Illy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #381 Skrevet 7. juli 2016 (endret) 11 timer siden, Atziri skrev: Synd med EL-testen og aksjene Illy Men litt hell i uhell da, i og med at dere kan rekke å lage mai-baby i stedet for. Høres ut som lutealfasen din er 14 dager, og da bør denne syklusen bli på 28 dager. Lutealfasen skal visstnok være veldig stabil Var kun to ganger hos meg (så vidt jeg vet) der den var lengre enn 11 dager iløpet av dette året med prøving. Og angående interessante tema... Du er jo på et prøverforum Alle oss er jo helt opphengt i sykluslengde og telling og EL-tester og lutealfase og diverse. Det er fint å lese om hvordan du har det, og det er fint å lese dine erfaringer og dele av sine egne. Så vet du det Ja, uflaks denne måneden, men ny flaks til neste Godt at det er flere som er interesserte (opphengte?) i syklus og telling. Forresten, da du gikk på pergo, ga det noe endring i lengde av lutealfasen? Eller, det vet du kanskje ikke for du fikk jo heldigvis aldri TR. Nå tror jeg nemlig kanskje at EL hele tiden har vært seinere enn jeg har tenkt. Og da er lutealfasen min kortere og. 8 timer siden, Marimba skrev: Helt enig i det med sykluslengder, for oss prøvere er det veldig interessant (alle andre derimot synes nok vi er temmelig sære som er opptatt av sånt ) Det varierer litt hos meg hvilke perioder jeg er god på alt mulig av innkjøp til prøveperioden. Ulempen er jo at jeg får så mye høyere forhåpninger de månedene jeg har vært "flink".. Det er bare om å gjøre at dagboka ikke havner i den der rekka øverst på forumet, over de nyligst oppdaterte trådene, så en stakkar ikke-prøver klikker seg inn i den. Jeg får også forhåpninger når jeg her vært flink, eller prøvd noe nytt. Hver gang tenker jeg at dette må da ha gjort susen, og finner noen ekstra innbilte symptomer. Men samtidig gjør det prøveperioden litt bedre. Det er godt å gjøre noe, selv om det ikke har virket så bra hittil. Det vil si, nå som jeg vet at det er liten sannsynlighet for klaff, har jeg det egentlig ganske bra. Det er avslappende (og litt frustrerende) 4 timer siden, Havrekjeksen skrev: EL på dag fjorten er helt innafor. Legg inn aksjer! Vi som lå likt av sist, nå havner du ei uke foran meg i løypa! Samboeren jobber skift lang unna, og pga. den seine ELen så rakk vi det ikke Aksjer tre (eller fire?) dager før EL funker kanskje om man er unge og superfruktbare, men jeg tror sjansene er små hos oss. Hvis det ikke hadde vært for at vi begge skal bli gravide nå, du denne måneden, jeg neste, så skulle jeg fortet meg å ta deg igjen, så vi havnet likt på nytt! Det er alltid litt fint når noen andre er på samme sted i syklusen. Endret 7. juli 2016 av Illy
Illy Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #382 Skrevet 7. juli 2016 (endret) Jeg tror jeg har oppdaget noe - at jeg har EL seinere enn jeg trodde. Jeg fikk nemlig positiv billigstrimmel i morges også, på dag 15. I går var den knallpositiv, med sterkere teststrek enn kontrollstrek. I dag var den litt svakere, men strekene var like sterke. Betyr det at jeg ikke hadde hatt EL enda, eller? Til tross for at jeg har vært prøver i et år, er jeg visst nybegynner på EL-tester... Jeg pleier å ha tydelige EL-smerter, på én av sidene og litt nedover låret, en pressende smerte på en måte. Det kommer på dag 12 (25 dagers syklus) eller 13 (26 dagers syklus), og varer i et par timer. Jeg har vært fast bestemt på at egget slipper i løpet av timene med smerter. Jeg vet jo at man ikke vet hva EL-smerter kommer av, at de varierer fra kvinne til kvinne (og at ikke alle har dem), og at de kan komme både før etter og under EL. Likevel syns jeg det har virket så logisk. Egget presser på og vil ut, og det gjør vondt, etter noen timer er det ute og det gjør ikke vondt mer. Det kjennes sånn ut liksom Men nå fikk jeg første positive test i går formiddag, og smertene kom kl. 18 samme dag (testet kvelden innen, da var den negativ). EL skal komme 24-36 timer etter positiv test. Da kan det ikke være egget som slipper jeg kjenner. Eggløsningen skjedde vel mest sannsynlig i dag? I så fall kommer disse smertene kanskje alltid litt etter LH-stigningen, men ei stund før egget slippes. Og i så fall har jeg nok EL minst en dag senere enn jeg trodde. Forrige gang jeg testet kom smertene ca 12 timer etter positiv test. Vel, kan dette bety at vi har timet dårlig da? Vi har faktisk stort sett lagt inn aksjer dagen før det jeg trodde var EL (smertene), og så har det blitt et opphold. Og kan det bety litt kort lutealfase? Mente jeg hadde 13, f.eks. ved EL dag 13 og 26 dagers syklus (teller ikke med EL-dagen og TR-dagen), men da har jeg vel 11 eller 12? Endret 7. juli 2016 av Illy
Marimba Skrevet 7. juli 2016 #383 Skrevet 7. juli 2016 Samme som meg det. El dag 15 og 11 dagers lutealfase. Men da vet dere hvertfall det neste pp at dere kan legge inn aksjer en lengre periode (hvis det passer med jobb)
Atziri Skrevet 8. juli 2016 #384 Skrevet 8. juli 2016 13 timer siden, Illy skrev: Ja, uflaks denne måneden, men ny flaks til neste Godt at det er flere som er interesserte (opphengte?) i syklus og telling. Forresten, da du gikk på pergo, ga det noe endring i lengde av lutealfasen? Eller, det vet du kanskje ikke for du fikk jo heldigvis aldri TR. Nå tror jeg nemlig kanskje at EL hele tiden har vært seinere enn jeg har tenkt. Og da er lutealfasen min kortere og. Nei, aner jo ikke om det ga noen endring i lutealfasen i og med at jeg faktisk ble gravid... Men når jeg var hos privat gynekolog så nevnte jeg for henne at jeg hadde 11 dager mellom EL og TR, og det mente hun ikke var noe problem, så tror ikke det skal ha noe å si Jeg har jo ikke fått noe medisiner som skal gjøre den lengre, pergo er jo bare hormoner for å få egget til å slippe. Så kan ikke tenke meg at det ville hatt noen innvirkning på lutealfasen. Så ville ikke vært bekymret om du hadde kortere LF, det gikk jo fint for meg Jeg hadde jo aldri EL-smerter av meg selv, men når jeg gikk på pergo fikk jeg det for første gang. Da hadde jeg vondt i tre-fire (husker ikke helt) dager før selve EL-dagen. Men husker ikke om jeg hadde vondt selve dagen... Nå måtte jeg så klart lese meg bakover i min egen dagbok, og ser at jeg hadde EL-smerter også på selve EL-dagen. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, ble jo helt surrete. Men ja. EL-smerter kan bety EL samme dag. Men jeg hadde også vondt før selve dagen. Jeg har aldri brukt EL-tester, så kan ikke hjelpe deg med det, men hvis jobben og søvnsyklusen din tillater det så ville jeg prøvd å tempe. Det var det som gjorde meg mest sikker på at EL hadde vært, og det var også det første "sikre" graviditetstegnet jeg hadde
Illy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #385 Skrevet 8. juli 2016 13 timer siden, Marimba skrev: Samme som meg det. El dag 15 og 11 dagers lutealfase. Men da vet dere hvertfall det neste pp at dere kan legge inn aksjer en lengre periode (hvis det passer med jobb) Det høres ut som vi har ganske lik syklus og, egentlig, som regel 26 dager. Jeg er fortsatt opphengt i EL-smertene, derfor tror jeg at TR kommer etter 27 dager denne gangen (med smertene på dag 14). Så lenge jeg har fulgt med på det, har de aldri slått feil. Men EL må nesten ha vært på dag 15, eller til og med 16. Nå kan jeg angre på at jeg ikke har latt meg inspirere og begynt med tester tidligere! Men det har vært litt pga samboeren og, som syns det ble mye stress.
Illy Skrevet 8. juli 2016 Forfatter #386 Skrevet 8. juli 2016 2 timer siden, Atziri skrev: Nei, aner jo ikke om det ga noen endring i lutealfasen i og med at jeg faktisk ble gravid... Men når jeg var hos privat gynekolog så nevnte jeg for henne at jeg hadde 11 dager mellom EL og TR, og det mente hun ikke var noe problem, så tror ikke det skal ha noe å si Jeg har jo ikke fått noe medisiner som skal gjøre den lengre, pergo er jo bare hormoner for å få egget til å slippe. Så kan ikke tenke meg at det ville hatt noen innvirkning på lutealfasen. Så ville ikke vært bekymret om du hadde kortere LF, det gikk jo fint for meg Jeg hadde jo aldri EL-smerter av meg selv, men når jeg gikk på pergo fikk jeg det for første gang. Da hadde jeg vondt i tre-fire (husker ikke helt) dager før selve EL-dagen. Men husker ikke om jeg hadde vondt selve dagen... Nå måtte jeg så klart lese meg bakover i min egen dagbok, og ser at jeg hadde EL-smerter også på selve EL-dagen. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, ble jo helt surrete. Men ja. EL-smerter kan bety EL samme dag. Men jeg hadde også vondt før selve dagen. Jeg har aldri brukt EL-tester, så kan ikke hjelpe deg med det, men hvis jobben og søvnsyklusen din tillater det så ville jeg prøvd å tempe. Det var det som gjorde meg mest sikker på at EL hadde vært, og det var også det første "sikre" graviditetstegnet jeg hadde Takk for svar! Det hjelper å høre hva gynekologen din sa Jeg har lest at man ikke kan vite sikkert med eventuelle EL-smerter, men siden mine er så tydelige, varer bare noen timer (med litt murringer og stikk i dagene før og etter) og alltid 13 dager før neste mens, har jeg tenkt at det må være EL. Hvis de ikke er det, er det på en måte litt fint. For når jeg sjekker appen min, ser jeg at aksjene er lagt inn litt (for?) tidlig i mange av periodene. Kanskje det er seinere sengekos som skal til? Jeg har veldig lyst til å tempe, for dette vil jeg gjerne finne ut av. Dessverre jobber jeg ofte hvilende nattevakt. Det innebærer at jeg våkner, og ofte står opp, flere ganger i løpet av ei natt. Dette påvirker visst søvnen min generelt sett også, og jeg våkner mange ganger i løpet av natta selv når jeg sover hjemme. I natt f.eks. våknet jeg kl. 03.30 og fikk ikke sove igjen før jeg hadde vært på do. Målte akkurat da jeg våknet, og da var tempen 36,5. Så sovnet jeg, men sov urolig og våknet til flere ganger. Jeg målte igjen da vekkerklokka ringte kl 07 (da jeg vanligvis måler), og da var tempen 36,8. Den første målingen kan tyde på at EL ikke har vært, den siste på at EL har vært. Og jeg vet ikke hvilken måling jeg kan stole på, for ingen av dem er optimale
Illy Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #387 Skrevet 9. juli 2016 Det er jammen kjekt (og forvirrende) med Google. Jeg har lært noe nytt igjen, og funnet ut at det ikke er helt umulig at jeg har EL ganske nær positiv EL-test likevel. http://maiamidwifery.com/2014/05/opks-flushing-money-hopes-getting-pregnant-drain/ Her for eksempel, står det at EL typisk kommer nærmere og nærmere LH-toppen med alderen. For damer i slutten av trettiåra er det vanlig at EL kommer samme dag som positiv test. Nå er jeg bare helt i starten av 30-åra fortsatt da. Men det kan jo likevel være at min eggløsning kommer raskt, og at at EL smertene mine er EL. Dette er forvirrende saker, altså. Den beste måten å finne ut av det på er