Illy Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #361 Skrevet 26. juni 2016 Jeg har klart å rote meg inn på informasjon om alder og fruktbarhet i dag. Kanskje ikke det smarteste, men jeg blir egentlig både litt bekymret og litt lettet. Det står jo så klart at fruktbarheten synker med alderen, og at det tar lengre tid jo eldre man blir. Jeg testet en kalkulator på countdowntopregnancy.com, som sa at vi hadde 15 % sjanse i hver syklus. Det var lite! Men så trykket jeg videre, og så at den falt fra nøyaktig 20 % i årene opp til 30 til nøyaktig 15 % fra du fyller 30 og noen år framover. Så presist er det ikke! Så konklusjonen blir vel bare at antagelig er sjansene litt reduserte pr. prøveperiode. Selv om jeg får litt angst for at det tar tid, og at alderen bidrar, hjelper det å tenke på at det kan være naturlig. Med tanke på alder og litt lav sædkvalitet, tar det gjerne tid, uten at det betyr at det ikke går. Vi må bare være tålmodige. Faktisk har mange i vennekretsen min vært "treige" med å få barn, og veldig mange hadde passert 30 før de fikk førstemann. Det blir jo vanligere og vanligere. Og det er klart, det er ikke ideelt, sånn fruktbarhetsmessig. Men for de fleste av de jeg kjenner som fikk barn seint, har det kanskje vært ganske klokt også. For meg var det nok klokt i hvert fall, at jeg ikke fikk barn med eksen. Da hadde jeg mest sannsynlig aldri møtt nåværende samboer heller. Det hadde ikke vært noe særlig! Og dessuten var det både klokt og nødvendig å vente til samboeren også ble klar for det. Jaja, nå satser vi alt på pp12, så holder vi oss innafor et år også!
Atziri Skrevet 28. juni 2016 #362 Skrevet 28. juni 2016 Jeg bor også i nord, og kjenner meg så sykt godt igjen i det dere sier Er så typisk "Nå kommer godværet" (bare ikke i de nordligste fylkene...). Har lært meg å ta de avisoversiktene med en god klype salt for å si det sånn. Men når go'været kommer er vi jo de flinkeste til å nyte det vil jeg hevde Statistikk er vanskelig... Alt er så relativt, og det kommer så mye an på. For eksempel er vel alle som ikke kan få barn, men ikke vet det enda, også med i den statistikken? Så de drar jo ned tallene. Det kommer til å gå for dere også Virker som om det er mer normalt for tiden å vente til etter 30 enn å få barn før. Føler vi er veldig ung sånn sett, er ingen i vennekretsen vår som har fått barn eller som i det hele tatt tenker på det (såvidt jeg vet). Så tror dere er helt innafor normalen Krysser fingrene for at årsgrensa blir magisk for dere også!
Illy Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #363 Skrevet 1. juli 2016 Nå nærmer EL seg igjen, det blir mest sannsynlig mandag eller tirsdag. Jeg har kjøpt en stor flaske med hostesaft igjen, og begynte å ta den tre ganger daglig i går. Noe så grusomt! Jeg tror sånn hostesaft er helt på toppen av lista over spiselige/drikkelige ting jeg liker minst, sammen med lever og kamskjell. Men i tilfelle det virker, må jeg prøve en gang til.
Atziri Skrevet 1. juli 2016 #364 Skrevet 1. juli 2016 Lykke til denne perioden! Krysser fingrene for deg Jeg prøvde også hostesaft noen perioder, og syns smaken ble mindre fæl etterhvert. Men i og med at jeg hadde sånne type 40-dagerssykluser, så tømte jeg jo ei flaske hver syklus. Og det ble fryktelig dyrt... Så det måtte vi bare slutte med. Jeg oppdaget heller ikke noe særlig effekt av det. Men det er kanskje fordi jeg alltid har hatt lite utflod? Har liksom aldri merket noe til det slimet som alle snakker om.
