Gå til innhold

Illy venter på bolla

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Marimba skrev:

Hvordan er det Illy? Noe mer tegn til TR? 

Vel, jeg har vært småøm i magen i hele dag, noe som definitivt kan bety TR på vei. Samtidig var jeg fornøyd med å få et symptom som ikke er helt som vanlig (jeg bruker ofte å få slikt samtidig med eller etter at TR har begynt, og da med kramper på kjøpet). Så var jeg i et møte på jobb, og fikk et skikkelig anfall av magevondt og ryggvondt på en gang. En ukjent type vondt, mente jeg. Og skikkelig plagsom, for jeg skulle jo helst konsentrere meg om møtet og sitte pent i ro på stolen. Selvfølgelig ble jeg forhåpningsfull. Og etter møtet, mens jeg gikk fra møterommet, ned ei trapp og inn på do, trodde jeg at jeg kanskje var gravid. Skjønner ikke hvordan jeg klarer å overbevise meg selv så lett, bare fordi jeg så gjerne vil! Men vel inne på do, oppdaget jeg selvsagt litt blod på papiret :bond: Jeg har erfart og lært at det betyr TR i natt eller i morra. Det er ingen sein EL og festeblønding på gang, for vi la ikke inn noen aksjer som hadde klaffet med det (heldigvis, for ellers hadde jeg nok klart å finne ut at det var sånn det hang sammen, og trodd hardt på det de neste timene).

Så nå blir det sjokoladespising for alle penga her! Jeg skulle egentlig hatt ei flaske vin, og tatt igjen for alt jeg ikke drakk på fest i helga også. Den store skuffelsen har ikke slått inn enda, men jeg kjenner at den kommer sigende 😟 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det der med å ta symptomene helt ut ja. Det kjenner jeg igjen! Nei det var kjipern Illy! Kos deg med sjokolade med god samvittighet! Og når TR har slått inn for fullt, så synes jeg du skal vurdere den vinflaska også ;). Har dessverre ingen gode tips for hva som hjelper med skuffelsen som kommer sigende, men er enig i at det er helt pyton (og før jeg ble prøver hadde jeg ikke en gang drømt om hvor hardt dette er psykisk"). 

En :klem1: skal du hvertfall få! 

Skrevet
10 minutter siden, Marimba skrev:

Uff, det der med å ta symptomene helt ut ja. Det kjenner jeg igjen! Nei det var kjipern Illy! Kos deg med sjokolade med god samvittighet! Og når TR har slått inn for fullt, så synes jeg du skal vurdere den vinflaska også ;). Har dessverre ingen gode tips for hva som hjelper med skuffelsen som kommer sigende, men er enig i at det er helt pyton (og før jeg ble prøver hadde jeg ikke en gang drømt om hvor hardt dette er psykisk"). 

En :klem1: skal du hvertfall få! 

Takk, det hjelper med klemmer :)

Skrevet

Crap altså! Og da sier jeg det fint, ikke det jeg egentlig tenker inni meg. Veldig surt dette, jeg hadde virkelig krysset fingrene for at det skulle klaffe for dere denne gangen. :klem:

Sjokolade, og etterhvert vin, hjelper nok på humøret. Og det er lov å være skuffet! 

Skrevet
11 timer siden, Snotra skrev:

Crap altså! Og da sier jeg det fint, ikke det jeg egentlig tenker inni meg. Veldig surt dette, jeg hadde virkelig krysset fingrene for at det skulle klaffe for dere denne gangen. :klem:

Sjokolade, og etterhvert vin, hjelper nok på humøret. Og det er lov å være skuffet! 

Takk for støtten, det hjelper :) Jeg venter TR for fullt i dag, så da blir det til at jeg åpner den vinflaska i helga. Og sjokolade har jeg begynt med. Jeg har ikke spottet noe mer enda. Men det er helt vanlig at jeg spotter en dag før TR virkelig kommer. Hvis man sjekker loggen på  pcen min, vil man finne ut når jeg har fått mensen gjennom å sjekke hvilke datoer jeg har googlet "spotting+gravid" o.l. :sjenert: Denne gangen har jeg endelig skjønt det, og ikke gått i den fella.

Skrevet (endret)

TR kom ikke i går, og det ble med den ene gangen med spotting på onsdag. I følge appene mine er IKM i dag, men jeg har egentlig ikke peiling, og det vet jeg ikke om appene har heller. Jeg har hatt magevondt og litt menssmerter siden onsdag. Jeg begynner selvsagt å håpe bittelitt igjen, men har prøvd å si "skjerp deg" til meg selv, så jeg slipper flere skuffelser i samme periode! Selvsagt skulle jeg bare tatt en test i dag, så jeg kunne fått avkreftet hele greia og kjøpt vinflaska mi. Men jeg klarte/torte ikke. Jeg har visst blitt det motsatte av testoman, jeg syns tester er fryktelig skumle. Men så kan de jo knuse alt håp også da. 

Søren, altså, jeg skulle ønske jeg bare kunne legge spekulasjonene mine fra meg. Denne gangen har jeg ganske mange indikasjoner på at det ikke er noe i dem også. Jeg skal lure med meg ei venninne på kafé og (vindus)shopping etter arbeidstid, slik at jeg holder meg opptatt, framfor å gruble og springe på do for å sjekke om det har skjedd noe :biggrin:

Endret av Illy
Skrevet

Hmh, jeg er i hvert fall optismistisk anlagt... Det tok ikke så lang tid fra jeg skrev forrige innlegg til TR satte inn for fullt. Vel, jeg visste jo egentlig at det var det som kom til å skje, men jeg håpet likevel. Kjipt. Men jeg hadde jo bestemt meg for å huske på at det er greit å ikke få en unge på julaften. Nå går jeg for termin i januar.

Jeg dro innom apoteket og kjøpte clearblue eggløsningstester på vei hjem i dag. Denne perioden skal jeg kartlegge skikkelig, og jeg skal svelge trankapsler med grapefruktjuice hver dag. Og være ute i lyset og spise is!

Skrevet

Det er så fælt, det tidspunktet man virkelig går og lurer. Da er det nesten sånn at man foretrekker at TR kommer med et brak, sånn at man slipper å gå og få opp håpet og bli enda mer skuffet. Jeg liker planen din for neste prøveperiode! Tips er jo også el-testene fra billigetester eller ebay. Mye billigere enn clearblue! Men samtidig så regner vi jo med at skikkelig sykluskartlegging + grapefruitjuice + tran + lys+ is er oppskriften :lur: og da er det jo ikke vits å bestille masse tester. 

Skrevet
Den 7 Apr 2016 at 19.51, Marimba skrev:

Det er så fælt, det tidspunktet man virkelig går og lurer. Da er det nesten sånn at man foretrekker at TR kommer med et brak, sånn at man slipper å gå og få opp håpet og bli enda mer skuffet. Jeg liker planen din for neste prøveperiode! Tips er jo også el-testene fra billigetester eller ebay. Mye billigere enn clearblue! Men samtidig så regner vi jo med at skikkelig sykluskartlegging + grapefruitjuice + tran + lys+ is er oppskriften :lur: og da er det jo ikke vits å bestille masse tester. 

Helt sant, enkelte ganger blir man nesten lettet når TR endelig kommer. Godt å høre at planen virker god! Jeg skal virkelig vurdere de billige el-testene. Problemet mitt er at samboeren er imot dem. Han syns det blir for mye stress og press, og han har et godt poeng. Jeg fikk lov å kartlegge syklusen min i en runde med de dyre testene, for han syns de var fancy og vitenskaplige. Da er det først og fremst for å finne ut av hvordan syklusen egentlig ser ut, og om det er tegn til problemer der, ikke å treffe med aksjene. Men jeg vil veldig gjerne treffe da. Og jeg vil det nå! Så da får jeg sørge for de andre tingene i tillegg, uten at han vet det og blir stressa. Han kommer ikke til å bli mistenksom av av at jeg spiser is:essen2:

Skrevet

Jeg må bare si at jeg fikk skikkelig skryt av legen min når jeg sa jeg brukte EL-tester altså :) Han sa det var så mange som enten gav seg for tidlig eller begynte for sent i syklusen. Og timing er søren meg alfa omega.

Skrevet
Den 9 Apr 2016 at 17.20, Weebs skrev:

Jeg må bare si at jeg fikk skikkelig skryt av legen min når jeg sa jeg brukte EL-tester altså :) Han sa det var så mange som enten gav seg for tidlig eller begynte for sent i syklusen. Og timing er søren meg alfa omega.

Det er bra du sier det :) Hvis de dyre el-testene er suksess (men ikke å stor suksess at de gir det resultatet jeg helst vil ha), så skal jeg virkelig vurdere sånne billige. 

Skrevet

Nå er TR på vei bort igjen. De siste månedene har hun vart kortere, kanskje fordi syklusene mine har blitt korte :vetikke: Det er kjekt i hvert fall, bare det ikke betyr at noe er galt. 

Midt i TR-skuffelse og frustrasjon, kontaktet jeg en privat klinikk som utreder fertilitet... Kanskje litt hysterisk:sjenert: Vi har prøvd i 8 måneder, 9 prøveperioder. Så jo, litt hysterisk. Men vi har jo slurvet ganske mye med prevensjon også før vi begynte å prøve, og jeg har ikke brukt p-piller eller andre ting med hormoner i på årevis, så vi trengte ikke å vente på at syklusen kom i gang. Dessuten er det enkelte ting, hos begge, som kan bety at vi har problemer.

Hvis de undersøker oss, og sier at alt er i orden, skal jeg gå over til samboerens taktikk. Eller, jeg skal prøve i hvertfall! Det vil si, kose oss og ikke stresse med sex rundt el og symptomer og slikt. Ikke før han er klar for det, og heller gå all in da hvis det ikke har skjedd noe. Hvis det er problemer hos meg som kan behandles, skal jeg få fikset de problemene. Og hvis vi har problemer som tilsier at vi trenger hjelp for å få barn, må vi gå noen runder her hjemme om når vi skal be om den hjelpen. 

Skrevet

Jeg har også opplevd mye kortere runder med TR nå. 3-4 dager bare. Kommer til å følge nøye med om du finner ut noe rundt dette. Har tenkt tanken selv på å kontakte klinikk også, men samtidig så tenker jeg at jeg bare får vente et par måneder til jeg får ned stressnivået litt. Kanskje det til og med er det som må til... ?

Skrevet
22 timer siden, Marimba skrev:

Jeg har også opplevd mye kortere runder med TR nå. 3-4 dager bare. Kommer til å følge nøye med om du finner ut noe rundt dette. Har tenkt tanken selv på å kontakte klinikk også, men samtidig så tenker jeg at jeg bare får vente et par måneder til jeg får ned stressnivået litt. Kanskje det til og med er det som må til... ?

Jeg skal gi beskjed om hva ekspertene sier 😊 Når det gjelder endringer i syklusen, er jeg ganske sikker på at stressnivå spiller inn. Stress virker jo fort inn på søvn og regelmessighet i måltider og sånt også. Tidligere hadde jeg en jobb som stresset meg veldig, og da var det ikke så uvanlig at syklusen var helt på tur, f.eks. kunne jeg plutselig hoppe over TR en måned. 

Jeg er forresten ganske sikker på at det er noe med sommermånedene og fertilitet, altså! Bare følg med på facebook på hvor mange som har bursdag i mars, april og mai, og særlig april! Det gjelder halve familien min også. Man begynner jo å lure på hva som skjedde ni mnd. før april. Og jo, det var juli, sol, is og ferie :biggrin:

Skrevet

Heisann, Illy! Så spennende, så du har kontaktet klinikken? Har du/dere fått time også? :)

Hehehe, veldig bra at du har trua på sommeren! Skal prøve å ha det jeg med! :Nikke:

Skrevet

hei Illy! Så spennende at du har kontaktet en klinikk! Den tanken har falt meg inn også, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Er det en privat klinikk og kan man komme til raskt uten henvisning fra lege?

hvis alt klaffer for meg denne mnd blir det termin 30. Desember! Måtte inn og sjekke nå når jeg leste om desemberbabyer i dagboka di :) hvis ikke går jeg for januarbaby jeg også! Har forresten hørt at mennesker født i januar har en høyere IQ enn andre. Barna får også litt ekstra tid før de begynner på skole, noe som kan være en fordel. Jeg krysser fingrene for smarte januarbabyer 😜

Skrevet
18 timer siden, Snotra skrev:

Heisann, Illy! Så spennende, så du har kontaktet klinikken? Har du/dere fått time også? :)

Hehehe, veldig bra at du har trua på sommeren! Skal prøve å ha det jeg med! :Nikke:

Jeg kontaktet klinikken, og vi fikk time helt i slutten av mai. Så hvis ikke det funker, kommer sommeren rett etterpå! :) Jeg håper egentlig at våren blir tida for oss, og at vi slipper å vente til i sommer. Men jeg er overbevist om at lyse kvelder, og tid til å nyte livet (og kjæresten) litt, virker bra på fruktbarheten :biggrin:

Skrevet
17 timer siden, Kli skrev:

hei Illy! Så spennende at du har kontaktet en klinikk! Den tanken har falt meg inn også, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Er det en privat klinikk og kan man komme til raskt uten henvisning fra lege?

hvis alt klaffer for meg denne mnd blir det termin 30. Desember! Måtte inn og sjekke nå når jeg leste om desemberbabyer i dagboka di :) hvis ikke går jeg for januarbaby jeg også! Har forresten hørt at mennesker født i januar har en høyere IQ enn andre. Barna får også litt ekstra tid før de begynner på skole, noe som kan være en fordel. Jeg krysser fingrene for smarte januarbabyer 😜

Hei! :) Det er en privat klinikk, og man kom raskt inn uten henvisning. De beklaget sterkt at de ikke hadde noe ledig før etter 17. mai, men jeg tror ikke jeg ville hatt den timen alt for snart uansett. Antagelig koster det litt, men det er verdt det for meg, tror jeg. Hvis vi oppdager problemer som krever behandling, er det nok lurt å gå via fastlegen, men nå er det bare en sjekk :) 

Smarte januarbarn høres bra ut! Vi får håpe på det, og at vi ikke trenger noen timer. Hvis det har klaffet for deg nå, får du kanskje årets nyttårsbaby :biggrin:

Skrevet

I dag har jeg tatt min første eggløsningstest! Da føler jeg meg som en ekte prøver. Den var negativ, men det var egentlig enda godt. I helga er samboeren bortreist, og jeg har arbeidshelg. Så jeg håper at el kommer mellom mandag og onsdag. Ikke at det er opp til meg å bestemme, men jeg syns at kroppen kan samarbeide litt!

Siden vi har bestilt time for å sjekke ut sakene, kjennes det som jeg automatisk slapper av litt mer. Jeg kommer sikkert til å bli nervevrak når timen nærmer seg, og redd for at de skal finne noe galt som er vanskelig å fikse. Poenget er ikke å få hjelp til å bli gravid foreløpig. Jeg er ikke sikker på om samboeren vil det nå, og han må i så fall få tid til å bli klar for det. Men hvis det er noe galt som krever lang behandling, er det om å gjøre å finne ut av det snart, så vi ikke venter til det er for seint.

Skrevet

Eggløsningstestene har begynt å vise høy fertilitet, og samboeren er bortreist :angry: Men håpet er ikke ute før de viser maks, hvis de gjør det noen gang. Nå er jeg både nervøs for at de skal vise maks for tidlig, så perioden går i vasken, og for seint, så lutealfasen er kort. Eller aldri da, det er også et dumt alternativ. Mandag eller tirsdag, så blir jeg fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...