Gå til innhold

En sommerfugls tanker


Sommerfugl83

Anbefalte innlegg

Første mandag i Oktober må da være en super dag å starte dagbok :P

Nå har jeg tenkt og planlagt dette så lenge, men aldri helt fått ut finger`n til å begynne å skrive.....

Det er lenge siden jeg har skrevet dagbok nå. Men dette må være et ypperlig tidspunkt å starte på for nå er det stort sett bare kaos og kjipe ting i livet mitt så denne dagboken kan bare utvikle seg en vei ;) Håper den kan være en hjelp i starten på mitt "nye" liv...

Idag regner det ute. Men det gjør ikke noe for jeg har ingen store planer i dag annet enn å rydde i leil, vaske klær og dra å trene. Har ikke sjekket hvilke timer som går men tipper det blir en StramOpp time om de har det idag... Før sommeren var jeg veldig flink jente og trente regelmessig, men så kom sommeren og treningen ble vel mer eller mindre valgt bort fremfor andre ting. Det er så dumt av meg for nå er det vanskelig å komme inn i en skikkelig god rutine igjen... Men jeg skal klare det :P jeg synes jo faktisk det er veldig gøy å trene!

Nei nå må jeg komme meg hjem fra jobb å lage meg litt middag. Har sittet her alt for lenge nå... :oops:

Men jeg fikk da endelig startet Dagboken min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: grattis med ny dagbok! Du er ikke alene om å starte dagbok for å få ut litt tanker og kaos, tror jeg. Det er ganske godt å få utløp for litt ting, og jammen får man ikke ganske mye trøst også.

Ha en fortsatt fin ukestart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom dagboken og sjekker litt før lunsj....

Og SÅ koselig det var med hilsner ;)

Takk og takk pusla, Arkana og Aniola-Fisken :P

Har hatt en rolig dag så langt... Bare vært i møte og styrt litt rundt på kontoret (og KG :oops: )

Men da var tevannet klart og på tide å få litt mat i magen og så får jeg skrive litt mer her senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er arbeidsdagen snart over og på tide og være litt på KG igjen ;)

Gleder meg som en liten unge idag! Får min nye bærbare pc på døra :) Deilig å kunne ha pc hjemme og.... I *tenke* fire måneder nå har jeg vært uten internett hjemme....

Har vært kjempekjipt når Kjære sender mld på sms og spør om jeg har pc tilgjengelig så vi kan prate på msn. :-( Kjære dro til usa for å jobbe et år for nøyaktig to uker siden. Savner han masse selv om jeg faktisk klarer meg overraskende bra. Håper jeg har penger og mulighet til å besøke han i januar. Må sjekke ut litt priser og flytider og sånt der...... :P

Nå begynner jeg å bli kjempesulten. Skal lage meg pasta og gresk salat idag ;) nam nam :sikle:

Og hvis postmannen eller postdama kommer før åtte engang kan jeg jo dra å trene idag og ;) Det skal være yoga-time på sats idag og den har jeg ikke prøvd før...

På tide å komme seg hjem fra jobb nå.... :wink:

Ønsker alle en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en super dag! :hoppe:

Solskinn når jeg går til jobb, grått og trist mens jeg er på jobb og nå når jeg snart skal hjem er jammen meg sola kommet frem igjen og himmelen er blå! :P

Fikk endelig pcen min igår! Postmannen ringte halv åtte og jeg var nede alle trappene på 2 sekunder! Jippi! Var som en liten unge på julaften da jeg pakket den opp :) Ingenting gikk fort nok og det var da svært så mye papp og teip de skulle ha på den lille pcen.... :ler:

Får hjelp av kompis E etterpå idag til å koble den opp til nettet. Pluss at han fikser alt av programmer og sånt som jeg trenger... Veldig kjekt ettersom jeg ikke er noen dataekspert... Tenkte å lage hjemmelagde hamburgere til oss som en liten takk, også har jeg veldig lyst på det selv og da... :oops:

Igår var jeg hos kompis L og kikket på tv. Så første episode av den siste sesongen med Friends. Den var jo ganske kjedelig da.... bare tilbakeblikk omtrent. Men gleder meg til å se resten av episodene utover høsten :D

Ikke fått mail av Kjære idag.... :-( Sendte han en ganske lang en så håper han sender meg en i morgen. Blir så sjalu når jeg tenker på at han ligger ved bassenget i 28 grader hver dag nå.... Jeg vil og! Selv om jeg liker å bo i Norge kunne gjerne sommeren vært litt lengre, og vinteren litt kortere synes jeg. Det kunne vært vinter i desember og januar. Vår i februar. Høst i November og resten kunne vært sommer ;) Det hadde passet meg :)

Har veldig lyst på barn nå.... og. Har jo hatt det lenge men nå er det ekstra "ille".... Blir jo ikke bedre når jeg er inne å leser i graviditetsdagbøker sånn støtt og stadig.... :roll: Men har jo et relativt stort problem i og med at Kjære er så langt unna meg. Dessuten er han ikke klar for barn enda. Og vi bør vel vente en stund sånn med tanke på utdannelse osv. Men jeg synes jeg har ventet så lenge jeg nå.....

Ja ja.... den som venter på noe godt... osv

Nei nå må jeg ut i solen og komme meg hjem :)

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nyoppstartet dagbok, Sommerfugl! :klappe:

Takker for gratulasjon hos meg, og ønsker deg samtidig en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke, nye muligheter.... :wink:

Takk til lillen for hilsen i dagboka mi ;)

Du var faktisk den første dagboken jeg begynte og følge med i og jeg ble SÅÅ glad da jeg leste at du var gravid :)

Rart det der hvordan man blir kjent på nettet. Har blitt kjent med flere via nettet fra et annet forum og har ukentlig kontakt med noen av de enda. Noen har jeg møtt og... men selv de jeg ikke har møtt regner jeg som gode venner av meg, da bare på en annen måte selvfølgelig......

På fredag var jeg med kompis E på Colosseum å så Hawaii, Oslo. Synes det var en kjempebra film! Men fikk ikke helt bestemt meg om hvordan jeg skal tolke slutten..... Kompis E mente han (pleier Vidar og Leon) var schisofren, mens jeg tror de (pleier Vidar og hun mørkhudede jenta) var noen slags skytsengler. Eller kanskje det er en kombinasjon.... Hmm vet ikke, men jeg likte den ihvertfall! :P

var også veldig morsomt med de arkene med "Åsa husker du meg?" Har sett så mange slike rundt omkring i Oslo i det siste og lurt sånn på hva det var... og nå vet jeg det :-)

På lørdag dro jeg hjem til mamma og stefar. Deilig å sove i gamlesengen :) Skulle egentlig ut med venninne C++ men droppet det ettersom jeg ikke var helt i toppform.

Ringte til Kjære og det var såå deilig å høre stemmen hans. Jeg tenker på han dag og natt og fatter ikke at det bare er tre uker siden han dro. Det virker som en lite evighet. men han har det ihvertfall bra og det er det beste! Han savner meg så masse at han muligens får ordnet med jobben slik at han kommer hjem tidligere enn planlagt. Men den avgjørelsen får han ta selv. Selv om jeg selvfølgelig helst vil ha han hos meg hele tiden vil jeg ikke ta fra han de mulighetene han har fått heller. Har fått masse søte mail fra han om at han savner meg og er glad i meg. Han har tillogmed skrevet et dikt til meg :P Det hadde jeg aldri trodd... :o men veldig søtt :hjerte:

Må snart bestemme meg når jeg vil reise bortover dit. Hmm.... januar er vel det beste for da får jeg sett han om ikke så lenge.... men det hadde jo vært greit å dra dit når det var varmt og deilig ute og da.... :-? vet ikke hva jeg skal gjøre jeg....

Får besøk av kompis E idag etter trening slik at han kan hjelpe meg med noen greier på pcen. Det er så deilig med egen pc. :kul: Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt meg en før....

Når jeg får lønn nå så MÅ jeg kjøpe meg noen nye vintersko. Har vært å kikket litt, men liksom ikke funnet noen jeg vil ha enda. Har så kjipt utvalg av sko. Bare hvite, beige og sorte liksom.... Jakker derimot har jeg jo en av hver farge omtrent. Mye lettere å kjøpe jakke en sko.... :roll:

Håper venninne M blir med å trene idag. Er liksom litt lettere å komme seg ut å trene når man er to enn hvis det bare er meg.... Da er det jo alltid noe jeg skulle ha gjort.... :oops:

Nei nå må jeg komme meg hjem fra jobb og lage litt middag. Ha en super mandagskveld alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å høre tankene du og kompisen din hadde rundt slutten på "Hawaii, Oslo". Søs og jeg hadde samme prat etter vi hadde sett filmen. Jeg tenkte nå mest på at han Vidar var en slags moderne Jesus-skikkelse jeg da, siden han gikk i døden for han Leon. Mens hun neger-jenta kanskje var en skytsengel. Litt gøy er det uansett, å måtte tenke litt og spennende at folk tolker så forskjellig!

:vinke: Ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei! Måtte innom å gratulere med ny dagbok!!

Jeg har også nettop startet opp med dagbok.

Er du 83 modell?? Det er jeg iallefall, og har lyst på baby jeg også!!! :ler: Vertfall når jeg leser i graviditetsdagbøkene!!

Kjæresten din skulle jobbe i usa? hva jobber han med??

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsen i dagboka mi pusla, sommerfuglene, bertine og Tomine :P

Det varmet ekstra godt nå!!

Har nettopp hatt en lang og tårevåt samtale med Kjære og jeg savner han så veldig..... :-(

Det er halvt års dagen vår idag og vi får ikke gitt hverandre ett kyss en gang! :grine:

Jeg får mensen i overimorgen og hormonene er litt på styr og da blir liksom alt litt ekstra ille...

Jeg vet jo at han er utrolig glad i meg, men pga en dårlige episode for en stund siden klarer jeg liksom ikke å slappe av helt. Får en kjempestein i magen bare han sier at han har pratet med en annen jente der borte. Og enda verre når han har vært på kino med en eller spist middag.... Han har masse jentevenner her i Norge også, og han er jo en veldig hyggelig gutt som har lett for å få venner. Av begge kjønn. Skjønner ikke hvorfor jeg er så sjalu. (Har aldri vært det tidligere...) Jeg tror jo innerst inne at jeg ikke har noe å bekymre meg for, men er så redd for å miste han. :( Uff.... jeg håper det blir lettere etter hvert....

Jeg er jo så glad i gutten min :hjerte:

Må prøve å fokusere litt mer på det positive....

pusla : Moro at vi hadde relativt like oppfatninger om hva og hvem de var :-) Jeg tenkte på det med skytsengler pga de hvite fjærene som hele tiden dukket opp. Tror dette er en typisk film hvor man vil finne MANGE ulike oppfatninger om man begynner å spørre rundt seg

sommerfuglene : Takk og takk :-) Håper bare jeg klarer å holde dagboken noen lunde oppdatert og at det ikke går uker i mellom hver gang jeg skriver....

bertine : Takk og takk! Jeg er og 83-modell ja, snart 21... Blir ganske baby-syk av å lese her inne ja.... :wink: Men jeg må vel vente noen år til...

Tomine : Takk og takk :-) Ha en strålende uke du og!

Igår var jeg å trente, stram-opp time, og det var kjempegøy! Jeg digger å trene styrke, selv om det ikke er mye muskler på kroppen min da... :oops: Må få strammet opp litt :-) Ihvertfall magen. Merker at jeg begynner å spise sunt med en gang i de periodene jeg trener gjevnlig. Flink jente det :wink: Skal og trene spinning med venninne R på torsdag og det tror jeg kan bli knallhardt...

Er snart ferdig på jobb og skal på IKEA med kompis E. Jeg trenger noe mer lys i leil. Blir fort mørk ute nå og da trenger jeg mer lys :-) Skal kjøpe en stå-lame og en nattlampe. Har ikke bestemt meg for noen enda. Men er vel muligheter for at jeg finner noe jeg liker på ikea, til en billig penge. Kanskje jeg finner noen julegaver når jeg først er igang og! Det hadde ikke vært dumt ;)

Har funnet ut de fleste gavene og kjøpt noen, men har de vanskeligste igjen... dvs til Kjære, stefar og besteforeldre. men har fortsatt litt tid på meg da ;)

Men nå må jeg jobbe litt før jeg drar på shopping :sjarmor:

Ha en fin onsdag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Vet akkurat hvordan du har det, min kjæreste(nå mann) bodde et år på os mens jeg bodde i haugesund. Det var helt grusomt å være så langt borte fra han!!

Han er nok ganske lik din type: masse jentevenner og en veldig sosial gutt :ler:

Gjett om jeg var bekymret og sjalu mange ganger!!!

Men 1 år går veldig fort, tro meg :wink:

Så flink du er å trene!! Jeg er medlem av et treningssenter men har vært småsyk i 2 uker nå; vondt i halsen/tett i nesen. Og med en gang jeg føler meg bedre og tenker "nå må jeg på trening" våkner jeg opp med enda tettere nese og hodepine :hoho:

Klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: skjønner at det er trist å ikke kunne være sammen på halvt-års-dagen. Avstandsforhold stinker, men med den rette innstillingen går det sikkert kjempefint! Virker som du er flink til å være aktiv og finne på ting, og det er jo lurt da så slipper du å sitte hjemme og bare savne han, liksom.

Jula kommer kjempefort nå, så smart å begynne å tenke på julegaver da! Du finner sikkert mye stilig på Ikea, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag merket jeg at høsten er kommet skikkelig. Det var kaldt og mørkt ute da jeg gikk til trikken.... Greit nok det så lenge det ikke regner.

Var på IKEA igår. Fikk gjort ganske mye føler jeg selv om jeg ikke hadde med meg så mye hjem igjen.... Har bestemt meg for sofa, stålampe og en stol jeg skal ha, men det er litt vanskelig å få med seg på bussen så satster på å få lillebror til å kjøre meg en gang iløpet av neste uke. Fikk kjøpt meg en lampe til å ha over sengen og den passet kjempefint inn :-) Ellers kjøpte jeg litt stæsj til den store hylla jeg har og noen skjøteledninger og litt annet surr. men det ble overraskende billig! :sjarmor:

Da jeg kom hjem hadde blomsterbudet vært på døra mi!!! Det var seks nydelige :dagensrose: fra min elskede! En for hver mnd vi har vært sammen :-) Ble veldig glad! Han er så søt :hjerter:

Ellers så fikk jeg en morsom nyhet idag! Jeg skal få en kusine eller fetter :-) Noe jeg aldri hadde trodd. Tanten og onkelen min begynner liksom å bli litt "gamle" nå så trodde ikke de kom til å få barn. De har ingen fra før. Så dette blir en atpåklatt for hele familien. Er 16 år opp til nærmeste søskenbarn for den lille.

Nå skal jeg snart å trene spinning med venninne R. Tror jeg blir veeldig støl i morgen :-? har ikke vært på spinning på lenge. men det blir sikkert gøy.

Men nå må jeg surre meg hjem fra jobb og lage meg litt middag før trening...

Ha en strålende dag alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk i dagboka mi!

Så kjekt du fant noen gode tips, lykke til med julegaven du skal lage!

Håper du har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld, enda en uke er gått.... :-)

Har hatt en strålende helg selv om været har vær dårlig. På fredag var jeg på byn med venninne C, typen hennes + noen kompiser. Det var faktisk veldig gøy selv om jeg droppet nashspiel og tok en tidlig kveld. Dro heller hjem og pratet med Kjære på msn i fylla.... Kan ikke si jeg husker så mye av den samtalen.... :oops:

Sov leeeenge på lørdag og det var deilig! Var i byn en tur og shoppet litt, fant selvfølgelig ikke sko, som var det jeg egentlig skulle ha, men det ble litt undertøy og noen julegaver. På kvelden var jeg med kompis E og H og venninne C, spiste masse god mat og så på tv...

Idag dro jeg hjem til mamma. Koselig å være der når Kjære ikke er her, hvis ikke tror jeg søndagene hadde blitt veldig kjedelige...

Må legge meg tidlig i kveld, er sliten og trenger en lang natts søvn. Har ikke mye lyst til å dra på jobb i morgen, vil ha ferie jeg.... Har litt igejn men skal spare den til jula for det er så lite helligdager på hverdager i år.

Må få kjøpt meg sko iløpet av uken.... Vet ikke hva slags type sko jeg vil ha og da er det så vanskelig.... Synes det er så mye rart av sko denne høsten jeg....

Nei.... må vel ta en dusj og hoppe i sengs.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...