vel temping. Nytteløst for meg, jeg må i såfall gå til anskaffelse av sovemedisin, så jeg holder meg sovende i fire timer i strekk hver natt. Men det er å anbefale for alle som kan. Det er litt godt med en syklus hvor jeg sånn helt på ordentlig tror at det ikke kan ha klaffet. Merkelig nok! I dag har jeg også lest at når man er mellom 30 og 35 tar det i gjennomsnitt 9 måneder før det klaffer. Med litt spermtrøbbel i tillegg, føler jeg at vi fortsatt er innafor, og at dette ordner seg tilslutt. (Jeg er sikkert ikke like optimistisk på denne tida neste syklus. Regner med at da leter jeg etter symptomer igjen, og frykter at det aldri skal gå). Nå teller jeg ned dager til ferie. Sein ferie i år, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg pleier alltid å prøve å få lagt ferien til siste pulje, for da har man det å se fram til gjennom hele sommeren. Aller best er ferie på høsten, syns jeg. Men det nytter ikke nå, når jeg er student i tillegg til arbeidstaker.
Atziri Skrevet 10. juli 2016 #388 Skrevet 10. juli 2016 Jeg var også mye roligere de få syklusene jeg følte at vi virkelig ikke hadde truffet. Da trengte jeg ikke bli så skuffet når TR kom. For meg virker det som om vi er mange som må prøve lenge før det går. Er sikkert enda flere også, bare at mange syns det er kleint å snakke om, så de sier bare at det gikk med en gang. Det var det jeg trøsta meg med i alle fall
Marimba Skrevet 10. juli 2016 #389 Skrevet 10. juli 2016 Dette synes jeg var veldig beroligende å lese Illy! Jeg liker googlinga di! Nå er jeg ikke 30 enda, men det er bare noen måneder unna, så regner med at jeg faller under ca samme statistikken.
Havrekjeksen Skrevet 11. juli 2016 #390 Skrevet 11. juli 2016 Åh, interessant lesing! Kanskje jeg også har EL tidligere enn jeg tror? Men jeg har allerede 15 dager lutealfase ut fra dagen jeg estimerer EL (dagen etter LH-topp), så jeg vet ikke. Burde også tempet egentlig... tror jeg skal tempe neste mnd selv om jeg ofte vandrer på natta. Kanskje jeg har flaks og klarer å fange opp tempstigning til når EL.
Illy Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #391 Skrevet 12. juli 2016 Den 10. juli 2016 at 20.41, Atziri skrev: Jeg var også mye roligere de få syklusene jeg følte at vi virkelig ikke hadde truffet. Da trengte jeg ikke bli så skuffet når TR kom. For meg virker det som om vi er mange som må prøve lenge før det går. Er sikkert enda flere også, bare at mange syns det er kleint å snakke om, så de sier bare at det gikk med en gang. Det var det jeg trøsta meg med i alle fall Det er nok som du sier, flere enn vi tror som prøver lenge. Det er ganske mange som får hjelp på et eller annet vis også, men som ikke forteller om det fordi det liksom ikke er noe man snakker om (dessverre!) Det er så godt når noen som har prøvd ei stund, som dere, får to streker! Og det gir håp om at det vil ordne seg for alle her. Den 10. juli 2016 at 23.10, Marimba skrev: Dette synes jeg var veldig beroligende å lese Illy! Jeg liker googlinga di! Nå er jeg ikke 30 enda, men det er bare noen måneder unna, så regner med at jeg faller under ca samme statistikken. Godt å høre at det kan berolige flere! Det hjelper meg mye å se at det kan ta tid uten at det er noe galt. Dessuten hjelper tanken på at man får hjelp når det har gått et år. Googling er noen ganger veldig fint. Jeg tenker fortsatt på den linken du la ut en gang om fordelene med å være litt eldre foreldre Den 11. juli 2016 at 9.36, Havrekjeksen skrev: Åh, interessant lesing! Kanskje jeg også har EL tidligere enn jeg tror? Men jeg har allerede 15 dager lutealfase ut fra dagen jeg estimerer EL (dagen etter LH-topp), så jeg vet ikke. Burde også tempet egentlig... tror jeg skal tempe neste mnd selv om jeg ofte vandrer på natta. Kanskje jeg har flaks og klarer å fange opp tempstigning til når EL. Det høres jo logisk ut at EL er den dagen du tror, og lutealfasen er 15 dager egentlig? Men har ikke du også EL-smerter noen ganger? Når kommer de i forhold til positiv test? Jeg klarer å se at temperaturen har steget til tross for usammenhengende søvn. Jeg måler når jeg våkner om natta etter å ha sovet noen timer, og til en fast tid på morgenen, samt at enkelte netter når jeg har fri sover jeg sammenhengende også. Til sammen ser jeg et slags mønster, og jeg ser i hvert fall at jeg har hatt EL (det er godt bare det!). Men å finne EL nøyaktig nytter ikke for meg.
Havrekjeksen Skrevet 12. juli 2016 #392 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har EL smerter, jo. De stikker veldig og varer noen timer også er jeg "støl" etterpå. Smertene kommer dagen etter positiv EL-test. Men nå hadde jeg positiv test søndag kveld og hadde EL smerter i natt (eller dag tidlig, i fire-fem tiden). Jeg får bare dekke alle dagene så best jeg kan, antar jeg. Men ante ikke at selve eggløsingen endret seg med alder. Nyttig uansett!
Illy Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #393 Skrevet 12. juli 2016 5 timer siden, Havrekjeksen skrev: Jeg har EL smerter, jo. De stikker veldig og varer noen timer også er jeg "støl" etterpå. Smertene kommer dagen etter positiv EL-test. Men nå hadde jeg positiv test søndag kveld og hadde EL smerter i natt (eller dag tidlig, i fire-fem tiden). Jeg får bare dekke alle dagene så best jeg kan, antar jeg. Men ante ikke at selve eggløsingen endret seg med alder. Nyttig uansett! Det høres akkurat ut som mine EL-smerter. Kan jo virke som det varierer litt hvor lang tid etter LH-toppen de kommer. Den andre gangen jeg testet, kom smertene dagen etter positiv test. Jeg tror fortsatt hardt på at de smertene er egget som løsner.
Illy Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #394 Skrevet 12. juli 2016 Kroppen har begynt å tulle med meg, og det syns jeg ikke noe om! I ettermiddag har jeg hatt menssmerter. Ikke EL-smerter, som kommer på en side, men krampevondt nederst midt på i underlivet. I tillegg har det vært rødt blod på papiret ved de to siste dobesøkene. Sånn ellers ville jeg tenkt "åh, festeblødning?!", men nå tenkte jeg mer "hva!? TR!?". Jeg vet ikke hvor mange dpo jeg er en gang, 5 eller 6 mest sannsynlig. Jeg hadde en liten blødning 5 eller 6 DPO i mai også. Den måneden hadde jeg virkelig trua, det var da gynekologen sa at ting så ut som de var veldig forenelige med graviditet der inne. Men det var jo ingenting. Da var blødningen bare et lite spor, nå er det mer og minner om starten på et tantebesøk. Er dette en slags ny trend? At jeg skal ha juksefesteblødning? Jeg håper i hvert fall ikke det faktisk er TR, for en syklus på 20 dager er ikke helt innafor.
Marimba Skrevet 12. juli 2016 #395 Skrevet 12. juli 2016 Men tenk om det faktisk er festeblødning da! At det klaffa på EL denne måneden allikevel. Man må jo bare håpe, men jeg skjønner at du blir litt småsprø.
Illy Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #396 Skrevet 12. juli 2016 29 minutter siden, Marimba skrev: Men tenk om det faktisk er festeblødning da! At det klaffa på EL denne måneden allikevel. Man må jo bare håpe, men jeg skjønner at du blir litt småsprø. Det hadde vært fantastisk! Men vi la inn siste aksjer tre dager før EL (kanskje to, men det er usannsynlig), og vet at EL ikke kom tidligere pga testing. Etter 11 perioder uten resultat, og med fravær av det berømte EL-slimet, tviler jeg på at sjansene er store. Jeg er litt bekymret for at det er noe galt, og at syklusen har blitt helt forstyrret. Men antagelig er det bare en tilfeldig hormonsvingning-greie.
Atziri Skrevet 12. juli 2016 #397 Skrevet 12. juli 2016 Jeg hadde jo plutselig en blødning rundt 6-7 dpo syklusen før pergo. Ble jo sååå håpefull, det er jo helt ondskapsfullt av kroppen å holde på sånn. Jeg har aldri blødninger midt i syklusen, så fikk jo skyhøye forventninger. Fant aldri ut hva det var, men festeblødning kan det jo ikke ha vært, i og med at TR kom ganske på slaget. Av og til så tuller kroppen. Men av og til så er det jo faktisk festeblødning, og jeg krysser definitivt fingrene for det i ditt tilfelle!
Havrekjeksen Skrevet 13. juli 2016 #398 Skrevet 13. juli 2016 Jeg håper det viser seg å være festeblødning
Illy Skrevet 13. juli 2016 Forfatter #399 Skrevet 13. juli 2016 10 timer siden, Atziri skrev: Jeg hadde jo plutselig en blødning rundt 6-7 dpo syklusen før pergo. Ble jo sååå håpefull, det er jo helt ondskapsfullt av kroppen å holde på sånn. Jeg har aldri blødninger midt i syklusen, så fikk jo skyhøye forventninger. Fant aldri ut hva det var, men festeblødning kan det jo ikke ha vært, i og med at TR kom ganske på slaget. Av og til så tuller kroppen. Men av og til så er det jo faktisk festeblødning, og jeg krysser definitivt fingrene for det i ditt tilfelle! Ja, ondskapsfullt er det rette ordet! Jeg har heldigvis ikke fått noe særlig forhåpninger denne ganger. Jeg er veldig glad jeg brukte EL-tester. Ellers hadde jeg vært sikker på at det var festeblødning, og blitt helt overbevist når TR ikke kommer som vanlig etter 26 dager. Men likevel, det fikk meg til å droppe planene om et vinglass hos ei venninne i dag, og kjøpe inn alkoholfri eplecider. 12 minutter siden, Havrekjeksen skrev: Jeg håper det viser seg å være festeblødning Det hadde vært noe! I følge statistikken har man en sjanse tre dager før EL og. Om det skjer, skal jeg aldri snakke stygt om Solvipect igjen. For da tror jeg det er Solvipect som har gjort noe med EL-slimet, selv om jeg aldri så noe til det. Det var heldigvis ikke TR, for både smertene og blødningen er borte i dag. Hvis jeg skal spå ut i fra alt jeg har lært mens jeg har vært prøver, var dette en liten blødning fra livmorslimhinna på grunn av svingninger i hormonene. Men samtidig har jeg et bittelite håp om at skal være et lite egg som fester seg, og klarer det denne gangen.
Havrekjeksen Skrevet 13. juli 2016 #400 Skrevet 13. juli 2016 Mini er laget før EL! Tror jeg. Jeg hadde avskrevet hele den måneden fordi vi ikke var sammen under EL. Vi hadde sex 3-4 dager før estimert EL og siden vi ikke var sammen så testet jeg ikke etter noe EL. Neste gang vi hadde sex var vel syklusdag 19 eller 20. Det kan såklart hende jeg hadde skrekkelig sen EL, eller uvanlig tidlig for å være meg. Men jeg tror mer på at vi vant i "sæden lever der inne og venter på egget"-lotteriet. Får håpe dere også får en jackpot!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå