Illy Skrevet 30. april 2016 Forfatter #201 Skrevet 30. april 2016 4 timer siden, Marimba skrev: Kjenner følelsen Illy, det er lov til å bli lei seg! Nå krysser vi alt vi har av fingre for at det skal være treff og at HCGen plutselig øker de neste dagene og dersom ikke det skulle gå så krysser vi fingre og tær for neste måned Blir det isåfall ny runde med el-tester da? Takk! Det var ingen antyding til strek heller, samme hvor mye godvilje jeg la til. Tidligere har jeg vært litt irritert på Clearblue pluss fordi jeg har opplevd å se en svak, svak skygge, uten at det betydde noe som helst. Kunne jeg ikke fått det nå også da? Jeg tror ikke det blir el-tester neste måned, jeg innbiller meg at jeg kjenner igjen tegnene nå, og merker når el er. Særlig hvis TR kommer på mandag som beregnet. I så fall har jeg i hvert fall kartlagt at alt ser ut til å være i orden med eggløsning og lutealfase (selv om jeg ikke har en garanti).
Illy Skrevet 30. april 2016 Forfatter #202 Skrevet 30. april 2016 I tillegg til negativ test i dag, har det blitt klart denne uka at vi får en utfordring i prøve-timinga fra sommeren av. Både samboeren og jeg reiser en del i jobben, og jobber skift, men hele prøveperioden fram til nå har det nesten vært en unntakstilstand i arbeidsmønstrene våre. Vi har vært innafor, og hatt i hvert fall en viss mulighet til å treffe hver eneste måned. Det blir det slutt på, og jeg vil tro ca. 50 % av prøveperiodene går i vasken. Også til sommeren da! Det var jo da sjansene skulle være så store... Søren, jeg ville jo være gravid før disse jobbgreiene tok seg opp igjen! Og jeg som til og med har fått såre brystvorter nå. Ovia sier at det er et godt tegn, og jeg trodde det selv. Det blir virkelig godt å få avklart om vi har noen åpenbare problemer med å få barn. Uten den utredningstimen hadde jeg hatt panikk nå. Og det er jammen godt å få frustrasjonen ut her. Alle dere dagbokfolk, dere er gode
Snotra Skrevet 1. mai 2016 #203 Skrevet 1. mai 2016 Heia Illy! Så utrolig kjipt å lese at det ble negativ test... skjønner godt at du er kjempeskuffa. TR skal komme i morgen, var det sånn? Jeg håper i det lengste at det skal bli positivt resultat, men jeg forstår at håpet er mindre nå. Veldig bra det nærmer seg timen for utredningen, det letter vel litt på presset vil jeg tro. Men arrgh, det var da fortærende at det skal bli utfordringer for dere i sommer. Da får vi ha trua på at det klaffer innen den tid!
Marimba Skrevet 1. mai 2016 #204 Skrevet 1. mai 2016 Var det i morgen det var eksamen også? Lykke til isåfall
Illy Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #205 Skrevet 1. mai 2016 39 minutter siden, Snotra skrev: Heia Illy! Så utrolig kjipt å lese at det ble negativ test... skjønner godt at du er kjempeskuffa. TR skal komme i morgen, var det sånn? Jeg håper i det lengste at det skal bli positivt resultat, men jeg forstår at håpet er mindre nå. Veldig bra det nærmer seg timen for utredningen, det letter vel litt på presset vil jeg tro. Men arrgh, det var da fortærende at det skal bli utfordringer for dere i sommer. Da får vi ha trua på at det klaffer innen den tid! Takk for støtten, Snotra! Jeg har rotet litt med datoer, og vært tenkt at IKM var i morgen, men det er tirsdag. Likevel klarte jeg å få med meg at jeg var 11 DPO i går (håpet på at jeg hadde regnet feil der og, for redusert treffsikkerhet på den testen, men det hadde jeg ikke). Utredningstime letter defininvt
Illy Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #206 Skrevet 1. mai 2016 19 minutter siden, Marimba skrev: Var det i morgen det var eksamen også? Lykke til isåfall Det stemmer, tusen takk skal du ha!
Snotra Skrevet 2. mai 2016 #207 Skrevet 2. mai 2016 Masse lykke til på eksamen! Det blir godt å bli ferdig med den kan jeg tenke meg. Er du da helt ferdig med alt av undervisning og eksamener?
Illy Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #208 Skrevet 2. mai 2016 8 timer siden, Snotra skrev: Masse lykke til på eksamen! Det blir godt å bli ferdig med den kan jeg tenke meg. Er du da helt ferdig med alt av undervisning og eksamener? Tusen takk! Det blir herlig, skal levere inn eksamen på onsdag, så jeg har en hard dag til foran meg i morra også. Etterpå er det nesten slutt på skoleåret. Det er ikke noe mer undervisning, men jeg har en liten oppgave som skal være klar til høsten, og så må jeg forberede praksis, som også skal være til høsten (men det haster ikke ).
Illy Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #209 Skrevet 2. mai 2016 (endret) Nå har jeg lagt word-dokumentet med eksamensbesvarelsen helt ned, og tatt kvelden. Jeg har begynt å spotte litt, så det er ikke lenger noe tvil om at TR er her i morra. Hodet er helt fullt og surrete, så det er ikke plass til så mange vonde følelser rundt det akkurat nå. Men jeg kjenner at jeg har begynt å tvile på om vi klarer å få barn uten hjelp. Jeg fortalte om prøvingen til ei venninne i hjembyen min, som selv er singel og ikke har barn, da hun plutselig ringte midt oppi eksamen. Hun hadde også sine tanker om barn og alder, og det var veldig godt å snakke (litt fordi jeg fikk en skrivepause, men mest fordi det er godt å dele erfaringer når det kjennes som man forstår hverandre). Endret 2. mai 2016 av Illy
Ny Bruker Skrevet 7. mai 2016 #210 Skrevet 7. mai 2016 Den 02.05.2016 at 20.18, Illy skrev: Nå har jeg lagt word-dokumentet med eksamensbesvarelsen helt ned, og tatt kvelden. Jeg har begynt å spotte litt, så det er ikke lenger noe tvil om at TR er her i morra. Hodet er helt fullt og surrete, så det er ikke plass til så mange vonde følelser rundt det akkurat nå. Men jeg kjenner at jeg har begynt å tvile på om vi klarer å få barn uten hjelp. Jeg fortalte om prøvingen til ei venninne i hjembyen min, som selv er singel og ikke har barn, da hun plutselig ringte midt oppi eksamen. Hun hadde også sine tanker om barn og alder, og det var veldig godt å snakke (litt fordi jeg fikk en skrivepause, men mest fordi det er godt å dele erfaringer når det kjennes som man forstår hverandre). Hvordan går det med deg?
Illy Skrevet 8. mai 2016 Forfatter #211 Skrevet 8. mai 2016 10 timer siden, Ny Bruker skrev: Hvordan går det med deg? Hei, takk for at du spør😊 Jeg har vært litt motløs de siste dagene og prøvd å tenke på andre ting enn barneønsket. Men nå er det en uke til ny el, så da er det på tide å begynne på nytt med friskt mot.
Illy Skrevet 10. mai 2016 Forfatter #212 Skrevet 10. mai 2016 Nå har jeg holdt meg unna prøvedagbøker ei stund, og det har vært godt. 9 prøveperioder uten resultat får meg til å frykte at det aldri skal gå. Men det har jo ikke gått et år enda, og håpet er på ingen måte ute. Problemet er vel at jeg ikke vet. Det kunne godt ha tatt et år fra nå, bare jeg visste med sikkerhet at neste mai på denne tida sitter jeg med en positiv test i hånda. Jeg vil vite at det ikke er noe galt, og at før eller siden er det helt nødt til å klaffe. EL nærmer seg, og jeg er overbevist om at kartleggingen med EL-tester forrige periode lærte meg noe. Jeg tror at hvis jeg hadde tatt en test i dag, hadde jeg fått "høy fertilitet. Kjenner det på puppene Og da skal maks fertilitet komme ca. på lørdag og EL ca. på søndag. Om vi får til å treffe denne perioden, er dessverre usikkert. Samboeren har litt for mye å gjøre på jobb, og selv om han antageligvis er litt hjemme i slutten av uka, er det ikke sikkert han er opplagt til sengevals. Jeg får tydeligvis et behov for å gjøre noe for å påvirke sjansene. Sist gang TR kom, var det å bestille time til sjekk. Og så var det dyre EL-tester og trankapsler. Denne perioden har jeg fått trua på denne hostesafta som "alle" snakker om. Jeg tror nemlig at det er noe galt med EL-slimet mitt, det er ikke så flytende som i beskrivelsene av hvordan det bør være. Og det skal være en dårlig ting. Solvipect skal løse det opp, og selv om det kanskje ikke har noen effekt om man har bra slim fra før, kan det kanskje være det jeg trenger? Jeg har googlet og lest, og meningene er delte. Men det finnes i hvert fall flere historier om folk som prøvde lenge, og den perioden de tok hostesaft, så gikk det plutselig. Og jeg som ikke kan fordra den hostesafta da... Jeg skal være så syk at jeg nesten ikke får puste før jeg går med på å drikke den til vanlig. Men virker det, er det virkelig verdt det!
Weebs Skrevet 10. mai 2016 #213 Skrevet 10. mai 2016 Alt jeg googlet og prøvde for å få dette slimet! Selv om det kanskje virker dumt så angrer jeg ikke på pengene jeg brukte på det. Aner ikke om det var tilfeldig, men den eneste gangen jeg fant noe som lignet på slim i det hele tatt var måneden det klaffet for oss. Fem måneder med ørken. To dager med "hva i ALLE dager er dette???", så funket det. Så prøv alt du vil! Begynn med det du får tak i på nærbutikken, så kan du bestille ting på nettet når du føler for å ta en Weebs og bli litt desperado
Illy Skrevet 11. mai 2016 Forfatter #214 Skrevet 11. mai 2016 10 timer siden, Weebs skrev: Alt jeg googlet og prøvde for å få dette slimet! Selv om det kanskje virker dumt så angrer jeg ikke på pengene jeg brukte på det. Aner ikke om det var tilfeldig, men den eneste gangen jeg fant noe som lignet på slim i det hele tatt var måneden det klaffet for oss. Fem måneder med ørken. To dager med "hva i ALLE dager er dette???", så funket det. Så prøv alt du vil! Begynn med det du får tak i på nærbutikken, så kan du bestille ting på nettet når du føler for å ta en Weebs og bli litt desperado Jaa, det er godt å om høre alt som kan tale for teorien min! Det er da logisk at dette slimet skal bidra, hvorfor i alle dager skulle vi ellers hatt det? Jeg har googlet meg fram til at jeg har slim, men det er av dårlig kvalitet. Så da blir det solvipect. Startet i dag, og for en gruelig smak! Men nå føles det i hvert fall som jeg jobber hardt for saken Så spørs det hvor lenge jeg holder ut. Det kan hende jeg må lese meg bakover i dagboka di etter tips om mer smakfulle alternativer!
Marimba Skrevet 11. mai 2016 #215 Skrevet 11. mai 2016 Lykke til med hostesaften! Vet ikke om det kanskje hjelper å stå klar med en sjokoladebit eller tyggis rett etterpå for å bli kvitt smaken, også får du nesten bare holde deg for nesa.
Illy Skrevet 11. mai 2016 Forfatter #216 Skrevet 11. mai 2016 1 time siden, Marimba skrev: Lykke til med hostesaften! Vet ikke om det kanskje hjelper å stå klar med en sjokoladebit eller tyggis rett etterpå for å bli kvitt smaken, også får du nesten bare holde deg for nesa. Det var et god tips! Jeg prøvde å skylle bort smaken med vann, det var ikke spesielt effektivt... Og holde for nesa, ja. Jo, dette skal gå det
Weebs Skrevet 11. mai 2016 #217 Skrevet 11. mai 2016 Grapefruktjuice var også en slager her i huset. Den er ganske bitter, men med sugerør så gikk det fint ned. Etter hvert begynte jeg faktisk å like smaken, så jeg drakk det en stund etter at jeg ble gravid også
Illy Skrevet 11. mai 2016 Forfatter #218 Skrevet 11. mai 2016 24 minutter siden, Weebs skrev: Grapefruktjuice var også en slager her i huset. Den er ganske bitter, men med sugerør så gikk det fint ned. Etter hvert begynte jeg faktisk å like smaken, så jeg drakk det en stund etter at jeg ble gravid også Det bruker jeg! Jeg syns faktisk den er god, det smaker sommerferie! Så det beste er kanskje å tvinge i seg hostesaft, ta en liten sjokoladebit og så et stort glass grapefruktjuice til slutt.
Illy Skrevet 13. mai 2016 Forfatter #219 Skrevet 13. mai 2016 (endret) El nærmer seg, men jeg har ikke fått noe slim selv om jeg presser i meg hostesaft tre ganger daglig. Det er jo typisk. I dag er jeg på musejakt, og har satt ut feller for å bli kvitt mus i kjelleren. Jeg skulle virkelig ønske samboeren var hjemme og kunne ta seg av det der. Jeg er ikke redd for mus, men jeg syns så synd på dem... Nå trur de at jeg er snill og gir dem mat, og så blir de drept Det må da finnes noen feller som en bare fanger dem i, og så kan en bære dem ut? Eller kanskje vi kan begynne å legge ost i hagen så de holder seg der i stedet for å komme inn? Angående prøvingen, så ser det ut til å bli en dårlig periode. Aksjer på torsdag, og antagelig ingen flere. Så hvis el er på søndag, er sjansene veldig små. Helt umulig er det ikke, dette kan jo være en kortere periode, med litt tidligere el, men det virker ikke sånn. Kanskje det kan bli godt med en måned hvor det ikke kan klaffe. Da blir det en pause fra symptomjakt og ventetid og eventuelle skuffelser Endret 13. mai 2016 av Illy
Illy Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #220 Skrevet 14. mai 2016 Jeg tror jeg har el i dag, en dag tidligere enn forventet. Jeg har de smertene jeg tror er el-smerter, og de er ganske plagsomme! Nå skulle jeg ønske at jeg hadde testet. Sist fikk jeg positiv dagen før smertene kom. Jeg hadde tre "pinner" igjen til den digitale testeholderen min, og prøvde å ta en, men den ble negativ. Ikke vet jeg om det går an å ta den typen test sånn som det uansett. Kanskje man må begynne tidligere i syklusen, og ta hver dag fram til man får fast smilefjes for at den skal kunne registrere noe Men jeg håper at det betyr at jeg har el nå. For i så fall er jeg "in the game" denne perioden likevel Det ble en uventet mulighet for noen aksjer sent i går (Heh, kjennes litt merkelig å skrive slikt på et sted hvor hvem som helst kan lese, men det er jo en del av det å prøve!) Hadde el derimot kommet i morgen som forventet, spørs det, for nå er samboeren borte resten av denne helga. Jeg har målt tempen litt til og fra etter når jeg har mulighet med tanke på jobb. Med det har jeg oppdaget at jeg har i gjennomsnitt 0,4 grader høyere temperatur i siste halvdel av en syklus. Så hvis jeg måler i morra tidlig, og den har steget til det høye nivået, skal det bety at el har vært. Jeg vet at man må måle hver dag, og at det ikke er noe poeng sånn noen dager her og der som jeg holder på, skal man finne el. Men å sjekke om jeg har hatt el burde funke, siden jeg ser en så tydelig forskjell? Alene hjemme i pinsehelga er visst ingen god idé. Jeg begynner å tenke alt for mye på disse prøvegreiene! I kveld kommer to venninner på besøk, og vi har ei god flaske vin. På en måte vil jeg ikke drikke, jeg er så redd for at det skal ødelegge for et eller annet. Men samtidig trekker denne prøvinga ut, jeg er lei av å tenke på det, og to små glass vin på el dagen vil jeg unne meg denne gangen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå