Gå til innhold

Kan menn og kvinner være kun venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har det du siterte meg på nå ? egen familie er familie. Det som ikke er familie kalles venner. Du skjønner forskjellen ? 
Nei tråden handler om en mann KUN kan være venn med en kvinne. Ikke både liker OG være venn med henne.

Må du følge med her jente før du kommer med pekefingeren ang min begripelse og forståelse. Såpass forventer jeg av deg før du kan forvente at jeg skal respektere hva du skriver til meg her. 

Anonymkode: 1abee...b7a

Så du lurer på om det er mulig for menn å være bare venn med kvinner han ikke liker?

Liker du ikke dine venner du da? Det er jo trist som F**n, for de fleste andre liker stort sett sine venner. Det er derfor folk er venner, - fordi de liker hverandre uten at de nødvendigvis er forelsket i hverandre eller tenner på hverandre :ler:

- og det er heller ikke noe problem å være 'bare' venner og ha hatt en liten affære en gang i fortid.

Du kompliserer nå den enkleste ting i verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener som sagt at man fint kan være venn med en person man på et eller annet tidspunkt har følt seg tiltrukket av.

Det er trist at TS ikke ser verdien i å ha mer enn en kvinne i livet sitt, men det betyr ikke at alle menn plasserer kvinnene de møter i to kategorier - enten "hun vil ligge med meg" eller "hun vil ikke ligge med meg, ergo har hun ingenting å tilføre meg og mitt liv".

Hehe, det er nok ikke TS du har diskutert med, sist jeg så denne tråden var det ingen som hadde svart meg. 
:wink:

TS

Anonymkode: a0212...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er nok ikke TS du har diskutert med, sist jeg så denne tråden var det ingen som hadde svart meg. :wink:

TS

Beklager. Det ble automatisk TS i stedet for AB. Jeg så at det ikke var deg. :)

Men det er da flere som har svart på spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen er med forbehold om at kvinnen og mannen er hetro. 

Det er ikke din tråd, selv om du har overtatt den helt. Du setter ikke premissene.

Anonymkode: 2bfbe...3e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Fordi du ikke klarer å argumentere mot dersom det dreier seg om andre legninger? Hvorfor klarer du ikke det? 

Fordi dette handler om seksuell legning først og fremst. Det stiller seg annerledes når man er bifil f.eks det sier seg jo selv. 

Det er den seksuelle drivkraften som er sentral her. Da må man sette noen forutsetninger. Du får åpne en ny tråd som handler om bifile\homofile\lesbiske. Da vil en tråden ha det som forutsetning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker å ha menn som venner..av flere egoistiske grunner. 

Mange menn, no so much, hvis de finner kvinnen seksuelt attraktiv.

Anonymkode: fb81a...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi dette handler om seksuell legning først og fremst. Det stiller seg annerledes når man er bifil f.eks det sier seg jo selv. 

Det er den seksuelle drivkraften som er sentral her. Da må man sette noen forutsetninger. Du får åpne en ny tråd som handler om bifile\homofile\lesbiske. Da vil en tråden ha det som forutsetning. 

Det er vel bare å innse at det er meningsløst å fortsett å diskutere med deg. Det er ubegripelig for deg at alle menn og kvinner i verden ikke er er like. Jeg syntes det er rart at noen kan være såpass trangsynte i dagens moderne samfunn. Verden består av enkeltindivider, og alle er ulike, enten vi vil det eller ikke. Men dette vil du aldri forstå, og det er greit. Du skal få lov til å leve i huleboerbobla de. Så kan vi andre ha de vennene vi ønsker og leve lykkelig med det.  :) 

Og for å svare på innlegget til TS(som denne AB tydeligvis har tatt over styringen på) Ja, de kan være venner. 

Endret av urenluren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke din tråd, selv om du har overtatt den helt. Du setter ikke premissene.

Anonymkode: 2bfbe...3e3

Det er ingen naturlig forutsetning å ta inn i denne debatten. Spesielle forutsetninger som det må presiseres spesielt isåfall av TS. Overtatt den jeg? har jeg vært offtopic synes du ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du lurer på om det er mulig for menn å være bare venn med kvinner han ikke liker?

Liker du ikke dine venner du da? Det er jo trist som F**n, for de fleste andre liker stort sett sine venner. Det er derfor folk er venner, - fordi de liker hverandre uten at de nødvendigvis er forelsket i hverandre eller tenner på hverandre :ler:

- og det er heller ikke noe problem å være 'bare' venner og ha hatt en liten affære en gang i fortid.

Du kompliserer nå den enkleste ting i verden.

Liker vennene mine ja hvor har du det ifra at jeg ikke liker dem? må du sitere meg på. 

Rart det med alle de påstandene her inne som ikke finnes noen kilde til. Tror du hopper til noen konklusjoner litt for raskt jeg..hvilken side begynte du å følge med fra? 

Nei for deg som kvinne er det ikke problem å være venn med en mann. Det går ikke andre veien ..og hvorfor har jeg begrunnet gjennom 4 sider med innlegg bare i denne tråden alene. Det er mer enn hva du klarte å gulpe opp sent her på søndags kvelden. 

Det er noe helt annet om det går an å være venner ETTER å ha hatt afære ..skjønner ikke hvorfor du drar det inn som et relevant eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at folk er "litt" uenige i denne tråden. Jeg er forresten kvinne selv, og jeg har alltid tenkt at selvfølgelig kan kvinner og menn kun være venner, men så har jeg begynt å tvilt i senere tid når jeg har fått vite hva flere menn tenker om dette. Nå er det selvfølgelig ikke slik at "menn" er en egen gruppe der alle tenker likt, men opplever at det er flere kvinner enn menn som mener at man fint kan være venn med det motsatte kjønn uten og noen gang tenke seksuelt om den andre personen. Det er ikke sikkert dette stemmer selvfølgelig.   

Det de mente de mennene jeg har snakket med var ikke at de nødvendigvis ble å få følelser for venner av motsatt kjønn på et eller annet tidspunkt, men at de hadde (bear with me) sett for seg hvordan denne personen så ut naken, og flere hadde sett for seg personen i en seksuell setting. Merk; hvis de fant personen attraktiv.   

Når jeg snakker med venninner derimot, så tenker de på guttevenner på samme måte som med jentevenner, de ser absolutt ikke for seg personen naken osv. Og, de tar det også for gitt at han heller ikke tenker slik om de. Noen er jo også slik at de kan overnatte hos mannlige venner uten at de tenker at det er noe annerledes enn å overnatte hos en jentevenn.(Altså ikke på forskjellig rom, men i samme seng). Eller at de fint kan sole seg i bh'n fremfor den mannlige vennen uten at han bryr seg noe mer om akkurat det. Dette var de mannlige vennene uenige i, og mente at om de hadde fått muligheten, var det flere som ikke hadde sagt nei til å ha sex men den kvinnelige vennen. 

Nå er det ikke slik at jeg har intervjuet mange menn og kvinner om dette, kun snakket med folk jeg kjenner, og det kan jo hende dette er særegent for de jeg kjenner. Kanskje de mennene som uttalte seg var mer flørtende som personer, kanskje jentene ikke var det. Det bare fikk meg til å tenke litt. Kan nevne at jeg er i 20-årene hvis det har noe å si.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at folk er "litt" uenige i denne tråden. Jeg er forresten kvinne selv, og jeg har alltid tenkt at selvfølgelig kan kvinner og menn kun være venner, men så har jeg begynt å tvilt i senere tid når jeg har fått vite hva flere menn tenker om dette. Nå er det selvfølgelig ikke slik at "menn" er en egen gruppe der alle tenker likt, men opplever at det er flere kvinner enn menn som mener at man fint kan være venn med det motsatte kjønn uten og noen gang tenke seksuelt om den andre personen. Det er ikke sikkert dette stemmer selvfølgelig.   

Det de mente de mennene jeg har snakket med var ikke at de nødvendigvis ble å få følelser for venner av motsatt kjønn på et eller annet tidspunkt, men at de hadde (bear with me) sett for seg hvordan denne personen så ut naken, og flere hadde sett for seg personen i en seksuell setting. Merk; hvis de fant personen attraktiv.   

Når jeg snakker med venninner derimot, så tenker de på guttevenner på samme måte som med jentevenner, de ser absolutt ikke for seg personen naken osv. Og, de tar det også for gitt at han heller ikke tenker slik om de. Noen er jo også slik at de kan overnatte hos mannlige venner uten at de tenker at det er noe annerledes enn å overnatte hos en jentevenn.(Altså ikke på forskjellig rom, men i samme seng). Eller at de fint kan sole seg i bh'n fremfor den mannlige vennen uten at han bryr seg noe mer om akkurat det. Dette var de mannlige vennene uenige i, og mente at om de hadde fått muligheten, var det flere som ikke hadde sagt nei til å ha sex men den kvinnelige vennen. 

Nå er det ikke slik at jeg har intervjuet mange menn og kvinner om dette, kun snakket med folk jeg kjenner, og det kan jo hende dette er særegent for de jeg kjenner. Kanskje de mennene som uttalte seg var mer flørtende som personer, kanskje jentene ikke var det. Det bare fikk meg til å tenke litt. Kan nevne at jeg er i 20-årene hvis det har noe å si.

TS

Ja og hvem er du mest eng med i denne tråden ? :) jeg representerer jo mer den siden som du 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egen familie er familie. Det som ikke er familie kalles venner. Du skjønner forskjellen ?

Du roter som vanlig. Søstre og brødre hører til ens familie. Med dem kan en være venner, eller man kan være uvenner. Jeg er ikke uvenn med min søster, vi er tvertimot venner. Du skjønner forskjellen?
Og vennskapet er rent platonisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og hvem er du mest eng med i denne tråden ? :) jeg representerer jo mer den siden som du 

Jeg tenker jo at kvinner og menn kan være kun venner, men så er jeg kvinne selv, og ble litt i tvil når jeg merker at kvinner og menn kanskje har litt forskjellig oppfatning når det gjelder dette. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker jo at kvinner og menn kan være kun venner, men så er jeg kvinne selv, og ble litt i tvil når jeg merker at kvinner og menn kanskje har litt forskjellig oppfatning når det gjelder dette. 

TS

Litt i tvil ? ...kanskje har forskjellig oppfatning? 

Kvinner er interessert i vennskap med menn fordi da har de en ekstra ressurs. Så sånn sett er det forståelig. 

Det går imot all fornuft i evolusjonen at menn skal KUN være interessert i å være venn med ei dame. De mennene her inne som sier noe annet er ikke ærlige med seg selv. 

Alle kvinner her inne som sier de har mannlige venner og at det går helt fint lever i en boble som sprekker den dagen disse mannfolkene rundt henne innrømmer at de har følelser og blir lei av å vente. Noe jeg forstår du kan relatere til selv og som er bakgrunnen for denne tråden. 

Jeg for min del hadde vært den samme idioten som hadde sagt "JA - det går HELT fint ingen problem" for 10år siden. 
Selv om jeg inni meg kunne ønske at de kvinnfolkene jeg kjente ville være interessert i et forhold med meg.
Da er man verken ærlig med seg selv eller jentene man har lurt til å tro at man kun vil være venner med.

Det endte med at jeg kun ble utnyttet som en ressurs, hvor en selvsagt var deres aller beste venn når man har kjørt dem dit og dit. Slik at de kan ringe neste gang også..slik foregår det.

Mange kvinner utnytter den grunnleggende "snill gutt" filosofien som ligger bak ved at man som mann underbevisst tenker "Hvis jeg bare er grei lenge nok så må hun vel sette pris på meg og ville være sammen med meg" <- noe som forøvrig også er bakgrunnen for at mange sier at kvinnfolk bare vil ha "bad boys" og ikke "snille gutter". ;) 

Dybde analyserer man det her på slutten så ser man jo da at det blir feil måte å være "snill på" så hvem vil vel være sammen med noen som er slik ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før trodde jeg på at det var noe som het vennskap mellom menn og kvinner, men gjennom tiden har jeg blitt overbevist om at det er tull. Det vil alltid være en som har en annen tankegang med mindre en av dem ikke er hetero.(min mening) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke venn med min bestekompis KUN fordi han er en ressurs, og jeg kan bruke han til ulike ting.. Så det syns jeg blir veldig feil å si. Hva skulle jeg brukt han til? 

Jeg er venn med han, fordi han er et helt utrolig menneske, med masse hjerterom og humor. Vi koser oss sammen. Ser på filmer og prater. Går på kino og drar på turer sammen. Tenker jeg på han seksuelt? Nja, i starten kanskje? Gjorde han det? Absolutt. Men så fant vi ut at vi ikke passer som kjæresten, men trives best som venner.

Vi har faktisk snakket masse om akkurat det temaet, ettersom vi har en del felles bekjente som syns det er rart at vi kan være venner uten å ha et seksuelt forhold. Han kom frem til at han ikke har noe behov for meg seksuelt, men et stort behov for meg som venn - en å være med når ting ikke er så bra, eller å dele gledene med når ting er bra. Jeg kan ikke leve uten han, til det er vi for nært knyttet, men jeg kunne heller ikke tenke meg å gå til sengs med han. Det er som han selv sa i fylla en gang "Jeg elsker deg - virkelig! Du er den beste vennen jeg har hatt, men ikke faen om jeg kunne tatt i deg på en annen måte". På en rar måte, er det det fineste han noen sinne har sakt til meg :P 

Om menn og kvinner kun kan være venner? Ja, det vil jeg si. Men jeg skjønner godt hvorfor man plutselig ender opp i senga sammen. Det er tross alt slik at vi alle er skapt for å reprodusere oss, så er nok et primitivt instinkt som kan ta over, både for menn og kvinner. Jeg har også andre guttevenner jeg gjerne skulle hoppet til sengs med, for fy så fine de er! Men jeg gjør det ikke - for de er tross alt vennene mine. 

Anonymkode: db8f3...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir i dårlig humør av at det er så mange fordomsfulle her som ikke ser lenger enn til nesetippen :( Har vært bestevenn med en mann i 25 år jeg.

Anonymkode: cddc7...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke venn med min bestekompis KUN fordi han er en ressurs, og jeg kan bruke han til ulike ting.. Så det syns jeg blir veldig feil å si. Hva skulle jeg brukt han til? 

Jeg er venn med han, fordi han er et helt utrolig menneske, med masse hjerterom og humor. Vi koser oss sammen. Ser på filmer og prater. Går på kino og drar på turer sammen. Tenker jeg på han seksuelt? Nja, i starten kanskje? Gjorde han det? Absolutt. Men så fant vi ut at vi ikke passer som kjæresten, men trives best som venner.

Vi har faktisk snakket masse om akkurat det temaet, ettersom vi har en del felles bekjente som syns det er rart at vi kan være venner uten å ha et seksuelt forhold. Han kom frem til at han ikke har noe behov for meg seksuelt, men et stort behov for meg som venn - en å være med når ting ikke er så bra, eller å dele gledene med når ting er bra. Jeg kan ikke leve uten han, til det er vi for nært knyttet, men jeg kunne heller ikke tenke meg å gå til sengs med han. Det er som han selv sa i fylla en gang "Jeg elsker deg - virkelig! Du er den beste vennen jeg har hatt, men ikke faen om jeg kunne tatt i deg på en annen måte". På en rar måte, er det det fineste han noen sinne har sakt til meg :P 

Om menn og kvinner kun kan være venner? Ja, det vil jeg si. Men jeg skjønner godt hvorfor man plutselig ender opp i senga sammen. Det er tross alt slik at vi alle er skapt for å reprodusere oss, så er nok et primitivt instinkt som kan ta over, både for menn og kvinner. Jeg har også andre guttevenner jeg gjerne skulle hoppet til sengs med, for fy så fine de er! Men jeg gjør det ikke - for de er tross alt vennene mine. 

Anonymkode: db8f3...e25

Fikse bilen? Kjørt deg rundt ? Skiftet dekk? alt mulig mannfolk arbeid som de der ONS ikke akkurat stiller opp på vel. 
Forventer heller ikke at du innrømmer at du bruker noen som en ressurs - hvem ville vel gjort det. Men guess what det skjer hele tiden :) 

Du er venn med han for han er et så utrolig menneske, hjerterom og humor ..men som partner er han uaktuell ? 
Da er du nok ikke helt ærlig med deg selv. 

Han er nok ikke veldig ærlig med seg selv heller han. Hva annet skal man si dama kun vil ha vennskap?

De der andre guttevennene dine hadde ikke blitt venn med deg med mindre de hadde hatt et håp om å ligge med deg. Men de er nok for sjenerte og pysete til å prøve seg. Samtidig som de innser at de har blitt friendzona av deg for lenge siden.

Dette er nok ikke det du vil høre men.....det hensynet kan jeg ikke ta når du velger å bidra til denne tråden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i dårlig humør av at det er så mange fordomsfulle her som ikke ser lenger enn til nesetippen :( Har vært bestevenn med en mann i 25 år jeg.

Anonymkode: cddc7...936

Ja og ingen har benektet at det er mulig for din del som er kvinne - er det veldig vanskelig å forstå at det er umulig for en mann å være det samme uten store smerter ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før trodde jeg på at det var noe som het vennskap mellom menn og kvinner, men gjennom tiden har jeg blitt overbevist om at det er tull. Det vil alltid være en som har en annen tankegang med mindre en av dem ikke er hetero.(min mening) =)

Jeg som mannfolk skal være helt ærlig med deg å si at det er helt riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...