Havrekjeksen Skrevet 6. september 2016 #481 Skrevet 6. september 2016 Jeg krysser fingrene masse, masse for deg!
Snotra Skrevet 6. september 2016 #482 Skrevet 6. september 2016 Krysser fingrene for deg denne runden jeg også! Jeg har som alltid trua. Og kjempetips å lese om avokado og nøtter. Det føres herved opp på handlelista mi også!
Weebs Skrevet 7. september 2016 #483 Skrevet 7. september 2016 Avokado er kjempegodt! Når jeg lager guacamole som dip til nachoschips så føler jeg meg nesten sunn Men jeg elsker det på vanlig brødskive også. Majones, sennep, avokado og kyllingpålegg. Å herreud, nå ble jeg sulten!
miore Skrevet 7. september 2016 #484 Skrevet 7. september 2016 (endret) Avokado er godt på/til nesten alt Enig i at det er tipp topp tommel opp på skive også! Jeg skal spise MASSE avokado under neste forsøk, i hovedsak fordi det er godt, men det er jo kjekt å ha en unnskyldning! Endret 7. september 2016 av miore Mangla en spaaace
Illy Skrevet 7. september 2016 Forfatter #485 Skrevet 7. september 2016 20 timer siden, Havrekjeksen skrev: Jeg krysser fingrene masse, masse for deg! Tusen takk! 17 timer siden, Snotra skrev: Krysser fingrene for deg denne runden jeg også! Jeg har som alltid trua. Og kjempetips å lese om avokado og nøtter. Det føres herved opp på handlelista mi også! Det er en god egenskap og alltid ha trua Før eller siden må det jo gå! For deg også! 6 timer siden, Weebs skrev: Avokado er kjempegodt! Når jeg lager guacamole som dip til nachoschips så føler jeg meg nesten sunn Men jeg elsker det på vanlig brødskive også. Majones, sennep, avokado og kyllingpålegg. Å herreud, nå ble jeg sulten! Åh, det hørtes godt ut! Guacamole og nachochips er halvveis sunt, mener jeg, og halvveis er ikke så dårlig det! Men jeg liker spesielt godt at du har puttet sennep inn i tipset ditt, for det er godt det! Jeg må nok på butikken igjen. Jeg er visst forresten ikke så bevandret i krydder, for @Marimba skrev ikke feil, det finnes hvitløkspepper. Det må jo være mye sunnere enn hvitløkssalt og (så nå har jeg kjøpt det). 6 timer siden, miore skrev: Avokado er godt på/til nesten alt Enig i at det er tipp topp tommel opp på skive også! Jeg skal spise MASSE avokado under neste forsøk, i hovedsak fordi det er godt, men det er jo kjekt å ha en unnskyldning! Avocado skal være med overalt framover! Jeg er sånn at jeg får behov for å gjøre noe, selv om jeg vet at jeg ikke kan styre så mye av dette. Og etter artikkelen din, føles det som avocado kan hjelpe meg her. Jeg er så enkelt på dette området, at når jeg blir trist over tanta, tror jeg at jeg kan trøste meg selv litt med tanken på at neste gang, da skal jeg i hvert fall spise masse avokado! Det virker som jeg har kommet over testeangsten, og det er mulig jeg har blitt en såkalt testetøs. Jeg testet i hvert fall i dag, med negativt resultat. Nå har jeg vært streng med meg selv, og lagt ned forbud mot å google "negative 11 dpo still pregnant" og sånt. Egentlig har jeg slått meg til ro med at det ikke ble, og er i gang med å være trist over det. Neste runde blir det heller ikke noe, pga. jobb. Og den etter der, satser vi på hjelp. Og avocado! Litt irriterende at Ovia foreslår at du er gravid om du trykker inn emotional og weepy!
miore Skrevet 7. september 2016 #486 Skrevet 7. september 2016 Haha, herregud - har ikke tall på hvor mange ganger jeg har googlet sånne ting. Ovia bør lære seg at emotional and weepy også kan være et symptom på skuffelse over mangel på graviditet
Marimba Skrevet 7. september 2016 #487 Skrevet 7. september 2016 Hivtløkspepper ja, farlig godt Kjøpte en boks her om dagen og satte på pauserommet på kontoret (så har jeg klart når jeg har med avocado ). Ei av de andre var veldig spent på den og prøvesmakte litt, og siden den gang har hvitløkspepperboksen blitt flittig brukt på maten hennes. Hvitløk er jo også ekstremt sunt, så er jo supersmart å dytte i seg! (forusatt at man tåler å gå å "stinke" litt )
Atziri Skrevet 7. september 2016 #488 Skrevet 7. september 2016 (endret) Har seriøst ikke tall på hvor mange gang jeg googlet sånne ting, og leste statistikker og alt mulig rart. Forresten skjønner jeg ikke hypen med avokado. Et jeg den eneste som ikke liker det? Bare en ting til. Ikke for å få opp forhåpningene eller noe, men jeg hadde jo positiv 10 dpo, negativ 11 og positiv 12. Da husker jeg du sa noe sånt som at det kunne være forskjeller i hva jeg hadde drukket og når jeg hadde vært på do Endret 7. september 2016 av Atziri
Illy Skrevet 8. september 2016 Forfatter #489 Skrevet 8. september 2016 (endret) 18 timer siden, miore skrev: Haha, herregud - har ikke tall på hvor mange ganger jeg har googlet sånne ting. Ovia bør lære seg at emotional and weepy også kan være et symptom på skuffelse over mangel på graviditet Det er godt å høre at det ikke bare er meg i hvert fall! Det er skummelt hvor manisk den googlinga kan bli. Jeg holdt på å låne bort pcen min til en medstudent som skulle sjekke busstidene her om dagen. Det kunne fort blitt en pinlig affære Jeg vet ikke hva som kommer opp i loggen om man skriver inn r for ruter.no... Men jeg har i hvert fall nesten garantert søkt på noe prøverelatert på r også. 14 timer siden, Marimba skrev: Hivtløkspepper ja, farlig godt Kjøpte en boks her om dagen og satte på pauserommet på kontoret (så har jeg klart når jeg har med avocado ). Ei av de andre var veldig spent på den og prøvesmakte litt, og siden den gang har hvitløkspepperboksen blitt flittig brukt på maten hennes. Hvitløk er jo også ekstremt sunt, så er jo supersmart å dytte i seg! (forusatt at man tåler å gå å "stinke" litt ) Det har blitt en ny favoritt, faktisk! Det var bare denne stinkingen da. Jeg tror løsningen på det er å få alle på jobb til å spise det! Jeg skal ta med både avocado og hvitløkspepper på jobb 13 timer siden, Atziri skrev: Har seriøst ikke tall på hvor mange gang jeg googlet sånne ting, og leste statistikker og alt mulig rart. Forresten skjønner jeg ikke hypen med avokado. Et jeg den eneste som ikke liker det? Bare en ting til. Ikke for å få opp forhåpningene eller noe, men jeg hadde jo positiv 10 dpo, negativ 11 og positiv 12. Da husker jeg du sa noe sånt som at det kunne være forskjeller i hva jeg hadde drukket og når jeg hadde vært på do Du også, ja? Det er faktisk veldig godt å høre at jeg ikke er i ferd med å bli helt gæærn! Jeg tror kanskje avocado er litt som rosenkål? Noe man må lære seg å like? Jeg syntes rosenkål var en ond grønnsak helt til for noen få år siden, og da var det plutselig var godt (skremmende egentlig, for det betyr vel at jeg er i ferd med å bli gammel). Jeg tok en test i dag og, som var like negativ, så da er jeg 99,98 % sikker. Så i stedet for å gruble og håpe mer denne måneden, satser jeg på at Pergotime kan være like effektivt for oss også Endret 8. september 2016 av Illy
miore Skrevet 8. september 2016 #490 Skrevet 8. september 2016 Rosenkål er SYKT godt! Du begynner på pergotime denne syklusen dersom tanta dukker opp og du ikke er gravid, eller? I så fall er det jo ikke så lenge til du begynner å "gjøre noe nyttig", hehe. Jeg hater ventetiden mest av alt - det kjennes bedre å føle at man tar noen grep. Avokado og pergotime, den nye fruktbarhetskuren
Atziri Skrevet 8. september 2016 #491 Skrevet 8. september 2016 Lykke til med pergo, håper virkelig det gjør susen Selv om jeg skjønner skepsisen din når du har så stabil syklus. Men men, man vet aldri.
Illy Skrevet 8. september 2016 Forfatter #492 Skrevet 8. september 2016 7 timer siden, miore skrev: Rosenkål er SYKT godt! Du begynner på pergotime denne syklusen dersom tanta dukker opp og du ikke er gravid, eller? I så fall er det jo ikke så lenge til du begynner å "gjøre noe nyttig", hehe. Jeg hater ventetiden mest av alt - det kjennes bedre å føle at man tar noen grep. Avokado og pergotime, den nye fruktbarhetskuren Det har blitt sykt godt med årene! Men likte du det virkelig da du var 7? Vi blir dessverre nødt til å hoppe over neste syklus. Da er vi antagelig i hver vår by på jobb i det fruktbare vinduet . Huff, ikke snakk om ventetid, jeg tror jeg kommer til å slite mye med det i prosessen som venter! Nettopp det der med å gjøre noe nyttig, jeg vil at det skal skje noe, og jeg vil helst gjøre noe for å få det til å skje! Den neste måneden får jeg fokusere på å smøre koppen innvendig med avocadofett for å forberede den på de kommende strabasene! 3 timer siden, Atziri skrev: Lykke til med pergo, håper virkelig det gjør susen Selv om jeg skjønner skepsisen din når du har så stabil syklus. Men men, man vet aldri. Takk! Det må jo være en eller annen grunn til at legen foreslår det. Etter litt for mye googling, har jeg funnet ut at man kan ha regelmessig EL, men med egg som ikke er ordentlig modne. Hvis jeg tilfeldigvis har det, skulle pergo kunne hjelpe. Og hvis det bare er sædcellene som er slappe, øker jo sjansen for at en av dem kommer helt i mål hvis pergo sørger for at jeg slipper to egg (vi har allerde funnet tvillingnavn).
Atziri Skrevet 8. september 2016 #493 Skrevet 8. september 2016 Var det jeg og tenkte, er jo på en måte dobbelt så stor sjanse for at det skal klaffe om to egg slipper Jeg hadde vondt i begge eggstokkene, så lurer på om to egg slapp her, men at kun ett ble befruktet. Men da var det jo større sjanse for at sædcellene skulle treffe ett av eggene da
Illy Skrevet 10. september 2016 Forfatter #494 Skrevet 10. september 2016 Den 8.9.2016 at 17.39, Atziri skrev: Var det jeg og tenkte, er jo på en måte dobbelt så stor sjanse for at det skal klaffe om to egg slipper Jeg hadde vondt i begge eggstokkene, så lurer på om to egg slapp her, men at kun ett ble befruktet. Men da var det jo større sjanse for at sædcellene skulle treffe ett av eggene da Det må jo nødvendigvis være større sjanse, så lenge sæden kan svømme litt, og eggene ikke alltid er helt håpløse. Det blir spennende å teste
Illy Skrevet 10. september 2016 Forfatter #495 Skrevet 10. september 2016 Tanta kom på dagen Om ikke annet, så er det veldig forutsigbart. Nå jeg får en positiv el-test, vet jeg nesten på timen når tanta kommer, og syklusene har vært stabile i ett år nå. Forrige gang ble lutealfasen en dag lenger enn vanlig, men da så det ut som det var et egg som prøvde å feste seg. Den nyeste fikse ideen min er at eggene mine sikkert ikke blir modne nok, fordi syklusene har blitt så korte. Lutealfasen på 13 dager er jo ok, men fasen fra mensen til EL (hva det nå var den het igjen), kan vel være føkka den og... Når egget slipper på dag 12, innbiller jeg meg at det ikke er klart enda. Sist, da egget tilsynelatende hadde blitt befrukta, var EL på dag 14 (uvanlig sent for meg). Men jeg vet jo at dette er en teori som springer ut fra mitt behov for svar og kontroll, og ikke fra vitenskap og virkelighet! Jaja, blir bra med en tur til legen for å få mer sannsynlige svar og ikke minst løsninger! Det ble annonsert én graviditet og ,én nyankommen baby på facebooken min i dag, og det trigger virkelig i gang det ene og det andre av følelser. Men det ER tross alt sannsynlig at det ordner seg til slutt.
Snotra Skrevet 11. september 2016 #496 Skrevet 11. september 2016 Det ordner seg til slutt, Illy, men jeg føler sånn med deg. Det er en bitter pille å svelge den skuffelsen som kommer gang på gang. Da blir det jo også til at man tenker og analyserer fram og tilbake. Når er det du skal til legen neste gang?
miore Skrevet 11. september 2016 #497 Skrevet 11. september 2016 En follikelfase på 12 dager høres helt innafor ut, altså! Når man stimulerer under ivf bruker man jo gjerne sprøyter i bare 8-12 dager om alt går som det skal. Syklus man kan stille etter klokka er bare bra, da er det f.eks stor sannsynlighet for at du med stabil syklus og (til ivf-er å være) lav alder får kort protokoll dersom det blir IVF på dere. Mindre medisiner, litt billigere totalt sett, og ikke minst mye nærmere instant gratification og kortere ventetid
Illy Skrevet 15. september 2016 Forfatter #498 Skrevet 15. september 2016 Den 11.9.2016 at 13.21, Snotra skrev: Det ordner seg til slutt, Illy, men jeg føler sånn med deg. Det er en bitter pille å svelge den skuffelsen som kommer gang på gang. Da blir det jo også til at man tenker og analyserer fram og tilbake. Når er det du skal til legen neste gang? Takk Du vet hvordan det er, jammen kjipere enn man har tenkt seg før man begynner å prøve. Men jeg har tro på at det ordner seg. Og for deg også Vi skal til legen på onsdag neste uke, så det er ikke så lenge til nå. Jeg håper at han skal si et eller annet skikkelig positivt og oppmuntrende. Den 11.9.2016 at 19.44, miore skrev: En follikelfase på 12 dager høres helt innafor ut, altså! Når man stimulerer under ivf bruker man jo gjerne sprøyter i bare 8-12 dager om alt går som det skal. Syklus man kan stille etter klokka er bare bra, da er det f.eks stor sannsynlighet for at du med stabil syklus og (til ivf-er å være) lav alder får kort protokoll dersom det blir IVF på dere. Mindre medisiner, litt billigere totalt sett, og ikke minst mye nærmere instant gratification og kortere ventetid Dette ble jeg optimistisk av å lese! Legen skal jobbe hardt for å slå deg på oppmuntrende informasjon. Å vente gjennom en hel syklus, som det ikke kan bli noe av uansett, er jammen ikke enkelt. Og jeg som trodde jeg var tålmodig. Har til og med skrevet inn tålmodighet som en positiv egenskap i jobbsøknader tidligere... Men akkurat nå har jeg et stor behov for instant gratification her.
Havrekjeksen Skrevet 15. september 2016 #499 Skrevet 15. september 2016 Om du har klart å få positivt test (om enn bare kjemisk) på egen hånd, så får dere superegg og superlivmor med litt medisinsk hjelp i ryggen. Ustoppelig barn på vei!
Illy Skrevet 17. september 2016 Forfatter #500 Skrevet 17. september 2016 Den 15.9.2016 at 21.51, Havrekjeksen skrev: Om du har klart å få positivt test (om enn bare kjemisk) på egen hånd, så får dere superegg og superlivmor med litt medisinsk hjelp i ryggen. Ustoppelig barn på vei! Takk! Satser på at du har rett i det Jeg skjønte at det gikk galt da jeg fikk den testen sist, men ble på en merkelig måte glad likevel. Et år etter forrige kjemiske, var det fint å få en bekreftelse på at egglederne ikke har grodd igjen i hvert fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå