Illy Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #641 Skrevet 22. desember 2016 12 timer siden, miore skrev: Nedtur Klem til deg! I og med at dere går privat, tipper jeg at du får starte opp så snart du vil. Kanskje allerede i slutten av januar om dere ønsker det? Jeg fikk starte på den første mensen som ikke var "pergomens", noe som tilfeldigvis var den samme dagen vi var inne på forsamtale for drøye to år siden Takk for klemmen! Godt å høre at det kan gå så fort Jeg vil gjerne i gang etter første mens som ikke er pergomens. Jeg får sånn behov for å "gjøre noe" når det ikke går veien. I begynnelsen var det å begynne med omega3 eller handle inn sædvennlig glidemiddel. Nå er det å ringe og be om oppstart av IVF. I natt ser det ut til at jeg skal være nattevakt. Det er jeg ikke klar for! Jeg har egentlig hvilende natt, men det hender at én må være våken. Jeg er den minst trøtte og eneste uten forkjølelse her, så jeg har sagt at jeg tar denne natta hvis jeg må. Da blir det ingen testing i morra tidlig, og det er egentlig helt greit. Neste test blir hvis mensen ikke skulle komme til tida.
Snotra Skrevet 23. desember 2016 #642 Skrevet 23. desember 2016 Jeg krysser alt jeg har for at det blir et lite julemirakel på deg, men skjønner at det ser mørkt ut... Uansett sender jeg deg mange klemmer og varme tanker. Håper du får noen ok dager på jobb nå i jula, og at du og mannen får kost dere innimellom!
LoveTrain Skrevet 23. desember 2016 #643 Skrevet 23. desember 2016 Hvordan går det @Illy? Håper så inderlig at du får en positiv test ila helgen
miore Skrevet 24. desember 2016 #644 Skrevet 24. desember 2016 God jul @Illy! Håper det går greit med deg på jobb
Illy Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #645 Skrevet 25. desember 2016 På 23.12.2016 den 11.54, Snotra skrev: Jeg krysser alt jeg har for at det blir et lite julemirakel på deg, men skjønner at det ser mørkt ut... Uansett sender jeg deg mange klemmer og varme tanker. Håper du får noen ok dager på jobb nå i jula, og at du og mannen får kost dere innimellom! På 23.12.2016 den 17.56, LoveTrain skrev: Hvordan går det @Illy? Håper så inderlig at du får en positiv test ila helgen På 24.12.2016 den 9.25, miore skrev: God jul @Illy! Håper det går greit med deg på jobb Tusen takk for klemmene, og riktig god jul til dere også! Det har vært og er skikkelig hektisk på jobb. Jeg jobber med mennesker som ofte syns jula er ei vanskelig tid som trigger vonde følelser. Og i tillegg har jeg for mange administrative oppgaver som tårner seg opp med en gang man må nedprioritere dem litt. Nå har jeg fått tidenes hodepine, så da fikk jeg ta en liten pause. Kanskje ikke verdens smarteste trekk å sette seg ved pcen da... Jeg har ikke testet noe mer. Det ligger en test i bagen min, men jeg orker rett og slett ikke nedturen før jeg har kommet meg hjem. Det er såpass mye sterke emosjoner og psykiske påkjenninger i jobben denne gangen at det får holde! Tanta har ikke kommet enda da. Hvis hun forsatt ikke er her i morra ettermiddag blir det nok en test. Og så et glass champagne hvis testen er hvit
Illy Skrevet 26. desember 2016 Forfatter #646 Skrevet 26. desember 2016 Supermensen har ankommet Uten å gi et eneste tegn fram til nå, en halv dag på overtid, stormet den pluselig inn døra. Jeg hadde gjort meg ferdig med en del av skuffelsen på forhånd denne gangen. Jeg var ganske overbevist om at dette ikke gikk veien allerede før helga. Men siden det enda ikke hadde skjedd noe da jeg stod opp i dag, rakk jeg akkurat å få litt nytt håp før det ble spylt rett ned i do igjen. For en berg- og dalbane dette er, altså. Men nå skal jeg sippe i dag, og drikke den sjampagnen, og så går vi for at 2017 og IVF er oppskriften!
LoveTrain Skrevet 26. desember 2016 #647 Skrevet 26. desember 2016 Så trist @Illy Hadde håpet at pergoen skulle virke for deres del, slik at dere slapp ivf. Ta deg en velfortjent sippedag, og grav deg godt ned i sengen, så våkner du forhåpentligvis litt lettere til sinns i morgen. Jeg vet at ingenting hjelper i dag, eller de neste dagene, men etterhvert så kan du se på et par positive ting du (kanskje?) har i vente.. - Nytt år = ny start! Selv ser jeg veldig frem til å legge 2016 bak meg, og starte på nytt - Ivf kan gjøre underverker for sexlivet, du slipper å tenke syklus, men kan heller kose deg når du ønsker (hormonene hjelper på!) - Man får en viss ro når man innser at det ikke går uten hjelp. - Er alltids piiittelitt trøst i vin/sjampis Måtte supermensen gå over like fort som den kom
Illy Skrevet 26. desember 2016 Forfatter #648 Skrevet 26. desember 2016 1 time siden, LoveTrain skrev: Så trist @Illy Hadde håpet at pergoen skulle virke for deres del, slik at dere slapp ivf. Ta deg en velfortjent sippedag, og grav deg godt ned i sengen, så våkner du forhåpentligvis litt lettere til sinns i morgen. Jeg vet at ingenting hjelper i dag, eller de neste dagene, men etterhvert så kan du se på et par positive ting du (kanskje?) har i vente.. - Nytt år = ny start! Selv ser jeg veldig frem til å legge 2016 bak meg, og starte på nytt - Ivf kan gjøre underverker for sexlivet, du slipper å tenke syklus, men kan heller kose deg når du ønsker (hormonene hjelper på!) - Man får en viss ro når man innser at det ikke går uten hjelp. - Er alltids piiittelitt trøst i vin/sjampis Måtte supermensen gå over like fort som den kom Takk Jeg kjenner meg igjen i punktene dine. Eller, jeg visste ikke at IVF var bra for sexlivet, men det var hyggelig informasjon Det er merkelig nok litt godt å innse at man trenger hjelp. Jeg har jo fryktet det lenge. Det kjennes også ut som at når man går i gang med IVF, har man endelig en god sjanse.
Weebs Skrevet 27. desember 2016 #649 Skrevet 27. desember 2016 Fy fader, altså. 2017 blir året! Bare til å begynne å glede seg med en gang. Det er alltid greit å legge bak seg et drittår og "starte på nytt". Jeg følte det samme i fjor! 2016 viste seg å være ganske vellykket (for det meste) for min del, håper du får samme opplevelsen
miore Skrevet 27. desember 2016 #650 Skrevet 27. desember 2016 Jeg føler på meg at dere er der vi var før førstemann - når man endelig innser at man trenger hjelp og prøver seg på ivf, så sitter det sannelig på første forsøk
Illy Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #651 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, Weebs skrev: Fy fader, altså. 2017 blir året! Bare til å begynne å glede seg med en gang. Det er alltid greit å legge bak seg et drittår og "starte på nytt". Jeg følte det samme i fjor! 2016 viste seg å være ganske vellykket (for det meste) for min del, håper du får samme opplevelsen Vi sier det sånn! Datoer er bare datoer, men jeg kommer nok til å tenke på det på nyttårsaften likevel, og lure på hvordan livet ser ut neste nyttårsaften. Nå har jeg endelig funnet deg igjen også! Jeg har aldri tenkt på at det finnes vanlige dagbøker, så jeg har vært litt trist over at du var blitt borte. Måtte 2017 bli et herlig år for deg og familien også!
Illy Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #652 Skrevet 27. desember 2016 1 time siden, miore skrev: Jeg føler på meg at dere er der vi var før førstemann - når man endelig innser at man trenger hjelp og prøver seg på ivf, så sitter det sannelig på første forsøk Kanskje det er sånn det fungerer Da håper jeg det i tillegg er slik at når man prøver på andremann får man positiv test 12 dpo på første skikkelige forsøk hvor ting går som de skal!
Høstjenta Skrevet 28. desember 2016 #653 Skrevet 28. desember 2016 Husker når vi bestemte oss for å få henvisning til sykehus og utredning og hjelp til å bli gravide og det var egentlig helt greit. Da skulle vi endelig finne ut av hvorfor dette ikke gikk av seg selv, så for min del var det godt å komme i gang med ivf. Og nå sitter vi her med et lite troll 😊 Masse lykke til når dere kommer i gang!
LoveTrain Skrevet 28. desember 2016 #654 Skrevet 28. desember 2016 Hvordan er formen i dag? Har dere planer for nyttårsaften?
Illy Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #655 Skrevet 28. desember 2016 3 timer siden, Høstjenta skrev: Husker når vi bestemte oss for å få henvisning til sykehus og utredning og hjelp til å bli gravide og det var egentlig helt greit. Da skulle vi endelig finne ut av hvorfor dette ikke gikk av seg selv, så for min del var det godt å komme i gang med ivf. Og nå sitter vi her med et lite troll 😊 Masse lykke til når dere kommer i gang! Takk for at du forteller! Jeg er ganske redd for at det skal vise seg at det ikke går med IVF heller, vi begynner jo å bli vant til at det ikke går nå. Da er det godt å lese om erfaringer som din Og tusen takk for lykkeønskninger. Masse lykke til med den lille spira deres, håper den klamrer seg fast!
Illy Skrevet 28. desember 2016 Forfatter #656 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, LoveTrain skrev: Hvordan er formen i dag? Har dere planer for nyttårsaften? Takk for klemmen Supermensen gjør sitt for at jeg skal føle meg dårlig sånn fysisk sett, men mentalt begynner motet å komme litt tilbake igjen. Jeg må bruke både bind og tampong samtidig, og paracet virker ikke, men når denne dagen er over, er jeg nok ferdig med det verste. I kveld skal jeg ta en tur til Oslo og møte ei venninne og ta et glass vin nå som jeg kan. Og så skal jeg bli sunn igjen og droppe alkohol og redusere koffein fra i morra. Nyttårsaften skal vi mest sannsynlig til et vennepar og spise kalkun
LoveTrain Skrevet 29. desember 2016 #657 Skrevet 29. desember 2016 Fysj, død over supermensen! Syns det er tull at skuffelsen skal toppes med tidenes mens Men når du først må ha den, så var det bra du ikke fikk det mens du var på jobb. Håper det letter litt til i morgen:) Høres ut som du har noen kjekke dager i vente, og vin er en finfin trøstevenn. Jeg har ikke rørt en dråpe alkohol på nesten en måned nå, og kjenner at det savnes litt Koffein er det verre med, særlig på nattevakter. Klarer du å opprettholde et normalt kosthold og sånt nå i juletider? Jeg mister motivasjonen hver gang jeg tenker at jeg umulig kan være gravid, og så går jeg på en smell
Illy Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #658 Skrevet 29. desember 2016 5 timer siden, LoveTrain skrev: Fysj, død over supermensen! Syns det er tull at skuffelsen skal toppes med tidenes mens Men når du først må ha den, så var det bra du ikke fikk det mens du var på jobb. Håper det letter litt til i morgen:) Høres ut som du har noen kjekke dager i vente, og vin er en finfin trøstevenn. Jeg har ikke rørt en dråpe alkohol på nesten en måned nå, og kjenner at det savnes litt Koffein er det verre med, særlig på nattevakter. Klarer du å opprettholde et normalt kosthold og sånt nå i juletider? Jeg mister motivasjonen hver gang jeg tenker at jeg umulig kan være gravid, og så går jeg på en smell Det er mindre vondt i dag Og jeg er veldig glad jeg rakk å bli ferdig med jobb, ellers hadde jeg hatt opptil flere problemer. Jeg passer på å tenke at "denne vinen kan jeg bare drikke fordi jeg ikke ble gravid", og så spiste jeg brie til frokosten i dag også. Jeg har en kostholdsutfordring i at jeg ikke spiser variert, regelmessig og nok når jeg stresser, og legen sagt at jeg må skjerpe meg litt der. Jeg syndet ganske greit nå på jobb i jula da jeg var nokså stresset og lei meg, og som du sier, tenkte at jeg er ikke gravid likevel. Samme med kaffen. Jeg har vært alvorlig avhengig av koffein, og drukket virkelig store mengder. I løpet av prøvetida har jeg kuttet det kraftig ned. Nå får jeg faktisk ikke hodepine hvis jeg ikke har drukket kaffe innen 12, og jeg blir skjelven på hendene om jeg drikker to kopper på rad (før kunne jeg sikkert ta to doble espressoer før leggetid, og sove godt etterpå). Men det har blitt en del kopper nå etter at mensen kom...og jeg velger egentlig å kose meg med dem. Nattevakter klarer jeg ikke uten!
miore Skrevet 29. desember 2016 #659 Skrevet 29. desember 2016 Jeg har sinnadrukket fire kopper kaffe i dag Supermensen.no dukket opp her også. Jeg får faktisk koffeinhodepine om jeg ikke drikker den ene kaffekoppen jeg pleier å prøve å holde meg til hver dag! Det må være ekstremt vanedannende.
Illy Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #660 Skrevet 29. desember 2016 8 timer siden, miore skrev: Jeg har sinnadrukket fire kopper kaffe i dag Supermensen.no dukket opp her også. Jeg får faktisk koffeinhodepine om jeg ikke drikker den ene kaffekoppen jeg pleier å prøve å holde meg til hver dag! Det må være ekstremt vanedannende. Kaffe hjelper på det meste, jeg blir alltid litt glad av nybrygget kaffe og drømmer om ordentlig kaffemaskin hjemme. Og ingen forskning jeg har sett har bevist at én kopp om dagen skader fertiliteten. Det er jo antioksidanter, så kanskje det er bra til og med. Med supermensen får man drikke så mye man vil av hva man vil. Jeg har til og med skyldt på at vin sikkert er litt smertestillende og hjelper på de verste krampene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå