Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå er 11 DPO også snart slutt. Magefølelsen sier fortsatt nei, og det kjennes ut som kroppen er i ferd med å forberede seg til mensen. Jeg har hatt hodepine i dag, og de tre siste dagene, og det kunne jo vært noe. Dessverre har jeg vært plaget med hodepine i det siste, så det er egentlig ikke noe nytt. Kanskje jeg trenger briller? Det vil jeg ikke... 

I dag er jeg helt utmattet, sovnet da jeg kom hjem fra jobb, og stod opp for en time siden. Det kunne også vært noe. Men, igjen så har det mest sannsynlig andre forklaringer. Jeg har jobbet veldig mye i helgen, med hodepine og motvilje mot å ta smertestillende sånn i tilfelle det er noe på gang. Det har blitt en paracet om kvelden, for å få sove. Jeg hadde gledet meg til å lese i de andre dagbøkene, men nå kjenner jeg at jeg må spare det til kaffen i morra tidlig. Da har jeg fri. Nå skal jeg legge meg igjen, og uten å stille vekkerklokka :biggrin:

Endret av Illy
Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, Illy skrev:

Så koselig! Tusen takk for det! Stor klem tilbake :) Er du også prøver?

Vel, snart. Skal ta ferdig det siste brettet med p-piller nå. Vil la syklus stabilisere seg før vi virkelig begynner å prøve til høsten. Superspennende! Sluker alt av dagbøker, tips, råd.. (psycho...)

Skrevet (endret)

.

Endret av Illy
Skulle sitere, og fikk det ikke til.
Skrevet
7 timer siden, charmisss skrev:

Vel, snart. Skal ta ferdig det siste brettet med p-piller nå. Vil la syklus stabilisere seg før vi virkelig begynner å prøve til høsten. Superspennende! Sluker alt av dagbøker, tips, råd.. (psycho...)

Veldig spennende! Det var sånn jeg startet min prøvetid også, leste meg igjennom dagbøker for å forberede meg på hva som ventet. Og ikke minst drømme litt :) Det høres ut som en god idé å slutte på p-pillene litt før dere begynner prøvingen, for å slippe frustrasjonen med ustabil syklus i starten. Masse lykke til! :) 

Skrevet

Jeg har gått fra "nei, ikke gravid" til "kanskje". Så nå håper jeg at 12 DPO skal gå sakte, sånn at jeg kan tro at jeg kanskje er gravid litt til!

I går tenkte jeg at håpet var ute denne gangen fordi jeg våknet uten ømme pupper. Det, og at de etter hvert krymper, er det sikreste tegne på at mensen snart kommer hos meg. Men da jeg våknet i dag, var de litt ømme igjen. De er kanskje litt annerledes ømme og? Litt mer på siden og oppover, i stedet for midt på? Men nå analyserer jeg litt vel mye! Jeg har hatt ømme pupper 12 DPO før, og de har likevel forsvunnet igjen, og så har den forhatte tanta kommet 14 DPO som hun pleier. Uansett er jeg mer fornøyd og forhåpningsfull i dag. Og jeg kommer nok til å bruke litt tid på å snikklemme på puppene :P

Skrevet

Åååh, så spennende. Håper på full klaff! Det kommer til å bli en flott helg i heimen deres. :)

Skrevet

Æææ! Skal du teste elle vente? :) 

Skrevet
1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Åååh, så spennende. Håper på full klaff! Det kommer til å bli en flott helg i heimen deres. :)

Takk! Satser på ei flott helg :) Det trenger jo ikke å bety noe, men jeg syns det er fint å kunne håpe litt. Heller en syklus hvor jeg håper helt fram til TR kommer, enn en hvor jeg skjønner tidlig at dette gikk ikke! 

Skrevet
42 minutter siden, Weebs skrev:

Æææ! Skal du teste elle vente? :) 

Åh, nei jeg tør jo ikke å teste nå... For hvis den er negativ i dag, er det ganske sannsynlig at det ikke er noe der inne. Det er ikke bra for blodtrykket å være nervøs for spotting hver gang jeg går på do heller, men det er bedre enn testenervøsiteten! 

Skrevet

Dette er spennende! Jeg krysser alt som kan krysses her hos meg (og må innom å se hver gang det er en update i dagboka di, i tilfelle du skulle falle for testefristelsen... selv om jeg vet at det ikke er sannsynlig :P )

Skrevet
20 timer siden, Marimba skrev:

Dette er spennende! Jeg krysser alt som kan krysses her hos meg (og må innom å se hver gang det er en update i dagboka di, i tilfelle du skulle falle for testefristelsen... selv om jeg vet at det ikke er sannsynlig :P )

Takk! :) Jeg har vært fristet, men det er for skummelt. Nå tror jeg at testen ville blitt hvit, så nå er fristelsen helt borte. Hvite tester gidder jeg ikke flere av.

Skrevet (endret)

I dag våknet jeg uten ømme pupper igjen :icon_frown: Trenger ikke tester, jeg. Puppene mine spår syklusen like presist som Gislefoss spår været. Det er klart, så lenge det ikke er blod er det håp. Men jeg er ganske sikker. 

Da er det om å gjøre å klare å rette blikket framover igjen, mot neste pp. I går var jeg så positiv og tenkte at hvis TR kommer, går det helt fint. Da skal jeg sprette den gode, sprudlende og litt smådyre vinen jeg har spart. Jeg gikk til og med og satt den i kjøleskapet. Nå har jeg ikke lyst på noe sprudlende vin i det hele tatt, jeg vil bare ha en positiv test. Vi får besøk av slektningene med barn på gang i helga. Eller, svigerinne og svoger. Jeg prøver å ikke røpe detaljer, men det blir så tunvint. Jeg hadde egentlig drømt om at svigerinna og jeg skulle dele ei flaske eplesaft, mens gutta drakk øl. Og at jeg skulle komme på en eller annen unnskyldning, at jeg hadde vondt i hodet eller noe, derfor ville jeg helst ha saft. Og at de kanskje ante at det var en unnskydning, men det gjorde ikke så mye. Argh, jeg drømmer for mye i lutealfasen! 

Men, for å trøste meg selv litt. Det er mye igjen av sommeren enda. Det ser ikke ut som at det er noen grunn til at det ikke skal gå, bare en grunn til at det tar tid. Vi skal time enda bedre enn vi har gjort, for å øke sjansene. Og går det ikke, så går det an å få hjelp.

Endret av Illy
Skrevet

De puppene altså. Fascinerende at de skal spå så tydelig hver gang. Men selvfølgelig skikkelig drit at de spår negativt :( Når du får det skikkelige svaret så er det vanskelig å la være å gå rett i kjelleren og være der noen dager uansett hvor forberedt du prøver å være. Jeg venter til tanta kommer før jeg gir opp :klem:

Skrevet

Stor klem til deg :hug: Dette ordner seg for deg snart vettu! 

Skrevet

Jeg stoler ikke på puppene dine.

Bare så det er sagt! :)

Skrevet

10 timer siden, Weebs skrev:

De puppene altså. Fascinerende at de skal spå så tydelig hver gang. Men selvfølgelig skikkelig drit at de spår negativt :( Når du får det skikkelige svaret så er det vanskelig å la være å gå rett i kjelleren og være der noen dager uansett hvor forberedt du prøver å være. Jeg venter til tanta kommer før jeg gir opp :klem:

Ja, det er litt snålt at de er så presise. Jeg klarer ikke helt å unngå kjelleren, men samtidig kommer jeg meg opp av den igjen før neste EL. Det er jo litt greit at puppene forbereder meg, så ikke tanta kommer som et sjokk. Bedre å klatre litt forsiktig ned i den kjelleren, enn å ramle rett ned og slå seg på bunnen :) 

10 timer siden, charmisss skrev:

Stor klem til deg :hug: Dette ordner seg for deg snart vettu! 

Tusen takk for det! Det hjelper å høre :) 

10 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg stoler ikke på puppene dine.

Bare så det er sagt! :)

Nå blir puppene litt fornærma her. Men jeg vil gjerne at de tar feil, og liker så klart å høre det! :) Har dessverre hatt masse mensmurringer og diverse menssmerteaktig magevondt siden i går ettermiddag, så magen holder med puppene. 

Skrevet

Ånei, puppene hadde rett igjen :sur: 

Under to timer igjen av 13 DPO, og jeg lurte på hvor det ble av spottingen. Men så kom den. Så da er det tantebesøk på 14 DPO som vanlig. Om ikke annet er i hvert fall syklusen stabil og lett å spå. I 2016 har alle rundene vært på 25 eller 26 dager, og det er godt for meg som har hatt masse sykluskluss tidligere. Jeg sa allerede på EL-dagen at denne kom til å bli på 25 dager, og det blir den. 

Men dritt, altså. Jeg føler ikke for å være sosial i helga, og jeg har lyst til å spole over TR og fram til neste EL.

Skrevet
33 minutter siden, sitronkake skrev:

:klem:

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...