Gå til innhold

Lillens lille magedans


lillen

Anbefalte innlegg

Heia vennen! :kyss:

Håper du har det helt topp for tiden!

I kveld kom mannen ned fra soverommet der PC'n står og fortalte at ei (...) ville flørte med meg (ditt navn altså) :ler: Det har seg slik at han går skole utenom jobben, og de fleste kveldene er PC'n okkupert av ham. Men han har tydeligvis ikke forstått at msn kan slås av. Og det er ikke alltid den logges automatisk på heller. Nå har jeg lært han det :wink:

Jeg vet ikke om du prøvde å få kontakt med meg, eller om det bare kom opp varsel om at du logget deg på. Om det var det første, så var det altså ikke min mening ikke å svare :sjenert:

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hjerte: Hokus og Pokus :hjerte:

Håper på å komme etter med en liten Filijokus om noen uker :wink:

Håper du har det helt superdupet vennen :kyss:

Super med meg litt inspirasjon til å fortsette prøvingen gjennom bivirkninger og følelser av maktesløshet! Dette er en fantastisk fin inspirasjonskilde :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for ord og gratulasjoner, alle sammen! Dere er utrolig fantastiske...og fantastisk utrolige!

Nyheten er blitt fordøyd, og vi er glade og gleder oss :-D Alle rundt oss ble minst like sjokkerte... En del trodde ikke engang på oss med det første :ler2:

Jeg var ganske negativ og utakknemlig til tanken på tvillinger på lørdag (men sikkert en normal reaksjon man må gjennom), men da Mannen kom hjem med et smil, og allerede hadde begynt å glede seg, klarte jeg ikke å være negativ... :hjerte:

Har vendt meg mer til tanken for hver dag, og jeg tror dette skal bli kjempebra!

Vi har bestemt oss for å foreløpig ikke si noe om Pergotime til Mannens familie. Derfor blir det mye mas om tvilling-arvelighet osv, og jeg er litt lei det allerede... :rodme: Må jo bare jatte med, på spekulasjoner jeg uansett vet at er unødvendige!

Jeg prøver meg på å si at toeggede kanskje ikke er arvelig, men vet ikke om det er riktig... Tenkte bare at kanskje eneggede er mere arvelig, for det er jo en slags "feil" som skjer under delingen...og kanskje det er et arvelig gen?

Tror vi på en måte føler oss litt uansvarlige(?) i deres øyne, i forhold til at vi har tatt hormoner som øker sjansen for tvillinger. Men ærlig talt...det er jo bare snakk om å gå fra normale 1-2% til pergoens 3-5(?)%!

Det faget jeg vurderte å droppe, er nok så godt som droppet allerede. Jeg har ikke jobbet med skolearbeid siden i forrige uke en gang. Klarer ikke å tenke på så mye annet enn tvillinger akkurat nå... :ler2:

Veldig liten sjanse for at jeg får tid til det faget etter at jeg er ferdig med de oppgavene jeg har satt meg som mål å gjøre...

Nå viser tellingen min at jeg har kommet en dag kortere, for det stemmer best når jeg tar med sykluslengde i tillegg til forrige menstruasjon.

(det var vel egentlig slik jeg hadde det i utgangspunktet)

Lillen

7 + 5

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at nyheten er fordøyd og at dere gleder dere! :hjerte:

Når det gjelder tvillinger og arvelighet sa min legekamerat at det er toeggete tvillinger som er arvelig.

Det er tendensen til å slippe to egg på en gang som arves. Eneggete tvillinger er visst bare en mutasjon som oppstår tilfeldig.

Og at denne arveligheten kom fra morens side, siden mannen ikke kunne påvirke kvinnens evne til å slippe flere egg.

Og det er sjansen for å få toeggete tvillinger som øker med morens alder, eneggete er jevnt fordelt.

Men dette har jeg bare fra min legevenn, han er jo ikke noen autoritet på området (selv om unge leger har en tendens til å tro at de er det...)

Håper du fortsetter å ha det fint med hodet fullt av tvillinger (og magen!)

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Godt å høre at du har kommet over sjokket og begynnt å glede deg over de to miraklene i magen :D

Gleder meg til å følge magedansen videre :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt missunnelig på deg..

Skulle gjerne gått gravid med tvillinger igjen..

Det er noe helt spesielt.. :hjerte: :hjerte:

Nyt nyt nyt nyt nyt !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som svar på smsen din, så JODA det går kjempebra at du gav det vekk... Jeg har gitt det til henne selv jeg... ;) så nå har hun det to ganger!! :ler:

Nå skal jeg tusle inn i stuen og pakke litt. Er utrolig dårlig på slike ting!!!

Ha en kjempefin helg Lillen!

Kommer til å savne deg disse dagene...

Men ejg skal treffe Lukas jeg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok helt riktig det du skriver, Cielo! Jeg har skjønt det nå... Takk for informativ og koselig hilsen :klem:

Takk for hyggelige ord, Bizzy! :klem:

Takk for at du sprudler i boken min, Monja! :ler2:

Takk for oppmuntrende ord, Jinx! :klem:

Takk for gratulasjoner, Siam og Cappo! :klem:

Du er vel egentlig en engel, Kipa? :rosaengel: Du er ihvertfall noe lignende!! Tenk at du husket at jeg ville ha tå-sokker! Og i det hele tatt kjøpte de til meg! :kyss:

:klem: og :blomst: tilbake, Madden og Tyttis!

Du er vel heldig, Magnhild! :hoppe: Og det er Kipa også!

Formen er ikke helt bra for tiden, så jeg er ikke akkurat i sprudlende humør... :forvirret:

Fra onsdag kveld til fredag morgen hadde jeg intense magesmerter som kom og gikk. De kom hver gang jeg måtte på do, og det var ikke sjeldent... :( Verst var natt til fredag, da jeg nesten ikke sov... Våknet av smerter kl 2, sov litt, og våknet av smerter igjen kl 4, og etter det kom smertene tilbake hver gang jeg holdt på å sovne. Hver gang de kom, gikk jeg på do og hadde det vondt...så vondt at jeg måtte kaste opp i søppelbøtta.

Sykdommen min har aldri kommet så plutselig før (vanlig med mer gradvis utvikling), men jeg tenkte at jeg fikk holde ut en helg med smerter og evt ringe Dr. Øyenbryn på mandag.

Men etter helvetes-natten, forsvant de rivende smertene heldigvis, og jeg ble positiv en stund. Men fra natt til lørdag til natt til idag har jeg hatt unormalt mye luft i magen og tilhørende mageknip om nettene. Igår kveld var jeg ganske mye på do etter middag, og idag merker jeg at jeg mister en del væske når jeg pommelommer også :(

Sykdommen er tydeligvis i ubalanse, og jeg må nok ringe Dr. Øyenbryn og si ifra imorgen.

Det var jo ikke slik det skulle gå :roll: Jeg skulle ikke ha time hos han før i juni faktisk, og dermed skulle jeg slippe å face han nå, rett etter at jeg har innrømt manglende medisin-inntak. Jeg var jo i en god periode!

(må påpeke at det ikke er min egen uansvarlighet, med tanke på medisin-inntaket, som har skyld i dette. Det kunne skjedd om jeg hadde godt på medisinene også...for de var uansett i for lav dose til å hanskes med akutt sykdom)

Huff, dette hørtes veldig alvorlig ut! Det er egentlig ikke meningen, for jeg tviholder på et håp om at det er forbigående ubehag... :Nikke:

Humøret blir selvsagt påvirket av dette, og av viten om høyere risiko for f eks SA og komplikasjoner når sykdommen er aktiv.

Og derfor er jeg igjen utakknemlig med tanke på tvillinger... Kroppen min hadde hatt mer enn nok med en baby :cry: Jeg ønsket jo en mest mulig normal graviditet, siden man lettere kan søke råd, og legene har flere erfaringer med sykdom og enling-graviditet.

Jeg liker ikke dobbel risiko...

Har visst forsømt dagboken min (og andres) i det siste, men jeg liker ikke å skrive om så mye negative ting... Men jeg kommer nok sterkere tilbake :-)

Jeg skyter de som kommer til meg med alt det negative med tvillinger nå :evil: Og det er ikke en beskjed spesielt til dere her inne :tunge1: , men en generell plan jeg har i hodet mitt. Det er veldig oppløftende når folk begynner å legge ut om hvor slitsomt den og den tvilling-mammaen har hatt det, både i svangerskap og etterpå :roll: Jeg trenger det ikke... Jeg er bare litt over 8 uker på vei enda!

Føler meg som en sint gravid med dårlig humør, men det er bare et utbrudd... :sjenert:

Lillen

8 + 3

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempeklem kommer din vei! :klem:

Håper det går bedre med deg etterhvert.. Og at sykdommen rusler tilbake dit den har vært den siste tiden.

Nyt søndagen likevel da! Snop, film og varm armkrok? :Nikke:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...