Illy Skrevet 2. juli 2016 Forfatter #365 Skrevet 2. juli 2016 Den 1. juli 2016 at 13.12, Atziri skrev: Lykke til denne perioden! Krysser fingrene for deg Jeg prøvde også hostesaft noen perioder, og syns smaken ble mindre fæl etterhvert. Men i og med at jeg hadde sånne type 40-dagerssykluser, så tømte jeg jo ei flaske hver syklus. Og det ble fryktelig dyrt... Så det måtte vi bare slutte med. Jeg oppdaget heller ikke noe særlig effekt av det. Men det er kanskje fordi jeg alltid har hatt lite utflod? Har liksom aldri merket noe til det slimet som alle snakker om. Tusen takk for det! Jeg tror ikke jeg klarer å bli vant med den smaken, altså, men nå skal jeg se om den har noen effekt. Jeg har utflod, men den er "feil", og det er visst verre. Til nå lurer jeg på om ikke hostesafta faktisk virker litt denne gangen. I så fall er det verdt det! Jeg kommer nok til å ha ei halv flaske igjen til neste syklus, men jeg har lovd meg selv at jeg skal få slippe da.
Marimba Skrevet 4. juli 2016 #366 Skrevet 4. juli 2016 Siden du synes hostesaften smaker så fælt, hva med å bruke noe annet som er slimløsende isteden? Sikkert bare å Google litt, så finner man kanskje noen mer velsmakende alternativer.
Illy Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #367 Skrevet 5. juli 2016 9 timer siden, Marimba skrev: Siden du synes hostesaften smaker så fælt, hva med å bruke noe annet som er slimløsende isteden? Sikkert bare å Google litt, så finner man kanskje noen mer velsmakende alternativer. Godt poeng! Det skal visst være en spesiell ingrediens, et eller annet som begynner på g, som er det virksomme. Det må jo finnes i noe annet og.
Illy Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #368 Skrevet 5. juli 2016 Denne prøveperioden går ikke ting helt min vei kjennes det som. Det blir ikke mer muligheter for aksjer, for samboeren reiste bort i går kveld. Teite jobber. Og jeg vet ikke helt hvordan vi ligger an. Jeg har nemlig klart å glemme de nyinnkjøpte testene mine i firmabilen. Og jeg har ikke ringt til sjefen og sagt "hei du, glemte noen eggløsningstester i bilen, kan du stikke innom med dem" De ligger i en pose med klær da, og en kollega har lagt den til side, så det er nok ingen som har sett dem. Men av den grunn vet jeg ikke om EL har vært. Jeg har hatt litt småvondt på høyre side, men ikke så mye som jeg pleier å få. I en ideell verden var EL i går, for da holder det med aksjer. Men blir det i dag eller i morra, vet jeg ikke helt. På toppen av det hele oppdaget jeg nettopp at flaska med Solvipect har åpnet seg i favorittveska mi (eller, det er vel jeg som ikke har lukket den ordentlig)Den er ikke tom på noen måte, men veska stinker hostesaft og har fått en flekk. Så nå gidder jeg rett og slett ikke mer Solvipect! I dag har jeg kjøpt en pakke ordentlig dyre, digitale EL-tester på apoteket i desperasjon. Jeg skal ta en etterpå, i håp om at den er negativ, og at EL har vært/kommer hvert øyeblikk. Jeg vil så gjerne vite om vi har noen særlig sjans denne gangen. Og bommet vi, var det ti tester i pakka, så da har vi til august (her forsøker jeg hardt å rettferdiggjøre pengebruken..).
Marimba Skrevet 5. juli 2016 #369 Skrevet 5. juli 2016 Hostesaft i favorittveska.... doh! Vi krysser fingrene for at el er i dag eller i går.
Atziri Skrevet 5. juli 2016 #370 Skrevet 5. juli 2016 Åh nei! Hostesaft i veska! Da hadde jeg dødd tror jeg Hater den lukta. Skjønner godt at du ikke gidder det mer. Drit i! Si ifra når du har fått tatt testen. Satser på at EL var i går
Weebs Skrevet 5. juli 2016 #371 Skrevet 5. juli 2016 Hostesaft i veske hørtes drit ut Men du, hvis det er de Clearblue eggløsningstestene med blinkende smilefjes og fast smilefjes så tror jeg det er viktig å følge bruksanvisningen der det står hvilken dag du skal starte på. For de måler om visse hormoner stiger osv. Husker ikke helt, men de måler noe annet i tillegg til blablabla. Herregud, nå klarer jeg ikke å forklare meg her for det begynner å bli noen måneder siden jeg holdt på, men altså. Jeg ville fulgt bruksanvisningen Dyre greier, vet du!
Illy Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #372 Skrevet 5. juli 2016 5 timer siden, Marimba skrev: Hostesaft i favorittveska.... doh! Vi krysser fingrene for at el er i dag eller i går. Jeg trodde jeg hadde lært etter parfyme i veska i fjor. Det luktet i det miste godt. Jaja, jeg skal unne meg en ny veske til ferien, som det er under en mnd. igjen til nå :D Og så er jeg litt glad for at den hostesaftflaska er i søpla 4 timer siden, Atziri skrev: Åh nei! Hostesaft i veska! Da hadde jeg dødd tror jeg Hater den lukta. Skjønner godt at du ikke gidder det mer. Drit i! Si ifra når du har fått tatt testen. Satser på at EL var i går Nå trenger ikke du hostesaft mer, så veska di er trygg! Men sånn generelt for alle flytende og klissete ting man kan tenkes å legge i veska (eller i kofferten/bagen), husk alltid å ha det i en pose først. EL-testen var negativ, og jeg har ikke noe mer vondt noe sted. Jeg tror egentlig at EL har vært, eller at jeg ikke har det denne mnd. 2 timer siden, Weebs skrev: Hostesaft i veske hørtes drit ut Men du, hvis det er de Clearblue eggløsningstestene med blinkende smilefjes og fast smilefjes så tror jeg det er viktig å følge bruksanvisningen der det står hvilken dag du skal starte på. For de måler om visse hormoner stiger osv. Husker ikke helt, men de måler noe annet i tillegg til blablabla. Herregud, nå klarer jeg ikke å forklare meg her for det begynner å bli noen måneder siden jeg holdt på, men altså. Jeg ville fulgt bruksanvisningen Dyre greier, vet du! Ånei, du har et poeng... Jeg tenkte på det til og med. Men dette er den billigste av de dyre clearbluene da, som bare måler LH-stigning, og bare får tomt eller fast smilefjes. Stod bare at de anbefalte å begynne på rett dag tidlig i syklusen, for å være sikker på å få med LH-stigningen. Aner ikke om testholderen må ha minst en dag å sammenligne med, og bare registrerer stigning, eller om den kan oppfatte LH over et visst nivå uansett, som andre tester. Bestemte meg for at den kunne det. Jeg regnet ut at neste syklus bortfaller også, pga. jobb. Og dermed ble jeg litt ekstra lei av prøving og ekstra ufornuftig. Men, selv hvis EL er sein og kommer i morra, kan det såvidt fortsatt gå, og da blir det nok ei jente
Weebs Skrevet 5. juli 2016 #373 Skrevet 5. juli 2016 Du bestemte deg for at den kunne det Det kan godt være det, altså! Skulle nesten trodd det, med den prisen
Illy Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #374 Skrevet 5. juli 2016 7 minutter siden, Weebs skrev: Du bestemte deg for at den kunne det Det kan godt være det, altså! Skulle nesten trodd det, med den prisen Jepp! Prisen er gruelig, tenk hvis man prøver i et år, og så skulle brukt sånne hver måned da!? Jeg er ikke ofte på shopping normalt sett, men når jeg blir frustrert over prøvinga, prøver jeg å handle meg bort fra følelsene. Mulig jeg egentlig er disponert for kjøpegalskap. Skal være forsiktig med det framover!
Weebs Skrevet 5. juli 2016 #375 Skrevet 5. juli 2016 Samme greia med disse gravidvitaminene som man skal ta når vi begynner med prøving. Jædda. Det ble dyrt! Jeg gikk over til kun tran og folat etter noen måneder Du får prøve å handle litt billige ting i tilfelle
Illy Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #376 Skrevet 6. juli 2016 (endret) Kroppen min har bestemt seg for å være litt uforutsigbar. Jeg har endelig fått tak i testene mine på jobb, og i stad tok jeg min aller første strimmel-el-test fra billige-tester.no. Egentlig var det bare for å prøve, og for å se hvordan den så ut som negativ. Men så ble den ble knall positiv! Med tanke på at jeg har sykluser på 26 dager, er det vel ikke helt bra med positiv EL-test på dag 14? Jeg tok selvsagt en av de dyre etterpå, for å dobbelsjekke. Smilefjes, og positiv den også. Det var jo det jeg var redd for da. Så det som er sikkert er i hvert fall at det blir ingen aprilbaby, det er for lenge siden siste aksjer nå, og det er ei uke til mannen er hjemme igjen Men det blir spennende å se hvor lang denne syklusen blir. Forrige, og eneste andre gang jeg har brukt tester, fikk jeg positiv på dag 12, og syklusen var 26 dager. Blir den 28 nå da? Håper det! Ellers må det jo være noe galt. Jeg har ikke hatt syklus på over 26 dager i hele år. Og med unntak av den kjemiske graviditeten, har jeg ikke hatt en så lang på over et år. Det gode er at nå tar jeg ikke av og tror jeg er gravid om jeg kommer til dag 27 uten TR. Og ikke minst, de to ekstra dagene er akkurat det vi trenger neste runde. Da kommer vi oss hjem til EL, og kan lage en mai-baby i stedet. Haha, dette må være totalt uinteressant for andre enn meg å lese Sykluslengde og telling av dager, det finnes mer spennende ting her i verden! Men det er godt å skrive det ned. Jeg er litt forvirret, og det hjelper på å sortere tankene. Endret 6. juli 2016 av Illy
Atziri Skrevet 7. juli 2016 #377 Skrevet 7. juli 2016 Den 5.7.2016 at 17.55, Illy skrev: Nå trenger ikke du hostesaft mer, så veska di er trygg! Men sånn generelt for alle flytende og klissete ting man kan tenkes å legge i veska (eller i kofferten/bagen), husk alltid å ha det i en pose først. Nei, og takk gud for det! Håper du følger etter snart Den 5.7.2016 at 18.21, Weebs skrev: Samme greia med disse gravidvitaminene som man skal ta når vi begynner med prøving. Jædda. Det ble dyrt! Jeg gikk over til kun tran og folat etter noen måneder Du får prøve å handle litt billige ting i tilfelle Jeg må bare innrømme at jeg sluttet å ta folat fordi prøvinga tok så lang tid Det ble jo så himla dyrt etterhvert... Brukte tran da, så det er jo noe. Prøving er dyrt altså! Synd med EL-testen og aksjene Illy Men litt hell i uhell da, i og med at dere kan rekke å lage mai-baby i stedet for. Høres ut som lutealfasen din er 14 dager, og da bør denne syklusen bli på 28 dager. Lutealfasen skal visstnok være veldig stabil Var kun to ganger hos meg (så vidt jeg vet) der den var lengre enn 11 dager iløpet av dette året med prøving. Og angående interessante tema... Du er jo på et prøverforum Alle oss er jo helt opphengt i sykluslengde og telling og EL-tester og lutealfase og diverse. Det er fint å lese om hvordan du har det, og det er fint å lese dine erfaringer og dele av sine egne. Så vet du det
Marimba Skrevet 7. juli 2016 #378 Skrevet 7. juli 2016 Helt enig i det med sykluslengder, for oss prøvere er det veldig interessant (alle andre derimot synes nok vi er temmelig sære som er opptatt av sånt ) Det varierer litt hos meg hvilke perioder jeg er god på alt mulig av innkjøp til prøveperioden. Ulempen er jo at jeg får så mye høyere forhåpninger de månedene jeg har vært "flink"..
Atziri Skrevet 7. juli 2016 #379 Skrevet 7. juli 2016 12 minutter siden, Marimba skrev: Helt enig i det med sykluslengder, for oss prøvere er det veldig interessant (alle andre derimot synes nok vi er temmelig sære som er opptatt av sånt ) Kan skrive under på akkurat det med andre.... Hvis familien fikk vite hvor hardt vi har prøvd og alt jeg har lest meg opp på og alle rare ting jeg har prøvd så hadde de nok fått sjokk!
Havrekjeksen Skrevet 7. juli 2016 #380 Skrevet 7. juli 2016 EL på dag fjorten er helt innafor. Legg inn aksjer! Vi som lå likt av sist, nå havner du ei uke foran meg i løypa!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå