Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

Heisann

Måtte titte innom, det er jo så spennende å følge med om det har skjedd noe.

Kjekt å se at det gikk bra hos jordmor, og at tallene er flotte.

At livmorhalsen er avflatet er jo et kjempebra tegn og det samme at du har to fingerbredder åpning. Da kan jo det fort skje noe når som helst.

Ønsker det masse lykke til i innspurten, dette blir spennende.

Masse klemmer fra Pludre som har 1 mnd og 2 dager igjen til keisersnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Pludre.

Tiden går raskt ja, og nå kan det jo egentlig skje enda raskere fremover *holder meg fast i svingene*

Nå har jeg og mannen hatt et par timer "på øyet" i senga.

Ingen av oss har sovet noe særlig godt i natt - begge hadde eksamensnerver... (jeg hadde mer eksamensnerver når jeg stod opp i dag, enn hva jeg har hatt forran noen av mine egne eksamener) :ler:

Det var deilig å få sove litt :Nikke:

Nå sitter jeg her med mensmurringer, og har "polstret" på meg et bind. Blør fremdeles litt etter undersøkelsen hos jordmor i dag så det er det enkleste. Truseinnlegg kunne ha blitt brukt, men jeg føler meg tryggere med bind i en lys bukse :wink::Nikke:

Uvant å gå med bind igjen, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for avflatet tapp og 2 fingerbredders åpning, da skjer det rimelig snart vil jeg tro!!

Og ja, det er veldig merkelig å begynne med bind igjen, men nå blir det noen uker med det også.....

Bare vent til du ser størrelsen på "bleiene" på sykehuset.... og de lekre engangstrusene... :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du ser størrelsen på "bleiene" på sykehuset.... og de lekre engangstrusene... :hoho:  :hoho:

:ler:

Prøver å forberede meg psykisk på disse, ja *ler*

Status så lang er: mye mensmurring som blir bare sterkere og sterkere. Ganske vondt innimellom egentlig.

Det stikker en god del "i de nedre deler" også, slik det har gjort den siste tiden.

Og jeg blør en del fremdeles.

Trodde det hadde gitt seg tidlig i kveld, men nei da - det kom i "full styrke" igjen, gitt. Heldigvis hadde jeg ikke tatt av meg bindet helt enda :wink:

Nå skal jeg gå og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, i dag er en fin dag.

Det småsnør ute, og det er fyr i peisen.

Men kanskje er dagen enda bedre i morgen???

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Chiquita!

Ville bare ønske deg masse , masse lykke til!! Håper ventetiden din snart er over nå!

Jeg savner litt gravid magen allerede, sparkene liksom.. :-) Det er noe spesielt med de sparkene.. :Nikke:

Synes du virker utrolig tålmodig jeg, med tanke på at du er 10 dager over termin!! Beundrer det hos deg! :-)

Jeg sender over masse lykke ønskninger ihvertfall!!

Håper du får møte lille gullet ditt i helgen da!!

* får sommerfugler i magen av å tenke på hva du skal gjennom snart, det er så fantastisk det første møtet med den lille, da h*n får komme oppå mammas bryst*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanna.

Jeg må si jeg gleder meg ja.

Ventetiden er jo uansett ikke så lang nå, og vissheten om det gjør at det er lettere å ikke bli utålmodig. Synes jeg i allefall.

Er jo "bare" 4 dager til overtidsdatoen, og da får vi jo en annen dato å forholde oss til etterpå - den dagen noe skjer. Jeg VIL ikke gå langt over overtidsdatoen - der nekter jeg (mye pga det jeg har lest om økt risiko for babyen om en går langt over termin, osv...)

Så dersom ikke noe har skjedd før tirsdag, så skal jeg nok krangle meg til igangsetting :wink:

*vil møte den lille nå*

Jeg går også og tenker på at jeg sikker kommer til å savne magen og sparkene.

Det har jo vært en stadig større del av hverdagen min den siste tiden, så det blir sikkert rart at den ikke er der på samme måte...

Men samtidig skal det jo bli godt å få flyttet fokuset vekk fra magen min, og over til den lille på utsiden :Nikke::wink:

Helt uvirkelig å tenke på at det vil skje snart. Nærmere sagt - når som helst.... :o

Her har jeg gått og gledet meg i mange måneder, og nå kan det komme når som helst.

Weeee.... :hoppe:

Jeg håper også at lillegull finner ut at h*n skal komme i helga. Det hadde passet meg helt utmerket :Nikke:

I dag har jeg også bestemt meg for å begynne å re opp enten senga eller i vogna.

Vet ikke helt hvem av dem jeg skal ta enda... *elle melle*

Åh, det er jo så morro.

Så deilig å vite at alt er klart.... Og så deilig å vite at vi snart blir foreldre...

Jeg og mannen snakker om fødselen og om den lille som kommer flere ganger hver dag nå. Vi gleder oss masse begge to.

Det blir spennende å se hvordan vi reagerer på en slik "happening" - altså hvordan vi reagerer når fødselen er i gang og vi er på sykehuset.

Og så blir det spennende å se hvordan vi blir som foreldre.

Jeg har ikke et øyeblikk vært i tvil om at vi vil mestre oppgaven kjempefint, men det blir jo spennende å se alikevell....

*sommerfugler i magen*

41+5

T+10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg også bestilt en "ammepute" fra Ellos i dag.

Vet ikke om den er noe god, men en kan jo prøve. Er den ikke god så fungerer den sikkert fint som lesepute for "mor og far" i senga :Nikke:

Hmmm...

Kanskje jeg skal finne tak igjen den utstyrslista jeg hadde for en god stund siden, så får jeg ta en siste "statusrapport"...

*leter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-stellekomode

-stelleunderlag

-sprinkelseng

-madrass til sprinkelseng

-sengekant

-1 tisselaken

-overmadrass til sprinkelseng

-dyne og pute til sprinkelseng

-uro med lys for å ha på sprinkelsenga (lyser i taket)

-vogn, stelleveske, regntrekk og myggnett

-vognpose (vinter)

-vogndyne

-blinkende refleks/lys for å ha på vogna (synes ikke det er nok refleks på vogna fra før)

-sangenic bleiebøtte og 1 ekstra refil

-bilstol

-voksi-pose (arvet)

-lammeskinn fra Nøstebarn, 96cm+

-4 smokker (avent 0-3 mnd)

-vippestol (arvet fra meg) Er egentlig helt grei, men vi skal få sydd nytt trekk til den alikevell for å "oppdatere" den litt - får hjelp til dette siden jeg ikke er noen kløpper med symaskinen

-badebalje

-stelleutstyr (bleier, salver, osv)

-ammepute (kommer fra Ellos)

-5 bodyer med lang erme, 2 str 50 ,3 str 56 (nytt)

-1 body m kort erme, str 56 (nytt)

-1 body u erme, str 56 (nytt)

-1 body i merinoull, str 60 (nytt)

-2 sparkebukse med hel fot, str 56 (nytt)

-1 sparkebukse uten fot, str 56 (nytt)

-2 sparkedress med hel fot, str 56 (nytt)

-6 bukser uten fot, str 56 (nytt)

-1 innejakke, str 56 (nytt)

-1 nattdress uten fot, str 62 (nytt)

-6 par sokker, 0-3 mnd (nytt)

-6 strømpebukser, str 50/56 (nytt)

-2 luer, 2 str 60 (nytt)

-1 utedress (med og uten fot) str 50 (hjemreisedress) (nytt)

-8 trøyer med lang erme, 1 str 50, 6 str 60, 1 str 62 (arvet)

-4 trøyer med kort erme, 1 str 50, 3 str 62 (arvet)

-1 bukse uten fot, 1 str 60 (arvet)

-2 sparkebukser, 2 str 68 (arvet)

-1 nattdress uten fot, 1 str 60 (arvet)

-1 lue, 0-6 mnd (arvet)

-18 gaskluter (gulpekluter) (30*70)

-12 flanellsvaskekluter (25*25)

-3 gaskluter (hodeunderlag for babyen i seng/vogn) (75*75)

-10 bommulsvaskekluter (5 med rød kant, 5 med blå kant)

-2 badehåndklær med hette

-3 helsetepper (2 nye, 1 arvet)

-4 baby fleecepledd (2 nye, 2 arvet)

-2 sett ullfleece ammeinnlegg

-4 sengesett sprinkelseng

-2 sengesett vogn

-3 laken, sprinkelseng

-2 laken, vogn

_______

Det som står på "handlelista" nå er:

-badetermometer

-BabyBjörn Active bæresæle

-babycall (?)

-febertermometer

-flasker, brystpumpe, osv. (det venter vi med litt lenger)

-reiseseng (når vi skal på overnattingsbesøk hos besteforeldre, men vogna fungerer til dette formål til å begynne med, vil jeg tro)

Lista er vel nesten riktig.

Har fått noen klær av kommende besteforeldre og tanter/onkler, og dette har jeg ikke oppdatert på lista. (husker ikke helt hva som er med, og hva som ikke er med, og jeg gidder ikke å gå igjennom klesskapet) *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ser ut som det meste er under kontroll.

Jeg ville endret til babycall (!!!!!!!)

Å - det er spennende det dere skal gjennom nå!! Nesten så jeg er litt misunnelig :wink:

Jeg trodde jeg skulle savne sparkene i magen, men det fikk jeg ikke anledning til når Vesla kom ut - det skjedde for mye.

Men nå kanskje.....? :wink: Det er jo spesielt da.

Lykke til i helgen!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå har jeg vært en tur på do, og kan si med 100% sikkerhet at slimproppen har gått.

Har lurt litt på den for et par uker siden, og trodde at den gikk da, men nix - det var ikke slimproppen...

Men NÅ derimot - MASSE tørt og tykt slim med litt blod (men det kan komme etter undersøkelsen i går)

Jeiii...

Nå trenger jo ikke det at slimproppen går bety at noe skjer raskt, men det betyr jo at noe skjer generelt, og jeg er glad for all fremgang :wink:

Fra babyverden.no:

Et tegn på at fødselen nærmer seg, kan være at “slimproppen” går. Slimproppen er en geleaktig klump som sitter i livmorhalsen. I hele svangerskapet har den sittet der og beskyttet barnet i livmoren. Slimproppen kan gå opptil flere dager før fødselen og forteller bare at livmoren forbereder seg. I blant kan slimproppen gå uten at du merker det. Det hender at den har spor av blodstriper i seg, og den behøver aldeles ikke se ut som en propp.

___

Ellers så tenker jeg fremdeles mye på det med vekta mi.

Vet jo at det er helt normalt slik jeg har det, og jordmor sier jo ikke noe spesielt heller, så jeg skal jo ikke bekymre meg.

Men jeg liker det ikke alikevell.

For de sier vel at vektoppgang er et fint bevis på at babyen har det bra.

Vel, jeg vet jo at babyen har det bra, men vektøkningen min er jo så rar...

Se her (uke - vekt):

  • 0+0 - 83

8+6 - 81,8

16+2 - 79,1

20+4 - 80,3

24+4 - 81,7

28+4 - 84,1

32+2 - 86,0

34+4 - 87,2

36+1 - 88,7

38+2 - 88,7

39+1 - 89,1

39+4 - 89,1

40+4 - 89,1

41+4 - 88,5

Har jo ikke gått opp i vekt de siste 4 ukene jo...

Og lillingen må jo ha lagt på seg!!!

Synes det er ekkelt jeg.

Men jeg vet jo at h*n har det bra der inne ut fra hva jordmor sier, så jeg skal jo ikke bekymre meg. Men jeg greier ikke å la det være...

Forresten - for å få litt humor opp i det hele - så har jeg og mannen inngått et lite veddemål... Hvem kommer seg først under 80kg :wink:

Jeg har 8kg som jeg må gå ned, mens mannen "bare" har 1,8...

Blir spennende å se.. (men jeg mistenker at han allerede har startet, så nå må lillingen komme ut snart, slik at jeg får tatt av litt jeg også) :wink:

Men - jeg skal jo ikke slanke meg da. Tror det ordner seg av seg selv om jeg bare fortsetter å spise like sundt og greier som jeg gjør nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Flott liste du har laget, men jeg så en ting som jeg mener du burde hatt ett til av.

Tisselaken, da har du å legge i senga hvis det andre er til vask. Jeg snakker bare av erfaring her :wink:

Ellers så det jo veldig greit ut.

Følger med deg vet du :wink:

Klem fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville endret til babycall (!!!!!!!)

Jeg er litt usikker på om vi faktisk trenger babycall, skjønner du.

Vi har ikke så stort hus, og alt er på en flate, så det er ikke noe problem å høre fra stua til soverommet om døra står litt opp, liksom.

Og trenger vi virkelig å høre alle de små lydene som babyen kommer med???

(Kan jo være greit i enkelte tilfeller, jeg vet det, men...)

Så vi avventer babycall-kjøpet til vi ser om vi har behov for det, eller ikke...

jeg så en ting som jeg mener du burde hatt ett til av.  

Tisselaken, da har du å legge i senga hvis det andre er til vask. Jeg snakker bare av erfaring her  :wink:

Kanskje det.

Men det tar jo uansett ikke så lang tid å vaske et tisselaken. Hiver det i tørketrommelen etterpå, så tar det max 4 timer på de lengste programmene på både vaskemaskin og tørketrommel.

Og det er ikke sikkert at det er behov for å vaske tisselakenet så ofte heller.

Planen vår er å ha overmadrassen oppå tisselakenet, skjønner du. (for det er jo ikke særlig behagelig å ha tisselakenet direkte under lakenet - jeg har prøvd det, og liker det ikke)

Så får heller overmadrassen vaskes flere ganger ekstra... (og det skal jo mye til før det trekker igjennom overmadrassen, men vi har tisselakenet imellom for å "spare" den andre madrassen i tilfelle)

Får vel kjøpe flere tisselaken når babyen blir større, og det er større fare for lekasjer av diverse saker...

Slik tenker vi nå i allefall, men det tar vel ikke lang tid før vi endrer mening kanskje... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Chiquita, her melder en snikleser seg! :wink:

Det går nok mot fødsel nå skal du se! Spennende at slimproppen har gått! Hos meg starta fødselen sånn. Slimproppen gikk på formiddagen, og om kvelden begynte riene. Neste formiddag var han født!

Vi har heller ikke kjøpt babycall pga at det er ganske lytt i huset vårt, ikke noe problem å høre babyen vår. Men vi kommer til å skaffe oss det etter hvert, må jo ha det når vi er på overnattingsbesøk hos svigers bl.a., de har mye større hus. Og kjekt å ha til sommeren når vi vil sitte ute om kveldene og Brage sover inne.

Vil ønske deg en riktig god og bokstavelig talt forløsende helg!

Følger spent med her inne :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, La Traviata.

Må si at jeg håper på det samme selv også :Nikke:

Håper at det skjer noe i løpet av helga ja.

Hadde jo vært "morsommere" om det startet av seg selv, enn at vi blir satt igang. Selv om jeg egentlig ikke ser noe mørkt på det heller...

Men jeg "drømmer" jo litt om en "naturlig fødsel" uten å måtte være "lenket til senga" før fødselen i det hele tatt starter (da tenker jeg på igangsettinga)

Men vi får jo se.

Det er jo "lenge" til overtid enda - og mye kan skje på de 4 dagene :wink:

*håper og krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden tenkt at vi ikke trenger babycall.

Lille skal sove i rommet ved siden av vårt,

og resten av huset er ikke så stort.

Men i dag passet jeg den 4 mnd gammle sønnen til venninnen min (mens hun forbredte huset for dåp). Vi var ute og gikk tur, og da sovnet han selvfølgelig. Da han sto ute på plattingen etterpå tenkte jeg at det ville vært veldig greit å ha en babycall i vogna. Så slipper man å løpe å sjekke hvert 5 min. Man kan liksom ikke ha døra oppe nå på denne tiden av året. Så jeg fant ut at det faktisk er en ting jeg kommer til å kjøpe. Vet ikke om du skal ha lillingen sovende ute til tider, men om du skal det så er det kjekt å ha. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare si at jeg føler med deg som går sånn på overtid... Gikk selv 13 dager over før babyen fant det for godt å melde sin ankomst, og det var midt på sommeren i en fryktelig varme. Men nå skjer det jo antageligvis ganske snart, iallefall hvis slimproppen har gått.

Ønsker deg lykke til, håper du får en fin fødselsopplevelse, og at barseltiden blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...