Gå til innhold

Kan menn og kvinner være kun venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjentar du dette igjen og igjen? Det er fortsatt ingen som tror at man velger venner etter utseendet. 

Du må da ha kvinnelige kolleger? Snakke med kvinner i ulike sammenhenger? Da er det i så fall utrolig rart at du fortsatt ikke har møtt en kvinne du faktisk liker personligheten til og kan tenke deg å ha som venn.

Fordi det må gjentas ...

Jeg har kvinnelige kolleger og snakker med kvinner i ulike sammenhenger ja. Det er fordi jeg må, ikke for å bli venn med dem.

Ei som jeg liker personligheten til men ikke er keen på ? ...hmm jo men de er bekjente.
Ikke venner, dvs jeg har ingenting med dem å gjøre i privat sammenheng. 

Anonymkode: 1abee...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp. Kvinner sier ja uansett, men her er det jo først og fremst mennene som kan svare. Jeg tenker jo også at de mennene som svarer ja ikke skjønner eller innrømmer ovenfor seg selv hva de føler. 

Du får prisen av meg for å virke til å være det mest oppegående kvinnfolk jeg har møtt her inne på en stund. 

Når det er sagt så hadde jeg forventa mer av de andre kvinnfolka her inne som svarer. Begynner å lure litt på hvor de tar sine meninger ifra - eller om de bare prosjekterer de meningene som de ser er mest populære ? 
:a034: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som jeg liker personligheten til men ikke er keen på ? ...hmm jo men de er bekjente.

Ville du automatisk ha falt for dem hvis dere tilbrakte mer tid sammen? Dersom dere hadde samme hobby og dro på samlinger eller turer sammen for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du automatisk ha falt for dem hvis dere tilbrakte mer tid sammen? Dersom dere hadde samme hobby og dro på samlinger eller turer sammen for eksempel.

Kan ikke være kjæreste med noen jeg ikke liker utseendet på (på den måten)
Så bruker en tid etterpå når den forutsetningen er der å finne ut om man passer sammen.
Bruker ikke tid for å bli mer venner med noen kvinnfolk, da bruker man tid med noen man liker av utseende og har lyst til å finne ut man passer sammen med. 

Å gjøre en aktivitet sammen betyr ikke at man er automatisk venner med alle man var på aktivitet sammen med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være kjæreste med noen jeg ikke liker utseendet på (på den måten)Så bruker en tid etterpå når den forutsetningen er der å finne ut om man passer sammen.
Bruker ikke tid for å bli mer venner med noen kvinnfolk, da bruker man tid med noen man liker av utseende og har lyst til å finne ut man passer sammen med. 

Å gjøre en aktivitet sammen betyr ikke at man er automatisk venner med alle man var på aktivitet sammen med. 

Nei, men man blir godt nok kjent med hverandre til å finne ut om man ville passet sammen som venner. Du skriver at menn og kvinner ikke kan være venner fordi menn alltid får følelser, men du kan altså ikke engang være venn med kvinner selv om sjansen for at du faller for dem er lik null. Det blir litt selvmotsigende.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men man blir godt nok kjent med hverandre til å finne ut om man ville passet sammen som venner. Du skriver at menn og kvinner ikke kan være venner fordi menn alltid får følelser, men du kan altså ikke engang være venn med kvinner selv om sjansen for at du faller for dem er lik null. Det blir litt selvmotsigende.

Man kan jo få følelser om man faktisk liker å tilbringe tid med denne kvinnen. Folk blir mer attraktive om de har en killer personlighet. Man når et intimitetspunkt som venner som bikker over til noe mer.

Det er to utveier:
1. Du liker ikke å tilbringe tid med kvinnen, da slutter man jo å henge og vennepotensialet er ikke der.
2. Du liker å tilbringe tid med kvinnen og fortsetter med det. Da utvikler det seg og man blir mer og mer intime.

OBS! Når jeg sier intime er det først og fremst intellektuelt/mentalt bånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk sett flere tråder her inne om damer som plutselig ble sammen med eller lå med "bestevennen" sin. Det er også en grunn til at folk er utro hovedsakelig med venner og kolleger. Nettopp fordi man når det "intimitetspunktet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det må gjentas ...

Jeg har kvinnelige kolleger og snakker med kvinner i ulike sammenhenger ja. Det er fordi jeg må, ikke for å bli venn med dem.

Når kvinner svarer at de mener menn og kvinner kan være venner så mener du at det kan ikke de svare på siden de er kvinner.

Når menn svarer at de mener menn og kvinner kan være venner bortforklarer du det. 

Hvorfor kan du ikke bare akseptere at menn er forskjellige? Det er ikke alle som er like simple i huet sitt som det du er. Ikke alle er like primitive. Kan du ikke bare akseptere at ikke alle menn er som deg? Hvorfor bryr du deg så mye i denne diskusjonen om at menn og kvinner ikke kan være venner? Hva er det som gjør at du føler du kan svare for alle menn?

Svar meg på det. Jeg har spurt deg før, men du svarer enten på noe annet eller så svarer du ikke i det hele tatt. Jeg kommer til å fortsette å spørre til du svarer.

Anonymkode: 0d20a...92c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Så klart kan menn og kvinner være kun venner. Jeg har kvinnelige venner også, men jeg har ikke følelser for de, og har aldri hatt følelser for de. Jeg er glad i de som gode venner. Har kun følelser for en person jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 kamerater som aldri ville prøvd seg på meg. Ellers har jeg opplevd at de fleste jeg trodde var venner har hatt lyst å ligge med meg. Dette syns jeg er meget ufint og umoralsk. Selv om jeg har sagt NEI tydelig så har de ikke gitt seg. Han ene kameraten min på jobb ble sur fordi han ikke fikk fingre meg.. og han er gammel nok til å være faren min. Så de aller fleste menn tenker bare med pikken. Det er så kvalmt atte hjælp. 

Anonymkode: db165...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo få følelser om man faktisk liker å tilbringe tid med denne kvinnen. Folk blir mer attraktive om de har en killer personlighet. Man når et intimitetspunkt som venner som bikker over til noe mer.

Det er to utveier:
1. Du liker ikke å tilbringe tid med kvinnen, da slutter man jo å henge og vennepotensialet er ikke der.
2. Du liker å tilbringe tid med kvinnen og fortsetter med det. Da utvikler det seg og man blir mer og mer intime.

OBS! Når jeg sier intime er det først og fremst intellektuelt/mentalt bånd. 

F.eks må jeg i min jobb bryte grensene for intimitet (som bare familie og kjærester kommer innenfor) ved at jeg ser personene nakne, jeg steller de og de forteller meg sine dypeste frykter og sorger og det er en del som har sagt at det de har sagt til meg har de aldri sagt til noen andre før. Altså kan det psykiske være mer intimt enn det forholdet de har hatt til en ektefelle gjennom 40 år. 

Det finnes forskjellig type intimitet er det jeg prøver å si her. Å være intim er ikke det samme som at man må være seksuell eller tenne på den andre personen. Og i min jobb går det en vei. 

Sånn er det i et venneforhold også. Man kan ha et godt vennskap, fortelle hverandre hemmeligheter osv uten å være intim på en seksuell måte. Det er ikke sånn som du sier at når man først er intime psykologisk sett så blir man seksuell. Samme når man har barn eller jobber med barn så skal man bade de og stelle de generelt, og det er da svært intimt mellom en forelder eller en verge og et barn. Men intimitet trenger ikke være seksuelt. Jeg er ikke seksuell med hverken mine venner eller mine venninner. Jeg er seksuell med min samboer. Den intimiteten jeg har med min samboer er veldig, veldig annerledes. 

Forstår du? For å være seksuell er det ikke nok at man bare har vært intim med at man har fortalt hemmeligheter osv. Da må man tiltrekkes hverandre, og det er ikke slik at alle som er venner tiltrekkes av hverandre. Jeg synes derfor det er dårlig gjort ovenfor menn generelt å fremstille det som at menn ikke klarer å være venner med noen uten å være tiltrukket av dem. For menn er ikke så simple, selv om selvsagt noen er så simple at de kun tenker sex. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolk faller ikke \ blir betatt av kvinnfolk på samme måte som kvinner blir det mot menn. 

Jeg blir ikke "venn" med kvinnfolk jeg ikke er keen på i utgangspunktet. Da bruker jeg heller den tiden på å søke opp kvinner jeg er tiltrukket av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk faller ikke \ blir betatt av kvinnfolk på samme måte som kvinner blir det mot menn. 

Jeg blir ikke "venn" med kvinnfolk jeg ikke er keen på i utgangspunktet. Da bruker jeg heller den tiden på å søke opp kvinner jeg er tiltrukket av. 

Du virker i grunn helt desperat etter sex siden du kun går etter folk du er tiltrukket av. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan være venner med kvinner du ikke er tiltrukket av når du kan være venn med menn du ikke er tiltrukket av? Hva er forskjellen? Eller er det bare at du tenker kun "pule, pule, pule" og dermed ikke bryr deg om sosiale relasjoner? Hvordan blir det å få seg kjæreste for din del egentlig med disse tankene du har? Siden du tydeligvis ikke kan like personligheten til en kvinne, men kun bryr deg om at hun har en vagina og at hun er attraktiv nok for deg? Hvordan blir det når dere blir gamle og grå og ingen av dere er særlig attraktive lengre? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner svarer at de mener menn og kvinner kan være venner så mener du at det kan ikke de svare på siden de er kvinner.

Når menn svarer at de mener menn og kvinner kan være venner bortforklarer du det. 

Hvorfor kan du ikke bare akseptere at menn er forskjellige? Det er ikke alle som er like simple i huet sitt som det du er. Ikke alle er like primitive. Kan du ikke bare akseptere at ikke alle menn er som deg? Hvorfor bryr du deg så mye i denne diskusjonen om at menn og kvinner ikke kan være venner? Hva er det som gjør at du føler du kan svare for alle menn?

Svar meg på det. Jeg har spurt deg før, men du svarer enten på noe annet eller så svarer du ikke i det hele tatt. Jeg kommer til å fortsette å spørre til du svarer.

Som også fjellgeit1 sa tidligere så er ikke disse mennene helt ærlige med seg selv. 

Det har ingenting med å være simple å gjøre. Vi mannfolk har det som et grunninstinkt. 
Det er akkurat som du kan hyle av skrekk og frykte for livet bare du er alene hjemme og hører lyder. 
Eller at du kan frykte for livet av at du får øye på en edderkopp. Det er ikke rasjonelt men det er sånn fordi urinstinktene som bor i oss. 

Hva som gjør at jeg interesserer meg for denne diskusjonen er OffTopic. 

Jeg har svart på alt jeg har blitt spurt om ..tilogmed forklart årsaken til jeg mener at det er sånn og sånn. Det er mer enn hva jeg har sett av de fleste andre. 

Jeg kan svare for alle menn ettersom jeg er mannfolk selv. Instinktene vi har i oss er felles, de varierer ikke med personligheten. Når du faller så tar du imot deg selv med hendene ikke ansiktet, det gjør du om du heter Pål eller Kari ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker i grunn helt desperat etter sex siden du kun går etter folk du er tiltrukket av. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan være venner med kvinner du ikke er tiltrukket av når du kan være venn med menn du ikke er tiltrukket av? Hva er forskjellen? Eller er det bare at du tenker kun "pule, pule, pule" og dermed ikke bryr deg om sosiale relasjoner? Hvordan blir det å få seg kjæreste for din del egentlig med disse tankene du har? Siden du tydeligvis ikke kan like personligheten til en kvinne, men kun bryr deg om at hun har en vagina og at hun er attraktiv nok for deg? Hvordan blir det når dere blir gamle og grå og ingen av dere er særlig attraktive lengre? 

Alle menn er desperate etter sex med digg kvinnfolk. Hvorfor skulle jeg gå etter noen jeg ikke er tiltrukket av ?
Jeg har ingenting imot kvinner jeg ikke er tiltrukket av - men det er ikke akkurat som jeg oppfordrer til å ta en kaffe med henne når jeg kunne brukt den tiden sammen med noen jeg faktisk var tiltrukket av. 

Hvordan konkluderte du med at jeg ikke kan få meg til å like personligheten til ei kvinne? den må du sitere meg på. 

Uten at det er en seksuell tiltrekning i bunn så vil jeg ikke komme til å bruke noe tid sammen med ei kvinne for å beundre eller bli mer kjent med personligheten hennes. Det hadde jo vært å kaste bort hennes tid også hvis hun tenkte at det kunne bli noe forhold for hennes del. 

Når kvinner som jeg prøver meg på avviser meg og sier at vi kan være venner eller noe sånt så sier jeg bare at det fungerer ikke for min del. Så går vi hver våres veier ...hva er problemet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som også fjellgeit1 sa tidligere så er ikke disse mennene helt ærlige med seg selv. 

Det har ingenting med å være simple å gjøre. Vi mannfolk har det som et grunninstinkt. 
Det er akkurat som du kan hyle av skrekk og frykte for livet bare du er alene hjemme og hører lyder. 
Eller at du kan frykte for livet av at du får øye på en edderkopp. Det er ikke rasjonelt men det er sånn fordi urinstinktene som bor i oss. 

Hva som gjør at jeg interesserer meg for denne diskusjonen er OffTopic. 

Jeg har svart på alt jeg har blitt spurt om ..tilogmed forklart årsaken til jeg mener at det er sånn og sånn. Det er mer enn hva jeg har sett av de fleste andre. 

Jeg kan svare for alle menn ettersom jeg er mannfolk selv. Instinktene vi har i oss er felles, de varierer ikke med personligheten. Når du faller så tar du imot deg selv med hendene ikke ansiktet, det gjør du om du heter Pål eller Kari ;)

Ser du. Du bortforklarer det igjen. For du sitter på den universelle sannheten og alle som motstrider deg lyver. Herregud at det går an å ha på så store skylapper som det du har. Få av deg skylappene og se at du er ikke alle menn, og alle menn er ikke som deg. 

Ikke si "vi mannfolk", si "jeg". Nei, du har ikke samme følelser som alle andre menn, og du er ikke vokst opp i samme miljø og har ikke arvet det samme som alle menn. Les deg opp på arv og miljø. Tror du kan lære litt av det, for du har tydeligvis sovet i timen på hele barneskolen, ungdomsskolen og VGS der du skulle lært om dette. 

Jeg er kvinne, men kan ikke snakke for alle kvinner. Du er mann, men kan ikke snakke for alle menn. Det er veldig rart at du faktisk ikke forstår at du ikke er lik alle andre menn. Virker jo som om at du aldri har møtt en annen mann før engang siden du tror dere er alle like. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et fenomen som forekommer når folk er veldig unge. Ja man har venner av motsatt kjønn når man er voksen, men ikke gå på kafe/kino/shopping/tur alene venner. Ihvertfall ikke når man er i forhold.  Hadde syns det hadde vært rart hvis samboeren min hadde dratt på storbyweekend med en kvinnelig bekjent alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn er desperate etter sex med digg kvinnfolk. Hvorfor skulle jeg gå etter noen jeg ikke er tiltrukket av ?Jeg har ingenting imot kvinner jeg ikke er tiltrukket av - men det er ikke akkurat som jeg oppfordrer til å ta en kaffe med henne når jeg kunne brukt den tiden sammen med noen jeg faktisk var tiltrukket av. 

Hvordan konkluderte du med at jeg ikke kan få meg til å like personligheten til ei kvinne? den må du sitere meg på. 

Uten at det er en seksuell tiltrekning i bunn så vil jeg ikke komme til å bruke noe tid sammen med ei kvinne for å beundre eller bli mer kjent med personligheten hennes. Det hadde jo vært å kaste bort hennes tid også hvis hun tenkte at det kunne bli noe forhold for hennes del. 

Når kvinner som jeg prøver meg på avviser meg og sier at vi kan være venner eller noe sånt så sier jeg bare at det fungerer ikke for min del. Så går vi hver våres veier ...hva er problemet ? 

Nei, du er desp. Ikke alle menn. 

Du klarer tydeligvis ikke å like personligheten til en kvinne siden du ikke kan være venner med en kvinne. Du klarer ikke å like en kvinne uten å like utseende hennes. Å like er ikke det samme som å tenke at du vil ha sex med noen. 

Det er ikke noe problem. Du kan leve i din egen lille simple og desperate verden der du kun tenker sex, men vær så snill ikke snakk for alle menn. Du må også prøve å bortforklare menn som er aseksuelle. Hvordan kan det ha seg at de ikke vil ha sex i det hele tatt når du sier alle menn vil pule alt og alle (sånn som du gjør) og hvordan forklarer du attraktive menn som kunne pult 1000 kvinner, men som ikke gjør det? 

Er du virkelig så dum at du ikke engang vet at menn har forskjellig oppvekst og har forskjellige gener? Går det virkelig an å være så uopplyst i Norge? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...