med nødvendig utstyr (myggnetting, regntrekk osv) til 4500kr nå. Ser også at de selger vogna med pram til pakkepris. Er også godt mulig det blir salg på denne da det er luftet en 2016 versjon av vogna også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 29. mars 2016 #208 Del Skrevet 29. mars 2016 Da har jeg også fått time til OUL, 20. mai. Da er jeg ca. 18 uker på vei Nå føler jeg at jeg flyr voldsomt til legen her. Har hatt 1 legetime og 1 ultralyd, og skal ha 1 legetime, 1 tidlig UL neste uke og 1 OUL i mai, i tillegg til fjerning av føflekk også i mai. Arbeidsgiver må tenke at jeg er veldig svakelig ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 30. mars 2016 #209 Del Skrevet 30. mars 2016 Hadde tre uker på rad jeg var hos legen pga graviditeten @Harlekin(synsforstyrrelser, svangerskapskontroll, glukosetest), da følte jeg sjefen så litt rart på meg. Og nå er det KK på fredag og jordmor neste uke. Har aldri vært så mye hos legen... Hos meg har bekkenet begynt å skrangle litt etter en litt for lang skitur i påsken. Det kombinert med dårlig søvn har gjort at jeg i dag gikk til innkjøp av en sånn BBhugme pute. Litt vel dyr, men ryktene sier den er en hit. Så nå ser jeg frem til kvelden Strålende sol i Bergen i dag, vurderer å gjøre balkongen klar for vår 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica Jones Skrevet 1. april 2016 #210 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Godt det ikke bare er meg som føler jeg flyr innom lege/sykehus hytt og pine Jeg har tatt en del blodprøver pga. at min fastlege er redd for at jeg skal få lavt stoffskifte etter å ha fått påvist antistoffer i blodet. Veldig kjip situasjon, men fastlegen følger opp dette, utrolig fornøyd med fastlegen min Hvordan har formen deres vært? Jeg har vært mye sliten og har dårlig med matlyst. Hadde hjemmekontor i går og stekte meg en grandis som jeg fordelte på å spise utover dagen, det var jo ikke godt en gang. Ingenting smaker noe lenger.. Endret 1. april 2016 av Jessica Jones 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 1. april 2016 #211 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) @Bokdamen @Jessica Jones Vet de om graviditeten på jobb? Jeg føler det hadde vært enklere med alle disse legetimene hvis de hadde visst grunnen til det ... Men jeg planlegger å fortelle det på jobb etter UL neste uke, da er jeg 12 uker. De trenger litt tid på seg til å finne en erstatter, så de er det like greit de vet det tidlig. Formen min er bedre nå, men jeg er fortsatt veldig trøtt. Kvalmen er blitt mye bedre, den begynte å bli bedre allerede i uke 10. Jeg spiser fortsatt som en hest, men prøver å begrense meg og i alle fall spise så sunt jeg kan. Er allerede blitt god og blubbete, som min samboer så elskverdig informerte meg om Men han har ikke noe i mot det, så jeg ble ikke så veeeeldig fornærmet. Er det noen som har vært på OUL enda? Edit, @Bokdamen, ser du har OUL i dag! Endret 1. april 2016 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. april 2016 #212 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg sa det til min nærmeste leder i uke 10@Harlekin, men det var mest pga en hastetime hos legen midt på dagen. Avdelingslederen min fikk vite det samme uken, men de fikk beskjed om å ikke si noe. Var egentlig veldig deilig å si det, hadde ikke følt at produktiviteten min var på topp i noen uker... Mht matlyst @Jessica Joneshar den tatt seg opp fra ca uke 12, etter en del kvalme/uggenhet (som hat bedret seg men ikke er borte). Nå er problemet mitt mest at det er helt ulogisk hvor mye jeg spiser. Noen dager er jeg bunnløs, andre dager mett etter en potet. Prøver å spise mindre små måltid og ofte. Mitt tips er oppskåret frukt (akkurat lå går det mest i melon), friskt og godt når jeg føler meg uggen. Skal på KK på slutten av dagen og er så full i skrekkblandet fryd at jeg overhodet ikke klarer å konsentrere meg. Alt var bra sist, krysser alt for at det fortsatt er tilfellet 💕 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessica Jones Skrevet 1. april 2016 #213 Del Skrevet 1. april 2016 @Harlekin Jeg sa det til min sjef i uke 8, er i uke 11 nå Er veldig glad for at jeg gjorde det fordi jeg får tilpasset arbeidstiden min etter hvordan formen er, samt at hun visste hvorfor jeg er en del til legen og slikt. Veldig fint å høre at det bedrer seg, gleder meg stort til maten smaker godt igjen. Lykke til @Bokdamen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hironakamura Skrevet 1. april 2016 #214 Del Skrevet 1. april 2016 Angående barnevogn så var vi veldig fornøyd med Babyjogger City Elite mens vi brukte bagdelen! Fantastisk vogn. Men når vi byttet til sportsdelen likte vi den ikke lenger..først og fremst pga at den vender fremover, jeg hadde ikke tenkt over det først. I tillegg så er sitteposisjonen svært tilbakelent selv på øverste innstilling, og det er ikke særlig populært hos førstemann her hvertfall Vi endte opp med å kjøpe Brio Smile i tillegg, da sportsdelen kan vendes begge veier. Synes ellers den er litt skranglete, men den funker. Nå vurderer vi på å selge noen av de to og kjøpe en Bugaboo Buffalo, eller må vi rett og slett bare kjøpe en søskenvogn nå som eldste bare kommer til å være 1,5 når babyen kommer?! Trodde jeg skulle bli litt klokere på alt utstyret i runde 2, men det er jammen ikke enkelt🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 1. april 2016 #215 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg tror jeg hadde en kynner i går. Det er selvsagt vanskelig å si hva det var siden jeg aldri har opplevd det før, men det føltes jo som en slags sammentrekning. Jeg fikk litt hetta først, for det er jo skummelt med alle sånne følelser som er nye, men roa meg fort da jeg begynte å tenke meg og forsto at det kunne være det. Ellers har jeg elendig matlyst. Det er ikke det at jeg ikke blir sulten, jeg kan bare ikke komme på noe å spise. Kanskje er jeg mest matlei, for hvis jeg får noe servert er det mye enklere. Middag går bra, men lunsj og kveldsmat er helt håpløst. Jeg savner salamien min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. april 2016 #216 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) 4 minutter siden, Hønselouisa skrev: Jeg savner salamien min Jeg har skjønt at dette ikke er helt stuerent på KG, men etter å ha rådført meg med en venninne som er gravid småbarnsmor og lege, spiser jeg litt salami. Kun de norske, store produsentene, og når pakken er ny, men det var en periode der det var det eneste pålegget som fristet Mannen må til gjengjeld spise veldig mye sIden han må spise opp alle pakkene..... Endret 1. april 2016 av Bokdamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 1. april 2016 #217 Del Skrevet 1. april 2016 37 minutter siden, Bokdamen skrev: Jeg har skjønt at dette ikke er helt stuerent på KG, men etter å ha rådført meg med en venninne som er gravid småbarnsmor og lege, spiser jeg litt salami. Kun de norske, store produsentene, og når pakken er ny, men det var en periode der det var det eneste pålegget som fristet Mannen må til gjengjeld spise veldig mye sIden han må spise opp alle pakkene Den ene gangen jeg drista meg til å spise det, hadde pakken vært fryst og jeg putta et par skiver i ostesmørbrød som jeg stekte i ovnen. Tanken var at varmebehandling kanskje dreper eventuelle slemme bugs... Spiser du bare den første dagen du åpner pakken, eller tar du et par dager til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. april 2016 #218 Del Skrevet 1. april 2016 1 minutt siden, Hønselouisa skrev: Den ene gangen jeg drista meg til å spise det, hadde pakken vært fryst og jeg putta et par skiver i ostesmørbrød som jeg stekte i ovnen. Tanken var at varmebehandling kanskje dreper eventuelle slemme bugs... Spiser du bare den første dagen du åpner pakken, eller tar du et par dager til? Nå vil ikke jeg være den som får deg til å spise salami med mindre du selv føler deg trygg på det, men jeg går for supersalami fra Grilstad som kommer med skrulokk og føles litt freshere, spiser de to første dagene. Gilde sier forresten at all deres salami er varmebehandlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 1. april 2016 #219 Del Skrevet 1. april 2016 Kjenner at jeg er glad jeg er vegetarianer og slipper å ta sånne vanskelige valg Har skjønt at veldig mange lengter etter "forbudt kjøtt", og det må være vanskelige valg å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 1. april 2016 #220 Del Skrevet 1. april 2016 @Harlekin Det er grusomt! Jeg føler et enormt savn etter både spekemat og roastbiff... @Bokdamen Jeg lover å ikke holde deg ansvarlig for eventuell salamispising😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå