Gå til innhold

Kan menn og kvinner være kun venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan kvinner og menn bare være venner :klo:  jeg har fler kamerater enn jeg har venninner, uten at det noengang har vært et problem.

 

edit: den eneste som har hatt problemer med det var min tidligere kjæreste. Uten at jeg skjønner hvorfor. 

Endret av Fotballflue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det mange som ikke vil fungere i arbeidslivet ! :ler:

Er det altså slik at arbeidskollegaer du trives med, av motsatt kjønn, drømmer menn/gutter om å pule ?

Kjønnsdelt og segregert arbeidsliv neste stopp ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker helt fin. Selvfølgelig vil det være noen som får følelser for den andre enkelte ganger, men det hører til mindretallet etter min erfaring. Har både venninner som er single og gifte, og ektefellene til mine gifte venninner har ikke noe problem at vi eksempel reiser sammen til ting som har med felles interesse å gjøre (og nei, jeg er ikke homofil, noe de alle vet), eller at de overnatter hos meg dersom de skulle hatt behov for det (ikke alle bor i nærheten).

Hva som fungerer for andre er sikkert forskjellig. Noen klarer ikke å være venner med det kjønnet de tiltrekkes av, andre klarer det. Og hva som gjelder for en selv, gjelder ikke for alle.

Anonymkode: b5014...8fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, før eller siden er det en av partene som vil få varmere følelser. En (nær) venn er jo i utgangspunktet en person du liker godt og har varme følelser for. Da skal det ikke så mye til før det eskalerer, er min erfaring.

 

Anonymkode: c189b...dc3

ikke fra jentas / kvinnens side. Heller guttens/ mannens side... 

Anonymkode: ef83c...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan kvinner og menn bare være venner :klo:  jeg har fler kamerater enn jeg har venninner, uten at det noengang har vært et problem.

 

edit: den eneste som har hatt problemer med det var min tidligere kjæreste. Uten at jeg skjønner hvorfor. 

Har du ikke fått med deg at det fungerer bare den ene veien ? 

Før eller siden vil "kameratene" dine innrømme at de har følelser for deg - da blir du egentlig nødt til å kutte vennskapet. 
Men ja for din del kan du fint være venner med mannfolka. Men det går ikke andre veien - selv om disse mannfolka ikke nødvendigvis vil innrømme at de håper på noe annet enn vennskap. 

Beklager om dette ikke var det du ville høre men slik er den virkelige verden.

Føler at jeg driver verdifull opplysningstjeneste her inne som jeg kanskje burde begynt å ta betalt for - men er vel jul en gang i året ?:)

 

Anonymkode: 1abee...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange som ikke vil fungere i arbeidslivet ! :ler:

Er det altså slik at arbeidskollegaer du trives med, av motsatt kjønn, drømmer menn/gutter om å pule ?

Kjønnsdelt og segregert arbeidsliv neste stopp ?

 

Å være kollega er en ting - man må samarbeide på en arbeidsplass uansett. 

Det betyr ikke at man er venner fordi man jobber sammen. Hvis man synes det så er man rimelig overfladisk og har så definitivt en ALTFOR lav terskel på hvem man definerer som venner og ikke. 

Jeg prøver ikke å bli venner engang med kvinnfolk på en arbeidsplass. Enten må man prøve å innlede et forhold og når ikke det går så kan man ikke jobbe sammen likevel. Så da blir utelukkende et profesjonelt arbeidsforhold til kvinnfolk. 

Det er ikke akkurat som man bruker tiden og tar en kaffe på fritiden med dem.  

Anonymkode: 1abee...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart man kan det. Har flere jentevenner. Er ikke så opptatt av sex og den slags, så det fungerer fint for min del.

Hvor gammel er du ? 

Desto tidligere du begynner å være ærlig med deg selv desto bedre. Å undertrykke følelsene i et vennskap som du mot slutten egentlig ikke vil være i er tortur og anbefales ikke. 

Just saying.... 

Anonymkode: 1abee...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være kollega er en ting - man må samarbeide på en arbeidsplass uansett. 

Det betyr ikke at man er venner fordi man jobber sammen. Hvis man synes det så er man rimelig overfladisk og har så definitivt en ALTFOR lav terskel på hvem man definerer som venner og ikke. 

Jeg prøver ikke å bli venner engang med kvinnfolk på en arbeidsplass. Enten må man prøve å innlede et forhold og når ikke det går så kan man ikke jobbe sammen likevel. Så da blir utelukkende et profesjonelt arbeidsforhold til kvinnfolk. 

Det er ikke akkurat som man bruker tiden og tar en kaffe på fritiden med dem.  

Anonymkode: 1abee...b7a

Javel.

Jeg ser ingen grunn til å forsøke å overbevise deg om at jorden er rund når du har bestemt deg for at den er flat.

Dine tap er og blir dine alene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordavind

Hvor gammel er du ? 

Desto tidligere du begynner å være ærlig med deg selv desto bedre. Å undertrykke følelsene i et vennskap som du mot slutten egentlig ikke vil være i er tortur og anbefales ikke. 

Just saying.... 

Anonymkode: 1abee...b7a

jeg er 37 og undertrykker ingenting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne har en ektemann som har venninner. Han treffer dem på kafé, i byen eller så besøker de hverandre. Jeg vet ikke om det ligger noe bak, men venninna mi sier at det kun er snakk om vennskap. Skal sies at hans interessefelt er mer av det feminine slaget, så da har han vel flere felles interesser med kvinner enn med menn. Min egen mann har aldri hatt venninner, da hans interesser går på mer maskuline greier.

Anonymkode: 9e528...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Her var det mange som ikke vil fungere i arbeidslivet ! :ler:

Er det altså slik at arbeidskollegaer du trives med, av motsatt kjønn, drømmer menn/gutter om å pule ?

Kjønnsdelt og segregert arbeidsliv neste stopp ?

 

Jeg fungerer fint i arbeidslivet, selv om jeg av og til kan drømme om hanky panky med en kvinnelig kollega dersom hun ser bra ut. Er stor forskjell på å drømme, og det å faktisk forskjellsbehandle eller drive med seksusell trakassering. Ihvertfall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Javel.

Jeg ser ingen grunn til å forsøke å overbevise deg om at jorden er rund når du har bestemt deg for at den er flat.

Dine tap er og blir dine alene.

 

Hvilke tap er det du snakker om? Det å gå rundt med kjipe følelser fordi dama på jobben han har blitt tiltrukket av bare vil være venner, mens han har lyst på et mer intimt forhold? Det er ikke noe tap i min bok ihvertfall. Vi er alle forskjellige, noen menn klarer å være venner, andre vil innerst inne som regel ønske intimitet dersom dama ser bra ut og har en fin personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Det er jo litt interessant at det er bare kvinner som svarer at det går helt fint. Min teori er nettopp den at det går godt an for kvinner, men ikke så godt for menn, og at kvinner er litt naive i denne sammenhengen. 

Hva sier mennene, har dere venner dere ikke på noe tidspunkt har hatt lyst til å være sammen med/ha sex med? 

Er kvinne selv, forresten.

Anonymkode: 32a1d...c4d

Har manlige venner,og det har aldri vært annet enn vennskap,men tror jeg har vært heldig der,for ellers vil menn noe mer.Jeg klandrer dem ikke for det selv om jeg liker dem,og godt kunne vært venn med de.Tror det er mer typisk jenter å ville kun være venn,menn tenker og føler annerledes,og har ikke det brhovet som regel.Greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Litt ja og nei. Jeg har et par guttekompiser som jeg bare ser på som venner og jeg er rimelig sikker på at de gjør det samme. Det sagt så er vi alltid sammen i gruppe. Jeg har kjæreste og det har de også, det føles litt unødvendig å skulle henge sammen med bare en av dem alene en kveld liksom... Ikke at ikke det sikkert ville gått bra, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Litt ja og nei. Jeg har et par guttekompiser som jeg bare ser på som venner og jeg er rimelig sikker på at de gjør det samme. Det sagt så er vi alltid sammen i gruppe. Jeg har kjæreste og det har de også, det føles litt unødvendig å skulle henge sammen med bare en av dem alene en kveld liksom... Ikke at ikke det sikkert ville gått bra, men likevel...

 Kilde: wikipedia "friend zone"

According to psychologists, the man in a cross-gender friendship is more likely to be attracted to his woman friend than she is to him, and he is more likely to overestimate her interest in a romantic or sexual relationship.[9][10] The concept has been criticized by feminists as being unfair and misogynistic in imposing an obligation on women to offer sex in return for kind actions by men.

Det er det nærmeste du kommer konklusjonen "nei det går ikke" 

Som jeg har sagt hele tiden gjennom flere sider i denne tråden. 
Men det er klart - hovedvekten av brukerne her inne har nok spesielt vanskelig for å akseptere det.
Ref: sitat..

 

Anonymkode: 1abee...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...